hát nem emlékszem a helyi életére de vonyít mint állat 20 km/h ig szaggat és loma nem is kicsit ( a 358 is ) a két körforgalom közt épp hogy eléri a 60-at.
ez itt épp fordítva van. a 355 1 igen mocskos kocsi volt látszott a fülke tetején hogy benne cigiztek sárga volt az egész. De most már tiszta járgány :D
Sajnos a DUD-925 is egy olyan busz, amely csak addig marad tiszta és jó állapotú, amíg jelenlegi gazdájánál marad. Azután biztos az enyészeté lesz. Ez a buszok sorsa sajnálatos módon.
bocs a két hszért. még hogy a DUD-925 tiszta járgány 1 x utaztam vele Szentesre esküszöm enni lehetett volna a padlóról ez már nem csak tisztaság sokkal több annál. Minden le van takarítva úgy mind Algyőn az FJU-310 en. Bár Algyőn nem nagyon éri meg takarítani max söpreni kell. mert 1 kanyar után megint tiszta taknyos zsepi az egész utastér,rica, csokipapír, kajamaradék. Itt Algyőn az emberek nem is érdemlik meg a Citarokat, majd mikor egy rozoga 280 jönne akkor meg csak húznák a szájukat h mien fos buszt hoztak ide. (tisztelet a kivételnek) de én addigis takarítom a 355 ha fene fenét eszik akkor is:D
hát a 19:15 ös járatról nem tudok semmi de 12:45 kor biztos a JOX-722 volt a KDJ-358 helyett (hát volt 1 kis dezsavű érzésem hazafelé fater régi buszával) A KDJ-355 a háttérben pedig igen kisegítő járat az iskolásokat viszi a Radnay utcától az Önkormányzatig (Algyőn ugyanis szokásuk a helyijáratozás a lakosoknak)
Azért van megülve, mert hétvégén sosem dolgozik az autó. Nem akarok okoskodni, de lehet, hogy tévedek, de a kaszni nem a légrugótartó bakon támaszkodik meg? Az abroncs még leeresztett légrugóval sem érhet bele a kaszniba és az oldalsó lemezekbe sem. Legalábbis én így tapasztaltam.
A forda a 6 órási Félegyháza-Szentes járattal kezd, és 16:30-as Szentes-Félegyházával megy "haza", közben Szentes környékén kolbászol. Amúgy sztem Félegyházán a Kunság Volán telephelyén alszik. Régen ezt egy félegyházi sofőr csinálta, de most nincs ilyen pilótája a Tiszának, szóval ezért kell Csongrádról/Szentesről átutazni a sofőrnek.
Csak annyi, ha le enged(itt pedig valamelyest le van engedve) a légrugó akkor a gumin támaszkodik a kaszni:(!
Amúgy totál jó kép lett:)
Ha már itt vagyok tudsz olyan képet készíteni, ami olyan mint az első csak ködfényszóró, tompított, távolsági is be van kapcsolva(nem túl sötétben)! Úgy nagyon vagány lenne a gépezet!!
Miért baj az ha el van fordítva a kormány?? Amúgy a buszt szeretik. Csak a fotó kedvéért lett így beállítva. Ritka az olyan tiszta busz, mint a DUD-925.
Ez tényleg igy van, hogy a Szentesiek egyik busza Félegyházán alszik és úgy utaznak rá a soförök Szentesről. A kavarás, fő oka a km sporolás, mert ha nincs igény a járatra este és reggel, most ugye több járat van Budapestre ezen a vonalon járnak azok is, igy kb 30 km a Szentes-Félegyháza távolság napi 60km megmarad a Volának.
Ez a félegyházi dolog teljesen érthetetlen, mert ott van Szentes és Csongrád is. Ha igaz a sofőrtéma, amit Ygor írt, akkor az már tényleg a kavarás netovábbja...
Szentesi üzemegységnek van Kiskunfélegyházán kintalvós kocsija, de hogy a LLE-633-e az azt nem tudom megerősiteni. És a Félegyházi buszpályaudvaron parkól, reggel 6 órakór indúl járatba a Szentesre és 17:30 körül végez.
Ezek az 'extrább' helyek szerintem a Kistelek üzemegység megszüntetésével jöttek. Ha lenne most is a megye északi részén egy telep, akkor a szomszédos megyék helyett ott tárolnának ezek a gépek.
Nekem is lenne még egy kintalvós kocsim, az LLE-633 Kiskunfélegyházán alszik (bár ha jól tudom, a sofőr már csongrádi és busszal utazik oda és haza is).
