Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

emi1969 Creative Commons License 2013.09.13 0 0 53353

Van egy Thália első kerékre való csap agyam vádirat új a Barditol vettem 6000ft-ért .Ha valakit érdekel 3000-ért odaadom. 2001 Thália  a 100le autóhoz való .

emi1969 Creative Commons License 2013.09.13 0 0 53352

Sziasztok!kerdesm az hogy nagyon kopik a két elso gumi belső oldala.Ezt mi okozza,mi a rossz és kb.mennyibe kerül a javítás .Milyen alkatresz kell venni?Koszonom ha valaki tud tanácsot adni!

Köhike Creative Commons License 2013.09.13 0 0 53351
Ami az elektromos szervót illeti szerintem az több energia ha a generátor táplálja. Ugyanazt a mennyiségű munkát kell elvégeznie, szóval az elektromos teljesítménye is megegyezik a mechanikuséval. Csak még fedezni kell az elektromos dolgok veszteségét is pluszban. Szóval összességében többet kell fogyasztania. Ha lenne szabályozva, hogy mikor mekkora teljesítményt kell leadnia akkor az más lenne mert a legtöbbször nem is menne.
Előzmény: Törölt nick (53348)
Köhike Creative Commons License 2013.09.13 0 0 53350
De szerintem nálam az uch nem tárol semmit.
Előzmény: Köhike (53349)
Köhike Creative Commons License 2013.09.13 0 0 53349
Ahogy néztem ezen a részén túl sok eltérés nincs elektronikai szempontból. Ugyanaz az eeprom stb. Sima SO8-as tokozás, nagyon egyszerű leszedni. Szerintem jobban körbejárom a dolgot esetleg szétkapok pár órát. A tartalom ami fontos. Mert ha ott más dolgokat is letárol akkor egyszerűbb tényleg átírni valahogy. Az hogy esetleg az uch is tárolja nekem meg nem baj mert pont azt szeretném, hogy az eredeti óraállást mutassa az új óracsoport is.
Előzmény: Törölt nick (53348)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53348

Hely?

Nem volt, mert az ilyen verzióban nálunk ott a klímakompresszor, ahol a hagyományos szervószivattyú lenne. :D

Ezért amelyik ilyen hagyományos szervós, abban nincs klíma. Amelyik klímás, abban meg vagy ez van, vagy a teljes elektromos, ami a kormányoszlopon van.

 

És igen, jobb járatni egy villanymotort szerintem manapság.

Veszteség ide vagy oda, a villanyos nem vesz el lóerőt közvetlen a mortól, míg a hagyományos igen. És hiába ennyivel nagyobb a terhelés a generátoron, az lópikulát sem számít. :)

 

 

Hát van, hogy közeli évjáratos azonos autókban az óracsoport lábkiosztása egyforma. De azért ugyan olyan típusból származzon a másik.

Dci-Dci, Benya-benya, Fedcom-fedcom...stb.

Mert pl dci-ét nem lehet csak simán benyásba szerelni, és fordítva. Van ugyan, ami nagyon hasonló, de mégsem egyforma. Másképp vanna kötve a dolgok, be és kimenőjelek...stb.

A tárolt óraállást "átmenteni" egyikből a másikba nem lehet. A belsejük sem egyforma, verziófüggő. Amelyik tudja mutatni az órát, és amelyik nem, még azok is különbözőek, így hiába is tudnál kiforrasztani ebből bármilt is... amit egyébként kétlek. :D

 

Ezeknél ami nem fedcompos, csak a megtett km tárolódik.

Amelyik fedcompos, ott van olyan verzió pl, hogy gyári diaggal engedni kell progarmozni, és az UCH-tól megkaja az adatokat Can-Bus-on, így beállítja magát. (mert hogy itt van, hogy az UCH is tárolja a megtett km-t, nem csak a kijelző.)

 

A sima, fedcomp nélküli óracsoport programozható. Vagyis univerzális, vagy ilyenekhez gyártott kütyükkel simán számjegyekkel adod be neki a kívánt óraállást, amit aztán eltárol. Kell ismerős, vagy seftes kereskedő, akinek van ilyen vacakja. Tudod a leleményes hazai kereskedők is így állítják vissza a km órát az autókban. ;)

Előzmény: Köhike (53346)
Ata61 Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53347

OK.azért kösz.

