Egy olyan kérdésem lenne hogyha hirtelen nagyerővel fékezek akkor jónak mondható a fékhatásom. De ha lassítok vagyis folyamatosan nyomom a pedált akkor szép lassan lemegy a padlóig és közben szinte semmit nem fog jöhet a pumpálás.
Elől hátul tárcsafékes a kocsim nem látok sehol szivárgásnyomot és már le is légtelenítettem a rendszert és még mindig semmi.
Milelőtt nem lett lecserélve a hátsó tárcsa azelőtt tökéletes volt és most így ahogy a nyereg, fékcső is lejött azóta nem jó az egész.
Főfékhengernél eresztene el? Neketek mi a véleményetek?
üdv a vekis táborban :D. A ˝csónak szerű ringást˝ én is érzem néha sajna, de nem kis autó és az egyenletken úton is egész jól viselkedik :). Nemhiszem,higy jeladó lenne, mert az vagy rossz vagy jó, de szerintem itt már a motorvezérlő ad jelet a mutatónak, de a tapasztaltabb fórumlakók biztos tudják :).
Ma sikerült vennem egy '97-es 1,6-os sima mezei 8 szelepes 5 ajtós Vectra GL-t. Igazából nem sok olyan problémát véltem rajta felfedezni, ami egy hasonló korú autón nem jönne ki. Pláne, hogy az Opelek köztudottan gyorsan kezdenek el rozsdásodni. Ezen is van egy két helyen, de az némi ráfordítással megoldható.
Sokkal inkább más dolgok nem hagynak nyugodni. Mivel ugyebár ma vettem, úgy vagyok vele, mint óvodás gyerek a hintalovával. Szóval egy jó másfélszáz km-t autóztam vele. Városban is és azon kívül is. Az első fura dolog ami a szemembe ötlött, hogy a vízhőfokmérő szerintem meg van bolondulva... Néha elmegy 80 fokig, majdnem 90 ig is, aztán meg gondol egyet és "lefekszik"... Egyébként fűt mint a barom... meg lehet pusztulni benne. (Tudom.. ma jó idő is volt. :) De este is néztem amikor már eléggé lehűlt az idő...)
Elképzelhető, hogy a vízhőfokérzékelő gomba hülyéskedik, vagy inkább a műszer?
Másik...
Fogalmam sincs, hogy egy Vectrának milyennek kellene legyen a rugózása?... De ez nagyon nem szereti az egyenetlen utat... Néha olyan érzésem van, mintha valami hajóban ülnék, mert úgy "hintázik". Mintha túlságosan lágy lenne... Egyébként nem vettem észre hogy nem akarna az úton maradni...
Habár némi kopogást meg nyiszogást hallok elölről is meg hátulról is de azok valszeg csak a párszáz forintos szilentek lehetnek...
De tényleg ennyire himbálódzós ennek a futása??? Vagy ti mire tippeletek? Mi okozhatja?
Összegezve... A formája még mindig nagyon bejön. De a vezetési élmény... hát... :) Kárpótol helyette a nagy hely. :D
Nemtudom milyen Fiatod van, mert nem írtad le, de attól tartok, nem egy kategória egy B Vekivel. Ezzel meg is találtuk a magyarázatot a szervizköltség különbségére. És az nem az üzemagyag.
Egy újkorában (mai áron számítva) 6-7 milliós autó szervizelési költségeit nem érdemes például egy Suzuki Swiftével összahasonlítani.
Az én esetemben biztosan olcsóbb mert, a benzines Fiat motorjába kevesebb motorolaj kell mint a B2 diesel Vecibe, továbbá a fékolajból is több ment valamivel a Vecibe. Valamint a fiatba nincs pollen szűrő, és ahhoz néhány forintal olcsóbb volt a légszűrő is. A motorolajszürő talán közel egyárban lehetett. No meg hozzá tartozik az is hogy az évi szervizeléskor a Vecit Á tól Z -ig átnézetem ide értendő az esetleges hiba kód kiolvasás is.
Az esetleges rendellenes meghibásodást viszont nem lehet az én esetemben viszonyatási alapnak tekinteni, mivel a közelmúltban elvégzett adagoló feljavitás költsége a Fiat értékének felére is kiruggott.