Volántól meg kell tudakolni, hogy van-e még raktáron nekik valami el nem ajándékozott könyv. Ha nincs, akkor marad a várakozás, hogy valahol lesz eladó példány...
Tényleg régen jártam arra.Akkor Gádorosra mentem a KBK-842-vel.Neki Szentes után kb. 2km-re eldurrant a bal első légrugó,hát szólt szépet.Vissza mentünk,és a KNR-990-volt a mentesítő kocsi.
Mikor látad, mert a Pusztamérgesieknek van egy járatuk 12:20-kor Székesfehérvára a KMB-545 szokott menni, de lehet, hogy tegnap az IRZ-705-tel dolgoztak, mert a KMB még mindig javithat ezek szerint!
Tényleg még Ő is van, az-az igazság, hogy én még őt életembe nem láttam, pedig elég sokat megfordulok, Orosháza-Szentes-Csongrád környékén, de vhogy soha nem futottam még vele össze. Azt se tudom mi lehet a fordája, csak annyi sejtésem van, hogy Fábián környékén járhat.
Na ez jókérdés.Majd megkérdezem.Én DEbrecenben lakom már,de még figyelem mi történik Szentes,és Orosháza környékén.A KBK-842 biztos kint alszik,ha ott járok este fél10 után,majd csinálok képet a (sok csillagos szállójában)Gádoroson.Szokatlan,mert Debrecenben nincsenek ilyen E94-esek.
Gádoroson KÖV kocsi a kint alvós (KNS-161), Fábiánon a KBK-842 biztos, hogy kint alvós meg vagy az EVL-474 vagy az EVL-475 a kint alvós, ebbe pontosan nem vagyok biztos. Árpádhalmon már láttam kint aludni a CLY-143-at meg a GMY-585-öt is.
Igen a Lantához vitték. Nem tudom, hogy mindegyiket elvitték-e, de a Kns-059-et biztos, immár kiderült. Az más kérdés, hogy mikor lesz kész, mikor fognak hozzá. De sztem nem azért vitték föl őket, hogy ott álljanak.
GIM-057-tel mi van? Mert ezen a héten, asszem hétfő kivételével a GUF-969 jött Szegedről, Kecskemétre! :S (Persze én ennek csak örülni tudok, de azért mégis !)
Ma már nem kérdeztem volna meg ugyanezt mert új üléshuzatokkal és függönyökkel tegnap már dolgozott. (Legalábbis ezek voltak a szembetűnő változások.) És akkor most már ő fog 79ezni is? :) Ja és a 309-nek is lesz hasonló jellegű ráncfelvarrása?
Tavaly év végén a magyarorszag.hu keresője szerint még érvényes műszaki volt a buszon, de már régóta nem lehetett látni. Egyébként már nagyon ki volt zsigerelve szegény, már szinte "vártam", hogy mikor fog ez bekövetkezni.
Kettő kimaradt még a felsorolásból szerintem. Újszentiván meg Tiszasziget/Térvár Újszentiván --> FGM-320? Azt tudom, hogy anno itt volt az FJU-310 és délután fél 5-kor végzett. A többi kocsira kíváncsi lennék én is, előre is köszönöm.
Lassan a végére is értünk a felsorolásnak, még Sándorfalvát nem néztük, bár azt hiszem, az már párszor szerepelt itt a fórumon :-)) Vagy van még valami, ami kimaradt?
Infón szerint, még múlt héten az FHT-806 beletolatott az oldalába a Mars Téren és most oldalsó üvegekre vár! De mult hét termése a KNR-988 is ö pedig az egyik Makói buszal akadt össze, neki is oldalsó üveg tört ki!
Kissé elfeledkeztem a külső telephelyek összegyűjtéséről, ha Arnold kolléga is itt van/lesz, nézzünk egy kis Szatymazt és Deszket, valamint ha Algyőn van még valami más a két Mercedesen és az egy MAN-on kívül, akkor azt is.
Sziasztok! Egy gyors kérdésem lenne. Az Apu feliratnak a busz kijelzőjén van valami funkciója vagy csak úgy oda lett biggyesztve? Vasárnap az állomás felé menet láttam egy Conecton Makkosházán amely a régi busz megállóban állt, azt hiszem valamelyik LIF-en (csak a légkondi miatt tippelem, úgy rémlik az újabbakon nincs). Üdv: DZHO
Domaszéken még mindig az FJV-143 a törzs kocsi, csak éppen most nagy javitáson van, nem felújitás, csak szemlés és kicsit szépitik, de vissza kerül Domaszékre.
