Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.23 0 0 90415

ez a kapcsoló is ikarus 263-asban volt de ez sem tudom mi

GRY-569 Creative Commons License 2014.08.23 0 0 90414
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.23 0 0 90413

még egy azonosítatlan kapcsoló

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.23 0 0 90412

köszönöm a választ

majd ha megint azzal a busszal leszek akkor megnézem

Grikon1985 Creative Commons License 2014.08.23 0 0 90411

A lámpa világított mikor valaki megnyomta a külső vésznyitót, talán még vészjelző csengő is működésbe lépett és befogott a fék /de ebben nem vagyok biztos/. A jelzést pedig a kapcsolóval lehetett oldani.

Előzmény: Snake-Mojzi (90405)
GARAZSMENET Creative Commons License 2014.08.23 0 0 90410

Ezt kellett volna amikor utoljára beálltam a garázsba.  Csak most fel van bakolva, de ha nem lenne lassan tudnék vele menni csak, az meg nem biztos, hogy elég.

Előzmény: Törölt nick (90409)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.22 0 0 90409

1. Lazítsd fel a kerékanyákat amennyire csak lehet.
2. Ezután menj vele egy kört.

Általában ennyitől le is roppan.

Előzmény: GARAZSMENET (90407)
ttpityu Creative Commons License 2014.08.22 0 0 90408

Nem a külső ajtónyitásnál bekapcsoló megállófék visszajelzője (+hangjelzés)? A billenőkapcsolóval meg lehet oldani, addig fog a megállófék, hogy véletlenül se lehessen elindulni nyitott ajtóval, vagy éppen elhúzni felszálló utast? 263 meg Classicban.

Előzmény: Snake-Mojzi (90405)
GARAZSMENET Creative Commons License 2014.08.22 0 0 90407

Van valakinek valami használható tippje, hogy kerékagyra rágyógyult felnit, hogy lehet leszedni? Milyen irányból üssem?

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.22 0 0 90406

Snake-Mojzi ott van

Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.08.22 0 0 90405

Szvsz itt valami másról lesz szó. Az "újhullámos" 263-asok középső műszertábláján szokott lenni egy ilyen visszajelző, tartozik hozzá egy azonos jelzésű billenőkapcsoló is.

Előzmény: P.stephenson (90404)
P.stephenson Creative Commons License 2014.08.22 0 0 90404

Dzsonibá leírta már: testzárlat a trolibuszon.

Előzmény: Törölt nick (90403)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.22 0 0 90403

Balaton volános Ikarus 263-asban volt, de a sofőr se tudta hogy mi

D 20 Creative Commons License 2014.08.22 0 0 90402

Szerintem néhány kommentet megérnének a régi idők volános menetrendszerinti nemzetközi járatai is...

 

Pl.:

 

                                                   SZ.FEHÉRVÁR DUNAÚJVÁROS        GYŐR          WIEN  

                                                                                           SOPRON

trizs77 Creative Commons License 2014.08.22 0 0 90401

OFF

kik voltak az utasai ezeknek a prágai, drezdai stb. járatoknak?

Kik milyen célból utaztak akkor, amikor még a kedvtelésből utazás igazán nem volt szokványos?

 

--------------------

 

Kb. 90%-ban diákok.

 

Az EXPRESS teljes neve : EXPRESS Ifjúsági és Diák Utazási Iroda volt.

 

Busszal és vonattal, diákokat utaztattak.

Elsősorban középiskolás diákokat, másodsorban felső oktatás diákjait, és az inkurrens időkben néha felnőtteket.

 

Inkurrens idő viszont nem nagyon volt, lévén hiába esett tanévbe az utazás időpontja, mondjuk október 1 és október 7 közé, az utazáson részt vevő diákok arra az időre az adott iskolai igazgatótól, igazgatói szünnapokat kaptak.

 

1967-ben egy 7 napos ilyen Bp-Drezda-Weimar-Lipcse-Bp körút 1400 Ft.-ba került amiben már az útlevél készítés összege is benne volt.

Akkoriban az átlagfizetés kb. 1400-1800 Ft.- volt.

 

Az út díját (1400 Ft.-) 12 hónap alatt kellett befizetni, kamatmentes részletekben.

A diákok 99%-a NEM fizetett teljes árat, hanem 25-100% kedvezményt kapott.

Lehetett kedvezményt kapni jó magaviseletért, jó tanulmányi eredményéért, jó közösségi munkáért vagy sportteljesítményért.

 

Igen sok iskola kapott évente 5-10-25 főre, ingyenes ajándék utakat.

Ezeket azután az iskolák valamilyen házi/belső verseny alapján kiosztották jutalomként a diákjaik között.

 

Minden 10 tanulóra 1 felnőtt kísérőt kellett biztosítani, ezt szigorúan vették.

Minden csoportban volt németül jól beszélő utazó, az idegenvezetőn felül.

 

Elég iparszerűen, futószalagon ment a dolog, de a diákokat ez egyáltalán nem zavarta.

