Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2017.08.26 0 0 36779

A szuperoptimista konzervatív hetilap szerint:

http://heti-valasz.hu/vilag/rovidebb-ut-az-adriaig-49710

 

5 év távlatából már elég látványos a kamu...

 

Mi az hogy 340 km 4 év alatt készülhet el és költsége elérheti a fél milliárd Euro-t? (Magyarán: 150 milliárd Ft-ból 340 km? Alagút és viadukt, vazz...)

Valaki már végigutazott a cikk jóslata szerint 2016-ban elkészült??? teljes autópályán?

 

Botrány, hogy egy hetilap, ahol van idő a szerkesztésre, mégis hiteltelen adatokat közöl.

Aztán a végén jön az öncáfolat:

Pillanatnyilag azonban még csak az út első, 5 km-es szakaszának építést kezdik meg. Bosznia kormánya az első ütemre 115 millió eurót különített el....

5 km-re 35 milliárd Ft-ot?

 

Boszniában 10 év alatt építettek 100 km-t. A Szerb rész ebben nem számít (Banja Luka - Doboj)

Mire gondolt a költő?

 a hátralevő 235 km-re "marad" 385 millió Euro?!?!?

 

 

Előzmény: Mash_bakter (36770)
dimelo Creative Commons License 2017.08.26 0 0 36778

Odaértél már:)

 

Megfigyelésed lényeges, bár szubjektív. (Én is teszem, amikor csak mód van rá)

 

Kellenek az észlelések, mert sosem tudjuk meg, hogy vannak-e ufók:)))

Előzmény: Mash_bakter (36776)
dimelo Creative Commons License 2017.08.26 0 0 36777

Ja, az idősíkok szétválasztása lényeges... (Ha nem is 120 évről van szó.)

De 20 év nem elég ahhoz, amit a bosnyákok most úgy látszik bevállalnak.

 

A zsákutca nem helyes kifejezés, mert ezen az alapon minden befejezetlen (M3, M30, M4) autópálya az lehetne.

De ezeken az átkelőkön autópálya nélkül is van forgalom.

Azt hinni, vagy remélni, hogy az autópálya miatt lesz forgalom, az kibicelés.

Csinálják meg, aztán ha mégsem pörög, majd jót röhögnek a haszonélvezők...

Erre példa az M6 Dunaújváros alatt, az M3 Nyíregyháza után és az M86 új szakasza is.

 

Ahhoz, hogy ezt csekkold, nézd meg a szerb-horvát, szerb-román határforgalmakat.

A nullánál alig nagyobbak.

Az egyedüli kivétel  "Tito álma": az A3 Batrovci, ez a "legendás" Balkán tranzit nyugati iránya: 7165 gépjárműből 1100 tgk.

 

Ez van autópályán 40 év után.

Előzmény: Törölt nick (36767)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.26 -2 0 36776

Megyünk Noszvaj ra az m3as durván tele van. .

Román rendszám elvetve van az is BH és SM rendszamu.

Pedig csak 110el docogunk...

trizs77 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 36775

 

Előzmény: Mr Reacher (36774)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.25 0 3 36774

Azért mennek a magyarok a lebetonozott északra, mert körbe-karikába hosszú az út, és közben megmelegszik a lefagyasztott töltött káposzta a hűtőtáskában.

Előzmény: trizs77 (36773)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 36773

azééé azt jó tudni, hogy a horvát tengerpartra évente ellátogató sok százezer magyar talán 10%-a megy a déli partokra.

 

megyünk sokan évente, de 90% hagyományosan az Adria északi részére utazik, tehát nekik mindegy, hogy Udvar-Eszék között van autópálya vagy nincs.

 

 

http://divany.hu/2017/horvatorszag/2017/05/28/horvatorszag_a_magyarok_kedvenc_helyei_neked_hany_volt_meg_kozuluk/

Előzmény: Mash_bakter (36770)
Mézgár Creative Commons License 2017.08.25 0 0 36772

Nem hiszem, de legalabb egy halozat resze lesz. Zamardi utan az M7 is "töküres" (v.ö. 4-s ut), megis megepitettük a hatarig a nyaralok miatt.

Előzmény: Fradista Utazó (36769)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.25 0 0 36771

Körülbelül azért hisszük,amiért te nem. Ez a jele állapotnak a hozadéka.Nem mondta senki,hogy a legforgalmasabb lesz

De,ha országosan kiegyensúlyozott infrastrukturális fejlesztés zajlana,átstrukturálódna a forgalom,és az élet is.Miért? Nézz rá egy európai térképre,és hasonlítsd össze az ottani hálózatokat a mi központosított csillag rendszerünkel.Melyikhez hasonlít? Talán Moszkva körül van ilyen. Nem tudtam,hogy nálad a bölcsek köve.a Nagyfaluban laksz?

Előzmény: Fradista Utazó (36769)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.25 -2 0 36770

lehet nyáron a Dalmát tengerpart közelebb lesz arra felé, mint az M7 felé

pláne ha megcsinálják Szarajevo felé az autópályát, ahogy lentebb linkeltem

 

tele nem lesz, de Baranya/Bács/Csongrád megyeieknek akár jó is lehet

Előzmény: Fradista Utazó (36769)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.08.25 0 0 36769

Csak tudnám, miért hiszitek, hogy az M6 megépítésével az udvari lesz Magyarország kiemelkedően legforgalmasabb határátkelője. 