Tudomásom szerint reggel Mórahalomi járata van utána meg egy 79-es helyijárat!
"Domaszék: FJV-143, FJU-308 v.9 ezzel mindig bajban vagyok."
FJV-143 helyett február óta egy kevésbé minőségi váltás keretében KAY-557 érkezett Domaszékre. Tudja valaki hogy az FJV-vel mi van? Kirakták máshova vagy javítják? Mert nem láttam már rég. És amíg reggel JOX-721 jár be addig addig KAY hova jár?
Köszöntem az infókat;) Ezek szerint, ha nyitott szemmel járok, akkor Pesten találkozhatok ezekkel a szépségekkel elég sűrűn...CCR-690 az 396-os ugye? Rendszámból ítélve... Drögmöller-ek merre felé járnak? Egyszer láttam egy zölded és egy ezüstöt is Pesten de Különjárat táblával.
Ebben sajnos nem tudok segiteni, hogy Kiskunmajsán merre találod meg a kocsikat.
A Kömpöciről annyit, hogy reggel indúl 4körül Kömpöcről Kistelekre és utána Kistelek-Kiskunmajsa járatai vannak, tehát Kömpöcön csak kersztül jár majd este 18:30körül áll le, az mondjuk egy szép kép lenne róla ahogy áll be a garázsba!
A 895-öt viszonylag gyakran szoktam látni Szegeden, de elsősorban olyan fotó lenne jó róla, ami kint készült Kömpöcön. Ugyanígy a majsai kocsikról is jó lenne, de Kiskunmajsa túl nagy hely ahhoz, hogy teljesen körbejárjam kocsival.
Igen Kömpöcön most is van kocsi a DUD-895 személyében. Szerintem az egyetlen busz ami az éjszakáit garázsban tölti, mert Kömpöcön a falú központban lévő volt tüzoltó szertár a tárolóhelye.
Csólyospálos, Kiskunmajsa, Forráskút tegnap letudva, nézzük még meg Csengelét, Pusztaszert és Baksot. Múltkori témánknál (a régi kisteleki egységnél) olvastam Kömpöcről, hogy ott is lakott kocsi. Most is van még?
Tudom, csak ez a vásárhelyi betérés nagyon izzadtságszagú... Tudom, ez volt kocsikiadásilag a legegyszerűbb, ha a régi Hmvhely-Budapest járatot sűrítették volna, az további pluszokat követelt volna a Volánbusztól is és a Tisza Volántól is. Így viszont a makóiak szép kis országnézést tartanak, mire leérnek a városba/vissza...
Persze, mert minden megyei jogú városnak 2óránként öszekötetése kell lennie Budapestel, ezt a Közlekedési minisztérium határozata, igy kelet a 2 Volának megegyeznie és azt találták jónak, hogy a Szegedi járatokat Vásárhelyig meghoszabitoták, és igy alakitotta a 2 órához a Volánbusz is a Makói járatokat!
Érdekes, de praktikus megoldás volt a Volán részéről, hogy így a Budapest-Szeged járatokat továbbvitték Vásárhely felé, plusz a Volánbusz is alakíthatta a makói járatait.
Szerintem gazdás a makói, de lehet, hogy neked van igazad. A Vásárhelyiek most ezzel a sok Pesti járatal vannak összeforgatva csinálja a Pestet a Szegedről átvit IES-059, CCR-690, FKF-392, és a GDM is!
Én ugy tudom, hogy ezekből az Scanias E95-tősből(GDM rendszámal) csak 3 van.
1-1 db Makón Csongrádon és Vásárhelyen, de ezek nem tartalékok Makón és Vásárhelyen is gazdásak de keverve csinálnak ilyen olyan fordát!
A Csongrádi is gazdás, de neki van álandó fordája Szeged-Kistelek-Csongrád vonalon jár délelőtt, délután meg Csongrád környéki helyközis járatokon lehet megtalálni!
Véégre láttam Tiszás Scanias E95-öst élőben:P Gyönyörű meg kell hagyni:) patent a gép! Ez itt állandó fordán van? Mert többen írtátok, hogy a Scaniasak tartalékok majd' mind.
Valaki tudna Makói, Szentesi, Hódmezővásárhelyi kintalvós buszokról valami hasonló listát felrakni, hogy teljes legyen a kép. Mi meg megprobáljuk Szeged környékéről öszeszedni a kocsikat!
