Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Stetten Creative Commons License 2018.04.05 0 0 92200

Viszont az autó pöccre indul, erős a gyanúm öregszik az aksi.

Pontosan ezt csinálta az én A4-em (b5 1999). Akksicsere oldotta meg a problámát.

Érdekes egy történet volt. Elvittem a mühelybe, a szerelönek elmondtam mi a gond. Cseréljünk akksit és jó lesz! Mondom neki, de szépen indul a legnagyobb hidegben is... Erre azt mondta ha 3 hónapon belül elöjön a hiba, visszafizeti nekem az akksi árát. Azzal beszerelte az új akksit, és a probléma többé nem jött elö. Aztán utána olvastam a német fórumon is, ott is többeknek akksi okozott hasonló jelenséget.

Előzmény: m.Lajos (92197)
Stetten Creative Commons License 2018.04.05 0 0 92199

A 3.0TDI-be még egy cseppet sem kellett utána töltenem az elmúlt 5 év alatt.

 

A dízeleknél ráadásul "nővekszik" a szint a gázolajtól, ami bizonyos fogyást tud kompenzálni.

Ez csak akkor van ha baj van a motorral, szóval azt ne vegyük ténynek hogy a dieselekben emelkedik az olajszint. Az 1.9 PD-ben 3,6 Liter motorlaj van. Ha csak 1 Liter olaj lenne gazolajjal pótolva, attól hamar megnyekkenne a motor.

Előzmény: a8lang (92190)
mica-r Creative Commons License 2018.04.05 0 0 92198

Nem akksi. Egy távnyitás nem rántja le a feszültséget egy indításhoz képest. 

Türelmes villanyszerelőt kellene keresni :-)

Előzmény: m.Lajos (92197)
m.Lajos Creative Commons License 2018.04.05 0 0 92197

Sziasztok egy kis segítséget kérnék!

 

Érdekes hibajelenségbe szaladtam bele.

A4 1.9 TDI 1998, nincs riasztóm. A távirányítón mikor nyitom-zárom a központi zárat ugye felvillan a 4 index. Na most ez konkrétan úgy maradt és folyamatosan világított. Ez néha néha fordult elő. A távirányító többszöri nyomkodásával magához tért.

Ma nem.....fél oldalon égve maradt leállítás után, nem vettem észre, 5 óra múlva mentem vissza, kicsit tekert, de beindult, mikor észleltem elkezdtem szokás szerint nyomkodni a távirányítót, de most ez a trükk nem jött be. Fél oldalon behalt. Levettem a sarut 5 perc pihi visszatettem, továbbra is égett a fél oldal, majd a távirányítóval végre megszűnt a gond. Újra megnyomtam újra égett..akku le fel gomb megnyom újra jó....Momentán kulccsal nyitom.

 

Talán annyi adalék, hogy nagy hidegben a központi kijelző nem jelezte a hőfokot és pár perc mozgás után ha újra beindítottam már igen, ami azért necces mert olyankor nem megy a fűtőventi....és a webasto állófütés se kapcsolta az autó légbefúvó részét, ha sokat állt. Viszont az autó pöccre indul, erős a gyanúm öregszik az aksi.

 

A kérdésem honnan kezdjem a hibakeresést? Akkum holnap beméretem, de nem tudom okozhat e ilyen hibát, hogy behülyíti a központi zárat?

 

skt15 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 92196

Ja és az offroad egy faék, őskövület, 1,6-os japán szívóbenzin. És még az is fogyasztja a gyári ajánlású olajat, pedig annál a motornál a legkisebb az esély erre.

Előzmény: skt15 (92195)
skt15 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 92195

Olajoskannára sose várok.

Figyelem a szintet és utántöltök kb. a minimumnál, vagy afelett egy picivel.

 

Az offroad kocsinál csak azért nem töltök utána, mert pont a csere idejére (10000 km-enként) megy le minimumra.

(ez is amúgy 80%-ban országúton megy) Kilométer is alig van ebben a kocsiban: 85000

Előzmény: peri77 (92194)
peri77 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 92194

PD-m nem volt soha. De miért töltesz? Kigyullad az olajoskanna? Vagy csak önszorgalomból?

Előzmény: skt15 (92188)
2005GTS Creative Commons License 2018.04.05 0 0 92193

vagy 5ezrenként és akkor megszűnik! :-)

 

egyébként a mostani intervallum már 15ezres!

