Nagyon szépen köszönöm nektek a tanácsokat, illetve a linkeket kettőstömegű lendkerék ügyében. Így már barátságosabb az ár, remélem azzal nem lehet baj, hogy esetleg nem fog stimmelni az alkatrész (hiába alvázszám alapján azonosítják).
Szia gasparv! Ebben szinte biztos lehetsz, mert a kettőstömegűnek pont az funkciója, hogy a rugalmas megoldásával csökkent minden rezgést, ami a dizel sajátossága. Üdvözlettel: birobandi
Szia Lux Kapitány Nem cseréltem még kuplungot, de nem kötelező a kettős-tömegüt és a kuplungot együtt cserélni. Azért szokás, mert általában a kettős-tömegű is addigra "elfárad", mire a kuplung elkopik. Amennyiben az enyém ilyen állapotban maradna kuplung csere idejére, mint amilyenben most van, biztosan nem cseréltetném ki. Üdvözlet: birobandi
A kuplungot sajnos célszerű együtt cserélni a kettőstömegű lendkerékkel, ami valóban elég zsebbe nyúlós dolog. Én még tavalyelőtt nyáron cseréltettem, akkor nekem munkadíjjal együtt 270e-be volt. Eredeti gyári került bele, nem is gondolkodtam másban, de így legalább nyugton vagyok, hogy azóta sincs és még jó darabig nem is lesz gondom vele. Egyébként úgy tudom utángyártottban létezik olcsóbban.
Közeleg az idő, amikor rá kell szánjam magam egy kuplung cserére.
Azt már "benyeltem", hogy egy egész szettet kell cserélni, javítani nem lehet / szokás.
De most azzal riogatnak, hogy ezzel együtt a kettős tömegű lendkereket is cserélni kell (vagy szokás?).
Van köztünk olyan, aki mondjuk az elmúlt fél-egy év során cseréltetett kuplungot és lendkereket?
Mekkora összeg volt?
Érdemes-e lendkerék ügyben felújítottat keresni (vagy nem is létezik olyan)?
Az új ára a servicebox alapján cirka 150eFt, úri passzióból nem dobnék ki feleslegesen ennyi pénzt rá (főleg úgy, hogy jelét nem látom, hogy rossz lenne).
Nem kötekedek, de ahogy irtad neked is elvették majd vissza adták a forgalmidat.
MERT buták voltak, és nem voltak tisztába a jogaikkal, jogkörükkel.
Ezt csak azért írtam, mert tudom , hogy ha kéri sem vagy köteles a motorháztetőt felnyitni.
Ők meg nem nyulhatnak semmihez, csak akkor ha már korlátoztak személyes szabadságodban, vagyis előállításodat kezdeményezték, mait meg nem tehetnek csak úgy.
Tudom mert 6 évig voltam rendőr. Nállunk is sok olyan eset volt, hogy a járőr elvette a forgalmit, vagy a rendszámot is, aztán mehetett a tulajhoz vissza adni égő pofával.
A rendőr csakis kizárólag egy rendkívüli műszaki vizsgára rendelheti be az autót, ha ő úgy véli engedély nélküli átalakítás lett kivitelezve.
Akkor ezt mond meg a rendőröknek is. De erről nem akarok vitázni, nem viccből írtam. Ha eljössz Veszprémbe megnézhatad a papírokat, és szívesen szólok a srácnak, hogy van aki meg tudja oldani az ügyét.
Egyébként rengeteg autón ránézésre látszik, olyan meredek színeik vannak, na meg ott a trafó is.
Nekem anno motoron vették el a forgalmim mert szélesebb volt a hátsó gumim mint a gyári. Hogy honnan tudták az út mellől milyen széles a gyári nem tudom. De elvették, és a helyi kapitányságon kaptam vissza kb 1 hét múlva bírság nélkül.
