Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

benosz Creative Commons License 2011.01.30 0 0 12203

ÁÁÁ... az már tul nagy :) . nem mondom nem lenne rosz egy akkora gép de fogyasztást tekintve nem lenne jo választás. Per pill egy 1.2 es fabiam van, szoval már ez az 1.8-as ,2 literes motor is hatalmas ugrás lesz :)

Előzmény: ahegedus (12202)
AAAAAAAAAAAAAAA
ahegedus Creative Commons License 2011.01.30 0 0 12202

Tudtommal a 2.5 V6-ok sem eszik az olajat, elég korrekt motorok, főleg ha az előző tulaj nem élte le teljesen. Ha szeretsz dinamikusan autózni, szerintem ez is megfontolandó, azért lehet belőlük találni használtan, viszont némileg magasabb a fogyasztás, mint a 4 hengereseknél.

Előzmény: benosz (12201)
benosz Creative Commons License 2011.01.30 0 0 12201

Köszönöm Válaszod! Tehát ha jól értelmezem akkor B1 és B2 vekiböl az 1.8as és 2.0 literes motorral szerelt autokat nézegethetem nyugodtan, ezeknél nem áll fent akora tulzott olaj fogyasztás? érdekes szituácioba vagyok: B1es vectra kinézetre jobban tetszik, de B2 es müszakilag biztos jobb választás lenne (mégiscsak egy második kiadás melynél több gyerekbetegséget orvosoltak). Hát nem tudom melyikre esik a választás. Azért még várom a tanácsokat, tippeket. Kösz még1x

Előzmény: Nick_X14XE (12198)
MBman Creative Commons License 2011.01.30 0 0 12200

"a köztudatba úgy van, hogy minden Opelbe felesbe kell tankolni az olajat is. :)"

 

Pedig a 8 szelepes motorok pont nem az olajfogyasztásukról voltak híresek...

 

 

Előzmény: Nick_X14XE (12198)
mumtaz Creative Commons License 2011.01.30 0 0 12199

F-18.

Előzmény: Nick_X14XE (12197)
Nick_X14XE Creative Commons License 2011.01.30 0 0 12198

Én úgy tudom, hogy az 1.6-osnál kísérleteztek a kis súrlódású, puhább anyagú lehúzógyűrűvel. Ennél fordulhat elő magasabb olajfogyasztás, a többi motor esetében nem jellemzőbb, mint más márkáknál.
Illetve ezer más oka lehet (tömítésnél elfolyik).

 

De mivel az 1.6 a leggyakoribb Ecotec, jött a mítosz, hogy _mindegyik_ eszi. Ha meg már eszi, akkor mennyit, amennyit a gépkönyv ír maximális értékként, ez a 7-8 deci/1000km. (Efölött fogadták csak el garanciális problémának.)


Pedig ez inkább csak a gyár sunyisága, a köztudatba úgy van, hogy minden Opelbe felesbe kell tankolni az olajat is. :)

 

Nekem a 2.0-nál néhány deci hiányzik olajcseréig, utántölteni nem is kellett. Erőre is javaslom ezt a motorméretet (vagy 1.8-2.0-2.2) az országúti fogyasztása egyiknek sem vészes, sőt a hosszú áttételezés miatt meglepően alacsony is tud lenni.
Városba viszont ne ilyen autót vegyél. :)

 

Előzmény: benosz (12196)
Nick_X14XE Creative Commons License 2011.01.30 0 0 12197

Akkor én vagyok az egyetlen itt akinek X20XEV-n F23 van? Többiek, mumtaz?

Előzmény: djtoci (12195)
benosz Creative Commons License 2011.01.30 0 0 12196

Szevasztok!

2-3 hónap mulva készülök lecserélni a kocsimat. Jelen pillanatban b vectrákat nézegetek és ezzel kapcsoladban lenne 1 kérdésem. Annyi már biztos, hogy B2 eset veszek (teszteket, forumokat olvasgatva az jött le, hogy ezek megbizhatóbbak, mint a B1) Az is biztos, hogy benzinest veszek. Viszon a motorok körül homály van a fejembe. Én ugy tudom, hogy ezek készültek ECOTEC és egy másik tipusu motorokkal. Az ecotec eszi az olajat anyit is tudok, de vajon ez a másik generácios motor is eszi az olajat, ezzel milyen tapasztalataitok vannak? Illetve honnan tudom megkülömböztetni mondjuk használatautó keresésnél, hogy melyik milyen motorral készült? Esetleg évjárat alapján? Évi 20-25 ezer km-t megyek és számormra fontos hogy konstrukcios hibábol ne egye az olajat, szerintem agyvérzést is kapnék 7-8dl/1000km olajfogyasztástol :) .

