Na, bakker! Én 30%-ra emlékeztem, de nyomtam egy guglit (tudom, hülye szokás, mások nem élnek vele, lsd. mai polémia), és volt ott 40-is. Éppen attól tartottam, Te oltasz le, hogy a kőkorszakban élek, és már 45% :))))
Egyébként ebben a témában számomra megdöbbentő kísérlet volt, amikor néhány éve az akkori csúcs ezres speed-eket tesztelte a Motorrad (németek, ha másra nem, tesztekre jók :) ) és kevesebb mint fele élte túl az x perces nyélgázas ovál pályát. Hajtókar, hengerfej, szelep, volt ott minden. Akkor gondolkoztunk el márnök haverral, hogy mekkora felületen kell ezeknek a nyomorultaknak milyen hőenergiát leadni.
Aztán persze lehet, hogy semmi köze nem volt a fenti meghibásodásokhoz, de érdemes végiggondolni, mit bírnak ezek a relatív filléres (autókhoz mérten) technikák.
Ugyan nem tartom magam referencia személynek (közismerten kímélő, már-már papás módon használom a gépet :D - a vicc meg az, hogy egy-egy Nyugati téri majomhoz meg ún. "motoros találkozós" jelenséghez képest tényleg :o), de csak Motul terméket használok (és csak zöldi shop-ból, hándridpörszent szetisfeksön [csak a fékzsírjából ne kérj!]) teljes megelégedéssel. Elég komoly fejlesztő gárda van ott azért szerintem.
Akkor kiegészíteném a sajátomat azzal, hogy ilyen használat mellett természetesen termosztátos rendszerben is van értelme.:)
(Én ugye megrögzött kismotoros vagyok, egy 15 lóerőre húzott ötvenesnél meg a termosztát már olyan dugó a rendszerben, ami mindenképpen túlmelegedést okoz).
A benzinmotorok hatásfoka jó esetben 30% egyébként, a 40 maga lenne a bölcsek köve.:)
Thetisz istennő és Peleusz király lakodalmára hivatalos volt valamennyi isten, egyedül Eriszt, a viszály istennőjét szerették volna távol tartani a menyegzőtől. Erisz nagyon megharagudott ezért, és a maga módján állt bosszút. Egy aranyalmát dobott az isteni násznép közé ezzel a felírással: A legszebbnek. Ki is tört menten a veszekedés, a viszály. Három istennő is vetélkedett a legszebbnek járó címért: Héra, a családi tűzhely, Athéné, a bölcsesség és Aphrodité, a szerelem istennője. Végül Pariszt, a trójai királyfit kérték fel, hogy döntse el a versenyt. A három istennő meg is jelent a királyfi előtt. Héra családi boldogságot, Athéné bölcsességet, Aphrodité pedig a világ legszebb asszonyának szerelmét ígérte a győzelemért. Parisz a szerelem istennőjét választotta, neki ítélte Erisz almáját. Jutalmul elnyerhette a szépséges Heléne szerelmét. Megszöktette az asszonyt, s emiatt tört ki azután a görög trójai háború, amely kilenc évnyi véres tusa után Trója pusztulását hozta. A viszály istennője tehát győzedelmeskedett."
.
.
.
Ez ugye ismerős. :)
A kérdésem meg pontosan igy szólt:
"ha mar homerseklet. A motulnak van valamilyen hutofolyadak adaleka ami 15 fokkal csokkenti a hutokozeg homorsekletet.
Ez mire való? Annyira hajlamosak melegedesre a mocik?"
.
.
Vagyis azt kérdeztem, hogy ez mire való és nem azt, hogy ez nekem kell-e?
