Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
A Kappa padlólemez érdekessége egyébként, hogy a lábtér erősen benyúlik előre ezért a szélvédő viszonylag közel van az első üléssorhoz. A másik hozadék, hogy nem lehet nagyon mély a műszerfal, sőt sokkal kevéssé mély mint akár egy mai kisautón. Ezért olyan érdekes a Kappa műszerfal és egyébként a 164 is ugyanilyen jelleg (érthetően).
Itt hozzá jön hogy a Coupe-n a laposabb (és emiatt hosszabb) szélvédő felső része még közelebb van az üléshez mint a limuzinon. És így persze a visszapillantó is. Namost nekem (mivel és sokszor ha magyarázok gesztikulálok a kezemmel (a kocsiban is)) és egyszer valamit magyaráztam a Szilvinek aminek folytán sikerült lecsapnom a visszapillantót a helyéről... Egyébként ezen akkor jót mulatott, hát én meg kevésbé.
A fenébe gondoltam CSAK ÉN lehetek ennyire nagyon béna!!!!
Aztán ráébredtem, hogy már lötyögött előtte is csak nem tudtam miért szóval valaki a korábbi tulajok hosszú sorában már lecsapta, csak én megadtam neki a kegyelemdöfést.
No hát ugye ott volt nálam az almádi Coupe most, hát abban pontosan ugyanúgy le van csapva mint az enyémben. Úgyhogy most azért megnyugodtam. Hülye béna olaszok!!!:-)
A pozitívumok között (az Executive Tiptronic kivitel) ott van még az igényes belső, nagyon magas felszereltségi szint, (aminek egy részét nemigen használod ugyan)
A 2.2-es motor nem túl erős és kifejezetten igénytelen hangja van
Igen. Viszont: nagyon baráti a fogyasztása. Szinte az egyetlen motor, ami nekem számításba jöhet. Dízelt nem akartam, márpedig 90%-uk dízellel jön ki.
A 2,7 HDi felejtős, sok gonddal. A 3 literes nagy. A kör be is zárult.
- Kicsi a térérzet, mert ugyan nagy a könyöklő az első ülések között, de teljesen alá vannak nyomva az ülések a szélvédőnek. A Kappa sokkal tágasabbnak tűnik.
Annak tűnik? De nem az, sőt. Épp van itt egy Kappa.
Lapos szögű szálvédő: nem jó, mert nyáron nagyon felmelegszik a kocsi. Jó, mert jó a kilátás,(pl. lámpánál), és kisebb lehet a légellenállás. Meg nem is mutat rosszul.
- Drága fenntartás, drága alkatrészek
Mint minden kategória társnál.
Még valami. Van ennél sokkal jobb autó, jobb motorral, jobb váltóval. Van rá ingerenciám, hogy ezt meg is fizessem? Momentán nincs. :-(
Ízlések és pofonok. Én már jó ideje nem beszélek sem le sem rá ismerőst autóra, mert mindenkinek más a fontos, más az ízlése.
Csak a saját tapasztalatom tudom megosztani a teljesség igénye nélkül:
Pozitívumok: -Szép a forma -Nagy a lábtér -Nagyon jól szól a gyári hifi
Negativumok:
- A csomagtartó nagyon praktikus, mert elérhetetlenül hosszú, de lapos. - A 2.2-es motor nem túl erős és kifejezetten igénytelen hangja van. - Kicsi a térérzet, mert ugyan nagy a könyöklő az első ülések között, de teljesen alá vannak nyomva az ülések a szélvédőnek. A Kappa sokkal tágasabbnak tűnik. - Az agyamra megy az a sok vinnyogás/csipogás indítózáskor. - Drága fenntartás, drága alkatrészek (sok dolog csak gyáriban, mint pl a Kappánál)
A Zsolti kb 167e km-el vette és 180e körül adta el. A km adatok pontosak, mert egyrészt BM adatbázisból le volt kérve az előélete, másrészt a Peugeot márkaszervizek adatbázisában is ismert volt a múltja, az első tulaj pedig egy Peugeot szalon tulaja volt.
Először minden előjel nélkül elromlott egy ablakemelője és lent maradt otthonról távolt. Saját vezérlője van minden ablakemelő motornak ott helyben, nem igazán javítható.
Aztán elromlott a pillangószelep pozició szenzor. Aztán sosem oldódott meg, de hol jobban ment az autó, hol lomhább volt. Emellett légzsákhiba anyós ülés oldalon. Még volt ez+az, de ezek rémlenek jobban. Az eladás után pedig rögtön hengerfejes lett, miután a vevő megkergette hazafelé az M7-en. Korábban pedig nem volt vele ilyen gond.
