Azt mondta, egy ügyfélnek csinált ilyet, vett valami 40000 forintos fogót hozzá, és nem lehetett vele úgy rögzíteni, hogy rajta maradjon. Az ügyfél visszavitte pár nap múlva, mert lefordult a harang. Azóta nem vállal ilyet.
hadd legyen már egy pozitív komment is az ethanol mellett : ))) kb egy éve alkalmazom rendszeresen olyan 30-40%-os aránynál a legjobb, az autó gyorsabban megy, többet meg nem fogyaszt. ígyis-úgyis 7 liter körül vagyok főleg városi forgalomban... 1.6 16v 2001 xsara2
Valami kivágta a gumit (ami állítólag nem is gumi).
A hétvégén olajat cseréltem, akkor vettem észre, hogy a harangon valami csillog. Megnéztem, zsír. Friss tiszta volt, a repedés szintén tiszta, elsőre karcolásnak tűnt.
Most így néz ki (telós felvétel):
A zsírt eldolgozta, és sárrá alakulva a harmonika "mélyén" ül. A rés is nyílt egy kicsit.
Az lenne a kérdésem, hogy volt-e már valakinek féltengely gumiharang cseréje.
Az enyém elrepedt, és az ismerős francia(!) autókra szakosodott szerelő elhajtott, hogy nem lehet kivitelezni utólagosan, csak gyárilag. Oldjam meg ahogy tudom. :-(
..feletsd el .. én jártam két tank erjéig felesben ... rosszabbul is ment és a többlett fogyasztás elvitte lazán a "nyereséget " és azóta meg még drágább lett .. még tisztán sem éri meg ...
Jelenleg felejtős az etanol, hacsak nem a környezetvédelemre és/vagy a hazai ipar támogatására hajtasz. Mióta ráraktak egy szép adag jövedéki adót azóta senki nem tankolja, plusz egy csomó kúton meg is szüntették.
Mikor kezdett elterjedni akkor kipróbáltam néhányszor felesben(teli tanknál) ugyanilyen motorral. Elég erőtlen lett tőle, meg többet fogyasztott már így is, mert ugye jobban kellett nyomni neki. Ha berakatod az átalakítót akkor még jobb is lesz a teljesítmény, csak hát ugye a fogyasztás.
Viszont hallani olyan híreket hogy csökkenteni fogják az adóját, mert ugye növelni kell a megújuló energiaforrások használatát.
Volt olyan év hogy a magyar I. osztályú rallyversenyzők 90%-a etanollal ment. Ennek az volt a magyarázata hogy megfelelő átalakítással, beállítással ugyanazt tudta literenként kb.200-250 forintért mint az 1300-1500 forintos versenybenzinek. Viszont többletsúlyt jelentett, mert 30%-al több üzemanyagot kellett tankolniuk. De összességében ezen rengeteget tudtak spórolni.
Többnyire csak azok nem mentek etanollal akik külföldön is versenyeztek és nem akarták állandóan átalakítgatni az autót. Meg akik külföldi bérautóval mentek. Aztán ha kikaptak, akkor meg ráfogták arra hogy a másik etanollal ment és azért volt gyorsabb.
Sziasztok 1.6 16V xsara 2 van. Etanolt lehet-e tankolni bele, vagy csak akkor ha van elektronika? Arra lennék kíváncsi hogy eredeti elektronikával pl. 50-50-be mehet bele vagy ilyesmi?
A z elektronika a külső hőmérséklet alapján szabályozza a klímát, fűtést, ventillátort.
A a kinti és benti hőmérséklet között nagy a különbség akkor feltoja a ventillátort, ha kicsi akkor kisebbet szabályoz rajta. A az NTK ellenállás (külső hőfokmérő szenzor) meghibásodik akkor azt gondolj hogy kint kúrva hideg van és rákapcsol de rendesen. Ugyanis ez az ellenállás minél hidegebb van kint annál nagyobb ellenállást képvisel és ahogy melegszik a külső hőmérséklet úgy csökkenti az ellenállását.
Mivel a tied kontakt hibás (csatlakozó) néha megszakad a kapcsolat a szenzorral ilyenkor végtelen nagy ellenállást vesz alapul ami azt jelenti hogy -56 fokot érzékel ezért tolja a fűtést ezerrel.
Elektronika boltokban lehet ilyen ellenállást kapni (pár százas ajánlat, 400,-Ft) és ki lehet cserélni egy kis ügyességgel, vagy megveszed az eredetit 10-15 darab ezresért.
Nekem lőző autóm fiat tempra volt digites fűtésel. Elment az ellenállása vettem egy közeli paraméterekkel rendelkezőt 450,-Ft-ért beraktam és gyönyörűen dolgozott.
