Fogalmazzunk finoman: ez nem volt szokás a megjelenésed előtt.
Ha jól számoltam, eddig hatszor linkelted őket, a legutóbbi linkednél - ami leverte nálam a biztosítékot - olyanra linkelted - P2000 ablakok-, amihez konkrétan semmi köze a vállalkozódnak.
Miért baj ha meg vagyok elégedve a munkájukkal?
Nem baj. Ha azt mondod, hogy Kisdi és csapata, vagy makalele topictárs csinálta az ablakaidat, azzal semmi baj nincs.
Akkor az újaknak egy kis forrás, hogy mire vigyázzanak, ha ablakcsere projektbe fognak, mert ha itt nem szólnak (nevet nem írok, nehogy valaki belémkössön), akkor én is most a 10 évig spórolt pénzem után futhatnék új ablakok nélkül:
Jól hangzik.:-) Gondolom, valamennyire növekszik a levegő páratartalma, mert kevesebb víz csapódik így ki. Az jutott még eszembe, hogy ha nem az üvegeken fog lecsapódni a pára, akkor lehet, hogy keres más helyet magának.:-( De ez már nem ablakos téma.
Az a kérdés, hogy a meglévő profilba milyen üveget lehet betenni, méretileg és tömegileg is.
A hőszigetelési-költségmegtakarítási részére nem is gondoltam, csak a páralecsapódásra. Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmemet. Ez is egy szempont lesz majd a döntésnél. Köszi!:-)
Hoszigetelos topikban nekem valami olyasmit szamoltak, hogy a 2.8-as ablakot 1.0-as argonosra cserelni valami 3 ev alatt visszahozza az arat.
Halvanyan emlekszem, de a 10 m2-ed kb. 100-130e korul lehet meloval, de majd az ablakos urak pontositanak (nekem regi aram van, meg tok mas arfolyamon).
Az én higro-mérőm szerint van amikor 80% fölött is volt a páratartalom, de a múlt héten Makelele-ék által beépített Premier Kömmerling Comfort Line 3-rétegű üveges egyáltalán nem párásodott be... :)))
A régi kapcsolt gerébtokos-on előtte nem lehetett kilátni, mert a teljes üvegfelület párás volt...
Úgy néz ki kevés a 70m3 légtérre, ezért egy másik beépítésére is szükség lesz, ennek a beépítését hova javasoljátok?
A jelenlegi egy kb.120x210cm-es Premier Kömmerling ablakszerkezetbe a 120x150cm-es feletti 120x60cm-es ablak alsó részébe van beépítve (én kértem így, mert redőny is van az ablak előtt és kicsit leárnyékolja a redőny alja az ablak tetejét)...
Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy párásodik, vizesedik az ablak üvegek alja (elvileg nincs túl nagy pára, 50-55%).
Szerintetek van értelme a kb. 10 éves műanyag ablakokban kicseréltetni az üveget? (Nem magamtól jutott eszembe:-), ismerős új házában a kivitelező kicserélte egy év után, mert hasonló gondjuk volt.)
Ha van értelme, akkor milyen négyzetméter árral lehet számolni, munkával együtt (Budapest)? Összesen kb. 10 nm ablakfelületről van szó.
Nem tudom, hogy most milyen hőszigetelő képességű üveg van az ablakokban, csak annyit tudok, hogy az üveg kétrétegű és az ablakok Panoráma 2000plusz típusúak (gondolom, ez fontos, hogy egyáltalán mit lehet beépíteni).
Mivel uj haz, es nincs osszehasonlitasi alapom, ezert sajnos nem tudom, mennyivel dobta meg. Viszont mertem a fogyasztasat, max. 300W korul szokott fogyasztani, de inkabb 2-300 kozott.
A kéttollú vagy a normál cilinderre gondolsz?Bár gondolom a kéttollúra.Láttam már ilyet de őszintén megmondva nem cseréltem még benne memóriát.Az oldalon azt írja bármely 10. életévét betöltött személy megoldja.Annyira tehát nem lehet bonyolult.http://bejaratiajtohaz.hu/cikk/Dierre_Go_biztonsagi_ajto/
Tudja valaki hogy ezeknél az ajtóknál hogy kell kulcsot cserélni? Úgy emlékszem hogy valami imbusz kulcs szerűvel kell valahol bizgálni, azután meg zárni nyitni.
Na ezek jó megoldást jelentenek a túlzott páratartalom ellen.Építkezéseken látok ilyeneket egyre sűrűbben,hogy télen is száradjanak a falak.Napi szinten több 10 liter vizet öntögetnek ki belőle.Az mondjuk nagyobb de ez viszont lakásba való.A villanyszámla lehet nő kicsit de nem kell egésznap szellőztetni ez által viszont a fűtésköltség csökkenhet.Plusz az egészségre is ártalmas a párás esetleg dohos épület.
Csak azt tehetnéd,hogy a tokot körbe és oldalt is elszigeteled minimum 3cm dryvit-al úgy,hogy a szigetelés elérje a nyílószárnyat.Ezt felfoghatod megoldásnak de viccnek is.Így kinyitott állapotban elég ocsmány lehet de amíg látszik a tok az teljesen át fog hűlni.Így talán lényeges lehet a javulás de áldozatokkal jár.Minőségi megfelelőségi bizonylat??:))
Tapasztalatom szerint a meleg víz jobban párolog, gőzölög, ami a páratartalom erősebb növekedését okozza, mint hideg víz esetén...
Azonos páratartalom esetén viszont a hőmérséklet növelésével csökken a relatív páratartalom (tudomásom szerint), és fordítva: hőmérséklet csökkenésével növekszik a rel. páratartalom a szobában.