Viszont az autó pöccre indul, erős a gyanúm öregszik az aksi.
Pontosan ezt csinálta az én A4-em (b5 1999). Akksicsere oldotta meg a problámát.
Érdekes egy történet volt. Elvittem a mühelybe, a szerelönek elmondtam mi a gond. Cseréljünk akksit és jó lesz! Mondom neki, de szépen indul a legnagyobb hidegben is... Erre azt mondta ha 3 hónapon belül elöjön a hiba, visszafizeti nekem az akksi árát. Azzal beszerelte az új akksit, és a probléma többé nem jött elö. Aztán utána olvastam a német fórumon is, ott is többeknek akksi okozott hasonló jelenséget.
A 3.0TDI-be még egy cseppet sem kellett utána töltenem az elmúlt 5 év alatt.
A dízeleknél ráadásul "nővekszik" a szint a gázolajtól, ami bizonyos fogyást tud kompenzálni.
Ez csak akkor van ha baj van a motorral, szóval azt ne vegyük ténynek hogy a dieselekben emelkedik az olajszint. Az 1.9 PD-ben 3,6 Liter motorlaj van. Ha csak 1 Liter olaj lenne gazolajjal pótolva, attól hamar megnyekkenne a motor.
A4 1.9 TDI 1998, nincs riasztóm. A távirányítón mikor nyitom-zárom a központi zárat ugye felvillan a 4 index. Na most ez konkrétan úgy maradt és folyamatosan világított. Ez néha néha fordult elő. A távirányító többszöri nyomkodásával magához tért.
Ma nem.....fél oldalon égve maradt leállítás után, nem vettem észre, 5 óra múlva mentem vissza, kicsit tekert, de beindult, mikor észleltem elkezdtem szokás szerint nyomkodni a távirányítót, de most ez a trükk nem jött be. Fél oldalon behalt. Levettem a sarut 5 perc pihi visszatettem, továbbra is égett a fél oldal, majd a távirányítóval végre megszűnt a gond. Újra megnyomtam újra égett..akku le fel gomb megnyom újra jó....Momentán kulccsal nyitom.
Talán annyi adalék, hogy nagy hidegben a központi kijelző nem jelezte a hőfokot és pár perc mozgás után ha újra beindítottam már igen, ami azért necces mert olyankor nem megy a fűtőventi....és a webasto állófütés se kapcsolta az autó légbefúvó részét, ha sokat állt. Viszont az autó pöccre indul, erős a gyanúm öregszik az aksi.
A kérdésem honnan kezdjem a hibakeresést? Akkum holnap beméretem, de nem tudom okozhat e ilyen hibát, hogy behülyíti a központi zárat?
Ja és az offroad egy faék, őskövület, 1,6-os japán szívóbenzin. És még az is fogyasztja a gyári ajánlású olajat, pedig annál a motornál a legkisebb az esély erre.
Nagyobb motoroknál én is azt tapasztalom, hogy mindegyik eszi kicsit az olajat.
De ez nem olajzabálás, és erősen használatfüggő.
Pl nálam a D3 4.2 BFM motorral 10e km-enként kért 1L olajat, az új tulajnál simán 15-18e km-t elmegy rátöltés nélkül, tehát akár egy átlagos olajcserényit is megy rátöltés nélkül. D4 is 10e km-enként kéri az 1L-t de észrevettem amikor csak lightosabban használom, jellemzően télen akkor szinte egyáltalán nem változik a szint, de nagy sebességű autópályás menetek idején láthatóan csökken a szint(nincs nívópálca, csak MMI kijelzés).
A dízeleknél ráadásul "nővekszik" a szint a gázolajtól, ami bizonyos fogyást tud kompenzálni.
Elég sok a8-asom volt mindenféle régebbi D2 különböző jellemzően kevés km-rel, csak v8, és mindegyik ette az olajat átlagosan 5-10e km/1L.
Apám 2L PD motoros passatja viszont már új korától 2-3e km-enként kért 1L-t, na ez ami nem normális szerintem.
Valamennyi olaj biztosan fogy minden motorban, de a fogyás mennyisége nem mindegy. Az 1.9PD kb 300000km-nél is csak 3-4 decit evett meg a 15000-es periódus alatt. Sosem kellett rátölteni.
Az olajfogyás természetes dolog, de a rendszeres rátöltögetést igénylö olajzabálás nem az.
Vadi új autóid vannak, és 10000-km alatt megesznek 1-2 Liter olajat? Ez azt jelenti hogy ha hajtod a gépet, akkor egy longlife periodus alatt akár 6Liter olajat kell utána töltened? Ez azért nagyon rosszul hangzik.
Nekem egyik autó sem eszik meg annyi olajat hogy töltögetni kelljen. Még a 17éves 1.4 PDTDI sem, pedig abban is flexibilisre van állítva a periódus.