Valaki megtudná mondani hogy a GCV 160 motoron ez mit szabályoz? Ha nem úgy rakom vissza mint eredetileg, a motor kis gázadásra iszonyatosan pörög, ha állítok rajt akkor meg kevés. vagy mégis hogy van ez jól beállítva?? A képen a pirossal bekeretezett rész. Remélem látható, mert már későn csináltam a képet.
Jó napot,sziasztok.Érdeklődnék,hogy nincs-e valakinek elfekvöbe véletlenül gázszabályzó tartó?Leirnám a motor paramétereit:Lombardini LDA 450-es diesel motor,10Le-ös.Hiányzik kivül a gázszabályzó része,nem gyári.Itt Zalában nem tudok ilyen bontot ahol ilyet árulnak. Ha valaki tudna segiteni megköszöném. Kép a motorról.
Üdv! Karbi takarításra nekem a nitro higító vált be...Nincs az a szutyok,amit ne tudna feloldani! A benzin 2-3 hónap állás után"tönkremegy"-más szó nincs rá-tul. képen az oktánszámát veszíti el,ezért válnak indíthatatlanná az egyhengeres gépek...
Magára,a motor típusára kérdeztem...Vannak az álló-vízszintes tengelyűek és a fekvő-függőleges tengelyűek,( lévén,a főtengelyről van szó) Álló motorhoz van egy 1:6-os áttételem (fotó) illetve a függőlegeshez egy GCV motoros földfúróé. Erröl még nincs kép,de ha érdekel,készíthetek. Ennek áttétele nem gyenge,de még nem számoltam meg! Az érdekessége,hogy van rajta egy"reteszelő" ami vagy üresbe,vagy lükvercbe teszi a hajtást-ezt még meg kell néznem.
Az egy nagyon jó megoldás, hogy üres tankkal, kijáratott karbival rakni el téli álomra a gépeket. Ez a membránosokra is nagyon igaz. Sokan meg már kehével dobják le a gépet. Tapasztalatból tudom.
Jó napot az uraknak!Senkit nem akarok felül birálni mert mindenki tényleg tapasztalatból beszél.Ezért szeretnék én is megosztani egy jó tanácsot mindenkivel.Nálam az vált be a kapálógépnél,mikor nem használom pl. tavaszig,hogy elinditom a motort és lehuzom a benzin csövet a tankról és egy tiszta edénybe engedem a bezint.Ameddig megy a motor addig hagyom.Tavasszal feltankolom,ki a gyertya,10ml benzin(tiszta) be a hengertérbe,vissza tekerem a gyújtógyertyát és egy húzásra indul.Nálam évek óta igy indul.Kapálógép paraméterei:675 series bridgge motor (nálam ez vált be) azt hiszem 5,5 Le-ös,KF-04 sebességfelező hajtómű,Lánc áttételes felező (tipusát nem tudom),4,00x10 traktor mintás gumik.Gáz bowden az nincs.Motor saját maga szabályoz.Kerti ekét nagyon visszi.Még a súlyozáson kell több.
Az dühít legjobban a dologban,mióta megvan a gép(2000-től újonnan),soha nem szívtam vele,volt hogy a tavaszi fáradságot el űztem a beindításával,de utánna pöccre járt.Elmult ősszel nem ürítettem le a tankot,mert szecskázóra építettem rá a motort,és gyakran kellett próbálkozni a masinkával,no ekkortól szívok vele.Novemberben acetonba áztatva fujkálva(pumpával)pucoltam ki,utánna normin indult,járt.
Esetleg van valami spré amivel be-ki fulyva a karbiból kiviszi eme taknyos lerakódásokat?(Hallottam jó rá a hidegindító,me marja a koszt).Érdekesség az ,a marmonból szürve tankolok minden nemű motort,még a két üteműnek is a keverékhez vatta szerű anyagon eresztem átt a benyót mielött bekeverem!!!
Egy karburátor keverékképzési rendszere eléggé összetett. Nem csak egy féle keverési arányt (benzin-levegő) kell tudnia. Négy fő eltérő keverék arányt tud: alapjárati, hidegindítási, teljes terhelési, és részterheléses.
Nyilván a benzinben legdúsabb a hidegindítási. Ezzel ellentétes a részterhelési keverékarány. A stabil, kiegyensúlyozott alapjárathoz, az utóbbinál kissé benzinben dúsabb (KB. 1:15,5) keverék kell. Ha üveggyertyával megnéznénk a lángképet, akkor kékből átmenő halvány narancssárgás színű.
A te esetetben az alapjárati keverék viszont benzinben szegény. Az alapjárati fúvóka valószínűleg részben dugult, a lentebb említett ok miatt.
Alapos tisztítás, és minden ok lesz. Egy darabig...
Benzin a tankban 2hetes volt,marmon amiben tárolom tavasszal vettem bele,de mikor kinyitom cuppanik!!Motor olaj,így fejből nem tom milyen,deanno ebbe vettem 5literes szerelésben,évente cserélem benne.Igaz ez idáig télen nem használtam a gépet,így gondom sem volt vele,tavasszal fel tankoltam,szivatás ,és indult is.Most van az ,hogy kéne a hidegben üzemelnie,és nyögve nyelős,sajnos ha el indul utánna is tarátán jár,sőtt pár perc egyenletlen járás után le is áll,pedig a motor addigra meleg!Meg próbálom a karbi újboli pucolását,majd a motort meleg helyre rakom.és Próba.Köszi a tanácsokat!
