CSinálok két 2 centis keményfa alátétet próbaképp, mint kiemelő, és ez kábelhossz, és kényelmesség ellenőrzésre jó lesz.
Én is félek, hogy nem elég... Viszont lehetne saját gyártmányú kiemelő is, ami nem ívelt, hanem egyenes, nem? Rá az egyenes kormánykiflire, és erre jön a gyári bilincs alsó része, ami egyoldalon szintén egyenes.
nem tudom, de azt igen hogy van alu blokkhoz meg vashoz. en abban hiszek amit a gyarto irt, igy azt is tettem bele. mivel van vizhomerom igy latom is hogy mennyire megy fel, de meg a legnagyobb melegben, dugoban se melegedett tul, kitalaltak ezt jol a gyarban.
nekem is meg van magasitva de hiaba teszel bele nagyot ha a kanocok tulfeszulnek, marpedig azt is vedd figyelembe hogy utkozesig elforditott kormanynal ne dorzsolje/tepje el idovel a madzagokat.
Tud. magy.: a mkp-s réteg fizetőképesebb keresletet képez, mivel ált. fizetőeszközzel jobban ellátott, (kivéve FB réteg, pl.én), valamint jobban hajlandó járművére költeni, mivel nem csak racionális, hanem emocionális szálak kötik hozzá.
Mivel rengeteg fajta van, van olyan is, aminél semmi. Motoroknál a kisebb keresztmetszetek miatt célszerű a kevésbé sűrűeket (1,1 kg/dm3) használni (kivéve, ha a gyár mást mond), legalább 130 fok forrásponttal. Plusz amit előírnak, azt illik tartani, mert a fagyállók kenőképessége és összeférhetősége nem egyforma.
Én is kérdezek: ETZ250 kormánynál tudtok picit (2centivel) magasabbat? Ezt tettem a hyora a nakedesítéskor, mert tizedáron van mint a gyári, és még így is magasabb, mint a gyári , de nem eléggé.
Es valaki meg tudja mondani - tudomanyosan -, hogy mi a kulonbseg a motorokhoz arult fagyallok es a benzinlutakon arult auto fagyallok kozott, ha mindketto foszfat es nitrat mentes?
Olyan lesz, mintha megnőne a vízszivattyú szállítási teljesítménye (nagyobb fajhő miatt ugyanannyi vízzel több hőt tud kiszivattyúzni). Nagyobb hűtő effektus akkor jelentkezne, ha jobb lenne a csodaszer és a hűtő belső fele közti hőátadás. Ebben kevésbé hiszek, mint a fajhő változtatásban.
Egyébként a cucc útmutatójában benne volt: akkor hasznos, ha túlmelegedés észlelhető vagy verseny körülmények vannak. Megfordítva: ha sem túlmelegedés, sem verseny nincs, akkor haszontalan.
Ez egy őszinte használati utasításnak tűnik, hihetnétek neki :)
Kis csúsztatás még van a dologban. Az magaddal való kitolás, ha fagyállós elegybe rakod, maga a leírás is azt mondja, hogy desztvízbe rakd. A sima desztvíznek ugyanis már önmagában nagyobb a hőkapacitása mint a hagyományos fagyálló keveréknek, ami mondjuk legyen 50-50%-os etilén-glikol-desztvíz keverék. A desztvíz fajhője 4,2 kJ/kg*K, az etilén-glikolé viszont csak a bő fele, 2,5 körüli. Viszont van egy olyan jótékony hatása, hogy az elegy forráspontját is feljebb tolja légköri nyomáson, a fent említett fele-fele elegy -34°C-on fagy, és 107°C-on forr. Szélesebb használható hőtartomány, kisebb hőkapacitás, valamit valamiért. :)
Tekintve, hogy hígítás nélkül nem használható, feltételezem nem 5% ioncserélt vízre gondoltak, annyi marad a rendszerben leengedés után is.
Szóval fagyálló és ioncserlélt víz megfelelő arányú elegyéhez kell adni 5% csodaszert, ami megnöveli az elegy hőkapacítását, ezáltal ritkábban kapcsol be a ventillátor. Olyan lesz, mintha nőne a hűtő felülete. A motor hőmérséklete nem fog csökkenni a termosztát miatt, de az csak jó.