Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TdiOxi Creative Commons License 2013.12.04 0 0 37522

Akkor az is lehet a baj, ha ennyire össze függ a hideggel, hogy a kormány kapcsoló belsejében a csúszkák és a benne lévő rugók, illetbe a bennük lévő zsír dermed le nagyon. Emiatt az érintkezők nem érintkeznek. Leveszed a kormányt, kiszeded a kormánykapcsolót és bent a melegben szétszeded, kipucolod mindenből a zsírt féktisztító spray-vel és utána vagy valami nagyon lágy zsírral, vagy múszerolajjal kened meg. Ez csak egy ötlet, hátha.

Előzmény: fusti88 (37521)
fusti88 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 37521

hazajovok, fejlampa meg minden, erre mukodik a vilagitas. Csak -14C volt, lehet csak ez kellett neki? Regen -34C-ben poccre mukodott minden, igaz kicsereltem azota a kapcsolot.

Megorulok neha, ugy viselkedik mint egy no. 

Előzmény: TdiOxi (37519)
makacsklassic Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37520

sziasztok! segitségre illetve szaktanácsra lenne szűkségem. vettem egy 3.9 v8 classicot , nem sok benne a kilométer minden gyári nincs agyon berhelve viszont van egy hibája amit autoszerelő létemre nemtudok sőt többen sem tudtunk megoldani eddig. feketén fustol nagyon sokat kap és emiatt alapjáraton lekopkodi a gyertyákat aztán persze  oszevissza jár és használhatatlan. az ac uj a szállitási mennyiság és a nyomás jo, a hidegindito befecsszelep csatiját lehuztuk vezőrloegységet cseréltunk legtomegmérot hogombát kimértuk egy elég részletes  gyári kapcsolási rajz alapján amin ellenállás értékek is szerepeltek. Gyertyák ujjak, gyujtás, vezérlés a helyén.

Kompresszió érték: a legrosszabb: 12

Olaj új, mert maximum fölött volt 1 cm-el, és benzinszagú volt. Általános kontakttisztítás megvolt. Csatlakozók átnézve,relék cserélve. Vezérlöegység testje rendben. Több nem jut eszünkbe, segítsetek ha tudtok légyszíves, hátha valaki találkozott már hasonlóval.

TdiOxi Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37519

Szerintem a helyzetjelzőknek van egy, esetleg bontva oldalanként még, és külön van a reflektornak és a tompítottnak is.

Előzmény: fusti88 (37516)
pinguru Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37518

Sziasztok

 

Holnap este 7-kor a vecsési McDonaldsba évzáró találkozó. Gyertek el minnél többen, beszéljük át a téli terveinket.

PalmBela Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37517

S ezt csak most mondod?! Eh! Már mindegy! :)

Előzmény: futi_disco (37515)
fusti88 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37516

Jut eszembe:  Reggel a fenyszorot be tudtam kapcsolni, de se elso se hatso lampa sehol semmi nem kapcsolt. Lehet csak a biztit kell kicserelnem, vagy valami mas otlet? A lampakapcsolo kar mukodik, hiszen a fenyszoro mukodott.

 

A tavolsagi fenyszoro es a tompitott/rendes/helyzetjelzo ugyanarrol a biztorol mukodik? Remelem nem

Előzmény: fusti88 (37511)
futi_disco Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37515

Jut eszembe:

 

Eladó egy pár La Prealpina tetőcsomagtartó. Állítható magasságú, Disco 1-en volt. Strapabíró, jó vastag anyagbol van.

Képet igyekszek majd feltenni.

 

harminc-916-negyvenhárom-87

Discota Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37514

Nos az előbb leszedtem az önindítóról a kábeleket, meg a motor testkábelét is, megkapargattam őket, visszaraktam, meghúztam. Szobában melegített akksit betettem vissza, ... izzítás...., és a hihetetlen pöcc-röff effektus!! Ílyen szépen még sose indult hidegen!! Most nagyon bízom benne, hogy legközelebb a jéghideg reggelen is ilyesmi lesz az indítózás.