Téged alapvetően bírlak, nagymester, ezért válaszolok, amúgy már hagynám a f@szba ezt a szellemi kényszer maszturbálást, ami itt megy. ;)
Szóval, hogy mit akartál írni, azt nem tudom. Azt tudom, hogy az első reakció, amit kapott félrevezető volt, a második pedig az itt szokásos elkezdünk-valamiről-beszélni-aztán-enyhén-kapcsolódó-de-a-kérdés-szempontjából-tök-másra-jutunk-csak-nehogy-ne-tudjak-észtet-osztani. Tcao (velem kb. egy időben írt) válaszáig senki el nem mondta a kérdezőnek, hogy ez mi, és mire lett kitalálva. Főleg mert az emberek java nem is tudja. Ez még nem baj. De be kell látni. Aki meg tudja, elmondhatja, hogy "Ez versenymotorokba való cucc, de nem fagyálló. Utcára, termosztátos gyári rendszerbe teljesen fölösleges, plusz még meg is fagy.:)" -> ez egy korrekt válasz. A termosztát meg a kis kutya fasza nem segít a kérdezőn. Ellenben, ha megérti, hogy mire való, akkor magától is belátja, hogy neki ez nem kell.
Ehelyett sokszor megy itt az, mint amikor az óvodások beszélgetnek a punciról. Van aki már látott, van aki látott hasonlót, van aki nem si látta, de teljes mellbedobással tudnak ezek egymással vitatkozni, és kekckedni egy nőgyógyásszal akár (ez nem én vagyok, mielőtt...)
Hogy egy kicsit önreflexív is legyen a hsz, nálam az volt, hogy ugyan a 104 még nem para, ha egy piros lámpánál állsz, de egyrészt nem voltam nyugodt, hogy ugyanez olyan húúú de jó az egyszer megvett, talán többet sohasem lesz álom motoromnak, amikor 2-nyél-tilt, 3nyél-tilt, 4-nyél-til, féééééék, 2-nyél-tilt, ... stb üzemmódban megy. Persze én csak egy ostoba bő'csész vagyok (mondjuk, ha mindenki csak annyira értene más szakmákhoz, mint nekem kellett képbe kerülnöm egy-egy orvosi vagy műszaki szakfordításhoz, akkor a világban könnyeb lenne a diszciplínák közti kommunikáció - ha az idegen szavakkl meg nem sértem a nagytudású és Soros Györgyöt sírós jegyzetelésre kényszerítő mérnök-mogul urat), de vannak olyan hagymázas elképzeléseim, hogy 104 fokos hűtöközeggel alapjáraton ketyegni, nem ugyan az, mint egy kihegyezett motorral nyélen húzni 50 fokos levegőnél (BTW, benzinmotor hatásfoka tudtommal 30-40%, a többi némi túlzással hőveszteség; ebből nem nehéz kiszámolni, mennyi hőt kéne a nyomorultnak leadni amikor maxon 130kW-ot teljesít a főtengelyen. Vessük össze az otthoni kazánnal, és ámuljunk, hova teszi ez a nyomorult azt a sok hulladékhőt). Szóval lokális hőgóc meg kicsif@szom, nem nyugodt az ember.
Ha ez nem lenne elég, ott az empíria, miszerint, amikor 94 fokos volt a víz menet közben, akkor is felment egy tizest a boxoutcába(n) pöszmörögve, és járatni kellett leállítás előtt. No, ezt végképp nem akartam kockáztatni.
Mindez a sztori faktoron kívül ott jön a képbe, hogy ha a kérdező ezt látja, hogy _erre_ van kitalálva a cucc, akkor magától megérti/belátja, hogy mi a lényeg. Ellenben hogy a termosztát mit tud meg befagy egy őszi napon :) nem képvisel hozzáadott értéket.
Csak ahogyan elnéztem a szállítási feltételeket 5X többe kerül a kiszálítás mint a szimerimg!Sajna sehol sem szerepel hogy utalás után levélként kipostázák!!
Én spec. a normál tartományról akartam írni, de biztos elb@ctam, mert rögtön leugatott a bigbazssz, hogy az nemúgyvan.
Szóval amit írtál is, hogy a géped hamar 10? fokon..talán 104? nem nézem meg:) De gondolom a normál üzemi hőfok mondjuk 90-110 közt ok. Ez persze változó, de ezzel a csodaszerrel az alsó tartományba kényszeríthető, ahol az ECU nem kezd beavatkozni ahogy írtad.
De ezt mindek is pötyögöm ide? Akarja pályán, ilyen körülmények közt használni? Nem! Agyon van húzva? Nem! Akkor mi a tökömnek?
