Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36813

Fél-bingo!

 

Az M70-nel többet hisztiztek, pedig ugyanolyan pozíció, kevesebb forgalommal.

Előzmény: Jared- (36810)
dimelo Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36812

Nem lepődtem...

 

Sajnos túl sokszor és túl sokáig tapasztaltam a politikusi életfelfogás dzsentroid vonásait.

Leegyszerűsítve: más f*rkával verik a csalánt...

 

De ha eljön az avatás napja, akkor az ego tombol, mégha egy zebrát adnak át egy faluban akkor is.

 

Egyébként a szavazatok az elmúlt 2 parlamenti választáson nem nagyon tudtak sztrádaavatáshoz kötődni, lévén alig voltak.

Na majd most...

Előzmény: Jared- (36811)
Jared- Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36811

A hatalmi pozícióból lobbizóknak sem mindegy hol megy a nyomvonal/főleg ha felvásárol(tat)ták előtte a területet...

Nekik csak a térség helyzetének javításával "illene" foglalkozni, de mindig a szavazatszerzés lebeg a szemük előtt.

 

Azért ne lepödjünk már meg azon hogy egy politikus a szavazatokra hajt. Ez még nálunk szerencsésebb történelmü nyugati országokban sincs máshogy. 

Előzmény: dimelo (36800)
Jared- Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36810

Arról tettem jelzést, hogy miközben az M15 2x1 sávon 15 évig nem zavart senkit napi 5000 kamionnal (majd most talán kipótolják a hiányzó sávokat)

 

Azért nem zavart senkit, mert nem zavart senkit. :)

Lévén az M15 nem megy át lakott területen. Ha átmenne, biztos elöbb lett volna mozgolódás.

Előzmény: dimelo (36788)
adiaboli Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36809

A jelen médiavilágban a megyei orgánumok híreit és sejtetéseit meglehetős fenntartásokkal kell kezelni. A komolyan vehetőség sorrendje valahogy így fest:

  • 1. megbízható, bizalmas és bennfenntes információk (ezeket ide nyilván a kutya se' teszi ki);
  • 2. hivataosan is megjelentetett beszerzési pályázatok;
  • 3.a NIF honlapja;
  • 4. megyei hírforrások (e körben politikusi sajtótájékoztatók, különböző lakossági fórumok, újságírói valós vagy hamis háttér-információk stb.).

De még ez sem mindig igaz, mert egy "váratlan incidens" (pl. M4 Szolnoknál) mindent boríthat.

 

dimelo Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36808

Köszi! De ez nem ad választ a "kínzó" kérdésre.

Csak azt mutatja, hogy Debrecen magának 2x2 sávot igényel, és azt is okosan bújtassák bele a 48. út esedékes felújításába.

A határátkelő átminősítése és átépítése eléggé homályos a cikk végén.

 

A tények:

OKA 2015

Nyírábrány oh.       924 gépjármű/ nap  teher 0  (ennek többsége kishatár ingázás)

Vámospércs után 2712                                  26 

 

Ettől  nem lesz nagyobb forgalom az M35-ön.

Előzmény: T-boy01 (36807)
T-boy01 Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36807
Előzmény: dimelo (36790)
adiaboli Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36806

Ha szlovén szemmel nézem: semmi hasznunk nincs a rajtunk átözönlő népekből, hát csináljunk valamit.

 

Ez a matricára igaz (de akkor is piti), a hiányzó utakra viszont nem. Amúgy ezekből igazából három is van: H5 Jagodje-Mlini/Škrilje, A3 Razcep Gabrk- Jelšane/Rupa, A4 Ptuj-Gruškovje/ Macelj.

Ha eldugult a lefolyóm, kitisztítom, ha kell, a csövet cserélem nagyobb keresztmetszetűre.

Előzmény: mzdude (36805)
mzdude Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36805

Ez mind igaz, nem vitatkozom.

De.

Ha szlovén szemmel nézem: semmi hasznunk nincs a rajtunk átözönlő népekből, hát csináljunk valamit.

V.ö.: a balfék magyarok meg fillérekért adták az egynapos matricát.

 

Előzmény: adiaboli (36804)
adiaboli Creative Commons License 2017.08.27 0 1 36804

Szlovéniában talán tíz kilométer autópályát kellene építeni, hogy Amszterdamtól a horvát tengerpartig ne náluk legyen az egyetlen hiány az autópályahálózatban. Majd talán egyszer, ha nagyon nem lesz más dolguk, meg is építik.

