Huszonpár hozzászólást olvass vissza mindenképp, pont most volt ilyesmiről szó.
Ezt a "mindig széthajtják" dolgot nem tudom értelmezni. Miért éppen egy ilyen semleges családi autót hajtanának szét? Vagy akkor mi az az autótípus amit nem hajtanak szét?
Használttesztekben azt emelik ki, hogy az Opelek szépen öregszenek, idős korukra is nagyon jól tartják magukat, ezért kedvelt célpontjai a km-visszaállítóknak.
A drága alkatrészt sem tapasztalom, sőt, a gyári olajszűrő 500Ft, Bilstein B4 lengéscsillapító hátra 16e/pár volt. Szerintem kifejezetten olcsón fenntartható autók ezek, a méretéhez, tudásához képest főleg.
Én nem olyan régen vettem az enyémet, de azt a pár tapasztalatot szívesen megosztom Veled!
Nagyon nem is kell visszaolvasnod a motorokat illetően. Tehát a 2.0-ással nem fogsz rosszul járni. Csendes, és tud meglepetéseket okozni, ha Te is úgy szeretnéd. :) Fogyasztás tűrhető, bár igencsak lábfüggő. Nekem eddig 8,1. Eddig.
Alkatrészárak nem vészesek. Ráadásul elárasztották az országot a bontott Vauxhall-ok, így a bontott cuccok sem drágák.
Az általad írt összeg igencsak behatárolja a dolgokat. SZERINTEM az 5 ajtós a legszebb, és egyben praktikus is, bár Te tudod mire fogod használni.
A 2000 utániak talán nem rohadnak már, de érdemes megnézni a hátsó kerékjárati íveket, mert az gyenge pont lehet.
Ha ráadod a gyújtást, akkor világítsanak az ellenőrző lámpák, majd aminek kell aludjon is el! (ABS, TC, Légzsák...). Valamint működjön az összes elektromos cucc! (Tükörmozgatás, elektromos ablakok, ülésfűtés, stb.)
Az óraállás meg olyan, hogy: Mit szeretnél, hová tekerjük? Nézd meg a belsejét, és Te döntsd el, érdemes-e megvenni. Legyen hozzá 2 gyári kulcs, mert darabja (távirányítóval) 35e forint! Valamint legyen meg a Car Pass kártya is, mert az meg 7,5pénz!
A felszereltségi szintek:
Szériafelszereltség:
- vezető- és utas oldali légzsák - hárompontos biztonsági övek pirotechnikai övfeszítővel és magasságállítási lehetőséggel - blokkolásgátló (ABS) - belülről állítható, színre fújt külső tükrök - krómozott hűtőrács (99-től) - kétszólamú kürt (csak dízel motorral vagy klímaberendezéssel) - fordulatszámmérő - 5 fokozatú sebességváltó - állítható magasságú kormány - középkonzol tartórekesszel - 6J x 15 acél keréktárcsák 195/65 R15 gumiabroncsokkal (pótkerék is) - pollenszűrő és belső levegő keringetés funkció - szervokormány - osztott hátsó ülés könyöklővel - színre fújt lökhárító és oldalsó díszlécek - krómozott belső kilincsek - digitális kijelző (TID) - zöld hővédő üvegezés - központi zár
Comfort felszereltség (a szériafelszereltségen kívül tartalmazza):
- elektromosan állítható-és fűthető külső tükrök - kétszólamú kürt - elektromos ablakemelők elöl (komfort fokozattal és beszorulás elleni védelemmel) - klímaberendezés - 3 fejtámla hátul és 3. hárompontos biztonsági öv hátul középen - első könyöklő - kipörgésgátló (csak 2.0 16V és 2.5 V6 motorokkal)
Edition 2000 felszereltség (a szériafelszereltségen kívül tartalmazza):
- megvilágított sminktükrök - 2 spot-os belsőtér világítás elöl - olvasólámpák hátul - bőr borítású kormánykerék rádióvezérléssel - lökhárítóba épített ködfényszórók elöl - Philips CCRT 700 rádió beépített telefonnal, SIM-kártyával - 4 db 6J x 15 könnyűfém keréktárcsa Edition-Design-nal - hátsó zsebes ülések - TID-kijelző (digitális idő-, dátum-, rádióadó- és külső hőmérséklet kijelzéssel) - Színre fújt külső kilincsek - Ajtóba épített világítás mind a 4 ajtón
Sport felszereltség (a szériafelszereltségen kívül tartalmazza):
- 7 funkciós fedélzeti számítógép Check Control funkcióval - CAR 400 vagy CDR 500 rádió - 4 db 6J x 16 könnyűfém keréktárcsa - 4 db 205/55 R16 gumiabroncs - 20 mm-rel leültetett karosszéria - sport ülések hátsó zsebbel - Xenon fényszóró
Elegance felszereltség (a szériafelszereltségen kívül tartalmazza):
- 7 funkciós fedélzeti számítógép Check Control funkcióval - fabetétes középkonzol - első és hátsó elektromos ablakemelők (komfort fokozattal és beszorulás elleni védelemmel) - sebességtartó automatika (tempomat) - automatikus klímaberendezés - CAR 400 vagy CDR 500 rádió - Xenon fényszórók
Pár szóban ennyi lenne, amit tudnék Neked mondani! Egy a lényeg: Keresskedésben vedd meg, mert 6 hónap szavatosságot kell vállalniuk!!! Törvényben vannak kötelezve rá!
