Létezik,hogy egy Clió-t (phase 2),olyan ülésekkel szerelték volna ami fűthető?A vezetőoldali ülésem háttámláján szétment a szivacs és ha az üléshuzat nem takarná,látszana a fém váz.Lehet olcsóbb cserélnem az egész ülést,mint javítattnom a háttámlát.Találtam is nem is vészesen drága.
Igazságszerint mindegy,hogy füthető-e vagy sem (ez csak egy plusz) csak érdekel,hogy aki eladja az félrenézte és az övfeszítőpatron vezetékére hiszi azt,hogy az a fűtésé,vagy tényleg fűthető.
A másik amit kérdeznék,hogy ha esetle tényleg fűthető,azt hova szokás/szokták bekötni.Ok,hogy biztin keresztűl,de mégis hova.
Kimaradt még a kipufogósor tömítés. Az is fog kelleni. Ha a szívósor lekerül, akkor sajnos azok is. (nem tudom pontosan melyik motorról van szó, k7j-nél 4db van pl)
Lehet érdemes lenne ránézni a rossz hengerre egy veszteségmérővel, hogy tényleg lehessen következtetni mi lehet a baj forrása. Azzal ki lehet nagyjából deríteni mi a gond.
Nekem 120-nál ment tönkre. Mondjuk még elment volna pár ezret, mert csak az egyik oldalon szivárgott a víz. Szerintem ha tisztességesen meg akarod csináltatani kicsit azért többe fog kerülni mint 20. Kell pakolás, csavar készlet és egy vezérmű szíj. Ez a minimum tétel. És remélhetőleg a vezérlés többi része kibírja az új szíjat. Hengerfejjel viszont elvileg sok gond nem lehet, ha nem kell magukkal a szelepekkel is bajlódni, és a szelepvezetők is jók. Síkolni tilos. 0.05mm a maximális megengedett egyeneltlenség. Tömítésből az elringet ajánlom, csavarokból reinzet. Ajusa, és társai kerülendők. Ha a vezérlés is csereérett vagy közeleg a csere ideje érdemes az egészet letudni most. Vízpumpástól mindenestől. Olajat meg a vizet egyébként is cserélni kell. Egyébként 100%-os a diagnózis? Mert egy hengerfejes motornak azért sok egyéb más tünetet is kellene produkálnia. Vizes olaj, vízforralás stbstb. Mondjuk ha nincs kompresszió az egyik hengerben és minden más jónak tűnik, mint mondjuk szelephézag akkor nincs más meg kell bontani.
Ismerjük a szakszervizek lehúzásait. Talán írtam korábban, hogy nekem a két hátsó rugó cseréjére debreceni Renault-szervizben kb. 100 ezret !!!!! mondtak (40/rugó + 20 a munkadíj). Pedig nem volt rajtam "Balek vagyok, nyugodtan szívassatok" feliratú póló :) Mondanom sem kell, interneten vettem két használt, de majdnem új gyári rugót 6 ezerért, s 10 perc alatt kicseréltem. Egy elég tisztességes magánszervizbe (nem otthoni maszek) vittem. Remélem, a szerelés végén is ez lesz róluk a véleményem.
Most nem nézem meg a füzetem, úgy emlékszem nekem 160.000-nél, majd 180.000-nél égett át a hengerfejtömítés. Azt hiszem egyszer 35, másodszor 50 ezer forintot fizettem.
Azt hiszem, magamra kértem a bajt a rezgés emlegetésével. Tegnap este leraktam az autót, s álló helyben elromlott. Ma reggel indulás után 15 méterrel rettenetesen elkezdett rángatni, egy henger bemondta az unalmast. Nagy nehezen elvergődtem a szerelőhöz, majd a gyertyák és trafók ellenőrzése után kiderült, hogy nincs kompresszió a hengerben. Az elsődleges diagnózis: kiégett a hengerfejpakolás. De bővebbet csak a motor megbontása után tudnak mondani :(((
Wow... hát az nem most lesz... tehát akkor nem kell minél rövidebb idő alatt minél többet mennem, hogy helyrejöjjön. (mivel ennyit jelenleg nem bír a pénztárcám XD )
Anonymusnál a pont, tényleg az akku volt. Mentségemre szolgáljon, hogy én Trabanton, Zsigulin, stbn szocializálódtam, és lassan haldokló akkukhoz szoktam, nem ilyen eljáráshoz, hogy végig izé, aztán egyszercsak.