 

Ez nem dicséretes, különösen pedig nem követendő. Piti ugyanis, amolyan „kihagynak a szaknévsorból” szomszéd-bosszantás (amúgy az érintett útszakasz melletti saját lakosság kárára is).

Ugyanolyan piti, mint a tudottan nyolcnapos turnusváltások (É felől a horvát, K felől az olasz irány) turistáival szemben a ténylegesen hétnapos matricák alkalmazása.

Előzmény: Fradista Utazó (36802)
adiaboli Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36803

Egyetértek. Az utaknak van ugyanis egy olyan „szürke zónája”, ahol egy egyszerű egységjármű-számításból messze nem adódna az a kényelmetlenségi szint, amit az adott úton közlekedő ténylegesen érzékel. Következik ez minden olyan tényezőből, amely az előzést a sűrű szembejövő forgalmon túlmenően is gátolja: a terepviszonyokból („hullámvasút kontra sima”), a vonalvezetésből („kanyargós kontra egyenes”), a települések és a bekötőutak sűrűségéből („falu falu hátán kontra sehol egy ház”), és ki tudja még miből. Így pl. a 4-es soha nem tűnt annyival neccesebbnek a (régi) 86-osnál, mint az az ej.-statisztikából következett volna.

Viszont: ahogyan átadásra kerül a kiváltó gyorsforgalmi, lehull a lepel, és a forgalmi tapasztalás szintén is visszaáll az ej.-számítás rendje: így az M86 relatíve ritkán jártnak tűnik, míg a majdani M4-ről ezt sohasem mondhatjuk el.

 

Két megjegyzés: mindezzel együtt (1) a tényleges szell(M) pályákat nem akarok védeni, (2) a saját prioritásom változatlanul az M4, M10, M0Ny (és tény viszont, hogy az ezek össz-hosszát meghaladó gyf. út épült már meg, vagy van épülőben, köztük az M86 is.)

Előzmény: van_Persil (36796)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36802

A Bécsben és környékén dolgozó magyarok hazajárnak minden héten. Ennél nagyobb távolságokról évente néhány alkalommal utaznak haza a vendégmunkások. Nincs a világon olyan gazdag ország (márpedig Magyarország útépítési szempontból a leggazdagabbak közé tartozik), amelyik erre az évi néhány akalomra utakat építene. 

Németországot nem mondom, mert az közismerten Európa egyik legelmaradottabb országa, ami az infrastruktúrát illeti. De Franciaországtól Olaszországon át egészen Romániáig sehol se merül fel komolyabban, hogy évi néhány nagy rohamra tervezzenek. 

Szlovéniában talán tíz kilométer autópályát kellene építeni, hogy Amszterdamtól a horvát tengerpartig ne náluk legyen az egyetlen hiány az autópályahálózatban. Majd talán egyszer, ha nagyon nem lesz más dolguk, meg is építik. Pedig ez nyaranta minden hétvégén probléma, nem csak háromszor vagy négyszer, mint a vendégmunkás-rohamok. 

 

Amúgy egyszer, két és fél éve, belekerültem a karácsonyiba. Na, soha többet. Azóta mindig jó előre megveszem karácsonyra a repülőjegyet, nagy feladott poggyásszal. 

Előzmény: DJ. Bakter (36798)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.08.27 -2 0 36801

>harmadáron

Ugyanennyibe került volna úgy is. Vagy többe.

Előzmény: RadiX (36799)
dimelo Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36800

Már nem kell védened, megépült.

Mindig is figyeltem az áldatlan csornai helyzetet, csak a megoldás nem lett jó.

 

A hatalmi pozícióból lobbizóknak sem mindegy hol megy a nyomvonal/főleg ha felvásárol(tat)ták előtte a területet...

Nekik csak a térség helyzetének javításával "illene" foglalkozni, de mindig a szavazatszerzés lebeg a szemük előtt.

 

Ha megnézhetnénk a Földhivatal)ok)ban a tulajdonváltozásokat, bizonyosak lehetnénk a hűbéri viszonyokról...

 

Akinek OFF, az nem akarja látni a valóságot...

Előzmény: van_Persil (36796)
RadiX Creative Commons License 2017.08.27 0 2 36799

Mindezeket a problémákat minden emberi számítás alapján megoldotta volna az M86 nyomvonalán az egyik pálya kiépítése, 3 sávon váltott előzősávokkal, szintbeli kereszteződésekkel, harmadáron.

Előzmény: van_Persil (36796)
DJ. Bakter Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36798

Bár a topic címe valóban nem "Hálózattervezés", mégis, évek óta olvasva a topicot, gyakorlatilag 90%-ban hálózattervezésről van szó, és nem a gumibitumen merevségi modulusáról, vagy a georács típusának helyes megválasztásáról a födművön.

