Hátulra lehet dupla súlyt szerelni,de a nélkül is elég hatékony.Az MTZ-re nem kifejezetten azért kellett a súly hátulra,hogy orra ne essen,hanem a kerekek tapadásának növelése miatt.Főleg trágya tolólapozáskor sokszor előfordult,hogy előre el tolta ameddig bírta,és nem bírt vissza jönni.A súly felszerelésével,sokat javult a helyzet,de még akkor is előfordult,hogy úgy kellett visszahúzni.
Üdv!Pár tolólapos DUTRA.Az utolsó képen látható magasító lemezt nálunk is fel kellett szerelni,mert trágya tolólapozáskor átbukott a trágya a tolólap felett,és összenyomta a hűtőrácsot és a hűtőt is.
Közzétennék egy érdekesnek ígérkező programot.Minden érdeklődőt szeretettel várnak.
Ha jók az információim,újoncdutrás is jelen lesz a gépével,jómagam és Nagy Vilmos társaságában.Ha valaki még szeretné megmutatni a gépét szívesen látják,ingyenes szálláslehetőséget biztosítanak.Érdeklődni :Lukács Pál 06harminc9öt13498
Üdv!Nekünk nem volt ilyen tapasztalatun,hogy kiszakadt volna az erőleadó ház.Sem a TSZ-ben,sem nekem a saját gépemmel.A TSZ-ben is mindent innen vontattak,még a trágyaszórót is,házi készítésű húzóval.Mikor az enyémet vizsgáztattam,még 8-t volt a megengedett őssztömeg amit vontathatott erről a húzóról.
Üdv!Nálunk,a TSZ-ben volt egy gép tolólappal felszerelve.Igen sok feladata volt,kezdve a sok ezer mázsa trágya kezelésétől,a szemes termény szárítóba magtárba rendezésén,a siló terítésén taposásán át a tereprendezésig,stb.Addig,amíg "ésszel"dolgoztak vele nem sok baja volt.De mikor "olyan"!!! gépészek kezébe került akkor már előfordult pár meghibásodás:Főként mellső véglehajtás törés,de volt,hogy a függő csapszeg szakadt ki a házból,és be bukott a kerék.Persze ez már akkor történt,mikor a "mérges szír"erősen megette a perselyt a csapot,és erősen ki kopott a ház,ami egyszer csak átszakadt.A fő bajt az okozta,hogy igen nagy tömeget el tudott tolni,de mikor nem bírta tovább akkor elkezdtek rá emelni a tolólapra.Ekkor a nagy tömegű anyag ból,nem a tolólap kezdett kiemelkedni,hanem elkezdte a gép elejét lefele húzni sokszorosára növelve az első hajtás tapadását,ami a véglehajtás sokszor javithatatlan törését okozta.Tereprendezéshez kellett a tapasztalat,hogy megfelelő simaságú legyen a terep.A teljesítményről,csak annyit,hogy mikor kifutott a DUTRA akkor 2-MTZ lett tolólappal felszerelve,de alig győzték a munkát.Ezek mást nem is csináltak,csak szinte állandóan tolólapoztak.A DUTRA ez mellett,még a talajmunkában is részt vett.