Nekem 2.0 van. Nem bántam meg, hogy kkorát vettem.
Itt nem áll fenn az 1.8asnál jelentkező kompjuter hiba mivel itt nem a szívósorra rögzítették. Fogyasztásban nem nagyon jelentkezik, hogy 2.0 viszont lehet vele dinamikusan autókázni. Igaz én még fiatal versenyző vagyok és nállam a ménes mérete is szemelőtt volt vásárláskor, de még így is egész jól fogyaszt a baráti körben mozgó 2.0ás renault, hondákhoz illetve más japán csodákhoz képest. Emellett nagy, kényelmes autó és nem kell gondolkodni, hogy a mélynyomót kivegyem, hogy betudja rakni asszony a kistáskáját? mert be lehet pakolni egy egy hetes nyaralásra a családot. tapasztalatból beszélek. Anyum olyan, hogy 2heti hideg élelem, hűtőtáska tele hússal, legalább 2zsugorfólia üdítő, a felfújható matracok, meg egy hatalmas felfújható csónak.... F astrát úgy pakoltuk, hogy ilyenkor mindenki lábánál votl valami. itt még simán elfér a csomiban és ha akarnám még férne oda egy rekesznyi sör is :D
ÁÁÁ... az már tul nagy :) . nem mondom nem lenne rosz egy akkora gép de fogyasztást tekintve nem lenne jo választás. Per pill egy 1.2 es fabiam van, szoval már ez az 1.8-as ,2 literes motor is hatalmas ugrás lesz :)
Tudtommal a 2.5 V6-ok sem eszik az olajat, elég korrekt motorok, főleg ha az előző tulaj nem élte le teljesen. Ha szeretsz dinamikusan autózni, szerintem ez is megfontolandó, azért lehet belőlük találni használtan, viszont némileg magasabb a fogyasztás, mint a 4 hengereseknél.
Köszönöm Válaszod! Tehát ha jól értelmezem akkor B1 és B2 vekiböl az 1.8as és 2.0 literes motorral szerelt autokat nézegethetem nyugodtan, ezeknél nem áll fent akora tulzott olaj fogyasztás? érdekes szituácioba vagyok: B1es vectra kinézetre jobban tetszik, de B2 es müszakilag biztos jobb választás lenne (mégiscsak egy második kiadás melynél több gyerekbetegséget orvosoltak). Hát nem tudom melyikre esik a választás. Azért még várom a tanácsokat, tippeket. Kösz még1x
Én úgy tudom, hogy az 1.6-osnál kísérleteztek a kis súrlódású, puhább anyagú lehúzógyűrűvel. Ennél fordulhat elő magasabb olajfogyasztás, a többi motor esetében nem jellemzőbb, mint más márkáknál. Illetve ezer más oka lehet (tömítésnél elfolyik).
De mivel az 1.6 a leggyakoribb Ecotec, jött a mítosz, hogy _mindegyik_ eszi. Ha meg már eszi, akkor mennyit, amennyit a gépkönyv ír maximális értékként, ez a 7-8 deci/1000km. (Efölött fogadták csak el garanciális problémának.)
Pedig ez inkább csak a gyár sunyisága, a köztudatba úgy van, hogy minden Opelbe felesbe kell tankolni az olajat is. :)
Nekem a 2.0-nál néhány deci hiányzik olajcseréig, utántölteni nem is kellett. Erőre is javaslom ezt a motorméretet (vagy 1.8-2.0-2.2) az országúti fogyasztása egyiknek sem vészes, sőt a hosszú áttételezés miatt meglepően alacsony is tud lenni. Városba viszont ne ilyen autót vegyél. :)
2-3 hónap mulva készülök lecserélni a kocsimat. Jelen pillanatban b vectrákat nézegetek és ezzel kapcsoladban lenne 1 kérdésem. Annyi már biztos, hogy B2 eset veszek (teszteket, forumokat olvasgatva az jött le, hogy ezek megbizhatóbbak, mint a B1) Az is biztos, hogy benzinest veszek. Viszon a motorok körül homály van a fejembe. Én ugy tudom, hogy ezek készültek ECOTEC és egy másik tipusu motorokkal. Az ecotec eszi az olajat anyit is tudok, de vajon ez a másik generácios motor is eszi az olajat, ezzel milyen tapasztalataitok vannak? Illetve honnan tudom megkülömböztetni mondjuk használatautó keresésnél, hogy melyik milyen motorral készült? Esetleg évjárat alapján? Évi 20-25 ezer km-t megyek és számormra fontos hogy konstrukcios hibábol ne egye az olajat, szerintem agyvérzést is kapnék 7-8dl/1000km olajfogyasztástol :) .
Szóval jó lenne ha valamelyikőtök egy kis felvilágositást tudna adni a benzines motorokkal kapcsolatban B1 és B2 terén egyaránt. Mit érdemes venni melyik eszi melyik nem eszi az olajat ...stb. Vagy ha fent nagy hülyeségeget írkáltam akkor légyszi javitsatok ki, bár abban biztos nem tévedek hogy az ecotec motorok eszik az olajat.
Ma kivettem a műszeregységet hogy miért nem működik a fodulatszám mérő és a kilométeróra! Sajna nem találtam meg a hiba forrását így továbbra sem működik! Ha van valakinek valamilyen ötlete szívesen fogadom!
A szellőzőrácsok kipattintása a legnehezebb az egészben, nem szeretem feszegetni.
Rendszeresítettem e célra 4 lapos lemezkét, ami visszanyomja oldalt a rácsok körmeit és így tuti sérülésmentesen kijönnek. Onnantól meg csak néhány csavar az egész, hamar kint van a műszeregység.
Köszi a csavarokat megnéztem a szerelési útmutatóban. Tényleg nem tűnik nehéznek, inkább elsőre hihetetlen, hogy egy vacak izzó csere miatt, ennyit kell vele vacakolni...
A műszer falat nem is,de az egész műszer egységet. Fél óra alatt ki van cserélve és csak egy keskeny lapos és egy közepes csillag csavarhúzó kell hozzá. Tudod,hogy hol találhatóak a csavarok vagy le írjam? Ja és ha már szét szedted cseréld ki az összeset... Én 3x szedtem szét és unalmas tud lenni ha 2hét alatt ennyiszer szeded szét hidd el...
Rudazatos persze :). Kis pöcök fel húz és balra fel. Mint a régi opeleknél is.
Az F28as miben más? Tudom bowdenes,de azon is hidraulikus a kuplung?
Bár ha egyszer valamiért váltózni kéne nem szívnék átalakítással az tuti...
Eddig úgy tudtam,hogy csak dízelnél van jobbra lenn a Rükverc legalábbis a B Vekiben.
Nem a vízpumpa miatt melegedett, csak amikor le lett engedve k víz sanszos,hogy valami kosz került a termosztát alá és amikor kinyitott alá szorult,mert ahogy melegszik a motor finoman langyosodik az alsó vízcső is. 5rugó a termosztát és egy próbát meg ér. Ha 203 ezernél még valószínűleg gyári vízpumpát szedtem ki akkor a termosztát se nagyon lehetett cserélve.
Na ez érdekes, végig abban a hitben voltam, hogy csak F23-al szerelték. Gyorsan lecsekkoltam a bibliát, opel-infos.de és tényleg F18-at ír a VectraB-hez.
Viszont a váltóknál már írja az X20XEV-t az F18-hoz és az F23-hoz is.
Az igaz, hogy az F18 rudazatos és balra fel van a hátramenet? Neked olyan van?
Mert nekem az F23-nál bowdenes és jobbra lent van a hátramenet.