"Vettél egy kocsit. Van hozzá szervízkönyv. Feltéve ha nem hamis (hagsújozom feltéve). De ragaszkodjunk ahhoz hogy valódi és vezetve van. Örülünk. 90 vagy 120 ezer vagy 70ezer vagy 40ezer kmrel ezelőtt látta valaki hogy kicserélte a szíjat? Nagy esélyel csak akkor ha pont akkor lett a kocsi megvéve... és végig nézte a szerencsés tulaj ahogy a szerelő bekanyarította a bordáskerekek közé."
Mellékesen megjegyezném, a cimborám Octaviájában a szerelője tavaly márciusban cserélt komplett vezérlést (Conti) 30ezret ment el vele. Előtöltés beállítva mindene jelre volt forgatva, ahogy a nagykönyvbe elő van írva és láss csodát most januárban elszakadt a szíj... szelepek 8-4 kuka, vezetők 8-3kuka komplett hengerfej felújítás szimeringek tömítések cseréje persze (munkadíj persze nincs benne mert garanciális időn belül volt) 137ezer forint... ennyit az új szíjjakról... hogy kié a felelősség? Hát ez egy jó kérdés...
Bem akarok beleszólni, tehát akinek nem inge ne vegye magára.
Vezérműszíj cseréje.... komolyan mondom ez nálam kiveri a biztosítékot. Nem értem az embereket. Minden fórumon ahol jártam eddig, autószerelő ismerőseim beszámolója alapján, már a fülemen folyik ki lassan. Könyörgöm. Nem teljesen mindegy hogy mennyi a csere periódus? Melyik tapad jobban a 2006os téligumi vagy a 2015ös? Egy egyszerű kérdés. Egyszerű a válasz. Az utóbbi. Vettél egy kocsit. Van hozzá szervízkönyv. Feltéve ha nem hamis (hagsújozom feltéve). De ragaszkodjunk ahhoz hogy valódi és vezetve van. Örülünk. 90 vagy 120 ezer vagy 70ezer vagy 40ezer kmrel ezelőtt látta valaki hogy kicserélte a szíjat? Nagy esélyel csak akkor ha pont akkor lett a kocsi megvéve... és végig nézte a szerencsés tulaj ahogy a szerelő bekanyarította a bordáskerekek közé. Feltéve ha szerencsés volt és nézhette a cserét. Melyik az olcsóbb ha elszakad egy szíj az előírt csere intervallum előtt mondjuk 5000km-rel, vagy mész vele még ugyan ennyit és semmi baja? Szerintem az utóbbi már elégge rizikósnak tűnik, nem elhanyagolható a tény, hogy ez már kimeríti az emberi butaság fogalmát. Van kb 8-12 ezer forint egy vezérműszíj. Nagyon durván számolva. A hengerfej síkolás meg nyomáspróba, új szelepek, szelepvezetők, fészek marás, stb kábé 100ezer forint. Felteszem a kérdést te melyikkel lennél boldogabb? Ha mínuszban vagy 10-12 ezerrel+munkadíj, vagy mínusz 100ezerrel +új vezérlés+munkadíj. Egyetlen 10-12 ezerforintos gumi (az már mellékes hogy kevlárerősítésű vagy sima szövetes, stb.) alkatrészen múlik. Meg rajtad hogy bőszen kivárod a csere intervallumot kmre pontosan, megkockáztatva azt hogy elszakad a szíjad és szét veri a szelepeidet, ne adja isten ezzel még balesetet is okozol. Vagy tök teljesen mindegy és inkább kicserélteted, a lelked mélyén megnyugszol hogy nem mostanában kell hozzányúlni, és nyugodt szívvel hajtod át a gyártó által előirányzott csere km-t hogy ja már ki van cserèlve még kb 60-70ezer km van még benne.
Mert az igazat meg vallva ahogy az autószerelő mester (nem mellesleg apukáb gyerekkori jóbarátja) azt mondja hogy ő egy szíjnak nem ad többet 4évnél vagy 70ezer kmnél többet. De és DE mindenki döntse el hogy meg éri-e a fáradtságot ezzel szöszölni hogy a gyártó mennyi kilóméterfutás vagy év eltelte után javasolja a cseréjét ennél az alkatrésznél. Hangsújozom hogy javasolja! Nem megszabja... hacsak nem garis az autó amit ennél az első generációnál már igazán kétlek.
