Keresés

Részletes keresés

f.domino_ Creative Commons License 2014.09.07 0 0 90572

Újonnan?

Előzmény: FAV 20 (90571)
FAV 20 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 90571

Nincs fotóm, nem találom. Nem így voltak a lámpák hátul. Egy átmenet volt.

 

Előzmény: FAV 20 (90570)
FAV 20 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 90570

Volt aminek a két kerek lámpája vízszintesen volt. GA 93-36.

 

Előzmény: f.domino_ (90544)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.07 0 0 90569

Értem, köszönöm!

Előzmény: f.domino_ (90561)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.07 0 0 90568

Nem osztanád meg ezt a szép munkát nagyobb felbontásban?

Előzmény: f.domino_ (90546)
f.domino_ Creative Commons License 2014.09.07 0 0 90567

Javítottam. Az eredeti linkre kattintva már az új verzió látható.

 

Előzmény: Mihál (90560)
bolhalovas Creative Commons License 2014.09.07 0 0 90566

Szia!

 

LGX-nél én ZF S6-90U-ra tippelnék.

Előzmény: BP-16-63 (90564)
Bzmot332 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 90565

Üdv!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a 200-as Ikarusokban az újabb fajta kormányművet (nem a régi Csepel licencet, hanem ami pl. a BKV-s vasakban van) milyen anyák rögzítik?

BP-16-63 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 90564

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni két Kaposos busszal kapcsolatban.

 

Az első az LGX-442ex BPD-001. Nála egy pontos váltótípus érdekelne.

 

A másik a zöld bálna FLX-785 E98.01-es.

 

Pontos motor és alváztípus érdekelne sajnos még az E.A.G cd-n sincs adatom róla 0028-asként.

 

Nála még érdekelne a vezető és az utasüléstípusa is.

 

Köszönöm a segítségeteket előre is.

trizs77 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 90563

A lökhárító kivágása még igényelne némi kutatást. Szinte mindegyik sorozatból találtam ilyet is, meg olyat is. (Bár lehet, hogy utólagosan is variáltak

 

----------------

 

Jól gondolod.

 

Amikor az akkori FAÜ, majd BKV kötött egy megállapodást egy felújító üzemmel**, mondjuk KABA-val, akor abban egy műszaki tartalom is benne volt.

Például ilyen vagy olyan kerékkivágás.

 

Ezért az ott felújított 620-k olyan kerékkivágással, hátsó lámpával, stb. jöttek vissza, mint ami abban a megállapodásban benne volt.

Teljesen függetlenül attól, hogy eredetileg (gyárilag) mikori évjáratúak voltak, melyik sorozatból származtak és milyen kerékkivágásuk volt.

 

Ezért ezeknek a buszoknak a 6., 7, 8., vagy sokadik életévükben készült fényképeiből bármilyen következtetést levonni, hibás hozzáállás.

 

 

--------------------

 

** = Akkoriban a Sallai (mely ma már nincs is) úgy le volt terhelve munkával, hogy számos nagy vidéki gépjavító üzemmel ( Maglód, Kaba, Túrkeve, stb.) megállapodásokat kellett kötnie a BKV-nak, hogy számára felújításokat, karambolos javításokat vagy más munkákat, sorozatban készítsen.

 

Példa :

 

Az Ik-280T trolik (157-178) BKV-hoz való megérkezésük után kb. egy hónappal (!!) kivonultak Maglód Wodiáner tanyára (31-es út) és ott teljes padló cserét hajtottak végre rajtuk az Ikarus költségére.

Előzmény: f.domino_ (90562)
f.domino_ Creative Commons License 2014.09.07 0 0 90562

Kösz!

A lökhárító kivágása még igényelne némi kutatást. Szinte mindegyik sorozatból találtam ilyet is, meg olyat is. (Bár lehet, hogy utólagosan is variáltak. A Március 15 teres képet nézegettem már. Ott elöl egy 57-xx-es áll, annak sincs kivágása. Meg főjavított 10-xx-eseken is néha hiányzik. Újonnan 90-60: nincs, 91-52: van, 93-78: van. ("Téli üzemeltetés" film). De ebből nem mertem messzemenő következtetést levonni. Gyanús, hogy a 69-70 télinek sem volt.

 

A kis méretű táblatartóban igazad van, a fehér szegélyű táblatartót kisebbnek szántam, de most, hogy mondod, nem kisebb. Valahol elrontottam.

 

00-s rendszámok.

Basszus, ott virít a táblázatodban, amit amúgy használtam. De efölött átsiklottam.
A szokásos atomerőmű vs biciklitároló szindróma. 1 perc lett volna megnézni, kösz, hogy szóltál! :-) (szerencsére könnyen javítható)

 

 

 

 

Előzmény: Mihál (90560)
f.domino_ Creative Commons License 2014.09.07 0 0 90561

Ezek a gyári verziók, az átalakításokkal nem foglalkoztam. Követhetetlen lenne. :-)

Előzmény: Törölt nick (90552)
Mihál Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90560

Így már igen, szépen látom a képeket. Élethűek, jól mutatják az egyes szériák közti különbségeket, gratulálok!