Valóban az Opel diesel üzemanyag rendszere bizonyos esetekben hajlamos a lelevegősödésre. Én is jártam már úgy. De megfelelő szakember ezt pillanatok alatt szakszerűen kijavítja.
Én a véleményemet nem osztom azzal, hogy a dieselekkel több lenne a baj.
Ha rendszeresen és jó szakemberrel, minőségi anyagokkal van szervizelve -javíttatva, akkor legalább annyira üzembiztosak mint a benzinesek. Persze, egy bizonyos futás teljesítmény után már kissé szerviz igényesebbek legyen az benzines avagy diesel. Nekem is volt néhány benzines személyautóm és az asszonynak még most is az van.
Nyilván mind kettőnek van előnye illetve hátránya is. Azt nem kell mondani, hogy a fogyasztás terén a diesel viszi a pálmát 5.2-5.5 közöttivel. Az évi szervizelés költségeket nézve viszont a benzines naná hogy olcsóbb.
A szerelő és köztem ha nincs meg a kölcsönös tisztelet valamint a bizalom, akkor nincs más választásom mint, hogy tovább lépek és keresek egy másikat akivel az előzőeket fel tudom építeni.
Én büszkén merek dicsekedni, mert kb 13 éve hordom a járgányaimat egy szaktekintélyhez. Továbbá a villamosság, futómű és karosszéria munkák területén is ismert mesterekhez szoktam fordulni, akik felé szintén már kialakult a bizalmam.
Őket bátran merem ajánlani bárkinek, de főleg azoknak akik Baja és környékén laknak.
Ezzel nem értek egyet. Ha behoznak egy autót és mondjuk, én meghúzom miközben állogatok arrébb velem akkor azt levonják tőlem a főnök pedig a tulajt értesíti,hogy mi történt. De ha szerelésközben pl be van rohadva egy csavar, és ha nem lehet kiszedni az alkatrész csak úgy, hogy beleszakad, és kinn ki kell műteni belőle azért ne én legyek már a hibás. Ha szétszedéskor azért megy tönkre valami, mert nem figyelek oda és összetöröm az megint csak szopás, mert tőlem vonják le és nem az ügyfélre terhelik rá.
Az, hogy máshol ráverik az ügyfélre más tészta. Ne általánosítsunk azért. Nem mindenhol cserélik ki az autó felét, amikor olajcserére viszed. Az meg, hogy ha elmegyek próba útra a kocsival, amin nagy javítást végeztem és jön a gazdája, hogy bele lett rakva 5 km... De jó ilyeneken fenn akadni, ha kipróbálom, és akkor jön elő a hiba még orvosolhatom és ő nem problémázik én meg megnyugodhatok, hogy jól dolgoztam. Viszont ha nem próbálom ki és jön vissza, hogy ez a baj veri a nyálát és azt képzeli magáról, hogy ő szarta a spanyolviaszt.
Az meg, hogy lekezelően beszélnek veled más téma... Nem mindenhol ilyenek az emberek. Mi is törekszünk benn nem az ügyfélen leverni a port ha felhúztuk magunk valamin. Olyankor kell inni egy teát és elszívni egy cigit.
Szóval itt mind 2 tábor szempontjait figyelembe kell venni és ezzel senkinek nem akartam sem beszólni sem pedig észt osztani.
Tudjátok mi teszi tönkre az idegeimet? Amikor odaviszed valahova az autót javítatni és lekezelően mondják, hogy min den oké lessz, aztán vágják a pofákat amikor szólsz, hogy ez nem volt megsérülve meg, az jó volt most meg nem.
Állítólag a Renaultokkal az szokott lenni a gond, hogy a nagynyomású szivattyú elhalálozik, elkopik, és rézpor kerül az üzemanyag rendszerbe. Ez tönkrevágja az egészet porlasztó csúcsostól, mindenestől.
Ilyenkor ki kell cserélni az egész üzemanyag rendszert a tanktól, elkezdve az utolsó darab gázolaj csőig illetve szűrőig, mert az apró szennyeződéseket nem lehet kiirtani 100%-osan. Ha ezt nem teszik meg, akkor a szennyeződések újra tönkre teszik az egész befecskendező rendszert.
Ne szidjátok a dízeleket. Ameddig van sok rossz dízel van munkánk :D. Viccet félre téve.
