Kivettem a kupplungot, szétszedtem -összeraktam, de úgy néz ki semmi nem változott, olyan mintha magasabb fordulatszámon szorulna valami a motorban. Amikor egyesbe rakom és lenyomva tartom a váltókart jól veszi a fordulatot, ha felengedem fullad.
Mit nem raktam jól össze? :-)
Váltáskor amikor lenyomom a váltókart a kupplungnak oldania kellene nem? Ez olyan mintha nem oldana, rögtön löki a fokozatot.
Nem tudom.
Továbbra is várom az alkotó ötleteket. Video a korábbi posztban.
Már lassan 5 napja szívok vele ok hogy kizártam már a vezérlést és a karbit meg a gyújtást, de annál nagyobb falba ütköztem. :-(
Jó néhány évvel ezelőtt hozzájutottam egy régi gyertyavizygáló készülékhez. Hihetetlen, de a nálam előforduló hibás darabok 90%-a az említett neves tipus :-/
Karbit még 2x kitakarítottam, semmi. De ma visszakaptam hegesztésből az ülés vázát, meg a váltókart.
Felraktam a váltókart mert jobb ötletem nem volt, meg hát alapjáraton gondoltam végigkapcsolgatom a sebességeket (ugyanis nem volt korábban 3. fokozat azért robbantottam szét a motort)
Megvan minden sebességfokozat.
Amikor lenyomtam váltás közben a váltókart a fordulatszám megemelkedet. Hmmm...
Ha lenyomom 1 sebességben a váltókart és úgy tartom a motor veszi a fordulatot nem nyomom le fullad. Mi a fene?
Valami kupplungos szorulós dolog lesz itt, de fogalmam nincsen még hogy mi. Az a baj hogy még ismeretlen számomra ez a motor. Bárcsak trabant lenne. :-)
Na mindegy leveszem a kuplung oldali motorfedelet belekukkantok.
De ha van ötlete valakinek leírhatja...
Video:
ui: visszavittem a rossz gyertyát a boltba, a fazon szó nélkül kicserélte... pedig még számlát sem adott róla.... :-)
Minden problémát magamnak kell megoldani. ;-) Gondoltam, hogy valami banális vagy valami hatalmas bakit csináltam. Végülis nem én csináltam.
Amikor megvettem a motort már akkor is indítási problémák voltak vele (úgy vettem vakon, hogy nem indult be (tudom nagy merészség)), akkor vettem bele egy új gyertyát NGK CR7HSA típust (elvileg belevaló) ment is vele szépen. Elmentem vele tankolni, rájöttem hogy nincs 3. sebességfokozatom. Ezután szétszedtem a motort. A gyertyát nem ejtettem el, stb.
Apósommal ma tárgyaltam a témáról, azt mondta, hogy szerinte gyertya, gyújtókábel, pipa vagy a vezérlés. Nem hittem neki, de vettem egy új gyertyát bele, úgyis kell majd később, ha mégsem ez a baja. És láss csodát. Beindult. Kb. 3 kilométert ment a régi gyertya. Azért elmorzsoltam néhány szitkot magamban. Mostmár "kézzel" be tudom rúgni... Amúgy meg a sok rugdosástól izomlázam lett a lábamban, ami vagy 20 éve nem volt...
Már csak egy bajom van, ha húzok neki egy kis gázt rögtön fullad. Na de ezt is megoldom. Remélem. Amúgy sem tudok addig vele menni, amíg meg nem hegeszti egy ismerős az ülés vázát, meg a váltókart. Ja meg az asszony hozza magyarországról a kézifék csavarját, meg egy patentszemet a lánchoz, mert a rugóját azt eltökítettem...
Remélem okulnak mások is, hiába van szép szikra, a gyertya nem biztos hogy szikrázik becsavarva is.
Hát lehet, hogy megfordítottam a láncot, nem tudom. Én barom, nem ellenőriztem előtte a jeleket, a fene sem gondolta...
Tehát fordítsam meg a láncot? Próba cseresznye. Elvileg csak egy fél fordulattal lehetne elrakni a vezérlést, hogy a jelek összeessenek, de akkor egyáltalán nem indulna be. Meg a szelepek is belelógnának a dugóba szerintem. De ez néha elkapja, de csak pár fordulatra. Egyéb ötlet? Vészesen közeleg a hétfő reggel... THX
sztem ekkora elteres nem lehet (az enyimben nincs), a lancot nem forditottad meg veletlenul? elvben nem kene hogy szamitson.
amikor szetszedted akkor elotte nem nezted meg hogy a jelzesek mennyire esnek egybe? nincs elcsuszva a munkautem es a szelepek vezerlese egy teles fordulattal?
Kezdő motoros vagyok, de nem kezdő szerelő. Nemrég vásároltam egy C50-es hondát. Korábban a motorját egy C70-re cserélték. A motorkerékpár kicsit öreg és rozsdás, 1976-os gyártású. Mivel nem vette a 3. sebességfokozatot, szét kellett bontanom a motort. Kapcsoló villát, sebességváltó tengelyek csapágyait és a tengelykapcsoló csapágyát cseréltem. A motor minden alkatrészét megtisztítottam kívül és belül. Az összes tömítést is kicseréltem. A hengerfej elég megviselt volt ezért megtisztítottam. Megcsiszoltam a szelepeket és a szelepülékeket. Van tűrhető kompresszió is. Sajnos szelepülék vágóm az nincs, ha lenne szelepeket is cseréltem volna...
