Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.29 -2 0 36843

http://magyarepitok.hu/aktualis/2017/08/harminc-eve-vart-utat-epitett-meg-a-ferihegy-kozeleben-a-duna-aszfalt

 

Az összesen 2,6 kilométeren (a korábbi földutat kiváltva) megépülő Ferihegyi út a lakott területeket elkerülve segíti a XVII. kerület közlekedését. A beruházás első ütemében még 2014-ben megépült az első 0,9 kilométeres szakasz, most a maradék 1,7 kilométer jött létre a Melczer utca és Bélatelepi út között.

A teljes beruházást az 1,3 milliárdos kormányzati forrás mellett egy 240 millió forintos önkormányzati önrész fedezte.

 

 

Tehát 1,54 milliárdba fájt 2,6km 2*1 sávos út építése...

Cirka 100.000 ft 1 négyzetméter aszfaét, ha jól számolom ( a 2*1 sávot 2*3 méterben számoltaM)

 

ez most sok vagy kevés?

Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.29 -2 0 36842

persze, hogy csak elméleti a vita, hiszen erről szól a topik, hogy ütköztetjük egymás és állambácsi 

elgondolásait, érveit, építési módszereit...

Előzmény: dimelo (36837)
van_Persil Creative Commons License 2017.08.29 -10 0 36841

Valami olyasmiket akarnak, mint ami Inotánál van a 8-ason, szintbeli keresztezödésekkel, mert így állítólag jóval olcsóbb megépíteni, ki is találták rá a gyorsút kifejezést. Na, ott rendszeresen rossz sávba fordulnak az emberek, meg kijönnek a másik elé, mert azt hiszik, hogy az csak a tábla szerinti 70-nel jön:

http://hvg.hu/cegauto.kozlekedes/20161117_Kamionnal_utkozott_egy_kisteherauto_a_8ason_az_ejjel

https://veol.hu/hirek/varpalota-baleset-utkozes-inota-eromu-1832682

http://www.netmagyarorszag.hu/digitalcity/projects/digitalcity/news.jsp?dom=AAAABIOO&hir=BAAFKVBW&fmn=AAAARZKR&prt=AAAARZJX

http://hir6.hu/cikk/51736/110306_halalos_baleset_inota_kozeleben

Ez így csak hamarjában néhány baleset a szintbeli keresztezödések miatt.

Előzmény: dimelo (36837)
NAR Creative Commons License 2017.08.29 0 0 36840

"Eéltveszélyes az ilyen út, mert elég egy elbambuló, és máris tarolás van."

 

A 2x1 sávos 4-es út baleseti statisztikáját is az ilyenek rontják, nem?

Előzmény: van_Persil (36826)
NAR Creative Commons License 2017.08.29 0 1 36839

Dél-Franciaországban jártam 2x1 sávos úton. Hegyes vidék, "letörés" volt az úton, azaz beláthatatlan bukkanó. Ez persze nem zavarta a sofőrt, simán belekezdett az előzésbe. Természetesen jöttek szembe is - csak azért nem lett frontális ütközés, mert elég széles volt az út a három autónak és a két szabályosan közlekedő lehúzódott. A 2x1 sáv nem jelent garanciát arra, hogy az idióták nem fognak rosszkor előzni, sőt...

 

Nem váltakozó 3 sávos utat kell építeni, hanem 2x1 sávos utat, 5 kilométerenként 1 km előzősávval.

Előzmény: trizs77 (36836)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.08.29 0 0 36838

Jó, hát én is erre utaltam a 36801-ben. 

Mostanában Magyarországon az átépítések úgy néznek ki, hogy csökkentik a műszaki tartalmat, és nő az ár. 

Előzmény: dimelo (36837)
dimelo Creative Commons License 2017.08.29 -1 2 36837

Olvasgatom szelíd maliciával az eszmecserét a 2+1 sávokról.

Észrevettétek, hogy a kormánynak nincs ilyen szándéka?

 

Ami terveztetnek és propagálnak, az 2x2, olyan utakon is, ahol szellempályák lesznek, akkor sem számít.

De semmit nem határoznak az M8-M9 útvonalak kiépítése érdekében.

Ami kivétel: 710 csp. vagy az M5-M44 összekötés.