Biztos rengeteg ilyen kérdés volt már, de annyi a hsz, hogy nem tudtam érdemben átnézni.
Szóval autóvásárláson töröm a fejem. B vectrára gondoltam. Viszont hallottam olyanokat, hogy nem tanácsos vectrát venni, mert azokat mindig széthajtják. Olyat is, hogy csipegeti az olajat. Meg olyat is, hogy dárga az alkatrész hozzá. Az irányelveim: benzines, 2000ccm-ig, 2000-es évjárat utáni, manuális váltó, klima, légzsák, és úgy 900ezer ft körül. Ilyen paraméterekkel szerintetek ki tudok fogni jót? Vannak érvek/ellenérvek? Ezeken belül milyet válasszak? (1,6, 1,8, 2,0) lóerőben mit érdemes. (ami még nem túl drága, de használható). Mit jelentenek a "comfort", "elegance" stb kivitelek. Kasztni/motor/váltó/kuplung/futómű stb esetleges gyenge pontjai, típushibái, vagy miket kell különösen ellenőrizni vectráknál? Fogyasztás, fenntartási költségek. Hány kilóméterrel érdemes még megvenni. kilóméteróra visszatekerés egyszerű-e ezeken a típusokon. Hosszú távra tervezem.
Szélvédő alatt a műszerfal végében van a párátlanító nyílást takaró műanyag. Az alatt lakik 4db 10es fejű csavar. Meghúzod és élvezed, hogy nem nyekereg. Nekem k.vára nyekergett mikor megvettem. Mentem az aszfaltos úton és cicergős nyenyergős hangja volt. Olvastam egy fórumban kipattintottam és a jobb felén csak 4 fordulatot todtam húzni a többin meg csak feleket, de azóta teljes a csönd :)
Igazából csak magát a műszerpanelt szedtük ki, az pedig aránylag jól rögzített, így nem nagyon volt olyan dolog ami elszabadulhatna. A teljes műszerfal kiszedése macerásabb és több embertől hallottam, hogy utána fura zajok keletkeztek. Nálam csak bemelegedéskor van egy érdekes kattogás a műszerfal tájáról, de az régebben is volt és csak pár percig tart.
Nekem lecserélték a fűtőradiátoromat feleslegesen és most vissza kell vinnem ma kocsit mert nyekereg a műszerfal ha egy icipicit nemtökéletes az út. ŐRÜLETBE KERGET. Nektek nem keletkezett valami idegen hang?
Kivettük ma a műszerfalat a nem világító olajnyomás lámpa miatt. Ami időközben egyszer mégiscsak működött. Nem volt kiégve az égő, de megcseréltük a hátsó ködlámpa égőjével. Viszont utána is csinálta egyszer h gyujtáson nem világít. Kb 10 próbából egyszer szerintetek mi lehet a baja? Nekem a logika azt diktálná h a jeladó vacakol. Itt jön az újabb kérdés a 2.2-esen merre van az olajnyomás jeladó? :)
Az enyém már széjjel van szakadva és mikor kerestem érdekes mód nem találtam bontóban.
http://opelalkatresz.hupont.hu/ itt vagy esetleg http://www.opelalkatresz.com/ itt érdeklődj ha olcsóbban akarsz jót. a második linknél nagyon korrektek náluk sokszor vásároltam már, munkahelyemről is oda járunk és nagyon meg vagyunk velük elégedve.
Nekem 2.0 van. Nem bántam meg, hogy kkorát vettem.
