Novemberben (ha jól emléxem) segítségeteket kértem,azon problémámmal,hogy van egy 4Le Techunsen motorom ami tarátán járt,ezt akkor orvosolni látszottam-mivel a karbi puccen után szépen egyenletesen járt a mai napig:Ugyanis a hidegre való tekintettel tán de nyögve nyelősen tudtam csak indítani,utánna pedig igen össze-vissza (tarátán) járt.Gondolok arra,mivel régi a benya,és vagy vizes lehet ezért a taráta járása,és nehézkes indítása??!!Vagy ujboli karbi pucolást kell alkalmaznom???
Magára a kerék tengelyére szeretném tehát függőlegest. Fokhagymát és paprikát szeretnék vele dikkelni(tolikapázni, sorkörművelni), 3ha lenne a terület 40cm sortávolsággal. Elméletem szerint a gép nem lenne egyáltalán megterhelve mert egyszerre 2 sort vinne.
Üdv mindenkinek. Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy van egy Briggs & Stratton Series 675 6le rotakapám, szeretnék rá egy felezőt mert az idén nagyon nagy szükségem lenne rá és ki tudnám használni. Tudnátok mondani egy pár ötletet esetleg ha már valakinek van tapasztalata akkor azt is nagyon szívesen fogadnám. Milyet vegyek? Honnan érdemes beszerezni? Mekkora az élet tartama?......
Én a huszonéves 4HP RK-val tizenöt éve 2x3 kapával járok gond nélkül. Az ásómat eszi a roszada, mert ásásra is ezt használom. Tavasszal le szoktam venni a tárcsákat is róla és csak a kapák teteje villan elő a földből. Van egy 3 éves Robi 156 DM is. Szerintem gond nélkül vinné a 2x4-et.
Áhíthatjuk magunkat a marketingfogásoknak: Long life oil ill. 50 üzemóra. A 40 fokbanormál végzett rotálás normál körülmény egy léghűtéses Briggs otornak??? Hiszen ezek kapálógépek amiket javarészt nyáron kell használni !!!
Nekem úgy nyugodt a lelkem ha tudom , hogy azt a pár ezer forintot nem az olajcserén próbálom megspórolni.Több Fórumtársnak is szintén már igen nagy értékűre rúg a gépparkja. Vajon érdemes halogatni a dolgot?? hiszen 8Hp alatt elég 6-7dl / gép.
Persze mindenkinek szíve joga eldönteni miként cselekszik és meddig szereté használni a nagy becsben tartott gépét :))
az a baj hogy az alsó lehajtás házhoz csatlakozik a gép alat és ez a vékony cső szarvnak megy oda az öntési formába nagyobb cső nem férne oda de néztem talán a csharlinak is a lehajtási háza olyan mint ennek csak a szarva másmilyen.. többnyire miket láttam mind a gép mögé volt fogatva nem alá a szarvaknak..
Ha saját magad akarsz rá csinálni ,legerősebb a 3/4" os vizvezeték cső . Ahhoz van idom is a hajlítások elkerülése végett ! Vagy beszélsz 1 központifűtés szerelővel mert nekik van csőhajlítójuk és ők megoldják neked amilyenre kell !
Lassan itt a tavasz, aktuális lesz a kasza téma. Valakinek nincs esetleg eladó alternáló kaszája elfekvőben? Lejjebb látam egy 10 Lovas briggs motor hírdetését. 50 e ért elég ütött köpöttat, sztem elég drága, most az ősszel egy komplett Rekord 250T-t vettünk póttal meg egy RK-04-el együtt 80 ezerért. Igaz csak 8 lovas a motorja, de sztem jobb vétel volt. Esetleg valakinek nincs Rekord-hoz vas kereke eladó?
DE! el kell dönteni, hogy a márkanevet vagy a tartalmat fizetjük-e inkább?
A motorgyártó saját márkás ásványi olaja már majdnem annyiba kerül, mint egy átlagos szintetikus. A szintetikus meg sokkal jobb.
Én huszonéves autó motorjába is félszintetikusat haszálok ( a fullszint túl drága lenne :) ), érdekes módon ez még a csere előtt sem feketedik meg, Az ásványi meg szinte egyből.
A te motorod sokkal fejlettebb rendszer. Olajszivattyúval, és ami a legfontosabb, olajszűrővel. ĺgy az olaj a szilárd szennyezőanyagoktól mentes lesz. Gondolom nagyobb csereperiódus következik ebből. Érthető tehát a szintetikus.
Egy motorban vannak szennyeződések, (ez alatt értem a régi olaj maradványait is) ami leindítja az olaj gyantásodását, savasodását. Nem beszélve arról, hogy nem tökéletesen zárt rendszer egy motor olajtere, tehát a nedvesség is tud dolgozni... Egy kétszáz literes hordóban (ha le van zárva) ezek a feltételek nem állnak fenn.
Azért megjegyzem, hogy ahol 200 liternyi olaj van, ott azért nagyobb a készlet forgása általában... :)