Ugyanis az M6 minden egyéb esetben ugyanolyan üres marad Dunaújváros után, mint most...

Előzmény: Törölt nick (36767)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.25 -2 0 36768

off

az Eszéki híd keresésekor talátam ezt az oldalt, szép kis híd...

http://www.duna-drava.hu/hu/rarosi-ipolyi-hid

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.25 0 0 36767

Sokan az M6-ost fantom pályának hívják,és elfelejtik,hogy jelen állapotában egy zsákutcaként működik.Az M9-es keresztezné,majd 120 év múlva,és amikor végre kialakul kishazánkban is egy normális úthálózat a központosítás helyett (ezzel párhuzamosan az életünk is ilyen),akkor megindul majd a normális forgalom és élet is  itt LENT VIDÉKEN.

Budapest után mostanában valóban Felcsút kap infrastrukturális fejlesztési prioritást.

Előzmény: Mash_bakter (36761)
Samott Creative Commons License 2017.08.25 0 0 36766

De ne szivok a fillerb.szok miatt. Nekem hiaba van matricam (kell, mert neha jarok az M0/M5 vonalon), de a napi ingazasra az elkerulo az nagy kerulo lenne.

Előzmény: Mash_bakter (36763)
Mézgár Creative Commons License 2017.08.25 0 0 36765

Igen, az az eszeki hid. Ami azota elkeszült, csak hasznalni nem tudjak (eszakon nem csatlakozik semmihez), mivel nem volt penzük tovabbepiteni, ahogy a cikk is irja. Na erre irtak ki most közbeszerzest, amivel a Drava hidtol eszakra Pelmonostorig megepitik, hogy vegre lehessen hasznalni a hidat.

Utana mar csak a Pelmonostor - orszaghatar (M6) szakasz fog nekik hianyozni, delen pedig mar Szava hid is kesz lesz 2 ev mulva, igy a horvatok az 5C korridorral majdhogynem vegeznek is.

Előzmény: Mash_bakter (36764)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.25 -1 0 36764

http://www.kepesujsag.com/folytatodik-az-5c-korridor-epitese/

 

a fotón szereplő híd lenne az új Eszéki híd? Ebbe fog belemenni a mi M6-osunk?

Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.25 -2 0 36763

Csak magamat tudom ismételni, aki a szüttyögés  választja 5 ropi helyett az megérdemli.

Mert nem azok csinálják a dugót, akik évente 2 alkalommal felhozzák Harasztiba a kocsit szervízbe,

hanem akik napinszinten generálják a dugót...   Napi 20 ft...

de gondolom naponta/hetente elpöfékel 1000 ft-nyi bagót, amit persze kidob a kocsi ablakon...

Ha az összes M-es R-es útunk elér majd az ország határig, akkor talán a román autósnak is megér

annyit az ideje, hogy vegyen egy 10 napos matricát...  Ugye az a legkisebb vehető?

Én speciel visszahoznám a Napi matrciát vagy a 4 naposat...

 

Előzmény: Samott (36762)
Samott Creative Commons License 2017.08.25 0 0 36762

Nem a megyei matricaval van az igazi gond, hanem hogy az elkerulo utakat is bevontak a rendszerbe. Az volt az atkozott baromsag.

Előzmény: Mash_bakter (36745)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.25 -2 0 36761

Van akinek ez a vélemény erről az útról:

https://444.hu/2016/12/05/ut-a-semmibe-folytatodik-az-m6-os-autopalya

Folytatódhat Magyarország történetének legüresebb és legdrágább autópályájának sikersztorija. Az M6-ost ugyanis folytatni tervezi a kormány. Napi 1200 autónak 48,7 milliárd forintból építhet utat az ország.

Ahol nem presztízsberuházásból épülnek autópályák, ott napi 8000-10000-es meglévő forgalom alatt fel sem merül 2x3 sávos sztráda építése. Csak összehasonlításképpen: az 1200 autó olyannyira kevés, hogy még egy rendesen kihasznált, 2x1 sávos főúton is jóval nagyobb a forgalom.

Csak egy példa: a 811-es főút 40. kilométerkövénél, azaz Felcsúton 3765 darab autó fordul meg naponta, ami egységjárműben kifejezve 4443 darab, azaz több mint háromszorosa a jelenlegi, határt elérő út, az 56-os 1200-as forgalmának. (Egységjárműben fejezik ki a forgalom nagyságát. Eszerint egy személyautó 1, egy teherautó 2,5, egy motor 0,8 egységjárműnek felel meg, stb.)

 

MOndjuk szerintem nincs teljesen igaza, mert forgalom majd akkor lesz, van honnan/hova menni...

Amíg a túloldal nincs kész, addig nincs hova vinni az útat....