Itt nem áll fenn az 1.8asnál jelentkező kompjuter hiba mivel itt nem a szívósorra rögzítették. Fogyasztásban nem nagyon jelentkezik, hogy 2.0 viszont lehet vele dinamikusan autókázni. Igaz én még fiatal versenyző vagyok és nállam a ménes mérete is szemelőtt volt vásárláskor, de még így is egész jól fogyaszt a baráti körben mozgó 2.0ás renault, hondákhoz illetve más japán csodákhoz képest. Emellett nagy, kényelmes autó és nem kell gondolkodni, hogy a mélynyomót kivegyem, hogy betudja rakni asszony a kistáskáját? mert be lehet pakolni egy egy hetes nyaralásra a családot. tapasztalatból beszélek. Anyum olyan, hogy 2heti hideg élelem, hűtőtáska tele hússal, legalább 2zsugorfólia üdítő, a felfújható matracok, meg egy hatalmas felfújható csónak.... F astrát úgy pakoltuk, hogy ilyenkor mindenki lábánál votl valami. itt még simán elfér a csomiban és ha akarnám még férne oda egy rekesznyi sör is :D
ÁÁÁ... az már tul nagy :) . nem mondom nem lenne rosz egy akkora gép de fogyasztást tekintve nem lenne jo választás. Per pill egy 1.2 es fabiam van, szoval már ez az 1.8-as ,2 literes motor is hatalmas ugrás lesz :)
Tudtommal a 2.5 V6-ok sem eszik az olajat, elég korrekt motorok, főleg ha az előző tulaj nem élte le teljesen. Ha szeretsz dinamikusan autózni, szerintem ez is megfontolandó, azért lehet belőlük találni használtan, viszont némileg magasabb a fogyasztás, mint a 4 hengereseknél.
Köszönöm Válaszod! Tehát ha jól értelmezem akkor B1 és B2 vekiböl az 1.8as és 2.0 literes motorral szerelt autokat nézegethetem nyugodtan, ezeknél nem áll fent akora tulzott olaj fogyasztás? érdekes szituácioba vagyok: B1es vectra kinézetre jobban tetszik, de B2 es müszakilag biztos jobb választás lenne (mégiscsak egy második kiadás melynél több gyerekbetegséget orvosoltak). Hát nem tudom melyikre esik a választás. Azért még várom a tanácsokat, tippeket. Kösz még1x
Én úgy tudom, hogy az 1.6-osnál kísérleteztek a kis súrlódású, puhább anyagú lehúzógyűrűvel. Ennél fordulhat elő magasabb olajfogyasztás, a többi motor esetében nem jellemzőbb, mint más márkáknál. Illetve ezer más oka lehet (tömítésnél elfolyik).
De mivel az 1.6 a leggyakoribb Ecotec, jött a mítosz, hogy _mindegyik_ eszi. Ha meg már eszi, akkor mennyit, amennyit a gépkönyv ír maximális értékként, ez a 7-8 deci/1000km. (Efölött fogadták csak el garanciális problémának.)
Pedig ez inkább csak a gyár sunyisága, a köztudatba úgy van, hogy minden Opelbe felesbe kell tankolni az olajat is. :)
Nekem a 2.0-nál néhány deci hiányzik olajcseréig, utántölteni nem is kellett. Erőre is javaslom ezt a motorméretet (vagy 1.8-2.0-2.2) az országúti fogyasztása egyiknek sem vészes, sőt a hosszú áttételezés miatt meglepően alacsony is tud lenni. Városba viszont ne ilyen autót vegyél. :)
2-3 hónap mulva készülök lecserélni a kocsimat. Jelen pillanatban b vectrákat nézegetek és ezzel kapcsoladban lenne 1 kérdésem. Annyi már biztos, hogy B2 eset veszek (teszteket, forumokat olvasgatva az jött le, hogy ezek megbizhatóbbak, mint a B1) Az is biztos, hogy benzinest veszek. Viszon a motorok körül homály van a fejembe. Én ugy tudom, hogy ezek készültek ECOTEC és egy másik tipusu motorokkal. Az ecotec eszi az olajat anyit is tudok, de vajon ez a másik generácios motor is eszi az olajat, ezzel milyen tapasztalataitok vannak? Illetve honnan tudom megkülömböztetni mondjuk használatautó keresésnél, hogy melyik milyen motorral készült? Esetleg évjárat alapján? Évi 20-25 ezer km-t megyek és számormra fontos hogy konstrukcios hibábol ne egye az olajat, szerintem agyvérzést is kapnék 7-8dl/1000km olajfogyasztástol :) .
Szóval jó lenne ha valamelyikőtök egy kis felvilágositást tudna adni a benzines motorokkal kapcsolatban B1 és B2 terén egyaránt. Mit érdemes venni melyik eszi melyik nem eszi az olajat ...stb. Vagy ha fent nagy hülyeségeget írkáltam akkor légyszi javitsatok ki, bár abban biztos nem tévedek hogy az ecotec motorok eszik az olajat.