Még annyit a tapasztalataimról, hogy szombaton a nyitás hivatalosan 7:00 órakor van, de fél 7-kor már beengedik a népet. Viszont a szombati napról még azt jó tudni, hogy kb. fel annyira gyengébb, mint a vasárnap.
Vasárnap a nyitás hivatalosan 6:00 órakor van és akkor emelik fel a sorompót a köznépnek. Az árusok korábban is bemehetnek.
Igaza van KART EMG-nek, hogy hozta ezt a megoldást.
Ha a menetfúróró ára neked nem számit akkor egy vasdarab sem okozhat gondot amin gyakorolod a menetvágást előtte meg a késköszörülést. És amikor úgy látod, hogy jó a menet akkor hajtsd bele a menetfúrót. Nem kell túlmisztifikálni a vágást. Mindjárt az első fogásnál sikerélményed lesz.
> Menetidomszer tehát nincs, megfelelő lenne a saját főorsó erre a célra. De azt nem vehetem ki a gépből, hiszen a > menetvágáshoz kell hogy a helyén legyen.
Erre azt a trükköt láttam a YouTube-on, hogy a letekerik a főorsóról a tokmányt, ami befogja a hátlapot, megfordítják (nem szedik ki a hátéapot), és megpróbálják az új hátlapot betekerni. Ha még nem jó, akkor visszatekerik a tokmányt, és mivel elvileg nem mozdult el semmi, mehet tovább a menetvágás.
Én nem próbáltam, de biztos kelleni fog, és semmi kivetni valót nem találok ebben a módszerben.
Ez a kollimátor szerintem többünket érdekelne, szívesen vennénk minden információt. Nem semmi lehet házilag olyat építeni, ami megfelel a Te pontossági elvárásaidnak.
Bevallom, hogy a kíváncsiság hajtott leginkább, amikor megvettem az M39-es menetfúrót. Azt találtam ki ugyanis, hogy a 80-as tokmányhoz a tokmánytárcsának a furatában elővágok egy M39-es menetet, aztán készrevágom a menetfúróval. Még nem tudom mennyire lesz lötyögős a főorsó menetén, de majd szerzek tapasztalatot és nem maradok kétségek között.
Másik okom ezt választani az volt, hogy nem bízok magamban annyira, hogy egy anyamenetet pontosra tudjak vágni - még akkor sem, ha van idomszer nálam, vagy ellendarab. Nem látok be a két menet közé még akkor sem, ha már egymásbatekerhetők. De azelőtt pedig különösen nem tudom, hogy miért nem mennek egymásba. Azért mert átmérőnél szorul? Vagy azért, mert a menetárok még nem elég széles? Nekem ez dilemma volna egészen biztosan.
Menetidomszer tehát nincs, megfelelő lenne a saját főorsó erre a célra. De azt nem vehetem ki a gépből, hiszen a menetvágáshoz kell hogy a helyén legyen.
Lesz tehát tapasztalatom a menetfúróval, amit átadhatok nektek is. Ha sikeresnek lehet minősíteni, mások számára is megoldás lehet. Hogy a menetfúró pénzbe került, az engem most nem zaklat.
4. A kúp illesztése nem annyira macerás, mert szabványos a kúp, tehát akár egy patronhüvelyt, egy szűkítőt vagy ami éppen akad gyári kúp a közeledben azt kiórázhatod. Ha van szögtapintód akkor magát a főorsót is mérheted. Egész pontosra el lehet készíteni egy menetben is, ha esetleg szükséges, akkor lehet finomítani egy kis festékezés, vagy csak a kopásnyomok alapján. Viszont jobban jársz ha nem menetet fúrsz bele hanem a patronbehúzóhoz készítesz rá külső menetet, így az egész átfúrható, és tudsz pálca formájú darabokat is esztergálni. ( Ha nincs patronkészleted akkor is érdemesebb egy csőből a végére hegesztett menettel, és tekerővel behúzót készíteni az említett előnyök miatt )
Nekem is E1N van (több éve szétszerelve) meg használok egy 80-as négypofás TOS tokmányt is amelynek a pofái "kifordíthatóak". Főleg fúrógépen anyagmegfogásra. Én is gondolkodtam rajta hogy az esztergán is használjam (majd).
Alternativák:
1. Befogom a 160-as tokmányba. Mert akkora lesz rajta. Amatör dolog, de hát azok vagyunk!
2. Csuhás féle módszer. Túl macerás de szakszerű. Minden meglévő hátlapot le kell cserélni, jobb esetben eladni. Lenne rá kereslet.
3. A te módszered. Jó sokba került már eddig is. És nem biztos, hogy a menetfúrótól lesz pontosabb a meneted, legfeljebb lötyögősebb. Azt te is tudod, hogy minden menetfúró nagyobbat visz. Ha furatkéssel vágod akkor már tudod irányítani a "hézagot". Javaslom: még visszacserélheted a menetfúrót hasznosabb dologra, hacsak nem akarod szériában gyártani a hátlapokat.