Hello mindenkinek, ma reggel neki áltam és ki szereltem a katalizátort belőle, kitisztitottam hát nem mondjam hogy milyen koszos volt, furtam rajta 4 lukat és ez után vissza tettem, el mentem egy körre vele, hát azért eléggé érzékelhető a külömbség, de viszont még mindig van egy problémám ami a tisztitás előtt is meg volt, a lambda szonda itt ott fel villan és ilyenkor ugy veszem észre a teljesitményből is vissza vesz a masina, ha valaki cserélt már ilyet az meg tudná pontosan mondani hol találm, olvasgattam stb. nagyából tudom hogy a kipufogó és a motor közelébe kell lennie , de ha valaki meg tudná mondani pontosan hol azt meg köszönném, 2004 es tipusu 1.6 HDI
A kijelző cserével kapcsolatban még annyit,hogy aki azt mondja hogy tanitani kell az sem hazudik mert ha kétzónás klima nélküli autóból veszed ki a kijelzőt és a tied kétzónás akkor meg kell neki tanítani a klima kijelzést. a többi funkció az ugyanaz. Ha cseréltek lehetöleg ezt kérdezzétek meg hogy miböl lett kiszedve.
Sikerült kicserélnem a kijelzőt és biztosra mondhatom hogy nem kellett tanitani.
Az egy másik dolog ,hogy ugyanolyan csikos mint a másik volt de hétfőn cserélem egy másikra, még van a telepen 4 db valamelyik csak jó lesz. Csak azt nem értem hogyha tipushiba miért nem hivták vissza az autókat kicserélni egy másikra.
Nekem a 406-os sima H7-e nem tűnt rosszabbnak mint az itt off 2008-as C5-ös kanyarkövető bixenonja. A C5 tompítottja nem jobb mint a 406-nak volt, a reflektora talán jobb.
A bnőm ügyvéd, és már több kuncsaftja jött, hogy a rendőr elvette a forgalmiját utólagos xenon miatt. Nem csak lámpamosó, hanem autómata szintszabályzó is kell (a Citroenekben éppen van), de a 407-ben szerintem manuális a lámpamagasság állító, csak a gyári xenonos autómata.
Most lettem Peugeot 407 tulajdonos és lenne egy problémám. Tegnap vettem és ma fütés közben nekem is előjött a kijelző probléma.Ki is tudnám cseréltetni mert a kereskedésben van egy haverom aki kivenné egy másik kocsiból csak be van parázva hogy nem kell-e a computert ujra programozni.Itt olvastam hogy nem kell de biztosra akarok menni mert akkor őt szivatom meg. Felmerült még az a kérdés hogy kiszedővilla nélkül hogyan tudom kivenni a magnót mert a kijelző csavarja látom a forumban az alatt van. A gyors "ügyintézés" miatt azt is kérdezném hogy mehetek e az autóval kiszerelt kijelzővel hogy azt csak oda kelljen adni a haveromnak és ö adja a másikat.Egyébként monocrom kijelzőröl beszélek és arra is cserélnénk ha az problémamentesen megoldható.
Az előző autómba (Peugeot 406 Coupe) utólag raktam xenont és nagyon bevált a dolog. Igaz nem valami „gagyi” kínai cucc ment bele, hanem gyári Valeo trafó (Peugeot 607-ből) és cseréltem a projektorokat is benne, mert más lencse és foncsor kell a xenonhoz és más a sima H7-hez… Amennyiben simán beleteszel egy xenon szettet egy H7-re tervezett fényszóróba, sohasem lesz tökéletes a dolog. Én tudom, mert 1x már végigjátszottam ezt a dolgot. Először csak a trafó került bele a kocsiba a xenon „izzóval” és nem volt jó a vetített kép… Csak a projektor csere oldotta meg a gondot…
A mostani kocsimban (Peugeot 407 Coupe) gyárilag van xenon, lámpamosóval és szintszabályzóval. Elég jól világít…
A helyedben én körülnéznék a piacon és próbálnék szerezni gyári xenonnal szerelt 407-es fényszórókat. Drágább, mint a maszek megoldás, de hosszútávon lehet, hogy olcsóbb lesz…
508: Hosszabbnak tűnik, mint a 407-es és az is. 12 cm-rel hosszabb. Egyébként magasabb is az autó, az eleje is, a hátulja is, a beltér magassága is. Beülve azt tűnik fel, hogy milyen magas a műszerfal. Nem lehet olyan jól kilátni belőle, mint a mi gépünkből. A műszerfal vonalvezetése olyan, mint a Passatnak. A középkonzol gyönyürű, a műászerfal is. A kormány átmérője kisebb és az alja le van vágva, ami azért jó, mert ki- és beszállásnál a kormány alsó részébe nem akad bele a lábad.Az anyagok minősége első osztályú. Mindenhol puha műanyagok!