Előzmény: pinguru (37497)
Discota Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37513

Jó lett, mostmár helikopteres szállítás is megoldható... :)

 

Én meg a Mikulás túrán voltam Bócsán, kábé 130 autó volt, vagy több (!!).

 

Volt jó pár Land Rover is, jellemzően kétszer is lemaradt az angol szekció a többiektől, mert szerelni támadt kedvünk! :)

 

Képek itt:

 

http://vadkertoffroad.hu/photo88-1.htm

 

 

Előzmény: PalmBela (37512)
PalmBela Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37512

Hejhó!

 

Amíg szombaton a társaság csőkövetett, én sem tétlenkedtem! Összedobtam egy tetőcsomit...amolyan kezdetlegeset. Hogy tetszik?

 

 

 

Lajtorjának, sörpadnak, kenunak jó lesz!

 

Tervben van egy komolyabb "ekszpedijcijós" kivitel is, de az még várat magára!

fusti88 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37511

itt a 3-ik vagy 4-ik hovihar, 20-30 centi ho, ropkodnek a -20C-ok, atrakom a gyerekulest az asszony koszijabol a zsirafba, majdnem poccre indul a jargay, es persze a vilagitas nem mukodik. GRRRR, a tokom kivan! Este johet a hibakereses -25C-ben.

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37510

Itt a pont! nalam a precizitas jon le....

Előzmény: spapda (37509)
spapda Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37509

Ha jól értem, a váltóhűtőt mossák ki, hogy az előtte emlegetett dzsuva ne kerüljön vissza újból a rendszerbe. Nem ettől javul meg a hajtás, ott cserélni fogják, amit cserélni kell. Ez inkább alapos hibafeltárásnak és elhárításnak tűnik, nem parasztvakításnak.

Előzmény: TÖLCSÉRES P38 (37508)
TÖLCSÉRES P38 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 37508

Jó kis film. Tegnap pont kiszakadt a térdemnél a nadrág, ma kimosom és megjavul. Parasztvakitás. Vagy nem értem a lényegét.

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37507

igen hibátlan! a multkor szedtem le. megy fel a másikra hátsó csörlőnek.

Előzmény: terrano1 (37492)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37506

Egesz erdekes:

élijen Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37505

Akkó tolassá vissza és megjavul..

Előzmény: fejes.i (37503)
fejes.i Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37504

Kakukk? ;-D

A lényeg persze ez...

 

Előzmény: élijen (37502)
fejes.i Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37503

Amikor vettem (mínusz 70 ezer km), akkor még egyenesen ment és alig éreztem a holtjátékot. Azt hiszem.

Mostmeg állandóan kell korrigálnom és közben meg ott a holtjáték.

Előzmény: Tie (37496)
élijen Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37502

a "kakukk" nálam is ezt jelentette, csak kódolva: meg fogsz halni!  :) 

Előzmény: pinguru (37501)
pinguru Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37501

Óvatosan kell meghúzni, a lényeg, hogy ha kijössz a kanyarból, akkor magától kezdjen el visszatekeredni a kormány. Ha szorul, akkor állandóan bítrkozni kell a kormányal és meghalsz :)

Előzmény: élijen (37499)
tue-14 Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37500

 

T Ú R A I N F O ! ! !

 

December 14-15-én két napos túra, ágasvári vacsorával, megalvással.

Aki jönni szeretne, az péntekig keresse Kompit, mert létszámot kell leadni a túristaháznak.

 

 

Előzmény: tue-14 (37290)
élijen Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37499

A csavarhúzkodással csak óvatosan, mert ha túlfeszíted, egyszercsak benntragadhat a kormány egy akármi pozícióba és kakukk.