M9-nél valamilyen homályos zalai szándék, amit még kivesézni sem érdemes, annyira rögtönzöttnek látszik.

 

Jószándékból ne akarjatok sávot megspórolni, hiszen itt és most a cél a drágítás.

Ja, hogy a minimum 30 %-os túlárazásból 300 km többlet 2x2 sáv lehetne, az ma nem számít.

 

Az elméleti vitáknak akkor volna értelme, ha eltéríthetné a kormányzati szándékot a 2022-ig már deklarált pazarlástól.

De ehhez a fórum nem elég...

Előzmény: Mash_bakter (36830)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.29 0 2 36836

Hitelesen, dokumentáltan nem.

 

Viszont kevesen tudják, hogy Dél-Franciaország (ahol ez a váltakozó három sávos izé) az egyik legelterjedtebb dolog volt, rendőrségének/csendőrségének (??) közlekedési helyettes parancsnoka egy magyar ember volt.

Ő ugyan még idehaza született, de 1 vagy 2 éves korában szülei kivándoroltak.

Azon kevés francia rendőr/csendőr közé tartozott akik egyetemet végeztek, ráadásul szakirányút.

 

Nem Ő, hanem a környék útépítő mérnökei és közlekedés biztonságért felelős szakemberei, 1990-1998 között több cikket, tanulmányt írtak a váltakozóan három sávos utak baleset veszélyességéről.

(akkor lennék hiteles ha ezeket most felkutattatnám számodra)

 

Nos ezek a munkák,  és az elkeserítő baleseti számok alapján, Dél-Franciaországban, lassan, nagyon lassan, de fokozatosan felszámolják a valamikor nagy rössel épített, váltakozó három sávos útszakaszokat.

 

Van egy kivétel.

Nem számolják fel sehol, ahol a két azonos irányú sávból a jobb oldali kapaszkodó sávként üzemel.

 

 

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (36833)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.29 -1 1 36835

 

  Ameddig Téged nem neveznek ki (hál Isten még nem tették) vélemény rendőrnek, addig be fogom írni.

Mert jogom.

 

 

Előzmény: Mash_bakter (36832)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.08.28 -1 2 36834

A sima 2×1 sávos úton a sebesség és az előzési hajlandóság is alacsonyabb. Az átlagos magyar autós a 2+1 úton simán menne 150-nel, és előzne ott is, ahol amúgy az ő irányában csak egy sáv van. Nem véletlenül építik ezeket az utakat a magyarnál valamivel szolidabb közlekedési kulturával rendelkező Hollandiában vagy Svédországban is korláttal. 

https://goo.gl/maps/MnvxhNTNW5y

https://goo.gl/maps/eEArCVMVCXw

Előzmény: Mash_bakter (36832)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.08.28 -1 0 36833

Ezt alá tudod támasztani bármivel is? Meglepődnék. 

Előzmény: trizs77 (36831)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.28 -2 0 36832

ezt a hülyeséget be is írod minden alkalommal..

mennyivel jobb is egy 2x1 sávos út, ahol nincs elöző sáv

na az sokkal biztonságosabb

Előzmény: trizs77 (36831)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.28 0 1 36831

A váltakozó irányú, 3 sávos út legnagyobb haszonélvezője,  a környékbeli koporsó készítő kisiparos.

 

 

Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.28 -1 0 36830

az M9-re bőven elég lenne az olyan 3 sávos út, amit FU linkelt alant...

https://youtu.be/tKIGHBV-CpI?t=1m2s

 

de megkockáztatom, hogy az M8-ra is elég lenne Kecskemét és Veszprém között

Előzmény: bp01 (36829)
bp01 Creative Commons License 2017.08.28 0 1 36829

"Ide,délre,az M7 tengelytől délre a kutya sem jön komolyabb befektetésre,mert hol is jönne?"