Összeépítettem a motort, mindent a kézikönyv leírása alapján csináltam.
Sajnos a motor nem működik. Néha beindul, de csak pár fordulatra aztán leáll.
Miközben én próbálom a motort beindítani sokat durrog a kipufogó és a karburátor is visszaköi a cuccot.
Szikra jó helyen van és szép egészséges. Üzemanyag is van a karburátorban. Próbáltam a karburátorba közvetlenül üzemanyagot fecskendezni, nem változott semmi. Mindent próbáltam a könyv alapján belőni. Ja igen amikor megvettem, akkor még működött a motor... :-)
Egyetlen egy dolog ami gyanús, ha a vezérműtengely az 'O' jelnél van akkor a lendkerék nincs a 'T' jelnél. Az eltérés viszont csak egy fél vezérműláncszem az 'O' jelnél és kb 10 mm a 'T' jelnél. Próbáltam egy foggal átrakni a vezérműláncot mindkét irányba, de nem lett jobb.
Képek itt:
Valaki járt már így? Ez az eltolódás megengedhető? Valami ötlet?
A feleségem azt mondta, ha jó lesz a motor akkor hétfő reggel azzal megyek dolgozni, ha nem akkor gyalog, vagy akár tolhatom is a motort, mert Ő viszi a gyereket óvódába az autóval... ;-)
Hú azt már 1 éve elpasszoltam ,az én tempómhoz kevés volt és mielőtt szétgyilkoltam volna lecseréltem Yamaha Fazer 600-ra de azért szép emlékeim vannak róla egy kis Zakopánei meg egy Balcsi túra még megvolt vele,ha megálltam mindenki csodálta 31 éves létére eredeti fényezés és króm volt rajta minden tökéletesen működött rajta olajat eszegette gondolom gyűrű meg szelepszár szimering csere elkelt volna úgynéztem még bontatlan volt a blokkja, a Fazer minden tekintetben megfelel csak ajánlani tudom mindenkinek SUPER kis masina már 10000km beleszaladt nálam ha az anyagiak nem számítanának megmaradt volna a CB is dehát......!
650km a napi rekordom! Abasár-Zalaegerszeg-Hévíz-Balatonfüred-Gödöllő-Abasár ! Mondjuk aznap nem kellett este ringatni ! Most mentem 1 kisebbet Abasár-Farád de hazafelé kocsival jöttünk (amit akkor vettem) én is meg az Innova is .Ezért ez csak 250km lett de ha az autó nem felelt volna+ akkor haza is Innovaháton, Budaörstől Csornáig esőben (azt kihagytam volna de így jött össze) ! Mikor elkezd a hátsóm sajogni arra gondolok hogy ettől olcsobban semmivel sem járnám+ az utat, így már nem is sajog annyira !
Elado új Innova hatso lànckerék JTR212-35 Budapesten 2000 forintert. Eredeti ar 2990, de sajnos a Mex-re nem ez valo. Kepet meg nem sikerult becsatolni igy telefonrol, de emailre tudok kuldeni.
Husz negynullahat hetvenhet nullanulla
Jo hetfot mindenkinek!
Nekem a szívó egy tized körül volt, a kipufogó még felette, azt gyanítom előzőleg tizedre volt állítva. Az feltűnt hogy a himba vagy a himbatengely meg lehet kopva már kicsit, mert van némi játéka a himbáknak, ez is lehet az oka annak hogy hidegen kicsit kopog ott valami. Majd télen szétszedem és kicserélem ha kell.
A gumikat az r17.hu-n rendeltem, szerintem jók az áraik. A tömlő is csak azért drága mert conti. Remélem jól fogja tartani a nyomást, a mostaniakat 3-4 naponta már kell kicsit fújni.
Heló! Mennyiért,hol,milyen méretben vetted a Contit? ÉN belsőt 1400-ért vettem kerepesen a főúton a mocis boltban (átutazóban voltam) felni gumiszalagjuk is volt azt már nem tudom pontosan de kb.300 ft volt.
Ok, köszi ! Most épp azon bosszankodom hogy pár hónapja vettem új gyújtógyertyát, és nem találom sehol. Fene egye meg, veszek még egyet ha bolt közelében járok. :-) Tegnap megrendeltem az új gumikat, maradok a ContiGo-nál. Rendeltem új belsőket is, azok mondjuk meglepően nem voltak olcsók.
Tegnap csináltam a mocin a karbantartást, kicsit állítottam a szelepeken mert megnőtt a hézag. A gyári útmutató és a Haynes is 0.05mm hézagot ír a karbisra, kb. ilyet is állítottam be. Ti mennyire szoktátok ?
Én a Mextől rendeltem, Dunaújvárosból. Az első tárcsafékhez is. Kb. 1 hét múlva meg is jött.
Most majd valószínű hogy menesztő gumit kell rendelnem hozzá, mert váltáskor kattan a lánckeréknél, és a holtjátéka is megnőtt, valszeg szétszakadt. Azt az egyik motoros webshopban is láttam, hogy rendelhető. Meg egy lánccsere is esedékes lesz, mert már eléggé kinyúlt meg kopott, nehogy egyszer szétszakadjon.
Valaki tudja a lánc pontos típusát? És ha motorolajjal kenem meg a légszűrőt, az is jó a légszűrő spray helyett?