Amég a tervezett kmen belül van az autó nincs vele gond. Ha túl halad a tervezetteken akkor jönnek ám a gondok és akkor jön a sírás :/... Ez a dízelekre fokozottan igaz. A régi olajkájhákkal 4-500 ezer meg sem kottyant nekik.
A jó kis dci renyók meg jönnek sorra, hogy nem indul és akkor porlasztók meg a nagynyomású szivattyúk csak úgy repülnek ki a tulaj meg majd, hogy nem sír, hogy mi került abba az 5 vacakba 400ezerbe... Szervizben meg még a tankot és az üzemanyag rendszer csöveit is kicserélik plusz a szűrőházat is és az is rengeteg plusz költség...
Nekem eddig sajnos csak rossz tapasztalatom van dieselel, anno volt még A vectrából aránylag fiatal, 3-4 éves, de annyi bajom volt vele, hogy csak nocsak, levegősödött, ette az izzitó gyertyákat, csúcsokkal állandóen gond volt, hengerfejet leszedtük, végig gátrepedéses volt, kábelekről hullott a szigetelés, állitolag a gázolaj göz marja le, pedig volt benne kb 60e km, utána eldöntöttem, csak benzinesem lesz, utána volt 22 éves :) asconám, ott a benzin beöntő szivatott meg, más semmi, utána ujra a vectra 2 literes 8 szelepes, megvolt majdnem 10 évig és semmi, csak kopásból eredő cserék voltak, most ami van vectra az is 2.5 évig hibátlan volt, utána szivatott meg tipus hibákkal
Amit írtál az adagolóval kapcsolatban az nagyon meglepett, valóban durva dolog, ha 2 évente tönkre megy a vp 44. Érdeklődve várom, hogy leírd a mechanikus adagolóval kapcsolatos észrevételeid, későbbi tapasztalataid a teljesítménnyel, fogyasztással, és egyéb panaméterekkel kapcsolatosan, nem utolsó sorban a bekerülési költségekkel kapcsolatosakat is.
Az autó nem olcsó mulatság, még akkor sem, ha csak áll a garázsban :) Én is vezetem a felmerülő szerviz költségeket, és első ránézésre ijelsztő az összeg: 365 ezer Ft, az autó fele ára.
- Átírás, eredetvizsga: 61 ezer Ft
- Rendellenes meghibásodások: 25 ezer Ft (rugótörés, stabilizátor összekötő, központi zár javítás, hűtőtartó bak, stb.)
- Kopó alkatrészek, kötelező dolgok: 172 ezer Ft (Olaj- olajszűrőcserék 3x, egyéb szűrőcserék 3x, szíjcserék vezérlés kivételével, nyári gumicsere, akku csere, műszaki vizsga 1x, stb.)
- Extrafelszereltségek: 107 ezer Ft (Autó hifi, ablakemelők, kartámasz, stb.)
Egyik munkatársam 2009-ben vásárolt egy kívülről hibátlannak tűnő BMW-t, nem emlékszem rá pontosan de valami 700 akárhányas típusú dieselt, 2 millióért, amire ráköltött közel 600 ezret amikor rájött, hogy annak még a többszöröse sem lesz elég a rendberakásához.
Ekkor úgy döntött, hogy ezek után egy új Fiatba beszámoltassa. Az állapotfelméréskor a hibákat megállapítva 1 millióban sikerült neki beszámoltatni.
Sajna!! De ez pontosan így van! legalábbis azoknál, akik szeretik ha rendben van a technika.
Én anno az átírási költségeket követően kezdtem egy termosztáttal, majd egy légtömegmérővel, később egy két szílenttel, majd tavaly egy adagolóval. Ha a gumi garnitúrát nem számolom, akkor kb 250 ezernél tartok.
:)) Csakhogy idézzem nagybecsü autószerelő barátomat, mindeggy, hogy milyen használt autót veszel arra 100.000ft mindenképen ráugrik. És én minden kicsi kölrséget feírok tehát én pontosan tudom mennyibe került a makulátlan autó.
Én most 4 éve hogy egy kereskedésben meg vettem a 2.0 DTL- (60kw-s) Vecit. 45 ezer km-t mentem vele amikor tavaly novemberben meg adta magát az adagolója. 170 ezerbe került a feljavítás ami 1 éves garanciát is tartalmaz.