Szóval engem nem győzött igazán meg az alatt a négy év alatt, amíg a garázsomban állt és a Zsolti is áldja azóta is a napot, amikor lecserélte a Punto Cabriora, mert egy idő után kiborult a bili és megutálta rendesen. Persze lehet, hogy épp csak ő fogta ki és BmS amúgy is helyzeti előnyben van hozzá képest kényesebb autóknál a felszerelt műhelyével és tudásával.
Mindig azzal szekáltam a Zsoltit, hogy ha már Peugeot-ot szeretne, akkor miért nem vesz inkább egy 3.0 V6 406 Coupét. Nekem messze az a kedvenc újkori francia autóm. Nagyon szép a formája - persze nem véletlenül :) ..
Sziasztok! Egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Akinek van tapasztalata a 20vt motorral.
Az a tünetem hogy rendkívüli módon elkezdte enni a vizet (100km-enként kb fél liter). A víz tiszta, viszont az olaj kávés. A motor simán jár, könnyen indul és a teljesítmény is normál. A kipufogó fagyálló szagú és terhelésen gőz szinű.
Elsőre hengerfej tömítésre gondoltam, ennek cseréje megtörtént de a hiba megmaradt. A motorban szétszedett állapotban nem látszott semmi rendellenes.
Járt már valaki hasonlóképpen, esetleg valami ebben a tipusban előforduló hiba?
Következő lehetőségként a turbóra gondolok mert az vízhűtéses, lehet hogy repedt...
Thesis motorrol van szó de szerintem nagyon hasonló a kappa 2.0 20v turbohoz.
"A franciák is, olaszok is presztízsautó álmokat kergettek, de egyiknek sem jött be, nem lettek azok" Valahol marketing is ez szerintem, úgy néz ki a jeget nem lehet megtörni. Pl a thesis gyártása is mekkora kudarcot (veszteséget) hozott
Ha offolhatok itt vele, igen. Egy hónapig hirdettem és a múlt hétvégén lefoglalózta egy libanoni orvostanhallgató. :)
Most keres valakit magyar lakcímmel, aki átirathatja az autót, mert az neki nincs csak egy útlevele. Mondtam neki, vehet úgy is autót, de csak exportra. :D
a Peugeot 607, a C6, a Lancia Thesis nagyon rokonlelkek.
A franciák is, olaszok is presztízsautó álmokat kergettek, de egyiknek sem jött be, nem lettek azok. Baromi nehéz a MB / BMW /Audi köreit megzavarni, még akkor is, ha az autó "ott van a szeren"
A franciáknál is felemás a dolog, a 607 pl. baromi kényelmes autó. De a motorpaletta gyengécske a három nagyhoz képest, a futómű sem tart ott.
A totál kényelemre törekvés, magasszintű szolgáltatás-elvárásoknak megfelelni akarás magával hozta itt is, hogy az autó nem tud a megbízhatóság példaképe lenni, főleg kiöregedetten.
A BMW hathengeres motorja pl. egyértelműen jobb, az "M"-es futómű is. Viszont az enyém pl. nagyon fapados volt, kazettás magnó, ülésfűtés hiánya, stb.
Mégis, egy fillér alku nélkül elvitték, átvizsgálás, próba után.
Nincsenek illúzióim, (emberi számítás szerint) nem lesz egyszerű eset majd ennek az eladása.
Pedig utazni finom vele, ha nincsenek versenyzői ambícióid.
Még egy dolog: nekem állati fontos a jó világítás, sokat járok este. Az utóbbi néhány autóm mind xenon-os volt, röhej, de gyenge világítással (a Saabok különösen). Ez (ilyen szempontból) pazar. Jól szól a zene. Mi kell még?
Az eladásra nem gondolok. Ráérek egy fél év múlva :-DD
Én egy Thesisbe akarnám mindig beültetni, de hát nem hagyja magát, vagy rosszat néz ki belőle vagy előre megfontolt szándékkal Peugeotokat meg BMW-ket vesz. Meg Alfát fél napra, ilyesmi.
Ideiglenes dolog volt, míg nem készült el a C6-os:) Több kép sincs róla a neten:))
Mykappa garázstársának sima 2.0 benzines volt, szép szép de nem túl sok az elektronika egy halandónak egy ilyen felszereltségnél? Ha cserélnék inkább Volvo felé szemeznék én:))) Bár lehet a mester tud valamit, hogy azok se jobbak...
Ha tényleg baromi sok időt vesz igénybe a hibafeltárás, akkor nem egyszerű a döntés.
Ha a javító csak a negyedét számítja fel, már nagyon sokat bukott az ügyön, a megrendelő is nagyon boldogtalan, mert a relatíve értéktelen járgányra nem nagyon akart költeni.