 

A hálózattervezés témájába pedig igenis beletartozik a forgalomkeltés, forgalomvonzás témaköre. Az pedig igényfelmérésen, sőt szociológián (is) alapul.

Boldogabb országokban forgalmi modellek alapján fejlesztik a hálózatot, amelynek _bemenő_ adata a térség demográfiai, gazdasági, szociológiai helyzete. Ebből képzik az ún. honnan-hova mátrixot, amelyet ráterhelve a hálózatra, megállapítható a legkedvezőbb hálózati elrendezés.

 

Ennek fényében a téma egyáltalán nem OFF.

Előzmény: trizs77 (36793)
adiaboli Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36797

Örülök, hogy e szerint nem én vesztettem el az általad reagált hozzászólás fonalát (először ui. megijedtem magamtól).

Előzmény: dimelo (36794)
van_Persil Creative Commons License 2017.08.27 -6 0 36796

"Ha az M6 "zsákutca", akkor az M86 is az, hiszen nincs tovább Szombathelynél. (De lobbiznak érte, hogy jól járjanak a cimborák...)"

nem csak a statisztikákat kell nézni, hanem kimenni a helyszínre és nezni, hogy ténylegesen mi a helyzet. egymás seggében robogó, kialvatlan soförök által vezetett lengyel kaionok tömkelege. Elözni nem tudsz, két kamion között menni meg életveszély, mert a mögötted levö bármikor beletolhat az elötted levöbe. ráadásul Szombathely és Balogunyom között tele veszélyes kanyarokkal, ahol végig 60-as tábla van, nem véletlenül, de senki nem tartja be.

Répcelakon 1 db jelzölámpa van. Az M86 átadása elött 3 lámpaváltás kellett, hogy át tudj rajta menni (egy faluban(!), ami azóta "város" lett, de csak a nevében). csornán meg maga volt a káosz, ahogy a két sáv telekamionnal mind egy sávon akart menni tovább.

A Sárvár-Szombathely szakasz személyautóval konkrétan 10 perccel lett rövidebb ahhoz képest, amikor még nem volt M86-os.

Előzmény: dimelo (36788)
adiaboli Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36795

De ez a csomópont nem ezért lett ilyen.

Csak egy kis (egy "T"/Dreieck keresztezés esetén nem is bonyolult) "merről-merre-hogyan" játékot kell lejátszani.

Előzmény: eMPet (36756)
dimelo Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36794

Szerintem nem mindegy,

de az látható, hogy nem  - az építést - befolyásoló tényező.

 

Nem a vendégmunkások miatt kell a hálózatot építeni,

de ez a jelenség olyan, mint az érfestés: látjuk hol van trombózisveszély,

csakhogy az eredmény és a diagnózis után itt nem kezdődik a "műtét"...

Előzmény: trizs77 (36793)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36793

Ha igazak a statisztikák, akkor több millió román állampolgár és családja él/dolgozik külföldön, szóval ha van autópálya, ha nincs, mindenképp itt járnának át.......

 

-----------

 

A statisztika igaz.

kb. 3-4 millió ilyen román állampolgár van.

 

De !

 

Az is igaz, amit román szociológusok fájdalmasan derítettek fel, hogy a más nemzetek (törökök, jugók, görögök) fiaitól eltérően, a Romániából elszármazottak, fele annyit, még pontosabban, fele annyit se járnak haza, még sátoros ünnepek környékén mint az említett nemzetek fiai.

 

ezt csak részben magyarázza, hogy a Romániából elszármazott 3 millió döntő többsége Dél-Franciaországban illetve Spanyolországban lelt új otthonra, új hazára.

Ami ugye inkább 3000 km, mint 2000 km.

 

 

 

ennyit az OFF témáról.

 

A magyar hazai útépítés (ez a topikunk címe) alapján mindegy, nem befolyásoló tényező, hogy egyes országok elszármazottjai merre mennek hazánkon keresztül.

 

 

dimelo Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36792

Kihagytad Erdély szívét, közepét, ahonnan a DN1-42-4. a legrövidebb útvonal,

ha van autópálya, ha nincs.

Előzmény: troglodita (36791)
troglodita Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36791

Észak-Erdély, Moldva nagy része M3, Dél-Erdély, Olténia és a többi célpont M43. Ha igazak a statisztikák, akkor több millió román állampolgár és családja él/dolgozik külföldön, szóval ha van autópálya, ha nincs, mindenképp itt járnának át...