 

Például az M6-M60-on. Amely 28 év alatt cirka 1000 milliárdba fáj, szóval költ az ország a déli végekre is rendesen. Régóta látjuk, hogy önmagában csak az autópálya nem hoz befektetőket. Kiváló példa erre Pécs ahol az M60 vége mellett van az ország talán legnagyobb üres ipari parkja. Van pálya, van terület, van népesség, mégsem működik valami... (de ez itt off)

 

Egyébként teljesen igazad van, a gyorsforgalmi-úthálózat fejlesztésben is meg kellene jelennie a decentralizációs törekvéseknek. Ez azonban nem lehet kizárólagos cél, mert az nem megengedhető luxus egy ekkora országban, hogy olyan pályákat építünk amelyeken 10 évvel az átadás után is elenyésző a forgalom. Én is örülnék a megyeszékhelyeket összekötő déli pályának, de tartok tőle kevés tényleges új gazdasági kapcsolatot és ebből adódó hasznot generálna. Ebből a szempontból a gyorsforgalmi utak szerepe túldimenzionált. A nemzetközi nagybefektetőknél persze fontos, de a megyeszékhelyek vállalkozásai közötti "élénkebb" kapcsolatoknak aligha ez a gátja.

 

Ki lehetne alakítani egy hosszútávú ésszerű ütemtervet de látva, hogyan változnak x évente prioritások, nyomvonalak, finanszírozások esélytelen, hogy ez létrejöjjön.

Előzmény: Törölt nick (36816)
van_Persil Creative Commons License 2017.08.28 -10 0 36828

Tudom. Egy idöben rendszeresen Ausztrián keresztül mentünk ki. Az elsö idöszakban (90-es évek eleje) közös sávos volt, majd kitalálták a váltott sávokat, de ugyanaz volt a probléma. Ha valaki sort elözött és túl sokáig tartott neki, vagy csak elbambult, jött a szívás...

Előzmény: Fradista Utazó (36827)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.08.28 -1 1 36827

Természetesen nem olyan háromsávos utakról lenne szó, ahol egyszerre lehet előzni mind a két irányban, hanem, ahogy írta is, VÁLTOTT előző-sávokkal.

Például:

https://youtu.be/tKIGHBV-CpI?t=1m2s

Előzmény: van_Persil (36826)
van_Persil Creative Commons License 2017.08.28 -10 0 36826

Ausztriában az egyszámjegyü föutak mind ilyenek -voltak. Egészen addig, amig meg nem unták a sok frontális ütközéses balesetet. Eéltveszélyes az ilyen út, mert elég egy elbambuló, és máris tarolás van.

Előzmény: RadiX (36799)
klimakiraly Creative Commons License 2017.08.28 0 0 36825

Most miért? Az az M85-M86 olyan Pesties/Nyugatias ... mondjuk nem tudom mennyire kihasznált ... ha jól rémlik mérőpontokat véletlen se telepítettek oda.

 

Sopronba a NOKIA maps Ausztrián keresztül akart vinni mikor még nem volt M85 ... de nem, Én mentem a régi úton ... majdnem tovább tartott M1-Sopron. Mint Röszke-Győr.

Előzmény: dimelo (36824)
dimelo Creative Commons License 2017.08.28 0 0 36824

Azt jeleztem, hogy mekkora hiba a nyomvonal, ami nem teszi lehetővé Debrecen-Nyíregyháza (M85-86-nál Szombathely - Sopron) 2x2 sávos elérhetőségét.

Ha Csornánál lehet majd nyugat felé hajtani délről, akkor bebizonyosodik az M3 Y helyett V elágazás oktatni való tervezési hiba:

Előbb döntenek egy érdeknyomvonalról, majd megmagyarázzák, hogy fölösleges az Y.

 

...és 15 év múlva megismétlik az M85-86 nyomvonallal.

A Soproniakkal szemben a Szombathelyieknek rövidebb lett az út az M1-ig.

Sopron eddig is Bécs-alsó volt, nagyjából annyi érdekli őket, hogy kerülje ki az átmenő forgalom és legyen kapcsolat Nyugat felé is.

Ez így nem szép a Hűség városától.

Előzmény: Mr Reacher (36822)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.28 0 0 36823

miért kellene az elválónál komolyabb csomópont oda?

 

---------------------

 

Komolyabb nem kell.

 

De a Y érintett (hiányzó) szárának földmunkáit megcsinálták.

Majd nem aszfaltozták le.

Mai napig ott van csonkán.