Előzmény: Nelson admirális (37494)
Discota Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37498

Köszi a részletes hibaelemzést mindenkinek. Napokban rászánom magam, és kibányászom a helyéről. Szerencsére ismerek itt olcsó, de jó villanyos szakit.

Előzmény: pinguru (37497)
pinguru Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37497

Ebben az önindító kérdésben igencsak járatos vagyok, több típusnál is:)

 

A TD5-t hagyjuk, szerencséd, hogy 300TDI-d van, így hobbi körülmények között is le tudod szedni, egy vödör szanaksz elfogyasztása nélkül.

 

Az egyik gond az szokott lenni, hogy belül koszos a forgórész, a komutátorra lecsapodó pára + mocsok hideg időben olyan szerencsétlen párosítás, hogy csak na, az áram jelentős része nem a tekercseken vergődik át, hanem a dzsuván. Megoldás: kitisztítani a kommutátort, ellenőrizni a keféket.

 

További hiba lehet, ha már ratyi a csapágy, hidegben a kenőanyagok helyett csak fémszemcsés sár van a csapágyban, ezért hidegen nehezebben teker.

 

A kontaktorokkal is lehet gond, ha elkoptak, akkor azokon már csak kevéske áram tud átkeveredni.

 

További gond szokott lenni, hogy a motorblokk földelőkábele egy 6-os csavaron keresztül kapcsolódik, ezek a csavarok menete legendásan alacsony életűek, minden vezérműszíj cserekor ki szedik+jól meghuzzák, stb., az alu menet nem örökéletű. Megoldás -> menetjavítás (Helicoil). Ha nem jó a menet, lelazul a kábel és a kézifék bowdenén keresztül elindul az áram, sajnos a keresztmetszet és a sodrony ellenállása nem ideális, kevesebb áram tud az önindítón átfolyni, a még tüz is lehet.

 

AMit javasolok: Szedd ki az önindítót, vidd el egy szakihoz, cseréltess ki benne mindent amit lehet, ha már arra jársz, akkor vidd el a generátort is, biztos ami biztos alapon. A csapágy csere megtévesztő, mert 0.1 mm különbbségek vannak a sztenderd csapágyakhoz képest, ezért a kóklerek és a hobbisták (mint mi) egyből az első boltban kapható verzió után kapkod, aztán egy idő után szétesik a szerkezet. 

Előzmény: Discota (37485)
Tie Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37496

Holtjáték nem lesz, de ettől még egyenestartás se nagyon. A globoidcsigás kormánymű az ilyen. Sose lesz olyan, mint egy fogasléces.

Előzmény: fejes.i (37493)
Tie Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37495

Majd lesz megint, mivel nem a csavar lazul le alul, hanem a pittman kar kezd kikopni. Egy ideig még a csavar húzásával feljebb tudod préselni a pittman-tengely kúpján, de tovább fog kopni, és egy ponton túl nem tudsz már a csavaron húzni se.

Előzmény: Nelson admirális (37494)
Nelson admirális Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37494

Ha a felső csavar meghúzásán már túl vagy, akkor folytasd az alsó csavarral.

 

Nekem is tetemes holtjátékkal bírt a kormányművem. Mint kiderült, az irányító kar lelazult a pitman tengelyről.

Egy teljes fordulatot tudtam húzni rajta. Azóta nincs holtjáték.

Előzmény: fejes.i (37493)
fejes.i Creative Commons License 2013.12.02 0 0 37493

Kartácsak,

a D1 kormánymű felújítás /csere után is sétálós marad? Már nincs emlékem arról - ha volt olyan -, hogy a kormány precíz, pontos vagy valami hasonló jelző. Más szóval a holtjáték megszűntetésén gondolkodom és a felső csavar meghúzásán már túl vagyok.

Szóval az érdekel, hogy az új kormányművel is van-e holtjáték (ez végül is nem egy finom személyató kormányszerkezet)?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!