Bocsi, de valamiért nem küldi el a citromail a válaszomat, igazából csak a Szegediekel vagyok képben, meg talán Csongrád, de ott nem nagyon van kintalvós kocsi! Igy akkór egyenlőre itt folytasuk a gyüjtést!
Igen a Forráskúti fordának a HSX-917 lenne a kocsija, de most, hogy a KNS-083 is le lett álitva igy úgy gondolták, hogy Sándorfalván nagyobb szükség van a 3tengelyesre igy egyenlőre oda került a 917, most a Forráskútiak a DUD-894-el dolgoznak.
Ez lett volna a következő kérdésem, hogy jól rémlik-e, hogy a 893-at Öttömösön láttam egy szép tavaszi vasárnapon, még valamikor 2006-ban, de meg is válaszoltad helyettem :-)
Öttömösön most mely kocsik vannak? (remélem még nem unod annyira, hogy itt faggatózom, a fórumozók egy része tudja rólam, hogy ez a téma a kedvenc témáim egyike)
Valamikór Pusztamérgesi telephelyes volt ez a forda reggel ment Pusztamérgesről Kiskunhalasra járatban és délután vissza, csak nem nagyon volt rajta utas, és miután vettek fel Kiskunhalasi soföröket igy került a busz Halasra, de ez már 15 éve körül volt még a DUD-893 volt a forda kocsija!
Ha már rátértünk Bács-Kiskun megyére, van még egy kérdéses teóriám: KXW-371. Reggel 6 óra előtt van egy Kiskunhalas-Balotaszállás-Szeged járat, amit ez a kocsi szokott vinni, napközben a megyében tekereg, majd délután ugyanezt visszafelé. Viszont Halasra Szegedről az első autóbusz 6-kor indul, ez pedig hamarabb indul onnan. Ez is valami Bács megyei telephelyes kocsi?
GTE-359 már átesett egy felújításon, azt nem értem, hogy a 360/361-el mire várnak még? Ugyanez érvényes a DUD-957-re is: egész nyáron állt a 945-el együtt, a különbség csak annyi, hogy a 945 megújult, a 957 viszont maradt kék-fehér.
A Kisteleki üzemegység tudomásom szerint 2001-ben olvadt bele a Szegedibe. Tartozott oda több busz is Kisteleken lévő 6-7 mellé a Pusztaszeri 2db a Csengelei 2db és a Kömpöci 1db busz tartozott a fenhatósága alá, igy 12-13 busz biztós volt ott!
Szerintem a GTE szériára férne rá nagyon a felújitás elkég ramaty álapotban vannak!
De a DUD-894 és a két GZK már átestek a felújitáson. Az EVL-esek is már túl vannak de azokra lassan ráférne az újabb felújitás a 415-ősökből az FGM-eseket csinálták utoljára!
Maga a kisteleki üzemegység mikor is szűnt meg (mikor kerültek a szegedi garázs állományába az ottani kocsik)? '99-2000 környékén még létezett, kb. 4-5 autó tartozott a fennhatósága alá.
16 éves a jármű! Eddig még nem láttam 415-ös felújítást!
Vegyesen újítunk fel helyi és helyközi felépítményű járműveket. Közös szabály, hogy azokból kerülnek ki, melyek elérik a 11-12 éves életkort. Innen nagyjából lehet következtetni! Szeged helyközi: GTE361 DUD957 GOE928 GTE360 DUD894 GUF970 GUF972 GZK833 GZK834
Nem gond. Topic társak is figyelnek, ha felújított jármű jön ki. Jelenleg nincsen információm(információnk) mely járművek lesznek felújítva.
Ha már felújítás, valamelyik GMY-xxx nagyon komolyan néz ki, egy árnyalattal sötétebbre lett lefújva a kapaszkodók, és a belső borítás meg nagyon komoly, nem az az egy hangú fehér falemez(leváló fóliával).
Ma délelőtt hazament a GTU-880, érdemes lesz fényképezni mert nagyon gyönyörű lett. IDZ-487 is nemsokára elkészül a balesete után. A KZR-282 még mindig alkatrész várós.
Az ML Busz Makó mindig tud nekem valami újat mutatni: Tavaly a Credo, idén ez. Lassan az ex Tiszás E14-ek meg kikopnak... Mondjuk szerintem luxus Makó-Rákosra Temsát járatni, elég lenne oda az Irisbusuk vagy a kis Marbus is.
A Scaniás 395-ök nagyrésze tartalék, Csongrádon a GDM-957 viszont gazdás, ő általában a környéken dolgozik, reggel jön le Szegedre, majd vissza.
