Egy olyan kérdésem lenne, hogy a 200-as Ikarusokban az újabb fajta kormányművet (nem a régi Csepel licencet, hanem ami pl. a BKV-s vasakban van) milyen anyák rögzítik?
A lökhárító kivágása még igényelne némi kutatást. Szinte mindegyik sorozatból találtam ilyet is, meg olyat is. (Bár lehet, hogy utólagosan is variáltak
----------------
Jól gondolod.
Amikor az akkori FAÜ, majd BKV kötött egy megállapodást egy felújító üzemmel**, mondjuk KABA-val, akor abban egy műszaki tartalom is benne volt.
Például ilyen vagy olyan kerékkivágás.
Ezért az ott felújított 620-k olyan kerékkivágással, hátsó lámpával, stb. jöttek vissza, mint ami abban a megállapodásban benne volt.
Teljesen függetlenül attól, hogy eredetileg (gyárilag) mikori évjáratúak voltak, melyik sorozatból származtak és milyen kerékkivágásuk volt.
Ezért ezeknek a buszoknak a 6., 7, 8., vagy sokadik életévükben készült fényképeiből bármilyen következtetést levonni, hibás hozzáállás.
--------------------
** = Akkoriban a Sallai (mely ma már nincs is) úgy le volt terhelve munkával, hogy számos nagy vidéki gépjavító üzemmel ( Maglód, Kaba, Túrkeve, stb.) megállapodásokat kellett kötnie a BKV-nak, hogy számára felújításokat, karambolos javításokat vagy más munkákat, sorozatban készítsen.
Példa :
Az Ik-280T trolik (157-178) BKV-hoz való megérkezésük után kb. egy hónappal (!!) kivonultak Maglód Wodiáner tanyára (31-es út) és ott teljes padló cserét hajtottak végre rajtuk az Ikarus költségére.
A lökhárító kivágása még igényelne némi kutatást. Szinte mindegyik sorozatból találtam ilyet is, meg olyat is. (Bár lehet, hogy utólagosan is variáltak. A Március 15 teres képet nézegettem már. Ott elöl egy 57-xx-es áll, annak sincs kivágása. Meg főjavított 10-xx-eseken is néha hiányzik. Újonnan 90-60: nincs, 91-52: van, 93-78: van. ("Téli üzemeltetés" film). De ebből nem mertem messzemenő következtetést levonni. Gyanús, hogy a 69-70 télinek sem volt.
A kis méretű táblatartóban igazad van, a fehér szegélyű táblatartót kisebbnek szántam, de most, hogy mondod, nem kisebb. Valahol elrontottam.
00-s rendszámok.
Basszus, ott virít a táblázatodban, amit amúgy használtam. De efölött átsiklottam. A szokásos atomerőmű vs biciklitároló szindróma. 1 perc lett volna megnézni, kösz, hogy szóltál! :-) (szerencsére könnyen javítható)
Így már igen, szépen látom a képeket. Élethűek, jól mutatják az egyes szériák közti különbségeket, gratulálok!
Csak néhány apróságra vonatkozó megjegyzést fűznék hozzá, ill. pár dologban magam is bizonytalan vagyok.
- A Fővárosi Autóbuszüzem felirat kisebb volt, és aranysárga színű. A Vezess baleset nélkül is valamivel kisebb volt, az oldalfalon a rendszám kicsit nagyobb. Képek erről: http://old-ikarus.hu/elsaut_ik620.htm 10-67 és 90-59 újkorában.
- A hátsó lökhárító pótkocsivontató kivágása nem volt meg végig. Az 1963-as széria valószínűleg vegyes volt (lásd old-ikarus Március 15. téri 8-as végállomás, GA-90-es sorozat eleje látható hátulról), az ez utániakban bizonytalan vagyok a lökhárító tekintetében.
- Az utolsó széria ködlámpájáról ebben a topikban volt szó (90438.hsz. és válaszok), bár egészen biztosat erről se sikerült megállapítani.
- Az 1963 éviek első kis villogója fehér (pontosabban színtelen) üvegű volt (erre emlékszem). 90-59 képén látszik a kisebb méretű ablakkivágás is az oldaliránytáblához. (E tekintetben is vegyes volt a széria, később megnagyobbították.)
Rendszámok: GA-10-00-nak kivételesen nem a szokott helyen volt az első rendszáma, kép van róla. GA-57-00 és 90-00 nem volt (ill. Mávaut volt mindkettő, FAÜ 620-as 57-07-től és 90-01-től).
Nagyon tetszik! :) Azt hiszem kimerítő ismeret anyagot jelent annak, aki csupán "hétköznapi" Ikarus-barát. A kedvenc Ikarus típusom, hihetetlen 11 év alatt mennyi apró arculatváltozás volt. Nem is tudtam, hogy az elsők csak egybe-kékek voltak, az 1970-es meg eléggé le volt már butítva. Imádom a busz hátulját, azok a lámpák és vonalak!!