A Hondával kapcsolatban csak annyit hogy nagyon érzékeny a benzinre,már jó pár évvel ezelőtt is volt szó itt a fórumon erről és ezekről a dolgokról!Volt nekem is egy Marci 55ös rotám Honda GCV 160 as motorral,6évig nyüstöltem úgy hogy annak a karburátorját egyszer sem kellett szétszedni!Újjonnan lett véve a gép és abban az időben vásárolt az eggyik ismerősöm is egy gcv 160 as motort ami egy csónakmotor csizmára lett ráépítve,és utánna ő is panaszkodott hogy minden eggyes csónakázás után ki kell neki takarîtani a karbiját!Nekem nem volt karbi gondom vele,lett helyette más és dobhattam ki a motort a kukába!
Üdv mindenkinek!Nem akarok vitát szîtani abból hogy melyik gép hány kapatagot bir el,de szerintem ez nem csak a gép erejétől,hanem a talaj kötöttségétől és maga a kapa szerkezetétől is függ! Nekem van egy régi 4Le-ős Briggs motoros robim amin 2x3 kapatag van,védőtárcsák nélkül 80cm szélességel,és eléggé ívelt kapákkal aminek a gyári munkamélysége 15cm!Nemrégiben lett vásárolva a családban egy Husqvarna kapálógép 2x2kapataggal aminek a gyári munkamélysége asszem 25cm és eléggé nyújtott egyenes kapakések vannak rajta amik még a gyepbe is belekapaszkodnak!Ezzel kapcsolatban:voltak az én 4Le ős gépemen ezek a 2x2es kapák és mit ne mondjak ahol kicsit keményebb,meg hantosabb volt a talaj azért észre lehetett venni hogy fogja a motort és kéri az erőt!
Ha odáig elfajul valakinél, hogy arra a szintre jut a karbi, hogy újat kelljen venni, akkor milyen lehet a többi része az adott gépnek? Feláll a hátamon a szőr! Pedig vannak sajnos ilyen emberek, akik elég szépen beleszarnak (má bocsá) a saját gépjük, szerszámuk állapotára, annak jó fenntartására.
Óh... az oxid tényleg kimaradt a hatás fokozásból :))
Sok szervízben ha nem tudják kiáztatni a mocskot = újat kell venni XX ezer forintért. Ha valaki bérbe tud ultrahangos tisztítást a közelében, még mindíg olcsóbbmegoldás. 99% hogy működni fog!
Ha nem segít a sűrített levegő és a tisztító spray a karburátor apró furatainak tisztításában még van megoldás! Én ultrahangos tisztítóban (ultrahang +70 fokon BRIGECIOL) sikeresen keltettem életre karbit. A motor három évet töltött mozdulatlanul a szabad ég alatt és reménytelennek tűnt (brutális tömörségű rozsdás, gyantás, maszat). Jelenleg is hibátlanul működik!
Sajnos a Techumseh karburátorai szintén mint a Hondáké, elég sok karbantartást, tisztítást igényelnek. Ennek oka a benzinben keresendő.
Nyugott lehetsz egy hónapja, vagy akár másfél hónapja vásárolt, tankolt benzin nem romlik meg. Egy egész holtszezon alatt azonban némi átalakuláson megy keresztül. Főként ha a tároló edény nem zár légmentesen. Márpedig a motorok benzintankja nem. Ráadásul kis mennyiséget tárol csak. Az történik ugyanis első szakaszban, hogy a könnyű, illanó szénhidrogének elillannak, elpárolognak. Ez pont elegendő ahhoz, hogy hidegindítási nehézségek támadjanak, s legfőképp az automatikus indítássegítő dekompresszorral felvértezett 4T motoroknál érezhetőbb. Az említett adalékok "visszapótolják" az említett veszteséget, illetőleg kondicionálják az üzemagyagot.
A másik nagy probléma, -és visszakanyarodnék az első sorhoz- a benzinből a fúvókák járataiba, opálos, lisztes lerakódás keletkezik. Ezt sajnos nem mindig, sőt talán igen ritkán lehet pusztán csak sűrített levegővel tökéletesen eltávolítani. Biztos megoldásként, fúvókadörzsárazzuk a fúvókákat, ügyelve a gyári kalibrációra, pontos méretre. Semmiképp ne lépjünk túl a gyári méretet! Kezdők fogvájó fácskával, és annak farigcsálásával, ill. ezzel történő tisztításával kisérletezhetnek.
Olvastam már itt a fórumon korábban a Hondák karburátorainak a nyügéről. Bizony, sajnos rengeteg probléma van velük. Alapjárat hiánya, visszaengedett gáznál a motor megáll.
Nehéz az alapjárati fúvókáját tiusztítani. Fennt van egy dugós zárócsavvar alatt, jó mélyen. Kivenni nem lehet, átnézni rajta így lehetetlen. A legtöbb esetben a sűrített levegő semmit nem ér. Csak a mechanikus tisztítás és fújatás jöhet szóba.
Novemberben (ha jól emléxem) segítségeteket kértem,azon problémámmal,hogy van egy 4Le Techunsen motorom ami tarátán járt,ezt akkor orvosolni látszottam-mivel a karbi puccen után szépen egyenletesen járt a mai napig:Ugyanis a hidegre való tekintettel tán de nyögve nyelősen tudtam csak indítani,utánna pedig igen össze-vissza (tarátán) járt.Gondolok arra,mivel régi a benya,és vagy vizes lehet ezért a taráta járása,és nehézkes indítása??!!Vagy ujboli karbi pucolást kell alkalmaznom???
Magára a kerék tengelyére szeretném tehát függőlegest. Fokhagymát és paprikát szeretnék vele dikkelni(tolikapázni, sorkörművelni), 3ha lenne a terület 40cm sortávolsággal. Elméletem szerint a gép nem lenne egyáltalán megterhelve mert egyszerre 2 sort vinne.