IK 396: CCR-686 tartalék, CCR-690 viszont Hódmezővásárhely-Budapest járat egyik törzskocsija lett nem olyan régen. IK 397: különjáratos gép, de előfordul Budapest-Hódmezővásárhelyen is. IK E98: szintén különjáratos
Csepelek: BYD-587/DSF-523 szerintem már nem a Voláné, vagy mindkettő üzemképtelen (kereső szerint viszont még van érvényes műszakijuk), IHF-901 tartalék, a két Rákos-Union meg különjáratozik, vagy néha távolsági.
Ahham...és van olyan Scanias, aminek állandó fordája van? Hol tudnék velük utazni? Illetve hol tudnék utazni 396/398/397-essel? Az Unionok megvannak még, merre járnak?
Ahogy én tudom a TV 7000A és 7700A-i közt gépészetileg nincs különbség, ennél a 7700-as szériánál még a régi motort használták, az újabb szériánál (pl a KPN-es 7700-asok, meg pl Volánbusz 7700-asai) az újabb motort alkalmazták, a hangjukon is nagyon hallatszik, valamint a facelift is járt hozzá. Bár ha valaki meg tudná ezt erősíteni/cáfolni azt megköszönném!
7700A, A a csuklóst jelenti A Volvo 7000A és a 7700A közt sok külömbség van, a 7700A ban más a műszerfal, ajtók is mások, modernebb, más motor, felfüggesztés, a belső is sokkal másabb.
Igen, van a TV-nél szóló 7700 és csuklós 7700A is, de a 7000-eseknek is ugyanilyen homlokfaluk van mint a 7700A-inknak. Szóló 7000 és csuklós 7000. Tudom hogy régi képek, de szemléltetésnek megteszi.
Sziasztok. Egy kédésem lenne, Szegeden, akárhol, (tiszta volán & SZKT) található 7700-as volvo? A kör és egy "téglalap"-os lámpa az szerintem még 7000 .. Vagy én tudom ezt rosszul?
Huha, elég csúnyán néz ki a váz szerkezet. Én úgy látom mintha kicsit közép tájon meg lenne gőrbűlve az egész szerkezet felfelé és a fara lentebb lenne...de javítsatok ki ha nem így van.
És mint Erika említette a javítás elkezdése azért késlekedik, mivel a vállalat jogi útra terelte az ügyet. S nagyon reméljük, hogy hamarosan visszakapjuk az autóbuszt.
Azért a kettő között óriási különbség van, a KBK-844-et baleset miatt kellett megcsinálni. A KNS-059 meg a KNR-997 pedig selejt-gyári hibás autó kategóriába tartozik, ami anyaghiányt illetve alkatrész összeszerelési hibákat tartalmaz.
A Tisza Volán Zrt. Közlekedési Közszolgáltató Divízió igazgatója a következőket nyilatkozta a E94-esekkel kapcsolatban.
"A KNS-059es forgalmi rendszámú Scania típusú autóbuszt valóban le kellett állítanunk, mely gyártási hiba miatt alkalmatlanná vált az utasszállításra. Sajnos azóta már a Makó szolgálatot teljesítő ugyenilyen típusú jármű is a leállítás sorsára jutott. Szeretnénk mindenkit megnyugtatni, hogy a járművek a hiba kijavítása után vissza fognak kerülni eredeti helyükre, sajnos javításuk hosszabb időt vesz igénybe..."
Mielőtt a KNS-059 kikerült a Hódmezővásárhelyi telephely járműállományából azt az infót kaptuk róla, hogy javítása feltehetőleg április 30-ig fog elhúzodni. Persze addig bármi lehet.
Az alábbi képek novemberben készültek a KNS-059-ről. Azóta ugyanilyen állapotban van.
Remélhetőleg nem lesznek selejtek, ha a KBK-844-et megcsinálták, akkor nehogy már a 3 tengelyeseket ne csinálják meg. 2006-os gépek tudtommal(ha másképp van valaki javítson ki), szóval szerintem nem valók selejtezésre.
Hiába akarsz egy jó minőségű buszt legyártani,ha az anyag minősége meg... Anyag minősége van egy olcsón összerakott busz(általánosságban sporolásnak hívják). Az, hogy ez emberi mulasztás-e vagy sem az más kérdés!
De a lényeg, hogy a Volánnál észrevették és leállítottak,bent tartották,átnézték a buszokat! Remélhetőleg orvosolni tudják a szét szedett buszt is(ez meg pénz kérdése). Információnk jelenleg nincsen, hol is van pontosan a hiba/hibák!