Hátul nagyobb a hely, mint az elődjénél, de a miénknél ez engem nem zavar, mert abban is simán elférek magam mögött (183 cm, 88 kg)
Indulnék el, engedném ki a kéziféket, de nem találom, mivel elektromos. A kocsi gombnyomásra indult. 2.0 hdi motor volt benne 6-os váltóval. Ez teljesen ugyanaz, mint a miénk. A műszerfalon jelez a számítógép ha váltani kell és azt is, hogy hanyadikba, ami általában a következő fokozat lesz.
Az autó kormányzása direktebb, nincs akkora holtjáték, hamarabb reagál a kormánymozdulatra. A futómű feszesebb, sportosabb, de még pont jó. A fék...
Nos a fék ugyanaz szerintem, mint a miénk. Egy új fejlesztésű modell megérdemelt volna nagyobb féktárcsákat is. Ne értsetek félre, a fék jó, de egy ilyen kaliberű autónál nem ártott volna nagyobb tárcsa.
A régi PUG ülés kidobták belőle, teljesen új feljesztésű kagyló űléseket raktak bele. Ami egyébként nagyon jó, de a hát oldaltartása a miénkbe szerintem jobb. Az űlőlap oldaltartása viszont jobb.
Ami apróság, de nagyon tetszett, hogy a könyöktámasz teteje nem hátrafelé nyílik, hanem oldalra, így nem kell felemelned a karod, amikor kinyitod. Az autónak van belső világítása is, ami az ajtókat világítja meg. Sajnos ez csak este látszik, de állítólag nagyon dizájnosra sikerült.
Amikor végeztünk, kinyitottam a csomagtartót. A nyitása a régi :). Egyből feltünkt, hogy hatalmas a csomagtere, de ugyanúgy, mint a miénknél kicsi rajta a nyílás!
Röviden, tömören: az 508 méltó ellenfele lesz az Avensisnek, Passatnak, Insigniának, de még az Audi A4-nek is. Bár az egy kicsit más kategória, az csak presztizsben nyújt többet.
RCZ:Hááááááááátttttttttttt, az egy "odabasz" autó.
1.6 benzin, 200 lóval. 1,3 tonna, amit nem érzel rajta. Kivülről szép, belül is, sportos, de hagyjuk is kinézetet, mert itt nem ez számít! A hátsó üléssor arra való, hogy ha vásárolni mész, akkor legyen hová pakolni a szatyrokat.
6-os váltója van. Aminek nagyon jó a fokozása. Kemény a kuplungja, kurva jól, de hidd el, tényleg kurva jól fog a fék! Akkora tárcsa van rajta, mint egy 17 colos monitor :) Amikor benne ülsz, olyan mintha sportkipufogó lenne rajta, de az nem az, csak egy rezonátor. Kivülről semmit nem hallani belőle. A rádiót a szalonos srác egybők ki is kapcsolta, amikor beültünk, hogy csak a motor hangját haljuk.
Ez a kocsi 1 dologra való, arra hogy taposd a gázt. Nagyon megy. Itt 3000-nél nem váltasz el ;) Ott kezd el élni a motor. Amikor kipróbáltam, átmentünk a szomszéd faluba, ami pár km, ott fordultunk vissza előtte az 508-cal. A szalonos srác azt mondta, nyugodtan menjek tovább, mivel úgyis hamar ideértünk :). Olyan mint egy Audi TT.
Ez a kis gép egy adrenalinbomba. Vigyázni kell vele, mert könnyen belevisz a rosszba. 1-2 figura kijött elém, de nem volt probléma, kis fék, ami azonnal harap, sávváltás, ismét gázon a lábam és ...
sziasztok.nekem 2 problémám lenne.az első hogy gumicsere közben eltörték a nyomásérékelős szelepet:(nincs esetleg valakinek eladó vagy honnan tudnék beszerezni?a másik hogy kb 2hetente elmegy az ABS ESP 3-4 napig nincs utánna megjavul.próbáltam kiolvasni a hibát de nem mutatott semmit a gép és most nem értem mi lehet a probléma.esetleg valakinek valami ötlete?előre is köszönöm.üdv:Laci