Enyém is idén ment tönkre, szintén 2004-es (dci), bár már télen is kicsit nehezebben indította meg, aztán egyik reggelre ugyanezt produkálta, mint amit leírt TheSaurus62 topic társ. Feltettem töltőre, utána megindította, de nem érdemes kísérletezni, azt az akkiut amit nyáron tölteni kell, az már nem jó jel. Gondolj bele, jön egy kisebb lehülés, és ott álldogállsz az út szélén, mert nem indul, szerintem ez senkinek sem hiányzik..
Elég elcseszett megoldás, mert a cső, amin a légtelenítő van, ha jól emlékszem pont a radiátor alsó csatlakozására megy rá. A levegő azon keresztül a radiátorból soha nem fog kijönni csak akkor, ha a víz kiviszi magával a kifolyón keresztül a hűtőbe, onnan meg a kiegyenlítő tartályba. A lényeg, hogy nagyjából ki lehet légteleníteni, de sokáig még fog benne egy kevés maradni. Ha egyszer kiköhögi, és mindenhol jól tömített a rendszer akkor viszont nem fog visszalevegősödni.
Nem látni közvetlenül. Ha ereszt oldalt lesz nyoma a blokkon. Az olajszivattyú házára folyik rá a főtengely szíjtárcsa mellett. De valószínű levegős még azért hallod. Elég nehezen légtelenedik ki teljesen.
Van 4 nálam már lefutott 175/65R14 Nokian WR G2 téli gumim.
A nálam már lefutott azt jelenti hogy 3 évente cserélem mintától függetlenül. Van még profilmélység, vagyis aki rövid távokat megy télen még 2 szezont használhatja.
Én nemrég végeztem a cserével, mégegyszer köszönöm az infókat mindenkinek aki tudott segíteni.
A tapasztalat röviden összefoglalva: tömör pipa!
Gyakorlatilag ez az utolsó dolog amit ki kell venni a tűzfal elől. Szóval mindent ki kell belezni az autóból ami az ülések előtt van.
A legtöbb szívás a kormányoszloppal van, mert nem jön át rajt a műszerfal. Nem érdemes feszegetni, ki kell venni. A kormányműnél lehet bontani felülről. 1 csavar fogja.
Pozitív élmény, hogy a radiátor gyorscsatlakozós. Vagyis számítottak rá a mérnök urak hogy ki kell azt onnan bányászni.
A radiátorért én 12000 HUF-ot fizettem. 12 - 18 -ig lehet kapni. Gondolkoztam a bontotton, az 5000 lett volna, de a munka időigénye miatt nem akartam kockáztatni. :-)
A diagnosztika:
Ha jobb oldalról megtapogatod a fekete fűtőbox alját, és fagyállós lesz a kezed, kezdhetsz aggódni. A fagyálló egyébként a taposólemez, és a szivacsos szőnyeg közé folyik, vagyis ha már a lábadat mossa a fagyálló akkor komoly a baj, de ez esetben már sokat nem is kell menni az autóval, mert hamar elfogy a víz...
Ma hoztam-vittem a kocsimat vezérműszíj cserére. Cseréltek benne vízszivattyút, vezérműszíjat és feszítő csapágyat. Illetve hosszúbordás szíjat, de az a kérdésem szempontjából azt hiszem irreleváns. Mikor hoztam haza, néha-néha vízcsobogást hallottam a motor tájáról. Ez normális ennél a cserénél? Vagy holnap hívjam fel a szervízt?