De azért eléggé kiakasztó, hogy lazán lejön a szalagról egy gyári hibás autóbusz. Kiváncsi leszek én erre az új Ikarusra, kudARC után csak jobb lesz :-).
KNS-059 és a KNR-997-be csak reménykedni lehet, hogy nem lesznek selejtek, mert ebbe a formába kiadhatatlanok, és így friss műszakit biztos, hogy nem fognak kapni. Hogy miért: Az alvázuk teljes mértékben szét vannak esve, az ablakok magától hullottak ki. Én nem tudom, hogy-hogy csinálhatták meg őket így, de vagy rá áldozz a TV egy teljes újjáépítésre vagy leselejtezi őket. A KNS-059 már nem szerepel az állományba, hivatalosan még nem selejt, de darabokban áll a TV telepen. Azt mondják, hogy csak a 3 tengelyesekkel van a baj, a KBK-al nincs gáz, vagy is még nem lehet tapasztalni, hogy van-e. A KNR-988-at átnézték és nem találtak hibát, tegnap délután adták ki újra.
Én a 358-al mentem Algyőre! Egyik írányba elől voltam 60-as tempo, keményen ütődik az A tengely(kicsit nekem hangos). Vissza felé hátul, ahol ülsz te is! Valahogy kicsit más hangja van(mint előtte helyibe közel az 50-hez és talán utolsó sebességi fokozatban), amit én hallottam, azt egy porszívóhoz tudnám hasonlítani.(Nálad ezt a video elején lehet hallani).
Igen, feltűnt nekem is, csak nem voltam benne biztos, a DVD-t meg nem volt kedvem elővenni. :) (sőt talán most még jobb állapotban van kívülről, mint a linkelt képen)
Ebbe azért az osztott műszak is belejátszik, kevesebbet is használják, mint egy déli váltásos DUD-os gépet, a firkások is inkább este támadnak, amikor már 395 rég alszik :))
Az összes DUD-os IK256.42 megkapta már a fehér fényezést? A GVX-908-nak van olyan feelingje, mint ezekenek a gépeknek kéken, ahogy a kéken ott van a fehér csík, narancssárga minta, nekem kimondottan tetszik.
Melyik kocsik lettem akkor Partiscum feliratosak?
GVX-908, EVL-470, HHR-846, Isuzu, egy Neoplan, a 2 kisbusz és?
Kémeim jelentették, hogy már zajlik a Volánnál a C56 felújítás, az első fecske, a GUF-969 már el is készült! Citromsárga kapaszkodók és új függönyök ékesítik, valamint a nem mellőzhető új fényezés :-) Jelenleg a HKE-982 helyén fut.
További kocsimozgások Makón:
IAR-492 -> KBK-844 GUF-971 -> EVL-477
(feltételezhető, hogy a 971 a következő felújítandó példány)
Eddig a Mars térről Domaszékre 7.15-kor induló járat FJV-143 MAN volt, visszafelé egy IES vagy IAR (már nem tudom milyen) Volvóval megerősítve. Most JOX-721 van, aminek nagyon örülünk, csakhogy megvonták a Volvo kisegítő járatot, és bizony NEM FÉRÜNK FEL!!! Pedig néhány éve még IK280-as és a Volvo járt egyszerre, és akkor is szükség volt rá, hiába volt a másik busz csuklós. Ráadásul még késünk is. A domaszékiek nevében nagyon megköszönném ha valaki visszaállítaná a Volvót is, mert különben megint elmondhatjuk, hogy drágult a bérlet és romlott a szolgáltatás. Amúgy az FJV Domaszéken maradt, vagy mit csinál most?
Épp csak az nem derül ki belőle, hogy a busz 1993-as évjáratú, amit általában senki nem szokott tudni - csak az 1996-os állománybavételt. Egyébként jó cikk.
2005-ben még ezek a 266-osok voltak meg: ABU-359 (1984), AFF-764 (1987), AVD-741 (1982), BPT-936 (1987), CCY-417 (1983), CJH-279 (1987), GMY-685 (1984).
2008. április. Paksi Atom center parkoló. Nekem azt mondták, hogy Áipli Úr egy kedvenc járműve, úgyhogy sztem megtalálod vagy a Hankook-nál (ha még az Áipli busz csinálja), vagy Szabadszálláson.
Írj mélt az alkaulos(at)freemail(dot)hu-ra (mivel Alkaa vagyok, csak már más néven, örvendek :)) és megtárgyaljuk a témát. :) Egyúttal szeretném elkérni a HLR-t és a HMG-t. Előre is köszi!