Szóval jó lenne ha valamelyikőtök egy kis felvilágositást tudna adni a benzines motorokkal kapcsolatban B1 és B2 terén egyaránt. Mit érdemes venni melyik eszi melyik nem eszi az olajat ...stb. Vagy ha fent nagy hülyeségeget írkáltam akkor légyszi javitsatok ki, bár abban biztos nem tévedek hogy az ecotec motorok eszik az olajat.

Válaszaitokat elöre is köszönöm!

djtoci Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12195

Jó estét Urak!

 

Köszönöm a válaszokat! Felirtam, hogy F18-asom van. :)

Előzmény: kiskaldi! (12179)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12194

szerencsére nálunk sem volt semmi.

haver csákváron az emeleten se élvezte, hogy mozgott a ház :/

 

nekünk csak a sarkon felrobbanó házak maradtak itt monoron úgytűnik XD

Előzmény: mumtaz (12191)
joci-01 Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12193

Ma kivettem a műszeregységet hogy miért nem működik a fodulatszám mérő és a kilométeróra! Sajna nem találtam meg a hiba forrását így továbbra sem működik! Ha van valakinek valamilyen ötlete szívesen fogadom!

Előzmény: joci-01 (12167)
AAAAAAAAAAAAAAA
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12192

Nálunk semmi... :(

Újpesti másik ismerősöm is most írta a facebookon a szarságot. Ő a 10. emeleten lakik, aszongya, nem élvezte.

mumtaz Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12191

OFF.

 

Ti is éreztétek a földrengést?

MBman Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12190

Az F23-as nagyobb nyomatékra van méretezve, ezért van párosítva a 2.0 dti-hez. Az 1.7 dieselben F18 van.

Előzmény: kiskaldi! (12185)
Nick_X14XE Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12189

A szellőzőrácsok kipattintása a legnehezebb az egészben, nem szeretem feszegetni.

Rendszeresítettem e célra 4 lapos lemezkét, ami visszanyomja oldalt a rácsok körmeit és így tuti sérülésmentesen kijönnek. Onnantól meg csak néhány csavar az egész, hamar kint van a műszeregység.

Előzmény: ahegedus (12187)
Nick_X14XE Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12188

"Az F28as miben más? Tudom bowdenes,de azon is hidraulikus a kuplung?"

Az F23-ra gondolsz.

Foglalmam sincs milyen rendszerű a kuplung. Meg lehet állapítani valahogy egyszerű módszerrel?

Előzmény: kiskaldi! (12185)
ahegedus Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12187

Köszi a csavarokat megnéztem a szerelési útmutatóban. Tényleg nem tűnik nehéznek, inkább elsőre hihetetlen, hogy egy vacak izzó csere miatt, ennyit kell vele vacakolni...

Előzmény: kiskaldi! (12186)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12186
A műszer falat nem is,de az egész műszer egységet. Fél óra alatt ki van cserélve és csak egy keskeny lapos és egy közepes csillag csavarhúzó kell hozzá. Tudod,hogy hol találhatóak a csavarok vagy le írjam? Ja és ha már szét szedted cseréld ki az összeset... Én 3x szedtem szét és unalmas tud lenni ha 2hét alatt ennyiszer szeded szét hidd el...
Előzmény: ahegedus (12183)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12185
Rudazatos persze :). Kis pöcök fel húz és balra fel. Mint a régi opeleknél is.

Az F28as miben más? Tudom bowdenes,de azon is hidraulikus a kuplung?
Bár ha egyszer valamiért váltózni kéne nem szívnék átalakítással az tuti...
Eddig úgy tudtam,hogy csak dízelnél van jobbra lenn a Rükverc legalábbis a B Vekiben.
Előzmény: Nick_X14XE (12180)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12184
Nem a vízpumpa miatt melegedett, csak amikor le lett engedve k víz sanszos,hogy valami kosz került a termosztát alá és amikor kinyitott alá szorult,mert ahogy melegszik a motor finoman langyosodik az alsó vízcső is. 5rugó a termosztát és egy próbát meg ér. Ha 203 ezernél még valószínűleg gyári vízpumpát szedtem ki akkor a termosztát se nagyon lehetett cserélve.
Előzmény: Törölt nick (12182)
ahegedus Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12183

Kiégett az olajnyomás visszajelzőm.