4. Én (majd ha eljutok odáig) úgy fogom megoldani a dolgot, hogy veszek egy 80-as vasdarabot és az egyik végére a főorsóban lévő kúphoz illesztett kúpot esztergálok meg fúrok bele menetet a behúzáshoz. A másik végét meg kitalálhatod. A kúpesztergálás nálad kissé macerás lenne mert minden ellenőrzésnél tokmányostól kellene azt végezni. Nyugdíjasok vagyunk "rengeteg idővel".
Erről jut eszembe, hogy annál az árusnál, - aki a budai zsibvásárban néhány darab különböző váltólapkás kést is árul - vannak szabható lapkák kb. 2,5mm vastagságban. Ha esetleg valakit érdekel.
Naon új vagyok és nem tisztem beleszólni, de kb 23 éves koromban eltörtem (leejtettem) a főnököm blankolóját, annak is a pofáját. A pofának valót egy hulladék esztergakésből gondoltam flexszel kialakítani, ez ment is, azonban egy szép furat kellett volna rá.
Hát... jobb minőségű vídiás kőzetfúróból köszörültem meg rendes fúrásra a keményfémet. Sikerült rendesen kifúrni.
Ha üvegfúrót használsz, lehetőleg áraszd el vízzel a fúrás helyét. Célszerű talán a reszelőt egy olyan tepsibe tenni fúráshoz, amibe tudsz tölteni vizet.
Fúrtam üveget nem régen, egy "Héron kútja" nevű fizikai taneszközhöz kellett egy lyukas üvegserpenyő. Tehát egy üvegtál fenekébe fúrtam egy 25mm átmérőjű lyukat. Jól ment a művelet, nem is tartott sokáig. Azonban a fúróeszköz - ami gyémántszemcsés - sem volt olcsó. Bár nem is túl drága. Olyan 4÷5 ezer forint körül lehetett az ára. Utánanézhetek, ha kell.
A videón még egy műanyag ételtartó van a kehely helyén. Újabb képem nincs. Vagyis most nem találtam.
Köszönöm,egyébként kopott régi Svájci reszelőből készült forgácsoló szerszámokról van szó amit a rögzítés miatt kellene kifúrkálni. Annyira jó kopásálló anyag ,hogy a kobaltos rapid késsel letesztelve mindkettő ugyan úgy csúszik sérül egymáson.
Köszönöm uraim a gondolatokat a felvetésemmel kapcsolatban,utánanéztem szikraforgácsolás lesz. De azért az üvegfúrót meg a kőzetfúrót kipróbálom előtte. :-)
Pontosan kitaláltad a gondolatomat. Régóta van olthatatlan vágyam egy 80-as tokmánnyal varázsolni vékony ezt meg azt, tehát ahhoz magam akarok egy tokmánytárcsát bazseválni úgy, hogy előmetszem késsel és véglegesítem ezzel a monstrummal. Majd meglátjuk, sikerül-e. (A képen ott van a 80-as tokmány is.)
Használati szempontból biztosan igazad van, de én szeretem a dolgokat eredeti állapotukban megőrizni. És valóban arra fogom használni, hogy az előmetszett menetet ezzel véglegesítem.
Gondolom,hogy az E1N főorsójához akarsz vele valamit kutyulni. Kalibernek ,vagy után munkálónak még jó lehet,de teliben menetet fúrni nagy gépre lenne szükség.
M39 meneted van a főorsón és ezzel akarod kalibrálni a leendő tokmánytárcsa menetét. Pedig nem ez a jó megoldás, hanem az ha egyszer ragasztással erősített szoros menettel ráteszel egy rövidkúpos végződést és azt a helyén simítod, majd rajta hagyod örökre.
Feladvány mindenkinek, de szőrmóknak leginkább, mert ő nagyon figyel a részletekre. Vettem ma - egyebek mellett - egy M39-es menetfúrót. Szép testes darab. Milyen céllal vettem?
Lefényképeztem azt a precíziós lejtésmérőt, illetve annak egyik talpát, hátha látható lesz rajta a hántolás. Nem túl sikeres a fénykép, de az talán fölismerhető, hogy a hántolás csak diszítőhántolás. Az összes többi lejtésmérőmön nincs hántolás, mivel az teljesen szükségtelen lenne, hiszen a síkot a köszörülés állítja elő.
Lehet hogy sg576 nem lát különbséget a síkbahántolás és a diszítőhántolás között, pedig van különbség.
Erről egyelőre ennyit. Viszont volna egy javaslatom. Ha valaki valamit állít, próbálja meg bizonyítani. Egyébként a hozzászóló írása csak egy véleményként legyen kezelhető. Nagyon tele van már a net hamis állításokkal.
A második kép a lejtésmérő libellájának külön íves pályáját mutatja, ami a pontosságot szolgálja.