Tehát jelen esetet tekintve a helyes válaszok a befagy, jégkása, és a hülyeségnemisvanolyan!
De ettől persze még ragozhatjuk, csak felesleges:)
Mi volt? Az hogy befagy 10 fokban, meg hogy hülyeségnemisvanolyan.Tcao írt relevánsat kb. amíg én gépeltem (azt előtte nem láttam). Azon kívül csupa olyan dolog volt, amiről egyébként ez a fórum egyre jellemzőbben szól: fogalmam-nincs-de-megmondom-a-frankót, vagy "deaznemúgyvanmerazúgyvan", esetleg "az kizárt dolog, mert nem tudom!"
Csak nekem tűnik fel, hogy egy-két robogóhoz tényleg értő ember ad elvétve egy-egy értelmes tanácsot egy néha betévedő idegennek, amúgy meg a belterjes "deaznemúgyvanmerazúgyvan" pótcselekvések mennek? -> nem igazi kérdés volt ám! ;)
A sok szobatudós, meg túrabubus után házzászólok olyan oldalról, ahol már nem ketten használtak ilyet (pl. Engine Ice). Gyorsan leszögezem, számomra is kamu gyanús volt első hallásra, de nem egy, nem kettő és nem is néhány ember használja és erősíti meg pályás berkekben, hogy valóban használ. Hogy éppen 15 fokkal csökkenti e a hűtőfolyadék hőmérsékletét, azt senki nem merte kijeleteni, de azt egybehangzóan állították, hogy egyértelműen segít a kánikulában nyúzás esetén.
Ha már hallotuk a jégkása gép meg 10 fokon befagyó hmmm.... csacsiságokat, akkor lássunk valós példát! Múlt nyáron voltam egy olyan pályanapon a Hungaroringen, amikor déltől 40 fok volt, kora délután 60 fokos volt az aszfalt. Embertelen klíma, de mondhatnám géptelennek is. Az első parám az volt, hogy ez a 60 fok az utcai sport(!) gumik üzemi hőmérséklete. Azaz ezt megkapja, ahogy áll rajta, de hajtás-pajtás még termeli pluszba neki. Szerencsére bírta a BT003RS (utca-pálya). Délelőtt amúgy sem volt még gond (azon kívül, hogy egy menet végén a motorról lepattanva lehajoltam guminyomást nézni, és majdnem elájultam). Délutánra áthevült az aszfalt, elkezdte ontani a hőt. A motorom hűtőfolyadék hőmérséklete 104 fokra felment menet közben kb. 10 perc alatt. Ezt úgy kell érteni, hogy ott nincs dugó. A leglassabb részen sem mész lassabban, mint egy normális motoros leggyorsabban városban. Célegyenes >250 (óra szerint), tehát menetszél éppen van. Mégsem elég.
Ehhez tegyük hozzá, hogy a komolyabb pályamotorokat úgy specifikálják, hogy 78-88 üzemi hőmérsekleten működjenek. Hogy miért? Mert ezek a befecsis gépek kb. ettől a hőmérséklettől elkezdenek plusz benyát adagolni az égéstér hűtése miatt. (Ezt jobb manual-okban is lehet látni, hogyan változtatja a lambda értéket az ECU a motor melegedésével). Márpedig ezek eleve max. teljesítményre vannak hangolva, tehát gyengülnek ilyenkor (megy is most a fejvakarás, hogy a nagy hűtőt meg plusz hűtőt tiltja a szabályzat Stock-ban az Aplok-Adrián).
Hogy miként működik ez az Engine Ice és tsi cucc, azt nem tudom, de azt hogy erre és ezért használják a témához ugyancsak nem hülye emberek.
A korábban elhangzottakból kb. annyi a hasznosítható, hogy neked nem lesz rá szükséged. :)
Besargul, de nem ugy, ahogy egy CBF vagy DL/SV csove. Nezd meg a hirdetos oldalakon. Mas anyagbol lehet a cso, szerintem ez az oka. Majd egy hozzaerto elmondja a tuttit.