Nagyon jó úton jársz a motor terén, mert ezen egy régi Briggs 10Hp motor volt. A 8Hp is ilyen négycsvaros felfogatású. Anno KF-04 néven futott. Az áttétel azért ilyen , hogy szántani lehessen vele. Persze volt gyorsabb áttételes verzió rotáláshoz (akkoriban nem volt külön lassító áttétles közdarab ezekhez). Az Agrokerben kellett eldönteni mit fogsz inkább csinálni az új gépeddel.
No majd megmérem pontosan, de szerintem ezen vmi régi de 4 ütemű amerikai motor volt. Ámbár ha jó rá a kf közdarab akkor rátudom majd tenni egy kf kuplung felsővel a briggsemet.
Ja a %százalék jel vmiért nem működik nálad de nálam úgy tűnik jó. legalább is előnézetben még itt van :-)
Stimmel, szuper. Köszönöm szépen a segítséget. Még ha lesz időd azt is meg tudnád nekem mérni hogy mekkora a magassága a közdarabnak. A felső kuplung miatt kérdezem. Bár akkor valószínű hogy a kf nagykuplung jó is lesz hozzá. De biztos ami biztos, a mérés soha sem csal...
Elöljáróban mérd meg a kuplungfelső furatának pontos méretét. Ha nem 25,0 vagy max 25,1, hanem 25,4 vagy 25,5, akkor az biztosan 1" (coll) méretű. Tehát amerikás motor volt rajt. De én egy böszme 2T motorra gondolok, bár 50 alatti eséllyel.
A 3,5-5,5 motorok főtengelye 7/8" (22,225) méretű.
Hűha... Na megszámoltam és 1:57-es... Ez azt jelenti hogy egy 3600-as fordulatnál 63-at forog percenként...
Az 5LE-s quantumom majdhogynem bele esik a motor tartó közdarabba, a furatok nem stimmelnek :-) Ráadásul a hozzá adott kuplungfelső 25-ös tengelyhez készült így a quantumra rá sem lehet tenni.
Nem tudom érdemes-e tovább bíbelődnöm vele hiszen az egyetlen lehetőség az az hogy veszek hozzá egy kf közdarabot, meg egy kuplungfelsőt.
Persze itt nagyon meg kell mérni hogy stimmeljenek a méretek.
Na majd dobok fel képeket is a motrról és a közdarabról.
Egyébként milyen/mekkora motornak van 25-ös tengelye? A 8LE-nek vagy nagyobbaknak? Mondjuk már a kapa súlyából lehetett sejteni hogy nem kispályás...
Én egy lovas húzatókapa vázából csináltam, igaz kicsit rövidebbre vettem, hogy még éppen be tudjak állni mögé és még a szarvkormányt is elérjem. A képen látható ekevasakat azóta lecserélétem most kb 2x akkorák vannak rajta.
Persze lehetne ha ugy lenne pénzed mint nyugaton nem lenne gond venni egy jó gépet és nem összeépítgetni szedett vedett anyagokból...de hát az a nyugat ez meg a kelet..
csak hallkan jegyzem meg 2000-ben vettem szentkirályi 4Le (techun) kapagépbe végig SHELL rotella diesel olajat tettem(az volt ingyen))öszönkénti cserével-ma is üzem biztos!!!!
Jobb??! Persze -shel -bp-agip -STB-csak az ára ami sorsdöntő!!Amennyiben kapagépbe vagy hasonlóba szánod,tavaszi-nyári őszi munkálatok után ajánlott cserélni-6dc átlagosan,vagy más masinába kitsit több ,nem számot tevő szerintem!!Eme masinákba nem kell ásvány olajnál nagyobb képességű olaj!! De ezt gibicként írom!!
Csak pár éve, amikor vettem a Hondát, ilyet ajánlottak bele, mert hogy nagyon jó motorolaj. Természetesen más véleménye is fontos, azért tettem föl a kérdést. Lehet hogy van jobb is. :)
Kitsit utánna olvastam,mert nekem idegen a cucc,de szerintem ha alcsón megtudod szerezni,kisgépedbe+trakiba uccu neki.ávány olaj révén nagyot nem bukhatsz,kicsit gyakrabban cseréled,az nem baj!! De ezt egy gibic javalja,halgass másokat is!!
Leht,hogy gyárilag ezen is lehetne,de ezen tákolt az gázhúzó rész. Kocsizásra alkalmas lehet vajon ez a 3,5 lovas technika??? Nem mintha ezzel akarnák 2 nyergespótot elhúzni:),de a gyerekeknek biztosan tetszene!
Néztem a neten Charlie KA gépeket,mindegyiken ott a piros csavar.Mivel a tied használt lehet már nem az eredeti csavart kell keresned. De ott kell lenni ahova rajzoltam.
A hajtásházuk pedig tényleg nem olyan mint az enyémnek,de nekem ez irányban nincs tapasztalatom.