Akkor az is lehet a baj, ha ennyire össze függ a hideggel, hogy a kormány kapcsoló belsejében a csúszkák és a benne lévő rugók, illetbe a bennük lévő zsír dermed le nagyon. Emiatt az érintkezők nem érintkeznek. Leveszed a kormányt, kiszeded a kormánykapcsolót és bent a melegben szétszeded, kipucolod mindenből a zsírt féktisztító spray-vel és utána vagy valami nagyon lágy zsírral, vagy múszerolajjal kened meg. Ez csak egy ötlet, hátha.
hazajovok, fejlampa meg minden, erre mukodik a vilagitas. Csak -14C volt, lehet csak ez kellett neki? Regen -34C-ben poccre mukodott minden, igaz kicsereltem azota a kapcsolot.
sziasztok! segitségre illetve szaktanácsra lenne szűkségem. vettem egy 3.9 v8 classicot , nem sok benne a kilométer minden gyári nincs agyon berhelve viszont van egy hibája amit autoszerelő létemre nemtudok sőt többen sem tudtunk megoldani eddig. feketén fustol nagyon sokat kap és emiatt alapjáraton lekopkodi a gyertyákat aztán persze oszevissza jár és használhatatlan. az ac uj a szállitási mennyiság és a nyomás jo, a hidegindito befecsszelep csatiját lehuztuk vezőrloegységet cseréltunk legtomegmérot hogombát kimértuk egy elég részletes gyári kapcsolási rajz alapján amin ellenállás értékek is szerepeltek. Gyertyák ujjak, gyujtás, vezérlés a helyén.
Kompresszió érték: a legrosszabb: 12
Olaj új, mert maximum fölött volt 1 cm-el, és benzinszagú volt. Általános kontakttisztítás megvolt. Csatlakozók átnézve,relék cserélve. Vezérlöegység testje rendben. Több nem jut eszünkbe, segítsetek ha tudtok légyszíves, hátha valaki találkozott már hasonlóval.
Jut eszembe: Reggel a fenyszorot be tudtam kapcsolni, de se elso se hatso lampa sehol semmi nem kapcsolt. Lehet csak a biztit kell kicserelnem, vagy valami mas otlet? A lampakapcsolo kar mukodik, hiszen a fenyszoro mukodott.
A tavolsagi fenyszoro es a tompitott/rendes/helyzetjelzo ugyanarrol a biztorol mukodik? Remelem nem
Nos az előbb leszedtem az önindítóról a kábeleket, meg a motor testkábelét is, megkapargattam őket, visszaraktam, meghúztam. Szobában melegített akksit betettem vissza, ... izzítás...., és a hihetetlen pöcc-röff effektus!! Ílyen szépen még sose indult hidegen!! Most nagyon bízom benne, hogy legközelebb a jéghideg reggelen is ilyesmi lesz az indítózás.
itt a 3-ik vagy 4-ik hovihar, 20-30 centi ho, ropkodnek a -20C-ok, atrakom a gyerekulest az asszony koszijabol a zsirafba, majdnem poccre indul a jargay, es persze a vilagitas nem mukodik. GRRRR, a tokom kivan! Este johet a hibakereses -25C-ben.
Ha jól értem, a váltóhűtőt mossák ki, hogy az előtte emlegetett dzsuva ne kerüljön vissza újból a rendszerbe. Nem ettől javul meg a hajtás, ott cserélni fogják, amit cserélni kell. Ez inkább alapos hibafeltárásnak és elhárításnak tűnik, nem parasztvakításnak.
Óvatosan kell meghúzni, a lényeg, hogy ha kijössz a kanyarból, akkor magától kezdjen el visszatekeredni a kormány. Ha szorul, akkor állandóan bítrkozni kell a kormányal és meghalsz :)
Ebben az önindító kérdésben igencsak járatos vagyok, több típusnál is:)
A TD5-t hagyjuk, szerencséd, hogy 300TDI-d van, így hobbi körülmények között is le tudod szedni, egy vödör szanaksz elfogyasztása nélkül.
Az egyik gond az szokott lenni, hogy belül koszos a forgórész, a komutátorra lecsapodó pára + mocsok hideg időben olyan szerencsétlen párosítás, hogy csak na, az áram jelentős része nem a tekercseken vergődik át, hanem a dzsuván. Megoldás: kitisztítani a kommutátort, ellenőrizni a keféket.
További hiba lehet, ha már ratyi a csapágy, hidegben a kenőanyagok helyett csak fémszemcsés sár van a csapágyban, ezért hidegen nehezebben teker.
A kontaktorokkal is lehet gond, ha elkoptak, akkor azokon már csak kevéske áram tud átkeveredni.
További gond szokott lenni, hogy a motorblokk földelőkábele egy 6-os csavaron keresztül kapcsolódik, ezek a csavarok menete legendásan alacsony életűek, minden vezérműszíj cserekor ki szedik+jól meghuzzák, stb., az alu menet nem örökéletű. Megoldás -> menetjavítás (Helicoil). Ha nem jó a menet, lelazul a kábel és a kézifék bowdenén keresztül elindul az áram, sajnos a keresztmetszet és a sodrony ellenállása nem ideális, kevesebb áram tud az önindítón átfolyni, a még tüz is lehet.
AMit javasolok: Szedd ki az önindítót, vidd el egy szakihoz, cseréltess ki benne mindent amit lehet, ha már arra jársz, akkor vidd el a generátort is, biztos ami biztos alapon. A csapágy csere megtévesztő, mert 0.1 mm különbbségek vannak a sztenderd csapágyakhoz képest, ezért a kóklerek és a hobbisták (mint mi) egyből az első boltban kapható verzió után kapkod, aztán egy idő után szétesik a szerkezet.
Majd lesz megint, mivel nem a csavar lazul le alul, hanem a pittman kar kezd kikopni. Egy ideig még a csavar húzásával feljebb tudod préselni a pittman-tengely kúpján, de tovább fog kopni, és egy ponton túl nem tudsz már a csavaron húzni se.
a D1 kormánymű felújítás /csere után is sétálós marad? Már nincs emlékem arról - ha volt olyan -, hogy a kormány precíz, pontos vagy valami hasonló jelző. Más szóval a holtjáték megszűntetésén gondolkodom és a felső csavar meghúzásán már túl vagyok.
Szóval az érdekel, hogy az új kormányművel is van-e holtjáték (ez végül is nem egy finom személyató kormányszerkezet)?