2-3 hónap mulva készülök lecserélni a kocsimat. Jelen pillanatban b vectrákat nézegetek és ezzel kapcsoladban lenne 1 kérdésem. Annyi már biztos, hogy B2 eset veszek (teszteket, forumokat olvasgatva az jött le, hogy ezek megbizhatóbbak, mint a B1) Az is biztos, hogy benzinest veszek. Viszon a motorok körül homály van a fejembe. Én ugy tudom, hogy ezek készültek ECOTEC és egy másik tipusu motorokkal. Az ecotec eszi az olajat anyit is tudok, de vajon ez a másik generácios motor is eszi az olajat, ezzel milyen tapasztalataitok vannak? Illetve honnan tudom megkülömböztetni mondjuk használatautó keresésnél, hogy melyik milyen motorral készült? Esetleg évjárat alapján? Évi 20-25 ezer km-t megyek és számormra fontos hogy konstrukcios hibábol ne egye az olajat, szerintem agyvérzést is kapnék 7-8dl/1000km olajfogyasztástol :) .
Szóval jó lenne ha valamelyikőtök egy kis felvilágositást tudna adni a benzines motorokkal kapcsolatban B1 és B2 terén egyaránt. Mit érdemes venni melyik eszi melyik nem eszi az olajat ...stb. Vagy ha fent nagy hülyeségeget írkáltam akkor légyszi javitsatok ki, bár abban biztos nem tévedek hogy az ecotec motorok eszik az olajat.
Ma kivettem a műszeregységet hogy miért nem működik a fodulatszám mérő és a kilométeróra! Sajna nem találtam meg a hiba forrását így továbbra sem működik! Ha van valakinek valamilyen ötlete szívesen fogadom!
A szellőzőrácsok kipattintása a legnehezebb az egészben, nem szeretem feszegetni.
Rendszeresítettem e célra 4 lapos lemezkét, ami visszanyomja oldalt a rácsok körmeit és így tuti sérülésmentesen kijönnek. Onnantól meg csak néhány csavar az egész, hamar kint van a műszeregység.
Köszi a csavarokat megnéztem a szerelési útmutatóban. Tényleg nem tűnik nehéznek, inkább elsőre hihetetlen, hogy egy vacak izzó csere miatt, ennyit kell vele vacakolni...
A műszer falat nem is,de az egész műszer egységet. Fél óra alatt ki van cserélve és csak egy keskeny lapos és egy közepes csillag csavarhúzó kell hozzá. Tudod,hogy hol találhatóak a csavarok vagy le írjam? Ja és ha már szét szedted cseréld ki az összeset... Én 3x szedtem szét és unalmas tud lenni ha 2hét alatt ennyiszer szeded szét hidd el...
Rudazatos persze :). Kis pöcök fel húz és balra fel. Mint a régi opeleknél is.
Az F28as miben más? Tudom bowdenes,de azon is hidraulikus a kuplung?
Bár ha egyszer valamiért váltózni kéne nem szívnék átalakítással az tuti...
Eddig úgy tudtam,hogy csak dízelnél van jobbra lenn a Rükverc legalábbis a B Vekiben.
Nem a vízpumpa miatt melegedett, csak amikor le lett engedve k víz sanszos,hogy valami kosz került a termosztát alá és amikor kinyitott alá szorult,mert ahogy melegszik a motor finoman langyosodik az alsó vízcső is. 5rugó a termosztát és egy próbát meg ér. Ha 203 ezernél még valószínűleg gyári vízpumpát szedtem ki akkor a termosztát se nagyon lehetett cserélve.
Na ez érdekes, végig abban a hitben voltam, hogy csak F23-al szerelték. Gyorsan lecsekkoltam a bibliát, opel-infos.de és tényleg F18-at ír a VectraB-hez.
Viszont a váltóknál már írja az X20XEV-t az F18-hoz és az F23-hoz is.
Az igaz, hogy az F18 rudazatos és balra fel van a hátramenet? Neked olyan van?
Mert nekem az F23-nál bowdenes és jobbra lent van a hátramenet.
F18as váltót toltak az x20xevhez gyáilag. hidraulikus kuplunggal. a kinyomócsapágyban van a hidraulika íg szerencsére k.va drága. 3féle áttételezéssel gyártották...
nekem nem tudom mennyit forog 100nál. azt tudom, hogy 170nél 4500at :D XD
Nekem vízpumpa csere előtt mindig 90foknál állt a hőfokmérőm és jó meleg volt gyorsan a kocsiban. Most, hogy le volt engedve a vízt 80-85foknál áll és nem fúj oylan gyorsan meleget és ha bemelegszik a kocsi akkor sem fúj olyan vad meleget. Nekem is cserélni kéne...
Nekem kb. 78 fokon állt a mutató. Mondjuk nekem az A vectrán anno ugyanez volt, így egyből tudtam, hogy termoisztátot kell cserélni. Most kb. 10e pénz volt az új termosztát, és remélem amíg a kocsi nálam lesz, addíg nem is kell vele többet foglalkoznom. Most kb 85 fokot mutat a műszer.
Apropó! Tudja valaki, hogy az X20XEV motorhoz milyen típuskódú váltót passzítanak? Ha érdekes infó, akkor az enyémben van tempomat is, és 100-nál kb 2100-at forog a főtengely. A válaszokat előre is köszönöm!
"Hol lehet kapni hosszabb nívópálcát, az enyém nem ér bele az olajba."
Bocs, ez jutott eszembe. :)
Tényleg zárd ki előbb a termosztáthibát. Illetve egy filléres diagnosztikai műszer is megmutatja, hogy a motor milyen hőmérsékletet kap a szenzortól és akkor egyértelmű.
Hmm. Egészen biztos hogy a mutató rossz, és nem a termosztátod ment tönkre? Ha nem tudod akkor inkább bizonyosodj meg róla, mert rossz termosztáttal nem kéne kínozni az autót...
Azt szeretném megkérdezni tőletek,ha már műszerfalről beszélünk.Nekem minden működik,kivéva a hőfokmérő.Nem mutat hiteles adatot.Lehet cserélni külön azt az eggy mutatót vagy egybea az egész egységet?Picit zavar hogy nem megy fel csak max a kék vonás tetejéig.
Régebben nekem is csinálz ilyen hülyülést. Néha menet közben a km óra mutatója elkezdett ugrándozni fel-le, össze-vissza jó nagy kilengéssel. Kivettem már párszor - nem emiatt - és azóta nem csinálta. Valami érintkezési hiba lehet vagy a műszeregység csatlakozójánál, vagy a műszeregységben (törött forrasztás, stb...).
Van egy olyan problémám hogy műszeregységben nem működik a kilométeróra és a fordulatszám mérőóra a többi műszer az mind müxik! Néha gondol egyet és minden mműszer elindul de a következő indításkor ismét ugyanaz! A fodulatszám mérő csinál még egyolyan dolgot hogy alsó végállasban a mutató ütemesen kattog és kicsit elmozdul oda-vissza! Mit csináljak vele hol keresem a hibát?