 

Csak néhány apróságra vonatkozó megjegyzést fűznék hozzá, ill. pár dologban magam is bizonytalan vagyok.

- A Fővárosi Autóbuszüzem felirat kisebb volt, és aranysárga színű. A Vezess baleset nélkül is valamivel kisebb volt, az oldalfalon a rendszám kicsit nagyobb. Képek erről: http://old-ikarus.hu/elsaut_ik620.htm 10-67 és 90-59 újkorában.

- A hátsó lökhárító pótkocsivontató kivágása nem volt meg végig. Az 1963-as széria valószínűleg vegyes volt (lásd old-ikarus Március 15. téri 8-as végállomás, GA-90-es sorozat eleje látható hátulról), az ez utániakban bizonytalan vagyok a lökhárító tekintetében.

- Az utolsó széria ködlámpájáról ebben a topikban volt szó (90438.hsz. és válaszok), bár egészen biztosat erről se sikerült megállapítani.

- Az 1963 éviek első kis villogója fehér (pontosabban színtelen) üvegű volt (erre emlékszem). 90-59 képén látszik a kisebb méretű ablakkivágás is az oldaliránytáblához. (E tekintetben is vegyes volt a széria, később megnagyobbították.)

Rendszámok: GA-10-00-nak kivételesen nem a szokott helyen volt az első rendszáma, kép van róla. GA-57-00 és 90-00 nem volt (ill. Mávaut volt mindkettő, FAÜ 620-as 57-07-től és 90-01-től).

 

További jó munkát!

Előzmény: f.domino_ (90546)
saxi1982 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90559

Nagyon tetszik! :) Azt hiszem kimerítő ismeret anyagot jelent annak, aki csupán "hétköznapi" Ikarus-barát. A kedvenc Ikarus típusom, hihetetlen 11 év alatt mennyi apró arculatváltozás volt. Nem is tudtam, hogy az elsők csak egybe-kékek voltak, az 1970-es meg eléggé le volt már butítva. Imádom a busz hátulját, azok a lámpák és vonalak!!

Előzmény: f.domino_ (90544)
Cpt.Dave Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90558

Brassó környékén jó pár ilyen Ikarussal találkoztam. Mondjuk ez éppen Fehér megyei.

Előzmény: Törölt nick (90555)
torqmatic Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90557

Nem, ilyen fényezésű 280-asa soha nem volt a Volánbusznak.

(De kb ez is olyan gyakran előjövő téma, mint a moszkvai alagutas videó... :))

Előzmény: Törölt nick (90555)
norbee601 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90556

Sosem volt se magyar, se Volánbuszos. (se ilyen festésű 280-as nem volt soha) Csak valakinek megtetszett a festés:)

Előzmény: Törölt nick (90555)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90555

Én még régebben találtam ezt az Ikarus 280.02.

Ezzel a festéssel,nem magyar volánbusz volt ?

Kép forrása fotón megtalálható.

 

 

masstransit Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90554

Itt minden év mérföldkőnek számított, kb. mint egy mesében.

Nagyon szép és igényes munka, a buszok és a korszak nagyságát mutatja.

Előzmény: f.domino_ (90546)
BPO-105 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90553
Ez a gyári kiviteleket összesíti, az pedig átépítés eredménye (utólag beépített szélesebb futómű).
Előzmény: Törölt nick (90552)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90552
Előzmény: f.domino_ (90544)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90551

Köszönöm.

 

Nagy vágyam hogy faroson utazhassak ezért érdekel is.

BPO-105 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90549

Ez eszméletlen jó...

Előzmény: f.domino_ (90544)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90548

 

 

   5*

 

 

 

Előzmény: f.domino_ (90546)
ikarusgyula Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90547

Gratulálok! Szép munka, megérte a befektetett energiát!

Ikarus-os szemmel nézve nem találok kivetnivalót.

Előzmény: f.domino_ (90546)
f.domino_ Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90546
f.domino_ Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90545

Basszus, ezt egy kicsit összetömörítette a fórum motor! :-(

f.domino_ Creative Commons License 2014.09.06 0 0 90544

Készülök egy poszttal a 620-asokról. Ehhez csináltam egy kis grafikát. (Kéretik értékelni, mert baromi sok munkám van benne :-) )

Meg szóljatok, ha valami hibát találtok benne!

Vaskerekű Creative Commons License 2014.09.05 0 0 90543

Ikarus 664.

Előzmény: Scatty29 (90541)
masstransit Creative Commons License 2014.09.05 0 0 90542

Busznak tűnik. :D

Előzmény: Scatty29 (90541)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!