 

 

Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.25 -2 0 36760

http://okpecs.hu/kesz-autopalyaval-varjak-majd-horvatok-az-m6-ost/

Boszniában is gőzerővel megy az autópálya tervezés, a közlekedési miniszter egy hete jelentette be, hogy török üzletemberek szeretnének befektetni az építőiparban, különös tekintettel Szarajevó-Belgrád autópályába. A miniszter szerint egy török üzletember hajlandó lenne finanszírozni 100 km autópálya megépítését a teljes szakaszból, vagyis nagyjából az út harmadát, azaz a szerb határig vezető szakaszt.

 

Itt kellene egy új híd is a Dráva fölé, nem?  

Ha jól értem a cikket, akkor az már kész van (2016 nyári cikk)?

https://www.pecsiujsag.hu/pecs/hir/helyi-hireink/iranymodositas-mohacsig-epitenek-meg-velunk-kozosen-a-horvatok-eszektol-az-autopalyat.86785

A tárcavezető kiemelte: a korridor 5C autópálya horvátországi szakaszán nem álltak le a munkálatok. A Dráva folyóra tervezett híd megépítése szeptemberre befejeződik, és a hidat az eszéki csatlakozási csomóponttal összekötő útszakasz is tovább épül.

 

Előzmény: Mézgár (36759)
Mézgár Creative Commons License 2017.08.25 0 0 36759

A horvatok egy lepessel közelebb fognak kerülni a hatarhoz az A5-el. Palmonostor - Eszek közbeszerzes: https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN/DocumentManagement/DokumentPodaciFrm.aspx?id=1239839

Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.24 -3 0 36758

hehehe megjött as hülye trollunk nyomkodni a mínuszt :)

ha már értelmeset nem tud írni, nyomkodja amit nyomni tud

Előzmény: troglodita (36757)
troglodita Creative Commons License 2017.08.24 -1 0 36757

zseniális, főleg a három + két (!!!) sáv ügyes kis összefonódása :-D :-D :-D 

Előzmény: eMPet (36756)
eMPet Creative Commons License 2017.08.24 0 0 36756

És ez?

 

Eddig ilyet csak számítógépes városfejlesztős játékokban láttam, hogy az út végén mindenki visszafordul és elindul az ellenkező irányba. :-)

(Na jó, it kicsit más a helyzet, tekinthetjük akár lehajtónak is...)

 

https://www.google.hu/maps/@52.1399116,21.0234326,259m/data=!3m1!1e3

 

 

Előzmény: troglodita (36717)
dimelo Creative Commons License 2017.08.23 0 0 36755

is-is-is-is...

Előzmény: Mash_bakter (36748)
dimelo Creative Commons License 2017.08.23 0 0 36754

ahogy mondod,

Ilyen rafkós a világ....

ha van egy rövidebb, olcsóbb út a kiserdőn át...

Előzmény: radio100jozsi (36749)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.23 -2 0 36753

de mlg a 3ezres növekedést sem!

Előzmény: Mr Reacher (36751)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.08.23 0 4 36752

Egert déli irányban elhagyni ma reggel? NEM.

 

Beállok a sorba a 25-ös útra épített körforgalom-kezdeménynél, ami kb. 100 méter hosszú. A forgalmat hónapok óta jelzőlámpa irányítja (mi a fasz tart hónapokig egy szaros körforgalom építésén, azt fel nem foghatom). Állunk, várunk, az "elfogyó" sáv is szép lassan feltelik, mindenki indexel jobbra, de a sor meg sem moccan. Nade, Kerecsend felől sem jött senki kb. negyed órája, itt vált gyanússá, hogy az épülő kereszteződés áteresztő kapacitása valamilyen okból nullára csökkent.

 

Megfordulás nagy nehezen, irány Andornaktálya (az úticélom Füzesabony volt). 

 

Haladtam is vagy 250 métert az Andornaktály kezdete tábla után, mikor előttem kigyózó és álló autósor bukkan fel. Negyed óra várakozás, kb. 50 métert jutottunk előre. Szemből nagyon gyér forgalom (gyanítom, Mezőkövesd felőliek), mert a szintén NAGYON takarékos Andornaktálya-Dél csomópont építésénél már csak egy autónyi aszfaltból terítettek kerülőutat, nem két sávnyit. Persze, itt is jelzőlámpa irányít. 

 

Végül Andornaktályán egy remek összekötő útra lekanyarodva, a szőlők alatt sikerült felvergődni a 25-ösre.

 

Eger, Vár - Füzesabony: 1 óra 25 perc.

 

Nem tudom, mi történt, de nem is érdekel. Azok, akik így, ennyi idő alatt, ilyen forgalomszervezéssel építenek két szaros csomópontot hónapok óta, forduljanak fel. 

Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.23 0 1 36751

Az ehhez hasonló forgalom nem tesz ki napi 10-14 EJ-t.

Előzmény: radio100jozsi (36750)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.08.23 0 0 36750

Ja még 1x voltam Pesten vele műszaki vizsgán, akkor szintén Üllő-Vecsésen át. Kb, szerintem ezzel idénre le is tudva a hosszú út ezzel a kocsival, na ezért nem éri meg az 5000 Ft.

Előzmény: radio100jozsi (36749)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!