Előzmény: Törölt nick (53342)
Köhike Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53346
Hmmm... Akkor tényleg nem értem miért jobb egy villanymotort járatni mint simán a főtengelyről egy olajszivattyút. Így a szivattyú veszteségéhez még hozzáadódik a generátor és a szivattyút hajtó motor vesztesége is. Lehet, hogy hely nem volt már? Más kérdés, és Ati te biztosan tudod a választ. Szeretnék óracsoportot cserélni fordulatszám mérősre. Abban biztos vagyok, hogy menni fog, viszont szerinted ha eepromot cserélek a kettő közt vajon az óraállást át tudom menekíteni az újba? Tárolnak mást is benne, vagy csak ezt az egy paramétert?
Előzmény: Törölt nick (53343)
Gergo.bgy Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53345

Az a helyzet, h ez az óregység kettőből lett összerakva. :) Egy a fehér számlap miatt, egy a többi alkatrésze miatt. Igen, fehéreket kapott, nekem nagyon bejön most ez. A többi meg piros lett. 

Előzmény: Törölt nick (53344)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53344

Jó, jóó... :)))

 

Ez az a fehér számlapos óra, amit anno vettél talán? Mint ha ilyesmi rémlene...  :)Fehér ledeket kapott talán? :))

 

És az autóban lévő többi az is piros lett? Vagy az maradt narancs?

Előzmény: Gergo.bgy (53341)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53343

Az elektrohidraulikusnak nem kell sebességjel.

Semmilyen szabályzása nincs a motor részének. Járó motor esetén fix áramot kap a relén keresztül, és ezáltal állandóan forog benne a motor.

Azt nem tudom, hogy az olajtartájában van e valamilyen szabályzó cucc, még nem kellett ilyet szétszednem, de maga a motor az állandóan megy, az tutui.

 

Nekem 9 éves az autó, kb 220 ezer km-el, és még soha nem kellett hozzányúlni a szervómotorhoz. Nálam nem állandó problémaforrás. :))

De van akinek meg már megadta magát. Passz... Lehet majd én leszek a következő. Sosem tudni. De ami tönkremehet, az tönkre is fog. Csak idő kérdése. :))

Előzmény: Köhike (53340)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53342

Szia!

Sajnos nincs. Nem is volt, de már nem is tartogatok ilyeneket.

Előzmény: Ata61 (53339)
Gergo.bgy Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53341

Üdv Ati! 

 

Pár év alatt én is elkészültem vele. :) A mostani VW-ekre hasonló megoldást választottam, fehér számlap megvilágítás a többi piros. A fotók elég gagyik, de érzékelni lehet azért, előben sokkal szebb. 

Előzmény: Törölt nick (44619)
Köhike Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53340
Jogos. De a sebesség jel az elektromosnak kell, gondolom a változó rásegítés miatt, és azt meg nem tudom, hogy az elektrohidraulikus tudja-e. Nekem szerencsére sima hidraulikus van mindegyik autóban. :) Azért ez az elektrohidraulikus elég sok probléma forrása sajnos ezekben az autókban. Igazából nem is sikerült megértenem mi az előnye. Van ennek valamilyen szabályzása egyáltalán ami mondjuk csökkenti a teljesítményét vagy csak ugyanúgy folyamatosan megy mint a sima hidraulikus?
Előzmény: Törölt nick (53338)
Ata61 Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53339

Szia kerkati !

Nincs véletlen egy 1,2-es 95-ös Cliohoz (menyemnek vettük)szerelési kézikönyved?előre is kösz.

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53338

Hát, az enyém tuti járó motor jelet ad le... Vagyis járó motor esetén húzza be a relét. Az elektrohidraulikus ilyen.

Ennek vezérlése csupán annyi, hogy járó motor esetén testet kapcsol az ECU a relé behúzótekercsére. A "+" meg ugye állandó a relénél.

 

Ha csak sebességjelet kapna, akkor ha egyhelyben állsz alapjáraton járó motorral, nincs sebességjel, akko leállna a szervo? Nem hiszem... :)

Előzmény: Köhike (53337)
Köhike Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53337
Én úgy emlékszem, csak sebesség jelet kapnak, a többit a saját vezérlő dönti el. De persze ki tudja, ebből is lehet elég sok fajta. De az is lehet ezt is csak a tisztán elektromos kapja, az elektrohidraulikus nem. Viszont valami biztosan tud valamit az állapotáról, szóval egy hibakód olvasással biztosan előrébb lehetne jutni.
Előzmény: Törölt nick (53336)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53336

Nem tudom, de milyen szervó van ezekbe?

