Én is hasonló gonddal küzdöttem májusban,szintén az EGR-szeleppel volt gondom.
Ezt a szegedi Peugeot-C-mobil-nál csináltattam meg, ami alkatrész cserét jelentett ez kb:26.000,00.- Ft volt ha gondolod du.-ra meg tudom nézni a konkrét összeget(alkatrész+szerelés).
Érdekes módon javsolták az EGR-szelep lezárást is.Ezt akkor nem kértem.
/Amúgy a forumtársak jól írták a szelep feladata a kipufogógáz visszavazetése./
A szervizbe mindig Egr szelep hibát irt ki a sz.gép.
Nézték ők is és néztem én is a turbó csövet, de nekem pont ott van a hiba ahol még nincs turbónyomás, alapjárat és 1500 ford. között.
Úgy magyarázta a szerelő ezt a kipufogógáz visszavezetést, mint egy csapot, amit lassan megnyitsz, és szép lassan erősödik a víz mennyisége, ahogy nyitod meg a csapot.
Na, nekem a lassú kezdés nem működik, azért fulladt az első szeleppel, mert egyből nagyon nyitott, így a kipufogógáz lefullasztotta az autót.
Most kis fordulaton nem működik, 1700-1800- tól meg mint a rakéta, úgy meg indul.
Hétfőn megérkezik egy "biztosan jó" Egr szelep, utána beszámolok.
Az RGE szelepé meg nem találtam konkrét oldalt, de a működési elve ugyan az, csak annyi a különbség ha jol tudom hogy azt nem a kipufogo gáz visszavezetését vezérlő szelep, hanem vákuumot vezérel.
Ha ez így van, akkor hülyeséget írtam a Márkatársnak. Sajnálom.
Segíts viszont tiszázni bennem a dolgot.
(Nagy hasznát venném az ilyen "tanításoknak", mert bár érdekel, hogy mi van a motorháztető alatt, de ahhoz csak mint műkedvelő konyítok valamicskét).
Mire való a két felmelegetett szelep?
(Bár te EGR és ERG szelepeket írtál, de az én munkalapomon meg RGE szelep van. Lehet, hogy akkor 3 egymáshoz kisértetiesen hasonló alkatrész is van?) :o)
Lenne egy kis problémám a 407-esemmel. A jobb első elektromos ablak szórakozik velem. Ha leengedem és fel akarom húzni, akkor egy bizonyos szinten megáll és elindul lefelé. Nem tudom felhúzni teljesen, csak nagy nehezen a kapcsolót gyorsan fel-le irányba mozgatva és egyszer csak felhúzza. Ezt csinálta eddig.
Tegnap amikor kiszálltam a kocsiból fel volt húzva az ablak. Amikor viszont lezártam leengedte az ablakot, de csak addig a pontig, ameddig az előző esetben felment és onnan visszafordult. Megpróbáltam felhúzni, de amikor felér visszafordul és lehúzza magát, de csak addig a bizonyos pontig.
Találkozott már valaki ezzel a problémával? Hol lehet a probléma?
Szia zumi1974! Igen, tudja az autó. Amennyiben legalább 2 sec hosszan nyomod a távezérlő (kulcs) zárás gombját, fel kell húznia a nyitott ablakot. Üdvözlet. birobandi
2007-es 407 2.0 HDI-m van és van egy nagyon bosszantó hibája. A kormány szervo (kormányzáskor)
berezonál, remeg. Ha valaki találkozott már ilyennel és tudja, hogyan lehet gyógyítani, nagyon megköszönöm.
( Nem habosodik az olaj ). A peugeot-nál kérdeztem, de nem tudtak konkrét dolgot mondani, annyit mondtak, hogy vagy a szervo, vagy az olajcső (típushiba). Előre is kösz a válaszokat.
Csak egy dolgot nem értek. Egy napi állás után, ugyebár adva van egy teljesen „nyugodt” olajszint a kocsiban. (Szinte) minden olaj a teknőben, szépen lefolyva. Ebbe lóg bele a pálca. Logikusan gondolkozva törlés nélkül is a teknőben lévő maximális olajszintet kellene mutatnia… Mit keresne olaj a szint fölött a pálca vezető csövében, vagy a mérőfelület feletti spirálon…? Mi változik a törlés után…? Valószínűleg még mindig sok az olajam…
Szia rsi!Ű Az egész olajnivópálca, vagy legaább is a kűlső bevonata műanyag :) Nem tudok mást mondani, mint hogy megtapad rajta az olaj. Üdvözlet: birobandi
Köszi az infót! Nálad az egész pálca műanyag??? Az enyémnek csak a foggantyúja...
Az olaj felverődés az OK, de pl. egy egész esti állás után már azért illene lecsöpögnie róla...illetve, ha visszadugom pl. egy percre, akkor megint tiszta olaj az egész spirál, pedig a motort nem indítom be...
Parajelenség, vagy tényleg még mindíg túl sok benne az olaj...
Szia rsi! Nálam a gyári nívó pálca egy sárga müanyag, én még csak ilyet láttam 407-en, ami nem jelenti azt, hogy más fajta nem lehet. Igen, felveri rá és meg is tapad az olaj a pálcán, ezért egy ronggyal én is letörlöm, majd visszadugom, ekkor láthatod a valós nívót. Üdvözlettel: birobandi
Technikai kérdés olajszint méréshez. Az előző kocsimban (406) egy „sima” acélszalag volt a nívópálca. Reggel, ha indulás előtt megnéztem a szintet, nem volt semmi bonyodalom, kihúztam aztán szépen (élesen) látszott a szint (felette fémtiszta volt a pálca).
A 407-nél egy acélspirál a nívópálca, aminek csak a legvége egy acéllemez. Amikor – akár hosszú állás után is - elsőre kihúzom, a spirál eleje is tiszta olaj (ez persze jóval a MAX felett van). Letörlöm, visszateszem 1-2 másodpercre, kihúzom és csak ekkor látszik az olajszint az acéllemezen a MAX jelzésnél… Jól van ez így??? Nálatok is így van??? Vagy esetleg még mindig túl sok olaj van a motorban? Én úgy gondoltam itt is úgy lesz, mint a 406-nál, hogy néhány óra állás után tisztán látszik az olajszint az „előírt” felületen a MIN-MAX között és feljebb nem olajos a pálca…
SOS válasz kellene, mert ha ennek nem így kellene működnie, akkor még le kell kapnom egy kis olajat a gépből, hogy helyre álljon a világ rendje…