 

Az ilyen, fotelból felesleges, le/ráhajtó szárakon mindíg van forgalom.

Nem rekord nagyságú, de van.

Ott nincs, mivel sajnálták a költségek utolsó 10%-t.

 

 

 

 

Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.28 -1 1 36822

Görbeházánál nincs Y

 

Debrecen-Nyíregyháza közötti közlekedésre az m3-m35 eleve nem alkalmas, miért kellene az elválónál komolyabb csomópont oda?

Előzmény: dimelo (36820)
dimelo Creative Commons License 2017.08.28 0 0 36821

Eddigi ismereteink szerint az M4 2019. őszre kész lenne, de a románok jobban tudják: 2020

 

Nem ismételném túl sokszor: odaát az egészből legfeljebb 5 km-t építenek meg a DN19-ig,

azután kenje a hajára az államközi "sztrádakapcsolatot" aki arra akar keringőzni...

Előzmény: T-boy01 (36819)
dimelo Creative Commons License 2017.08.28 -1 1 36820

A részletek mindig árnyalják a képet.

Állítom most is, hogy lett volna gazdaságosabb, racionálisabb, kihasználtabb nyomvonal.

 

Miért is követték el újra az M3-M35-nél elkövetett önzésből fakadó hibát?

Ott addig "kupakozott" Lajos, hogy Nyíregyháza egy km-rel sem lett közelebb Bp-hez, mint Debrecen.

Az M85-M86-on Szombathelyről Sopron felé nem lehet 2x2 sávon eljutni, bár Csornánál lesz balra hajtási lehetőség. (Görbeházánál nincs Y)

 

Mennyivel logikusabb lett volna létrehozni az Y-t Kapuvár-Nyugatnál, és akkor lenne egy masszív kihasználtság, még a 84. utat is mentesítené Hegyfalu-Nagycenk között.

Ja és 50 milliárd maradt volna más utak építésére. (A Csorna elkerülő horror költsége helyett)

 

Na kb. így lehetne kerekíteni a sarkos állításokat...

 

Előzmény: Jared- (36818)
T-boy01 Creative Commons License 2017.08.28 0 0 36819

http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=8/46.252/23.84/0

 

szomszédolás: sötétebb tények, halványabb álmok...

Előzmény: dimelo (36808)
Jared- Creative Commons License 2017.08.28 0 0 36818

Igen, de te az M86-al hasonlitottad ossze. Itt pedig nem all meg a hasonlat.

Előzmény: dimelo (36813)
Jared- Creative Commons License 2017.08.28 0 0 36817

Mert mas orszagokban olyan jol mukodik a 2x3 sav hasznalata? Nekem ugy tunik hogy minel nagyobb a forgalom, annal jobban borul a jobbra tartas 2x3 vagy annal szelesebb utakon.

 

Ha ures a palya, persze, tessek jobbra kimenni, de mar kozepes forgalom eseten sem mukodik optimalisan a rendszer. Legalabbis en ezt figyeltem meg. Nem kell rogton mindenkit hulyezni.

Előzmény: -Smiley- (36815)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36816

Tudom,hogy kishazánkban nehéz "országban " gondolkodni,de előbb utóbb mégiscsak meg kell tenni.Banánköztársaságokban a korupció is "központosított".Ez a helyzet nálunk is.Ezen is kell változtatni,legegyszerübben a gyorsforgalmi útHÁLÓZAT kiépítésével.Mert Hajózni kell!! (tartja  a régi mondás),és átgondolva mai hazai alapokra,Közlekedni kell!.Nem csupán Pesten van élet,nem csupán Pestre kell koncentrálni a korrupciós tőkének,hanem máshova is.Ehhez még fejlődnie kell a magyar politikusi elmének,és azonnal kialakul az európainak mondott nézet.?Merthogy mai viszonylatban legalább egy gyorsforgalmi nyomvonalú 2x1 pályás hálózat is előrelépés lenne a központosított,feudális állapothoz képest,máris jobb minőségben érezné magát 4 millió ember.Akik elég kemény adót fizetnek.Persze érthető a félelem,hiszen a megkövesedett Bpesti egyeduralom megszűnne,kialakulna a nagyvárosok közötti gyors kapcsolat Zalaegerszeg-Nagykanizsa-Pécs-Szeged- Debrecen) Budapesti kontroll nélkül.