A Pannon az a volán, ahonnét a legkevesebb busz lett eladva maszekokhoz 20 év alatt. De ezt csak azért mondom, hogy rájuk többnyire kár gyanakodni. :) Na, ne offoljunk.
A zk oldal szerint '81-es, (ránézésre passzol is az évjárat), akkoriban meg már nemigen vett 255-öst a Volán, gondolom én.
Az AZB meg inkább "gyári" rendszám, sok '91-es kocsi visel ilyet szerte az országban.
Na igen, és mikor lesz kibővítve az ülőhely? Lassan annak is eljön az ideje, ha már átkerült, aminek át kellett.
Én elgondolásom szerint: A csukló részben lévő szűk folyósot be kellene lemezelni, így ki alakulna egy kis lépcső(remélem ismerős szitu valamely EAG-ok ilyenek), és oda a két 3-as helyére ki lehetne alakítani egy 2*4 ülőhelyet. A 3.-ik ajtónál szintén lehet valami féle üléseket beiktatni(kérdéses, hogy egy soros vagy páros legyen az?). Talán függ attól, hogy kell-e itt is babakocsis részt kialakítani(mert akkor csak egy soros lehet.
Második ajtónál pedig talán maradhatni minden ugyan úgy a kerekes székes ill. a babakocsis rész.
apropó tv... 357-ben elöl a vezetőfülke mögött is van és a csuklórészben is, a 356-ban pedig csak a vezetőfülkénél van. Ez eredetileg is így volt, vagy utólag vették ki, a csuklórészből?
A JOX-722 kikerült Bordányba a DUD-272 helyére, de a 272 is marad Bordányban az FHT-802 fordáját fogja csinálni.
A JOX-721 pedig Mórahalomra került az EOG-355 helyére de a 355 is marad Mórán a BPA-673-at váltotta fel. A 721-et Domaszékre szánták, de egyik csapat sem volt hajlandó átvenni igy került Mórára, de túlnyómó részt Domaszékeket fog csinálni vele a Mórahalmi soför reggel 5.15, 6:15, 7.15 ezeket biztós, hogy Ő fogja csinálni.
Nem dolgozik a KDJ-355 helyén semmi, ő ezen meg a következő hétvégét Algyőn a busz parkolóban tölti, mert a gazdái egész héted rövid déli váltást csinálják.
Észrevételem, lehet , hogy más is már mondta, nem tudom. Szóval a szegedi buszflotta felsorolásában a gázos 280 -asokhoz soroltad a: DUD-593 és DUD 594 buszokat. Ezzel a gázos flotta 37 re nőtt. Valójában 35 db van a 260 gázosakkal együtt és a két említett buszt célszerűbb áthelyezni a síma 280-asok közé.
De a Connex-nek készült belőle. A Kunságnál kettő van, az Albáé Pesten van, váztörött de már csinálják a Lantások. A Kisalföldnél is van legalább négy.
Szomorúan olvastam ismételt tudálékoskodásodat. El kell hogy keserítselek, de Te sem tudhatsz mindent. Akkor szólj hozzá valamihez, ha arról a dologról tudsz is valamit. A KNS-059-et októberben vittük be műszaki vizsgára a szegedi volán telephelyre. Csakhogy közben kiderült, hogy gyári konstrukciós hiba miatt mozognak ki az ablakok, pontosabban törnek el az oldalsó oszlopok. Mindig is ez volt a betegsége, hogy az ablakok kiestek a helyükről, emiatt volt Budapesten is. A probléma azóta csak súlyosbodott, ugyanis a főbb probléma az alvázzal van. Mikor a KNS-t bevittük már a KBK visszakerült felújított állapotban. Olvastam az egyik fórumozó hozzászolását, ez tényleg nem a BKV, a Tisz Volán nem hagyja a pénzét, úgyhogy 100% hogy megjavítják, csakhogy az a kérdés, hogy mikor. Az viszont tény, hogy ebból a típusból 7 készült, és kettő már tuti selejt. Én csak azért bátorkodtam megkérdezni, hogy mi van vele, mert vannak olyanok, akik közelebb ülnek a tűzhöz és jobban értesültek a dolgokról. Nem rád gondoltam. És tényleg várjuk, várják vissza az említett autóbuszt, mi és az utasok is egyaránt.
Ps.: Szóval Kiss Martin Úr köszönjük a pontos felvilágosítást, de nem tartunk igényt rá, talán a Grimm testvérek fizetnének ezért az infóért, de mi nem.