 

ON.

 

 

Előzmény: Racilaci (90393)
siófoki35 Creative Commons License 2014.08.22 0 0 90400

IK114 alumínium busz

 

https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/s720x720/532174_579909458728801_2067110739_n.jpg

 

IK112

 

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/s720x720/1292903_578949602158120_10896794_o.jpg

siófoki35 Creative Commons License 2014.08.22 0 0 90399

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/s720x720/1521413_227202014124183_958827568_n.jpg

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90398

és tényleg rejtőzködő életmódot folytatott..

szép kis illúzió ez a 70-es évek. :D

Előzmény: siófoki35 (90397)
siófoki35 Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90397

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/q85/s720x720/10458305_546786832109818_2619187998765377905_n.jpg

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90396

Üdv !

Valakinek nincs a képen kicsit látható Ikarus-ról egy rnedes képe.

Arról amelyiket sötétkék színű repülő látható.

Kép Forrás :https://www.facebook.com/aeroparkbudapest/timeline

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90395

Üdv !

Valakinek nincs a képen kicsit látható Ikarus-ról egy rnedes képe.

Arról amelyiket sötétkék színű repülő látható.

 

A képet találtam a facebook-on.A kép most augusztus 20-án készült az Aeropark-ban.

 

staubach Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90394

Köszi. Végre egy konkrétum! Honvédség? Hm... Ami a maszek buszt illeti, egyedüliként nálunk engedték a maszek ipart, de a hatvanas években még nem volt magán busz! Értsd magán, ami egy emberé lett volna a garázsában és saját számlára vitt volna embereket... Tehát nem szövetkezetit értek alatta, mivel az nem ugyan az!

Előzmény: norbee601 (90389)
Racilaci Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90393

Kissé off, de különösen érdekel: tkp. kik voltak az utasai ezeknek a prágai, drezdai stb. járatoknak? Kik milyen célból utaztak akkor, amikor még a kedvtelésből utazás igazán nem volt szokványos?

Előzmény: trizs77 (90392)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90392

Az Express-nek Ik-311 buszai nem voltak.

 

De super luxus Ik-55 - ből volt 9 db.

 

7 db 2+2 üléselrendezéses 38 (??) üléses és 2 db 2+1 üléssoros, talán (30-33 ??) üléses.

Már nem emlékszem pontosan.

 

A 2+1 üléseshez, minket fiatalokat nem engedtek hozzányúlni.

a 2+2 üléses kocsikkal viszont orrba-szájba jártuk az un. Barátság vonalat, ami :

 - Budapest-Jihlava-Prága-Drezda-Weimar-Lipcse és vissza út volt.

 

A 7 kocsiból 4-5 db, évekig ezt járta.

 

 

Előzmény: siófoki35 (90384)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90391

Ez rendben van, de mint tudjuk régen, nem voltak a szoci időkben magánbuszosok!

 

------------

 

Dehogynem.

 

A közforgalmú buszok mellett majdnem ugyanannyi, sőt, több magán busz is volt.

 

Ezek voltak akkori nevükön a "KÖZÜLETI" zsargon szóval fehérrendszámos buszok.

 

Több volt mint a fekete rendszámos .

 

Ilyen Kókadt Kalász MgTSz fajtájú buszokból több mint tízezer volt.

 

 

Előzmény: staubach (90387)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90390

95%-ban  ismert  , netes  és  a Gördülő  legendákból  átvett/másolt  képeket  tartalmaz. A  műszaki és eladási táblázatokat  pedig   szintén   onnan   másolták.

A  szöveg  pedig  nagyrészt  hallomások  leirata, ill.  gkv-k elmondásaira  alapul.Sajnos  van  benne  bőven  tárgyi  tévedés is.

Időrendben  erősen  csapong, a tartalmat  nem  sikerült  sem   logikailag, sem  típusok  szerint  rendezni,

Szóval a  korábban  megjelent  magyar nyelvű  könyvtől     nagyon  elmarad.

Előzmény: Törölt nick (90388)
norbee601 Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90389

Magán nem.

 

A civil alatt itt szövetkezeti, TSZ, egyéb dolgokra kell gondolni. 

 

Viszont nekem úgy rémlik, mintha a debreceni ilyen festésű az honvédségi lett volna anno.

Előzmény: staubach (90387)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90388

Sziasztok!

 

Hátha érdekel itt valakit... :))

 

 

Német nyelvű Ikarus album (470 oldal, 1500 kép).

 

Érd.: ik260t kukac gmail.com

staubach Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90387

Ez rendben van, de mint tudjuk régen, nem voltak a szoci időkben magánbuszosok! Ezért érdekelne mely vállalaté volt....

Előzmény: trizs77 (90383)
John Howard Creative Commons License 2014.08.21 0 0 90386

Miben láttad?

 

Az Ik435-ös trolibuszban ez volt a szigetelés leromlást (=testzárlat) jelző lámpa.

 

Előzmény: Törölt nick (90381)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!