hátha valaki tud tippet adni (esetleg létezik ilyen típushiba).
2006-os 1.3-as benzines Swift:
bekapcsolt légkondival kezdetben hűt (szóval a kompresszor megy), majd elkezd melegedni a levegő és ezzel párhuzamban felforr a hűtőviz. Kondi nélkül tök stabil a vízhőmérséklet.
Alapjáraton, bekapcsolt légkondival erősen ingadozik az alapjárat, amikor bekapcsol a kompresszor, akkor leesik a fordulatszám, majd - gondolom a vezérlés hatására - felugrik 1400-1500/p-re. Más autón is látni némi ingadozást, de messze nem ilyen markánsan.
Húzd meg a kesztyűtartó hátsó falának tetejét magad felé, hogy annyira behajoljon, hogy kétoldalt is beljebb húzza a füleket, és akkor ki lehet buktatni egyik, meg másik oldalon.
Európában? Ugyanúgy japánban tervezik ezeket is. Ott is ezekkel a motorokkal ment a Swit, mínusz diesel, plussz 1.2. Amiket errefelé kapni, azokat is tervezgetik. Volt a régi Swiftes generáció, azután a Wagonnal jött egy újabb, majd az Ignis megint egy újabbat. Azt vitte tovább a swift, meg nagyobban az SX4. Most ezek megint át lettek tervezve, meg jött a Splash 1.2, meg visszatért az 1.0, persze megújítva. A VW lépett végre egy normálisat, 10 éve ezek a 3 hengeres sima 1.2-k mentek 60 ló körül, meg lebutított 1.4 75-80 lovasak. Ugyanazon az áron a Suzuki erősebb, nagyobb motorokat adott. nem csoda, ha végre lépniük kellett. Ez idő alatt a Suzuki folyton váltogatta a motorjoait, mint leírtam.
Most a Suzuki megint újít az új Swfithez a motorokon. Annyi, hogy még nem akarja meglépni a turbót. Az nem ócsó, de itt van még az 1.5, 1.6, ha rentábilisan akarja őket eladni, nyomni kell ezeket tovább, minek turbózzon az 1.2-n?
A Suzuki most óvatosra jtszik, valószínűleg ezért lett ilyen. Meg ezek szerint nem voltak rosszak a gyártási időszakra vetítve az eladási görbék. Valószínűleg, ha megéri a következő szériát, akkor már hozzányúlnak jobban, mert igencsak túlhaladott lesz a forma.
Sok márkánál egy új típus azért jelentősen átalakul a következő sorozatra (Astra Aha, persze. Hányadig generáció is, ami megváltozott, és már nem is hasonlított a Kadettra? Ha jól mondom, kb az ez előtt generáció volt az. Jó ideig alig lehetett megkülönböztetni a régit az újtól.
VW-dízelekről írnak... A VW 1.2, 1.4 TSI benzineseket kéne betenni... A ma létező legkorszerűbb motorok ezek. Nagy teljesítmény, kis fogyasztás. Nem értem a suzukit. Japánban évek óta tapasztalata van a kis benzinmotor + turbó gyártása terén, Európában meg bénáznak és le vannak lassulva a fejlesztésekkel.
Én nagyobbnak, ill magasabbnak látom a swift III-at a videó alapján. A szélvédő is nagyobb, döntöttebb mint az elődé.
...Valamivel nagyobb lesz az új padlólemezre épülő Swift az aktuális modellnél, de arányai nem változnak számottevően. Lecserélik a fényszórókat és a hátsó lámpaburákat....
Ezt írja a linkelt cikk.
A hátulját tényleg alaposan átszabták, bár a középre/alulra helyezett ködzáró maradt. A lámpa előrenyúlik majdnem az ajtóig amolyan peugeot-os módon, fehér burával. Az elején van egy alsó spoiler-szerűség (ld új Polo). Sajnos az oldalát nem tudtam megfigyelni.
Nagyon jó hasonlat a Golf V-VI, biztos vannak új lemezek, de erősen kell hunyorítani, hogy észrevegye az ember (legalábbis kívülről).
Sok márkánál egy új típus azért jelentősen átalakul a következő sorozatra (Astra,
Első ránézésre, félig fólia alatt vasfelnivel nem egetrengető a különbség, ezért mondtam, hogy erős FL. Pl azért sem tűnt fel elsőre, mert a színek nem újak (legalábbis amiket tegnap volt szerencsém látni). Mindenesetre én kíváncsi vagyok, főleg a belsejét illetően, anyagok és összeszerelés terén. Már a Splashnél is látni igényesebb dolgokat, de keveset.
Annyit még, hogy ilyen alapon az SX4, meg a Splash is erősebb facelift, mert a padlólemez azonos, sok elem szintén. De azonos alapokon új modell. Ez lehet, hogy azonos alapokon, de új széria azonos modelből.
Ha sikerül egy hegesztővel találkozni, attól én is megkérdezném, hogy az előző Swiftből van-e azonos lemez. Vagy minden új.
Igen, új. Egyes lemezek biztosan változtak, magasabban van pl. a csomagtartó alsó küszöbe. Az orra nagyobb lett. Meredekebb az övvonal, de nem tudom, az alapváz, padlólemez mennyire változott.
Kívül facelifnél több, mert nincsen azonos külső karosszériaelem. A belső , mint írtam, teljesen más. Csak a lemezek alatt lehet egyezés. Így már nem simán facelift. Olyasmi lehet, mint a Golf V-VI. Talán kicsivel több.
A laikusnak nem igazán fog feltűnni a változás. Így talán kevesebben mennek be a szalonba, hogy meglátnák, belül azért már más lett. Tisztára Kizashis, de ez nem baj szerintem, nekem tetszik.