Ez így nem valami gazdaságosnak néz ki. De!!! Ha jobban belemegyünk a számolásba, akkor másképpen fog ez lecsengeni.
Folyamatosan figyeltem-figyelem a fogyasztást, ami az én 80-100 -as kíméletes tempómnál nyáron 5.2-5.5 l/100 km, télen max 6-6.2 l/100 km. Ez egy benzinesnél minimum 2 literrel több. A mai áron átlag 350 Ft-al szorozva 700 Ft/100 km a különbség. Ha csak évi 10 ezer km-t mennék akkor is 70 ezer, 15 ezernél 105 ezer. Ha 200 ezer km futás teljesítménynél, ami egyébként lehet akár kevesebb, avagy akár több is, tönkremegy az adagoló, ott már bőven van meg takarítás (a benzineshez képest) egy felújításra. És akkor még nem beszéltem arról, hogy az üzemanyag ára sem "egy fórma". Ezen kívül a benzinesnél is van ennyi futásteljesítmény mellett rákölteni való. Pl. Nekem anno a Golfomon 130 ezer km alatt két esetben kellett üza. szivattyút cserélnem, ami 2003 ban közel 40 ezer, 2006-ban valamennyivel drágább volt.
Sokan azt állították-állítják, hogy az Opelnek nem jó a díesel motorja! Nos erre mondhatjuk, hogy relatív! A nem kis területen nem kis szakmai elismerésnek örvendő szerelőm véleménye ezt nem ossza. Nála járva, rendszerint bőven látható javításra váró felsőbb kategóriás BMW, Audi, Peugeot, Volvó, stb, 10 évesnél jóval fiatalabb csodák, dieselek is. De Opelt viszonylag kevés esetben láttam. Egyébként az Opel adagolónak többnyire az elektronikai része megy tönkre, ami Boss gyártmányú és több más típusú autó adagolóján is megtalálható.
Hogy meg vigasztaljalak, elárulom, hogy nem te vagy az egyedüli, aki használt autó vásárlást követően kénytelen némi összeget még rákölteni az újdonsült csodára. Hiszen az eladás előtt az eladónak nem szokása teljesen rendbe tenni a technikát.
A Vecit viszont ha egyszer becsületesen rendbe teszed, biztosan megfogja hálálni.
Miért kell szidni a kombit? Ezeknek legalább van formája. Mármint nem a négy, vagy ötajtós vekivel összevetve, hanem más kombikkal. Nekem pl. ez tetszik, de az omega hátulról olyan, mint egy busz.
Tetőkárpittal én is becumiztam., de nekem erős párásodás volt az oka. Nem jött le az egész, csak egy helyen látni, hogy elvált a szövet.
Fenébe. Miért van mindenki úgy oda azokért a nagy izékért.... Nagybáttyám is leoltott, hogy miért nem kombi Vekit vettem, meg az mekkora királyság.
Ha az F Astra tetőkárpitjából indulok ki akkor HOZZÁ NE NYÚLJON semmilyen nedves dologgal. Apám nedves törlőkendővel áttörölte a tetőkárpitot és 1héten belűl lelógott az ülésekig a szövet... Gyáriban lehetett volna csak kapni 110 ruppóért és ez beszerzési ár volt...
Fekete tetőkárpit? Csináltak B vekit olyannal? Ha igen akkor nagyon ritka lehet. Sőt fekete kapaszkodókat is érdekes lesz találni, mert a fekete tetőkárpit k.va szarul néz ki fehér kapaszkodókkal XD. Egy kalappal. Ha esetleg sikerül nyélbeütni a dolgokat és kész várunk képeket :D. Sőt ha 4ajtós a vekid és szép állapotú vevővagyok a tetőkárpitra.
A segítségeteket szeretném kérni.97-es B Vectra CDX-em van.Lemerült az akkumulátorom,miután feltöltöttem,meghalt a board computerem.A kijelzőn "PROGRAM" felirat jelenik meg,csak a dátumot és az időt mutatja. Az idő mellett még van egy egy"F" betű is,ami eddig nem volt ott+nincs "CHECK" kontroll sem. Tudna valaki segíeni,hogy mi lehet a gond?