Mostanában az alábbi problmémával küszködünk a Sárival (Xsara II, 2001, 1.6 16V): a külső hőmérsékletet össze-vissza jelzi, jellemzően beindítás után sokáig -7, -10 stb. aztán egy idő után helyreáll, és akkor általában jó is marad.
De van, hogy egyből jól működik. Mi szokott ilyenkor a baj lenni?
Van ennek valami jelentősége azon kívül, hogy tudom, hogy hány fok van kinnt? Pl. azt figyeltem meg, hogy ha kint nagyon meleg van, de mondjuk -10-et mutat, akkor a belső hőmérséklet szabályzó ha fél állásnál van (automata klímás a kocsi), tök meleget fúj. Úgy tudtam, erre van egy másik hőmérő, ami a kis rácsok mögött van középen.
Jön a 2. gyerkőc és nagyobbra cserélnénk a kis paripát így eladóvá vált . citroen xsara 2 1.4 sx 2002 évjárat
Az autó egyben van 133.000km van benne. Sérülve volt de nem szerkezeti sérülés.
Asszonynak sikerült egy jobb ajtót lehuzni, ezt cseréltettem a bontóból és színre fujattam. Én úgy vettem,hogy a hátsó sárvédő elem sérülve volt (sajnos az elöző tulaj iszonyat rondán fujatta le és elüt a fehér a fehértől !!! ) Engem nem zavart,mert az autó ezen kívűl pofás darab.
nem akarok becsapni senkit a hátsó híd szar,,, ezt jövőhét szerdán cserélik teljesen felujítottra (gyári alkatrészekkel természetesen) nem bontottra !!!
Most kapott új szűrőket (levegő, olaj, pollen, üzemanyagszürő)
új olajat
új első fékbetéteket első tárcsákkal
új jobb első kerékagyat is
továbbá egy 1 hónapos aksi van benne nem a kicsi !
télen a generátoros dolgot is orvosolta nagytudású szerelőm (azaz a generátor és a fesz szabályzó csere után, végre azt a kábelt is megtalálta ami a hibát okozta ) sikerült neki az 5. alkalom után !!! :)
az ülés nincsen kiülve-szakadva, kormány is szép stb.....
Feleségem használta és nem sokat csak munkába ment vele és vissza. Nem dohányzunk így az autó valóban füst mentes.
Én (sajnos) eladtam az én autómat így mostanság én hajtottam és szerintem jó kis autó de nekem egy 3.0 v6 után ez olyan mint ha a cerkámból vágtak volna le 3cm-t .... Így veszünk 1 autót de nagyobbat , hiszen Ő pocakkal nem szeretne vezetni így felesleges a citrom.
Kérdésekre szívesen és őszintén válaszolok , nem becsapni akarok senkit ! Az ára Így most ha hátsó híd még nincsen megcsinálva 550.000 ft
Utána 620.000....
Biztosan van olcsobb talán szebb is, de erre vigyázva volt !
sziasztok tudnátok nekem segíteni, xsara2 esem van tavaj nyáron működött a klímám most viszont nem, gáz van benne ha az aksi pozitív polusárol áramot adok a klímakompreszornak akkor minden működik de ha az utastérben benyomom a gombot akkor csak a fordulat emelkedik meg de a klímakompreszor nem kapcsol be tudná valaki milehet a baja.. Köszönöm....
...alapvetően talán folyamatosan kellene menni-e , de ahogy most belegondolok valóban nem lenne jó ha lefegyna minden... és a másik észrevételem hogy álló helyzetben megfigyeltem a diagon keresztül , hogy lemegy a hőfok +1 fokig és onnan vissza szalad +6-7-8 fokig és újra le ... de közben nem halottam csattanni a kuplungot ...legalább is nem emlékszem ....
Én mindenben benne vagyok... :) És ezt a szabályzót hol találom? Hogy néz ki? :) Átlag user vagyok, műszaki végzettséggel ugyan, de messze nem ezen a téren. (Vasutas...)
Belülről nem hallom a klíma kattogását, csak alapjáraton, ha nincs forgalom és/vagy nyitott motorháztetővel.
A ventillátort hagyd félfoldulattal menni, mert a teljes fordulat esetén olyan gyors lesz a légáramlás hogy nem tud lehűlni a levegő.
A kompresszor ki-be kapcsolgat ez normális, de sokkal nagyobb idő távolságban. Azért kapcsol ki hamar mert túlnyomás lép fel a rendszerben és a védelem lekapcsolja, ezért túl sok gázt tettek bele. Lekapcsol mert lefagyna a rendszer.
Próbáld meg hogy kimész ország útra, és ha akkor hideget fúj (90-100 km/h-nál próbáld), és visszamész a városba és rögtön lekapcsolgat akkor sok gáz van benne.