Előzmény: dimelo (36790)
dimelo Creative Commons License 2017.08.27 -1 1 36790

A Szatmári, Máramarosi és távolabbi utazóknak egyértelmű, hogy az M3 a jó.

Az olasz rendszám csak "álca", román vendégmunkások.

Ismert állapot, ugyanez van a 4-42 útvonalon is. (Meg az M43-on)

 

Arra még nincs észlelés, megfigyelés, hogy az M35-ön mennyi román-olasz-spanyol rendszámú kocsi halad az M3-ra(ról).

Arra következtetek, hogy csekélyke lehet...

Előzmény: Mash_bakter (36785)
dimelo Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36789

Köszi!

 

Az internet nem felejt, csak kicsit vissza kell keresni.:)))

 

Nem jó, hogy a rövid kommentek félreérthetőek,

a hosszabbakat meg nem olvassák végig, vagy nem értelmezik...

Előzmény: Mash_bakter (36787)
dimelo Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36788

Itt - mint sokszor - összecsúszik két dolog.

Nem arról írtam, hogy nem kellett volna M86, hanem arról, hogy kihasználatlan.

 

A régi 86 mellé 2x2 sáv, az 5x kapacitásbővülés. 100 évig elég:)

Arról tettem jelzést, hogy miközben az M15 2x1 sávon 15 évig nem zavart senkit napi 5000 kamionnal (majd most talán kipótolják a hiányzó sávokat)

addig a 2 ezres kamionforgalmú szakaszra odarántották a 2x2 sávot. A "jövőnek építünk" címszóval.

Eszükbe sem jutott önzésükben, hogy mennyivel kihasználhatóbb lett volna,

ha nem Csornánál, hanem Kapuvár után vált volna ketté az M85-M86. (Nem most találtam ki)

 

Ha az M6 "zsákutca", akkor az M86 is az, hiszen nincs tovább Szombathelynél. (De lobbiznak érte, hogy jól járjanak a cimborák...)

Ezt sem először írom: minél hosszabb az M86, annál drágább a tranzitnak. (Amire most hivatkoznak)

Az M9 nyomvonal körüli bohózat pedig rontja  az útvonal versenyképességét.

Az M86-M9 nem lesz versenyképes alternatíva az Pl-CZ-A-SLO tengelynek. (A1-D1-R52-A5-A2)

 

Most nem beszélve a keleti végeken az M3 ürességétől Nyíregyháza 403. út után...

 

Előzmény: van_Persil (36786)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.27 -2 0 36787

arra gondol, hogy egy autópályához képest kihasználatlan....

radio100jozsi  2017.08.06

Az M85-M86 meg totál üres, tiszta M6 érzés. 

 

 

bp01  2017.07.21

. Építettünk M6-ot, M86-ot, épül az M44, M85, de az ezeknél nagyobb forgalommal terhelt 4-es még hosszú évek múlva is legfeljebb félig lesz kész.

 

 

 Ráadásul az összes előrébb sorolt gyorsforgalminál (M86, M44, M85) nagyobb teherforgalommal bír.

 

dimelo  2017.07.20

de közel 1,3 milliárd és 810 millió forintos összeggel az M86 és M31 jelű utak is jelentős arányt képviselnek.

 

összefoglalva:

értjük, hogy a  86-os mentén lakó falvaknak sokkal jobb a helyzete, de ehhez nem kellett volna autópálya....  bőven elég lett volna pár elkerülő út

 

 

Előzmény: van_Persil (36786)
van_Persil Creative Commons License 2017.08.27 -6 0 36786

Nem tudom, mit értesz a M86 új szakasza alatt, ha a Hegyfalu-Csorna közötti részt, akkor látszik, hogy nem jártál arra, mielőtt elkészült volna.

Előzmény: dimelo (36777)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.26 -1 0 36785

BT BN SM MM

Ez hazafele a termés.

Paraszt román a belsoben utazik 125el

Előzzük jobbról, na akkor oda lép neki a cigány

Tobb az olasz auto mint a román.

Nagyon sok helyen van a korlát leamortizalva.

De nagyon durván...

Előzmény: dimelo (36778)
-Smiley- Creative Commons License 2017.08.26 0 0 36784

Sziasztok. Tegnap este a 7-es úton jöttem és Dinnyés környékén valami sivitó, fütyülő hangot hallottam Pest felé. Ha megalltam elmúlt, illetve Agárd előtt végleg elmúlt, úttal lehetett valami vagy vadriasztó lehet? Ti nem hallottátok? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!