Elöljáróban mérd meg a kuplungfelső furatának pontos méretét. Ha nem 25,0 vagy max 25,1, hanem 25,4 vagy 25,5, akkor az biztosan 1" (coll) méretű. Tehát amerikás motor volt rajt. De én egy böszme 2T motorra gondolok, bár 50 alatti eséllyel.
A 3,5-5,5 motorok főtengelye 7/8" (22,225) méretű.
Hűha... Na megszámoltam és 1:57-es... Ez azt jelenti hogy egy 3600-as fordulatnál 63-at forog percenként...
Az 5LE-s quantumom majdhogynem bele esik a motor tartó közdarabba, a furatok nem stimmelnek :-) Ráadásul a hozzá adott kuplungfelső 25-ös tengelyhez készült így a quantumra rá sem lehet tenni.
Nem tudom érdemes-e tovább bíbelődnöm vele hiszen az egyetlen lehetőség az az hogy veszek hozzá egy kf közdarabot, meg egy kuplungfelsőt.
Persze itt nagyon meg kell mérni hogy stimmeljenek a méretek.
Na majd dobok fel képeket is a motrról és a közdarabról.
Egyébként milyen/mekkora motornak van 25-ös tengelye? A 8LE-nek vagy nagyobbaknak? Mondjuk már a kapa súlyából lehetett sejteni hogy nem kispályás...
Én egy lovas húzatókapa vázából csináltam, igaz kicsit rövidebbre vettem, hogy még éppen be tudjak állni mögé és még a szarvkormányt is elérjem. A képen látható ekevasakat azóta lecserélétem most kb 2x akkorák vannak rajta.
Persze lehetne ha ugy lenne pénzed mint nyugaton nem lenne gond venni egy jó gépet és nem összeépítgetni szedett vedett anyagokból...de hát az a nyugat ez meg a kelet..
csak hallkan jegyzem meg 2000-ben vettem szentkirályi 4Le (techun) kapagépbe végig SHELL rotella diesel olajat tettem(az volt ingyen))öszönkénti cserével-ma is üzem biztos!!!!
Jobb??! Persze -shel -bp-agip -STB-csak az ára ami sorsdöntő!!Amennyiben kapagépbe vagy hasonlóba szánod,tavaszi-nyári őszi munkálatok után ajánlott cserélni-6dc átlagosan,vagy más masinába kitsit több ,nem számot tevő szerintem!!Eme masinákba nem kell ásvány olajnál nagyobb képességű olaj!! De ezt gibicként írom!!
Csak pár éve, amikor vettem a Hondát, ilyet ajánlottak bele, mert hogy nagyon jó motorolaj. Természetesen más véleménye is fontos, azért tettem föl a kérdést. Lehet hogy van jobb is. :)
Kitsit utánna olvastam,mert nekem idegen a cucc,de szerintem ha alcsón megtudod szerezni,kisgépedbe+trakiba uccu neki.ávány olaj révén nagyot nem bukhatsz,kicsit gyakrabban cseréled,az nem baj!! De ezt egy gibic javalja,halgass másokat is!!
Leht,hogy gyárilag ezen is lehetne,de ezen tákolt az gázhúzó rész. Kocsizásra alkalmas lehet vajon ez a 3,5 lovas technika??? Nem mintha ezzel akarnák 2 nyergespótot elhúzni:),de a gyerekeknek biztosan tetszene!
Néztem a neten Charlie KA gépeket,mindegyiken ott a piros csavar.Mivel a tied használt lehet már nem az eredeti csavart kell keresned. De ott kell lenni ahova rajzoltam.
A hajtásházuk pedig tényleg nem olyan mint az enyémnek,de nekem ez irányban nincs tapasztalatom.
Köszi Neked is! Lehet azért leveszem,szeretek mókolni ilyen dolgokkal,legalább kicsit megismerem. Az enyém állítólag 3,5 lovas,legalábbis a gazda ezt mondta.
Köszönöm! Megnézem,biztos elkerülte a figyelmem. Letisztogatom rendesen,aztán lecserélgetem majd az olajakat benne. Ezeken a kapákon természetes,hogy csak egy fordulaton lehet használni? A gázkar-bovden része a motor felöli részén már tákolt,lehet azért,bár a fűnyírómon is hasonló motor van,és azon is csak egy gázállás van.
Na megérkezett a szörnyeteg. Nagy kuplungos. Viszont nem akármekkora a hajtásháza. Nem tudom mekkora áttétel ez...
Valaki látott már ilyet?
A háttérben egy robi 66. Kb fele akkora a hajtásháza...
És íme a nagy kuplung. kaptam hozzá kormányt, motrortartót, bowdent, kapatagokat és kuplung felsőt is. A kuplung felső aluminium és a ferodol majdhogynem új állapotú... Holnap megszakértem hogyan lehet ráapplikálni az 5LE-s Quantumomat... Ahogy néztem a motortartón a furatok asszimetrikusak így reménykedem hogy rá tudom bökni a Briggs-et...
Köszi, de azt nem irtad, hogy közvetlen a főtengelyről, vagy egy már eleve csökkentett fordulatú nagy tárcsáról megy- e neked is a járórész meghajtás.
Van egyébként egy trabi hikomat olajszivattyúm, azon is gondolkoztam, hogy kényszerolajozással megoldható lenne a moci kenése, akkor nem kéne a videon látott módú átalakitással kinlódni. Vagy van egy szabad csigahajtásom, ami feltehetőleg KF rotáé volt, az a kuplungtácsáig bezárólag rendelkezésemre áll (öntvény) arra egy csatlakozást kéne szerkesztenem ékszijjal, igy nem volna problémás a fordulatszámtól független kuplungolás.A csigahajtás régi, az röpsúlyos kuplungú volt. Meg esetleg a hátramenet is megoldhatóvá válik.Remélem, nem darálja majd a csigahajtást.
Bár lehet, hogy annyiért tudnák esztergáltatni is közbülső tengelyt és tárcsát, amennyiért piacra tenném a csigahajtást.
Ja és még egy dolog, ami többeket érdekelhet: van egy német gyártmányú kétütemű motoros rotakapám is, azon egy piskóta alakú "pótdarab", melynek a feladata valszeg a fűnyiróra tervezett motor lenditő pótlása!!!! Azoknak, akik fűnyiró motort szeretnének rotakapára tenni!!! Természetesen ez a közdarab a kuplung felett ugyanúgy ékkel stabilizált. Hossza 15-20 cm, 10 mm es anyagból.
Ezek a Charlie KA kapák 2 fajta motorral készülnek , van a P61 motorral szerelt ami 123 cm3 és 3.5 le a teljesitménye és van a P65 ami 139 cm3 és 4.5 le a teljesitménye , magát a motor burkolatot címkézik össze-vissza , a motor adatt táblán nézd meg a tieden melyik van .