Köszönöm, és nem kérnék választ egy olyan embertől, aki sajnos sokszor nincs tisztában a dolgokkal. Remélem nem sértettem meg senkit a fórumozók közül!
Akinek van kedve holnapi "hajnali" keléshez és busz fotózáshoz: a Ságvári Gimnázium kb 350 résztvevővel indul sítáborba. Nem mindenki egyszerre, mert annyi gyerek-szülő-busz nem férne be egyszerre. Szerintem ez 8-9 buszt biztosan jelent, de azt nem tudom, mi az indulási időintervallum (csak az tudom, hogy a lányomnak 7-re kell ott lenni és 7.20-kor indulnak), és azt sem, milyen buszokkal mennek.
Ma láttam a JOX-721-et, reggel a sofőr még a BPA-673-mal volt. Miután leállította a buszt, bement az irodába és Röszke táblával jött ki. Most akkor hogy lesznek a dolgok? Láttam az IOA-584-et is, az ő hátuljával mi történt, nem tudja valaki? És a végére a 2 Sándorfalvi Csita. Nem tudjátok, hogy be lesz-e üzemelve a belső utastájékoztató rendszerük?
Kedves Béla(T.V.fórum) vagy László(eben a topicban)!
Annyi a különbség, hogy az a 15-20 ember rendszeres utasai ennek a busznak(Bencus meg erősítette, hogy 3 hónapja, a 4-esről indul) én meg nem olyan sűrűn használom. Magyarán a T.V. elfeledkezett egy dologról. Ha valami az 5-ösre van kiírva akkor nem a 4-es kocsiálláshoz állsz nem de?
Szerintem mindegy a hiba kijavítva, mert így már OFF lesz!
Nem úgy van, hogy nyolc évnél öregebb buszra már nem nagyon csinálhatsz tempo100-as vizsgát? A Tiszának viszont nemigazán van nyolc évnél fiatalabb távolsági/különjáratos busza... szóval szerintem nincs tempo100-as buszuk.
Tourismo! Én a Te helyedben a téma lovaglása helyett elgondolkoznék. Általad leírtak szerint 15-20 ember nyitott szemmel állt a mars téren, és láttak, is nem úgy mint ti KETTEN. Fordított arányban még igazat is adnék neked, de így inkább azt mondom bam.......k voltatok. Üdv.: László.
Most azon gondolkozok melyik gép Tempo100-as a Tiszások közül.. A 8700-as lehet nem, de a 3 Drögmölleres Volvo és az E98-asnak annak kellene lennie, nem?
Ennyivel egészítem ki: Ha minden igaz itt már kell használni korongot. Lentebb írt rendszámok alapján inkább 80-90km/h. Meg ennyi is a megengedett. Az hogy mennyivel megy az más kérdés.
De próbáld meg, mert érdekel az eredmény. Nagy tempót szépen szerintem csak egy tükrös gép tudna lekezelni. Itt már olyan magas ISO tartományra van szükség, amit kompakt gép csak nagy zajjal állít elő - ha egyáltalán megy neki..
Én egyszer ezzel a Bp-re menéssel egyszer jól be usztatott a Volán még akkor az 5-ös kocsi álláshoz volt ki írva a 11.00 ind. Bp-re menő járat(péntek). Slég parkolóból a 4-es kocsi álláshoz kellett át menni(én és még egy ember). Többiek tudták honnan indul.(15-20fővel indul a Drögmöller.) Vasárnap vissza jöttem megnéztem még1x háta én vagyok a hülye, de semmi papír.(indulási jegyzékbe se.) Ez a járat elviekben már a 4-esről indul.
T.V. válasza(Január 13): "Az Ön által kifogásolt 11.00-ás budapesti járat eredeti indulási helye az 5-ös számú kocsi állás. A 10.50-es kecskeméti járat szintén az 5-ös kocsi állásról indul, mely előtte Makóról érkezik. A megváltozott forgalmi helyzet, mely a 43-as főközlekedési úton és Szeged belterületén keletkezett arra késztetett bennünket, hogy a budapesti járatot áttegyük a 4-es számú kocsi állásra, ezzel biztosítva a pontos indulást. Ennek kijavítása az indulójegyzéken sajnos elmaradt az idő rövidsége miatt.
Köszönjük bejelentését, hibánkat a lehető legrövidebb időn belül kijavítjuk. Reményeink szerint további utazásai zavartalanok lesznek. Az Önt ért kellemetlenségért szíves elnézését kérjük."
Örülök neki csak kár hogy tavalyi dátummal cserélték.