Előzmény: mica-r (92192)
mica-r Creative Commons License 2018.04.05 0 0 92192

Cseréld 15 ezrenként, akkor nem nő annyira a fogyasztás :-)

Előzmény: 2005GTS (92191)
2005GTS Creative Commons License 2018.04.05 0 0 92191

Azért ez elég gáz így a VW csoportnál, hogy ennyire "szórnak" a motorok!

 

Az én statisztikám:

2003-as AUY 1.9 diesel 59e-290eKm, 15.000/nincs utántöltés

2010-es CFF 2.0 diesel 82e- 320ekm, 30.000/nincs utántöltés

2016-os DFL 2.0 diesel 11e- 57ekm, 30.000/nincs utántöltés

 

2013-as CDN 2.0 TFSI 51e- 94ekm, olajcsere után kb 6ekm/1liter a 30.000-es periódus vége fele 4ekm/1l Eneos olajjal, Castrollal ez 2500-3000 volt.

Pedig aztán nyúzva sincs a kecske, mert a km-ek 95%-át az M0-on teszi meg 120km/h tempomattal!

 

 

Előzmény: a8lang (92190)
a8lang Creative Commons License 2018.04.05 0 0 92190

Nagyobb motoroknál én is azt tapasztalom, hogy mindegyik eszi kicsit az olajat.

De ez nem olajzabálás, és erősen használatfüggő.

Pl nálam a D3 4.2 BFM motorral 10e km-enként kért 1L olajat, az új tulajnál simán 15-18e km-t elmegy rátöltés nélkül, tehát akár egy átlagos olajcserényit is megy rátöltés nélkül. D4 is 10e km-enként kéri az 1L-t de észrevettem amikor csak lightosabban használom, jellemzően télen akkor szinte egyáltalán nem változik a szint, de nagy sebességű autópályás menetek idején láthatóan csökken a szint(nincs nívópálca, csak MMI kijelzés).

A dízeleknél ráadásul "nővekszik" a szint a gázolajtól, ami bizonyos fogyást tud kompenzálni.

Elég sok a8-asom volt mindenféle régebbi D2 különböző jellemzően kevés km-rel, csak v8, és mindegyik ette az olajat átlagosan 5-10e km/1L.

Apám 2L PD motoros passatja viszont már új korától 2-3e km-enként kért 1L-t, na ez ami nem normális szerintem.

Előzmény: Stetten (92189)
Stetten Creative Commons License 2018.04.05 0 0 92189

Valamennyi olaj biztosan fogy minden motorban, de a fogyás mennyisége nem mindegy. Az 1.9PD kb 300000km-nél is csak 3-4 decit evett meg a 15000-es periódus alatt. Sosem kellett rátölteni.

 

Az olajfogyás természetes dolog, de a rendszeres rátöltögetést igénylö olajzabálás nem az.

Előzmény: skt15 (92184)
skt15 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 92188

CR-ek nem esznek annyit, mint a PD-k.

Én valamennyit mindegyikre töltök a rugalmas szervizintervallum mellett (nálam általában 24-27000-et szoktak elmenni); a Bitdi-k 16-17 között mentek.

Előzmény: peri77 (92187)
peri77 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 92187

Én még egyik diesel autómba sem töltöttem soha olajat két olajcsere között. Benzinesbe már igen (300k km fölötti bmw)

Előzmény: skt15 (92186)
skt15 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 92186

Kb. 15 PD-m volt. Mind újonnan, 30-200000km között használtam őket.

Szinte mindegyikbe  1liter olajat kellett tölteni 10000km-enként.

Természetesen gyárilag belevaló olajról beszélünk.

 

Ezekszerint mindegyiket kifogtam...

Előzmény: saválló (92185)
saválló Creative Commons License 2018.04.04 0 0 92185

" Nekem teljesen mindegy ki mit mond, elég nagy darabszám mellett bizton állítom, hogy nincsenek csodák és az olajfogyasztás természetes dolog. "

 

Nekem is édes mindegy, de másnak is volt jó néhány autója, és amelyik valóban zabálta az olajat az éppen egy benzines B4-es Passat volt.

A dieseljeimre, ahogy írtam, nem jellemző az olajfogyasztás olajcserétől olajcseréig még ha nem is fiatal autókról beszélünk.