Ez komoly, hogy egy égő miatt ki kell szednem a műszerfalat???

AAAAAAAAAAAAAAA
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.29 0 0 12182

Ezek szerint a vízpumpa miatt melegedhet a motor? Vagy nem értem...

Előzmény: kiskaldi! (12179)
TDI.16V Creative Commons License 2011.01.28 0 0 12181

Sziasztok

 

Már sajna előbb vettem bele egy új termosztátot és nem a müszert nézettem meg:-(

A mutató a gyenge lánc szem.Megnéztük,Le tessteltük és csak háromnegyedig ment fel.Amikor megkergettem akkor se ment félnél nagyon feljebb.

Mihejyt kicsit hült vissza esett a kék jelölés fölé.Nincs kedvem egy müsszer miatt komplett egységet vennem.Ha van más mód.

 

 

A váltóhoz nencs ötletem.Nem tudom milyen van még az enyém alatt sem:-)

Nick_X14XE Creative Commons License 2011.01.28 0 0 12180

Na ez érdekes, végig abban a hitben voltam, hogy csak F23-al szerelték.
Gyorsan lecsekkoltam a bibliát, opel-infos.de és tényleg F18-at ír a VectraB-hez.

 

Viszont a váltóknál már írja az X20XEV-t az F18-hoz és az F23-hoz is.

Az igaz, hogy az F18 rudazatos és balra fel van a hátramenet? Neked olyan van?

 

Mert nekem az F23-nál bowdenes és jobbra lent van a hátramenet.

Előzmény: kiskaldi! (12179)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.01.28 0 0 12179

F18as váltót toltak az x20xevhez gyáilag. hidraulikus kuplunggal. a kinyomócsapágyban van a hidraulika íg szerencsére k.va drága. 3féle áttételezéssel gyártották...

 

nekem nem tudom mennyit forog 100nál. azt tudom, hogy 170nél 4500at :D XD

 

Nekem vízpumpa csere előtt mindig 90foknál állt a hőfokmérőm és jó meleg volt gyorsan a kocsiban. Most, hogy le volt engedve a vízt 80-85foknál áll és nem fúj oylan gyorsan meleget és ha bemelegszik a kocsi akkor sem fúj olyan vad meleget. Nekem is cserélni kéne...

Előzmény: djtoci (12178)
djtoci Creative Commons License 2011.01.28 0 0 12178

Jó estét!

Nekem kb. 78 fokon állt a mutató. Mondjuk nekem az A vectrán anno ugyanez volt, így egyből tudtam, hogy termoisztátot kell cserélni. Most kb. 10e pénz volt az új termosztát, és remélem amíg a kocsi nálam lesz, addíg nem is kell vele többet foglalkoznom. Most kb 85 fokot mutat a műszer.

 

Apropó! Tudja valaki, hogy az X20XEV motorhoz milyen típuskódú váltót passzítanak? Ha érdekes infó, akkor az enyémben van tempomat is, és 100-nál kb 2100-at forog a főtengely. A válaszokat előre is köszönöm!

Nick_X14XE Creative Commons License 2011.01.28 0 0 12177

motorvezérlő

Előzmény: Nick_X14XE (12176)
Nick_X14XE Creative Commons License 2011.01.28 0 0 12176

"Hol lehet kapni hosszabb nívópálcát, az enyém nem ér bele az olajba."

Bocs, ez jutott eszembe. :)

Tényleg zárd ki előbb a termosztáthibát.
Illetve egy filléres diagnosztikai műszer is megmutatja, hogy a motor milyen hőmérsékletet kap a szenzortól és akkor egyértelmű.

Előzmény: TDI.16V (12174)
Vlad19 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 12175

Hmm. Egészen biztos hogy a mutató rossz, és nem a termosztátod ment tönkre? Ha nem tudod akkor inkább bizonyosodj meg róla, mert rossz termosztáttal nem kéne kínozni az autót...

Előzmény: TDI.16V (12174)
TDI.16V Creative Commons License 2011.01.28 0 0 12174

Sziasztok

 

Azt szeretném megkérdezni tőletek,ha már műszerfalről beszélünk.Nekem minden működik,kivéva a hőfokmérő.Nem mutat hiteles adatot.Lehet cserélni külön azt az eggy mutatót vagy egybea az egész  egységet?Picit zavar hogy nem megy fel csak max a kék vonás tetejéig.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!