Mi az hogy 340 km 4 év alatt készülhet el és költsége elérheti a fél milliárd Euro-t? (Magyarán: 150 milliárd Ft-ból 340 km? Alagút és viadukt, vazz...)
Valaki már végigutazott a cikk jóslata szerint 2016-ban elkészült??? teljes autópályán?
Botrány, hogy egy hetilap, ahol van idő a szerkesztésre, mégis hiteltelen adatokat közöl.
Aztán a végén jön az öncáfolat:
Pillanatnyilag azonban még csak az út első, 5 km-es szakaszának építést kezdik meg. Bosznia kormánya az első ütemre 115 millió eurót különített el....
5 km-re 35 milliárd Ft-ot?
Boszniában 10 év alatt építettek 100 km-t. A Szerb rész ebben nem számít (Banja Luka - Doboj)
Mire gondolt a költő?
a hátralevő 235 km-re "marad" 385 millió Euro?!?!?
Azért mennek a magyarok a lebetonozott északra, mert körbe-karikába hosszú az út, és közben megmelegszik a lefagyasztott töltött káposzta a hűtőtáskában.
Körülbelül azért hisszük,amiért te nem. Ez a jele állapotnak a hozadéka.Nem mondta senki,hogy a legforgalmasabb lesz
De,ha országosan kiegyensúlyozott infrastrukturális fejlesztés zajlana,átstrukturálódna a forgalom,és az élet is.Miért? Nézz rá egy európai térképre,és hasonlítsd össze az ottani hálózatokat a mi központosított csillag rendszerünkel.Melyikhez hasonlít? Talán Moszkva körül van ilyen. Nem tudtam,hogy nálad a bölcsek köve.a Nagyfaluban laksz?
Sokan az M6-ost fantom pályának hívják,és elfelejtik,hogy jelen állapotában egy zsákutcaként működik.Az M9-es keresztezné,majd 120 év múlva,és amikor végre kialakul kishazánkban is egy normális úthálózat a központosítás helyett (ezzel párhuzamosan az életünk is ilyen),akkor megindul majd a normális forgalom és élet is itt LENT VIDÉKEN.
Budapest után mostanában valóban Felcsút kap infrastrukturális fejlesztési prioritást.
De ne szivok a fillerb.szok miatt. Nekem hiaba van matricam (kell, mert neha jarok az M0/M5 vonalon), de a napi ingazasra az elkerulo az nagy kerulo lenne.
Igen, az az eszeki hid. Ami azota elkeszült, csak hasznalni nem tudjak (eszakon nem csatlakozik semmihez), mivel nem volt penzük tovabbepiteni, ahogy a cikk is irja. Na erre irtak ki most közbeszerzest, amivel a Drava hidtol eszakra Pelmonostorig megepitik, hogy vegre lehessen hasznalni a hidat.
Utana mar csak a Pelmonostor - orszaghatar (M6) szakasz fog nekik hianyozni, delen pedig mar Szava hid is kesz lesz 2 ev mulva, igy a horvatok az 5C korridorral majdhogynem vegeznek is.
Folytatódhat Magyarország történetének legüresebb és legdrágább autópályájának sikersztorija. Az M6-ost ugyanis folytatni tervezi a kormány. Napi 1200 autónak 48,7 milliárd forintból építhet utat az ország.
Ahol nem presztízsberuházásból épülnek autópályák, ott napi 8000-10000-es meglévő forgalom alatt fel sem merül 2x3 sávos sztráda építése. Csak összehasonlításképpen: az 1200 autó olyannyira kevés, hogy még egy rendesen kihasznált, 2x1 sávos főúton is jóval nagyobb a forgalom.
Csak egy példa: a 811-es főút 40. kilométerkövénél, azaz Felcsúton 3765 darab autó fordul meg naponta, ami egységjárműben kifejezve 4443 darab, azaz több mint háromszorosa a jelenlegi, határt elérő út, az 56-os 1200-as forgalmának. (Egységjárműben fejezik ki a forgalom nagyságát. Eszerint egy személyautó 1, egy teherautó 2,5, egy motor 0,8 egységjárműnek felel meg, stb.)
MOndjuk szerintem nincs teljesen igaza, mert forgalom majd akkor lesz, van honnan/hova menni...
Amíg a túloldal nincs kész, addig nincs hova vinni az útat....
Boszniában is gőzerővel megy az autópálya tervezés, a közlekedési miniszter egy hete jelentette be, hogy török üzletemberek szeretnének befektetni az építőiparban, különös tekintettel Szarajevó-Belgrád autópályába. A miniszter szerint egy török üzletember hajlandó lenne finanszírozni 100 km autópálya megépítését a teljes szakaszból, vagyis nagyjából az út harmadát, azaz a szerb határig vezető szakaszt.
Itt kellene egy új híd is a Dráva fölé, nem?
Ha jól értem a cikket, akkor az már kész van (2016 nyári cikk)?
A tárcavezető kiemelte: a korridor 5C autópálya horvátországi szakaszán nem álltak le a munkálatok. A Dráva folyóra tervezett híd megépítése szeptemberre befejeződik, és a hidat az eszéki csatlakozási csomóponttal összekötő útszakasz is tovább épül.
Beállok a sorba a 25-ös útra épített körforgalom-kezdeménynél, ami kb. 100 méter hosszú. A forgalmat hónapok óta jelzőlámpa irányítja (mi a fasz tart hónapokig egy szaros körforgalom építésén, azt fel nem foghatom). Állunk, várunk, az "elfogyó" sáv is szép lassan feltelik, mindenki indexel jobbra, de a sor meg sem moccan. Nade, Kerecsend felől sem jött senki kb. negyed órája, itt vált gyanússá, hogy az épülő kereszteződés áteresztő kapacitása valamilyen okból nullára csökkent.
Megfordulás nagy nehezen, irány Andornaktálya (az úticélom Füzesabony volt).
Haladtam is vagy 250 métert az Andornaktály kezdete tábla után, mikor előttem kigyózó és álló autósor bukkan fel. Negyed óra várakozás, kb. 50 métert jutottunk előre. Szemből nagyon gyér forgalom (gyanítom, Mezőkövesd felőliek), mert a szintén NAGYON takarékos Andornaktálya-Dél csomópont építésénél már csak egy autónyi aszfaltból terítettek kerülőutat, nem két sávnyit. Persze, itt is jelzőlámpa irányít.
Végül Andornaktályán egy remek összekötő útra lekanyarodva, a szőlők alatt sikerült felvergődni a 25-ösre.
Eger, Vár - Füzesabony: 1 óra 25 perc.
Nem tudom, mi történt, de nem is érdekel. Azok, akik így, ennyi idő alatt, ilyen forgalomszervezéssel építenek két szaros csomópontot hónapok óta, forduljanak fel.
Ja még 1x voltam Pesten vele műszaki vizsgán, akkor szintén Üllő-Vecsésen át. Kb, szerintem ezzel idénre le is tudva a hosszú út ezzel a kocsival, na ezért nem éri meg az 5000 Ft.