 

Ahogy pl. Stetten topiktárs is írta hasonlóan  még az én tizenéves 1.4 PDTDI-m sem kér olajat olajcserék között, pedig az sem éppen fiatal autó.

Előzmény: skt15 (92184)
skt15 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 92184

Igen, vadiúj autóim vannak, voltak (50 felett már).

Szívó/turbó benzinesek, turbódízelek, PD-k, CR-ek sokféle méretben, teljesítményszinttel; többféle márka, többféle típusa (80% VAG)

Kivétel nélkül az összes evett több-kevesebb olajat. Általában olajcserék közben kellett is valamennyit utántölteni.

Az Offroad autómon 10000-enként cseréltetem az olajat; abba nem kell tölteni, mert minimumig megy le a szint.

 

Nekem teljesen mindegy ki mit mond, elég nagy darabszám mellett bizton állítom, hogy nincsenek csodák és az olajfogyasztás természetes dolog.

Előzmény: Stetten (92183)
Stetten Creative Commons License 2018.04.04 0 0 92183

WTF???

 

Vadi új autóid vannak, és 10000-km alatt megesznek 1-2 Liter olajat? Ez azt jelenti hogy ha hajtod a gépet, akkor egy longlife periodus alatt akár 6Liter olajat kell utána töltened? Ez azért nagyon rosszul hangzik.

Nekem egyik autó sem eszik meg annyi olajat hogy töltögetni kelljen. Még a 17éves 1.4 PDTDI sem, pedig abban is flexibilisre van állítva a periódus.

Előzmény: skt15 (92178)
skt15 Creative Commons License 2018.04.03 0 0 92182

Nekem eddig az összes dízelem és benzinesem többé-kevésbé ette az olajat - márkától, típustól függetlenül.

Egyik sem (dízel - benzin) jobban, mint a másik.

 

Előzmény: saválló (92181)
saválló Creative Commons License 2018.04.03 0 0 92181

Van akinél biztosan, nálam nem.

Előzmény: skt15 (92180)
skt15 Creative Commons License 2018.04.03 0 0 92180

"Egyébként mivel én dieseles vagyok nem vagyok hozzászokva az olajzabálós motorokhoz, egyik dieselem sem kér olajat olajcserétől olajcseréig. :)"

 

Gondolom még emelkedik is a szintje :-)

Előzmény: saválló (92179)
saválló Creative Commons License 2018.04.03 0 0 92179

Nemrégen írta Mica-r szaki, hogy a 2012 utániakkal már nincs ilyen probléma....biztosan a szomszédtól hallotta.:-))

 

Egyébként mivel én dieseles vagyok nem vagyok hozzászokva az olajzabálós motorokhoz, egyik dieselem sem kér olajat olajcserétől olajcseréig. :)

Előzmény: 2005GTS (92174)
skt15 Creative Commons License 2018.04.03 0 0 92178

De az utániaknál meg nem volt kivétel. :-)

 

Mindenesetre nekem egyik BWA sem zabálta, csak eszegette az olajat. Kb. 1 liter/10000km.

Hajtva kb. a dupláját

Előzmény: mica-r (92177)
mica-r Creative Commons License 2018.04.03 0 0 92177

Azért volt sok kivétel :-)

Előzmény: skt15 (92175)
2005GTS Creative Commons License 2018.04.03 0 0 92176

akkor a fa@ért csináltak egy szarabb motort!? :-)

Előzmény: skt15 (92175)
skt15 Creative Commons License 2018.04.03 0 0 92175

2008-ig volt még BWA. Azok nem ették számottevően.

Előzmény: 2005GTS (92174)
2005GTS Creative Commons License 2018.04.03 0 0 92174

hát az azért túlzás, hogy nem jelentkezik! :-)

az enyém 2013-as és azért 5-6eKm-ként 1 litert megeszik, de hát ez a "normális" :-)

 

van 1 ismerősömnek egy 2008-as TT 2.0 TFSI-je, neki pl 15ekm alatt nem esik a nívó szint alá!

 

 

Előzmény: saválló (92173)
saválló Creative Commons License 2018.04.01 0 0 92173

Ezek a problémák 2012-es évjárattól állítólag már nem jelentkeznek.

Előzmény: gerry87 (92172)
gerry87 Creative Commons License 2018.04.01 0 0 92172

Akkor milyen motorral érdemes venni ?

H__G Creative Commons License 2018.04.01 0 0 92171
Előzmény: gerry87 (92168)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!