Sajnálom hogy kifakadtam, bocsánat az ömlengésért, csak ez már lerágott csont... a másik meg az olaj csere... igen menj vele 15ezret és az utolsó harmadban töltsünk rá... 1 litert vagy felet tök mindegy... én inkább kicserélem 9-10 ezrenként, mert a legolcsóbb alkatrész az izzó és az ablaktörlő lapát után a motorolaj.... saját vélemény, nem szentírás... szerintem kicsit könnyebb a motornakbis friss olajjal járni mint két normál olajcsere alatt egy olajsártól megragadt és átszakadt hidrotőke...
Mindenki döntse el maga, mit érdemel a saját járgánya... az enyém megérdemli és nyugodtan elhihetitek meghálálja... nem fényezés képpen, de én gazda vagyok és nem csak tulaj...
FÉLRE ÉRTÉS NE ESSÉK, NEM AKARTAM EZZEL SENKINEK SEN ROSSZAT ÉS NEM NÉZEK SENKIT ROSSZNAK!
Ha 2003. 08. hónap előtti gyártás, akkor 90ekm, ha 08. hónap vagy utáni, akkor 120ekm a csereperiódus, de mindkét esetben max 4év. Ez utóbbi, szerintem nyugodtan szorozható 2-vel.
A kérdésem az lenne,hogy mennyire kötelező szabály az,hogy 90-ezres szerviznél ki kell cserélni a vezérműszíjat?88-ezer van a szíjban jelenleg.Az autó 2003-as AWX. 96Kw.
sziasztok! sajnos továbbra is keresem az alkatrészeket a 2004 es zöld gépemhez ha valakinek van felesleges motortér tetö ,sárvédő, lökhárító,lámpa, érdekelne. köszi
Tengely lógásának (radiális) és persze axiális játékának a megállapításához, nagy gyakorlat kell és ha igazán pontosan akarjuk akkor pl indikátor óra felfogóval. Amúgy másként viselkedik olajnyomás nélkül, tehát csak úgy simán álló helyzetben mozgatással megállapítani nem olyan egyszerű. Gyakorlott szerelő nyilván sokat érez így is.
Persze ha a forgórész belever a házba az igen...:-)
Lehet, hogy sok év termése. Valamennyi minimális kis olaj jön a turbó tengelyénél is, hiszen labirint gyűrűs kivitel, meg kartergáz is jelen van, tehát egy ennyi idős autónál lehet csipp-csepp. Az "O" gyűrűt lehet cserélni, talán valamennyi ideig jobb lesz a helyzet.
( Turbó tengelynél a nyomásviszonyoknak olyannak kell lenniük, hogy az olaj benn maradjon és ne kifelé akarjon jönni pl. eldugult karterszellőzés miatt, persze nyilván a nagyon kopott turbó az akár csúnyán permetezheti is az olajat, de annak akkor már annyi)
Diaggal nézve a 08-as mérőblokk 013 blokkjában milyen korrekciós értékek azok amik még elfogadhatóak?
Alapjáraton és emelt fordulatokon, hidegen és üzemi hőmérsékleten.
( Olvastam valahol, hogy az összegüknek 0 érték körül kell lennie...,de olyan +-0,5 ig elfogadható) Nem tudom ,hogy ez igaz-e?) Gondolom ez alapjárati érték lehet...Jó volna pár adat, amit fel lehet használni összehasonlítási értékként.
Értem köszi. Ahogy olvasom vissza a fórumot írnak róla itt is, hogy az index kapcsoló szeret meghalni. Amit legutóbb próbáltam autót abba is kattogott.
Az 1.9TDi-nél az autóval szemben állva jobb oldalt a fényszóró mögött mi van? Mert olajsarat látni ott. Turbóra megy a cső? Intercooler?
Szerintem nem, inkább sérülésre utal, de mint már írtam 13 éves korban már sokminden lehet (volt-e garázsban, lemosták-e róla a sót stb.) Az tény, hogy a csomagtérajtó a légáramlás miatt elég sokat kap.
Autó csere előtt állok, és már régi álmom, hogy egy Superb-be ülök. Már pár hete nézelődöm a piacon, kipróbáltam már párat, de még nem találtam meg az "igazit". Amilyet keresek: 2003-6 I szériás, 1.9TDi 96kW vagy 1.8T. Nincs itt valakinek netán eladó? :)
Amire kíváncsi lennék. Tudtok nekem mondani típushibákat? Azt látom, hogy a csomagtérfedél szeret rozsdásodni. Beltér elemek nagyo csúnyán tudnak kopni. Van ezen kívül figyelemre méltó hibája?
Előre is köszönöm a válaszotok! Bízom benne rövidesen csatlakozhatok a csoporthoz. :)