Ez végülis a vállalkozások fejlődését segítené elő,ami munkahely gyarapodással,és adóbevétellel járna.

Nem egyszerű ezt megemészteni a jelenlegi struktúrával,értem én,de mindenhol máshol így működnek az országok.talán nálunk is sikerül nem másodosztályú állampolgárként kezelni a LENT VIDÉKEN  élőket.

És most csupán az úthálózatról beszéltem,de nyilván az élet más aspektusai szempontjából is kitapintható előnyöket hozna MAGYARORSZÁG számára.

 

Tehát a zsákutca kifejezés természetesen a jelen abnormális helyzetre vonatkozik. Ha az országfejlesztés azonos priorítást kap,akkor ez tulajdonképpen érvényét veszti,hiszen,mindenki egyenjogú.Jelenidőben ez messze nincs így.

Magyarország egy élhetetlen ország lesz,kívéve Pestet és környékét,esetleg a északi részét,amit így vagy úgy valóban behálóz egy gyorsforgalmi úthálózat.Ide,délre,az M7 tengelytől délre a kutya sem jön komolyabb befektetésre,mert hol is jönne?

Előzmény: dimelo (36788)
-Smiley- Creative Commons License 2017.08.27 0 4 36815

A 3 sáv pl azért jó hogy baleset esetén ne teljes pályazár legyen, hanem legalább 1 sávba lehessen terelni a forgalmat (ergo ne dekkolj 2 órán át a tűző napon állva) 

Az meg hogy hülyék a magyarok és nem tudják használni normálisan megint más dolog.  Lehet olyan tábla kéne hogy   

 

belső: 130 

középső: 110

külső: 70   minimum.  Aztán lehetne büntetni aki tököl a belsőben

Előzmény: radio100jozsi (36814)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.08.27 0 0 36814

Idén nyáron most már 3. alkalommal M7-esetem, ráadásként most már egymás utáni hétvégén, de a 3 sávos részről csak rossz tapasztalatom van, szerintem totál felesleges beruházás az M7-esen a 3 sáv. A forgalom semmivel sem gyorsabb. Az M1-en tele kamionnal tudok menni a belsőben 140-el, itt meg a belsőben sok esetben csak 120-al, mert kb. angliai közlekedés van, azaz mint ha fordítva baloldalon járnánk az M7-en a legbelső tömve, a középső úgy ahogy, a szélső meg nulla kamion mellett is totál üres. A jobbra tarts tábláknak semmi értelme. Azt figyeltem meg pont Fehérvár előtt, hogy ment szépen a szélsőben kb 120-al egy autós, és amikor nyílt a 3. sáv, simán bement középre, miközben a szélsőben kilóméterekig senki nem volt. Azért fel nem fogom, hogy én megyek a szélsőben 140-el, a belsőben meg jobb esetben 150-el, akkor miért érzik az ilyen autósok biztonságosnak a középső sávot 110-el? Ez nem egyedi, többen is rájöttek, hogy a szélsőben 140-el lehet hasítani, max egy-egy dupla sávváltást kell csinálni. A poén ma délután, hogy az Érdi emelkedőnél a szélsőben 120-al haladtunk folyamatosan felfelé, a középső, meg a legbelső meg cammogott 80-100-al. De amúgy ma az M0-ás is ugyan ilyen volt, a szélsőben szépen tudtam menni, sorra hagytam el a középsőben cammogókat.

 

A másik tipikus hazai útépítés milliárdokból csak átpakoljuk a dugót megoldással, azaz eddig a 8-ason beérve Fehérvárra a körforgalomnál volt nagy dugó, most, hogy már teljes elkerülő van a 8-asnak, az M7.-es előtti körforgalomban volt 1,5 km dugó. Ilyen egy elcseszett utat, hogy nem bírják ezt közvetlen bekötni az M7-esbe, nem futja még pár milliárdba? Főleg ha kész lesz az elkerülő Várpalotánál tuti még jobb lendületet kap a 8-as út a forgalomnak, főleg a Balatoni forgalom elvezetése okán, na akkor aztán lesz itt húzós dugó.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!