 

1. Tiszta elektromos? - a kormányoszlopon

2. Vagy elektromotorral hajtott hidraulikus? - a motortérben

 

Ha jól rémlik -verziófüggő- ezek talán csak gyújtás (1), vagy járó motornál (2) működnek, és vezérlésük az ECU (2), vagy saját számítógépe (1) által történik.

Az 1-es verzió esetén a saját vezérlőszámítógép hibakódok tárolására képes.

Azt visznont nem tudom, hogy kap e "járó motor" jelet az ECU-tól (1), mert lehet e bemenő jel szűnik meg talán, vagy szöghelyzet jeladó szokott esetleg szarakodni.

2-es verzió esetén az ECU egy relét vezérel, ami kapcsolja a szervószivattyú motorját. Itt i lehet reléhiba, vezeték, vagy vezérlőjel hiba.

 

Számítógépes hibakód olvasás volt már?

 

Pontos adatokhoz több infó kell. Hibaforrás megkereséséhez pegid átfogó diag, motorkód - kapcsolási rajz, mérések...stb.

Ezt így vakon megtippelni...

Előzmény: Linka László (53334)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53335

Pontos válaszra vársz?

Vagy elég csak egy vélemény?

 

Köztudott, általában kb 2.2 bar "elfogadott" érték.

De egy gumiabroncs nyomási értéke függhet attól, pl hány colos, milyen a külső hőmérséklet...stb. Na meg persze, hogy milyen rendzseres időközönként ellenőrzöd is ezt...

 

Itt egy kis kép, bár angol és PSi-ben:

 

Itt PSI-BAR konverter: http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html

 

 

Itt egy kis infó, ha halál pontos szeretnél lenni, mivel a gumiabroncs nyomás függ a gumi méreteitől, a külső hőmérséklettől...stb:

 

http://gumibiznisz.hu/20100217/guminyomas-telen-lehet-02-barral-tobb/

 

http://gumibiznisz.hu/20110621/guminyomas/

 

 

Előzmény: Törölt nick (53333)
Linka László Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53334

Sziasztok, Van egy 2001-es Renault Kangoom, melynek a kormány szervója naponta egyszer, de néha többször is leáll. Az autó újraindításakor azonnal ismét működik.Az elektromos szervomotor kompletten ki lett cserélve, de a hiba sajnos ugyanúgy megmaradt.Fogalmam sincs, hogy merre keressem a hibát, aki tud valami megoldást kérem segítsen. Köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.12 0 0 53333

Renault thalia 1.4 authentique 1300as 55kw benzines 2002 es thalia elso es hatso kerekeit pontosan hány bar ra fujjam vel?hankook teli gumival jarok. Koszi elore is

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.11 0 0 53332

Akkor az enyém nem jó hozzá.

Előzmény: Törölt nick (53331)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.11 0 0 53331

Amit tudok róla, hogy nagy valószínűséggel JB3, számot még nem találtam rajta, 1.6 16V benzinesen van. (Egyébként Scenic, nevem alatt a története)

Előzmény: Törölt nick (53326)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 53330

Megoldottam, csavarral!

(amíg meg nem lesz az új!)

Előzmény: hant90 (53328)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.11 0 0 53329

Az érzés hasonló,  az enyémben 315 000km van.

Előzmény: somagabor (53327)
hant90 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 53328

Nekem a karosszériás nem tudta visszarakni. Nekem is csak lógott, semmi törés nem volt rajta, csak a rugók tartották.

Előzmény: B45524D N3K1 (53305)
somagabor Creative Commons License 2013.09.11 0 0 53327

Ebben a szabadidő autóban jelenleg 335 000 km van, és napi 200 km-rel szaporodik. Afféle igavonó állat.

Most épp nem, mert áll.

Van hogy összevárok 1-2 dolgot, és akkor bakra teszem és kicserélek mindent ami nem úgy áll ahogy szeretném.

Most ez az időszak van, mert télen utállok autót szerelni. Az nem olyan jó ha hozzáfagy az ember a villáskulcshoz. :-)

 

 

Előzmény: Törölt nick (53324)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.11 0 0 53326

Mi a váltó száma?  Nekem van eladó váltóm.

 

Előzmény: Törölt nick (53311)
Grandeferi Creative Commons License 2013.09.11 0 0 53325

A képen jelölt barna műanyag cuccnak nem tudja véletlen valaki a cikkszámát?!

 

Be lehet külön szerezni vagy egyben van a bowdennel?! 

köszi.

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.10 0 0 53324

Akkor a te autód igazi szabadidő autó, ha van szabadidőd szereled.

Előzmény: somagabor (53315)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!