Ami nagyon bejött legutóbb: az ALDIban lehet kapni mexikói babnak csúfolt konzervet. Természetesen nem a gasztronómia csúcsa, de nap végén tápláló, és csak meg kell melegíteni. Szép nagy darab, két személynek is elég.
A smack és tsai nem képeznek értelmezhető mennyiséget nekem :)
Viszek majd olyan kínai tésztás levest, illetve smack-et egynek jó, viszont könnyű is és valamennyire laktat is. illetve a sima tasakos leves is jó, de abban nem sok tészta van, viszont lehet mixelni a kettőt :)
Maggi zacskós kész tésztákat (azt hiszem, Finom Falatok a neve), hozzá szoktam még pakolni hagymát és virslit/szalonnát. Az van ráírva, hogy két adag, de ez ne tévesszen meg, egy ember simán megeszik egy egészet :D Jóval könnyebb, mint a konzerv, és mivel tészta, hirtelen sok kalóriát ad.
Vagy lehet még kolbász/szalonna/hagyma és hozzá puliszkaliszt. Abból is nagyon sok elfér kis helyen.
Sajnos nincs, mióta van Szlovákia azóta leállt a renoválás is. Canon powershot sx700-am van, 30-szoros optikai zoom, gyors processzor :)
Pünkösdkor megyünk a Zemplénbe, de első nap olyan szállás lesz - Bakoséknál - ahol nem lesz ellátás, viszont valószínű boltok sem lesznek az ünnep miatt.
Ti mit visztek elemózsiának ilyen esetben ami laktató is, de nem is túl nehéz? Konzerv?
Egyébként a gibárti erőműtől visszaigazolták a látogatást azóta, igaz majd két hétbe tellett :)
Mi bányahegynél szimplán besétáltunk (nem volt ott a kutya se), és ahogy elnéztem, mindenki gond nélkül mászkálgat a bánya területén. Ki volt ugyan írva, hogy nem szabad, de nincs lezárva.
Hétvégén Mogyórósbánya - Szárliget menet jön, a javaslataitok szerint Tardos, Tarján szállásokkal. A kérdés, hogy a tardosi bánya lezárt, vagy bejárható? Mennyi időt érdemes rá szánni?
"Szerintem jót tett a szakasznak, hogy Létavértes után nem a határ felé megy a jelzés, hanem a szőlők felé. Sok szép helyen mehettünk, és személy szerint én örültem, hogy végre nem aszfalton kell capplatni."
Teljesen egyetértek veled, nekem már öt éve is nagyon tetszett ez a rész, (az aszfaltot kerülendő, én már akkor is erre mentem). Örültem is, amikor láttam, hogy áthelyezték erre az utat.
Mivel itt kértem segítséget tőletek, be is számolnék röviden a hétvégi Alföldi Kék szakaszunkról. Röviden: az új festés elég jól követhető itt is, egy részen volt csak egy kisebb kavarodás, jelzéshiány. Az újonnan elhelyezett útjelző táblákat értelmezni reménytelen feladat, fel is adtuk egy idő után, csupán az érdekesség kedvéért vetettünk rá egy-egy pillantást.
Első nap Létavértesről indultunk, és viszonylag eseménytelen út során értünk el a Vekeri-tó melletti Dorcas kempingbe este, ahol a szállásunk volt. Nem épp olcsó hely, viszont nagyon közel van az úthoz, és télen is meg lehet ott szállni. Mondjuk a szállásfoglalás nem volt egyszerű, de végül az iranymagyarorszag.hu oldalon keresztül sikerült megoldani. Szerintem jót tett a szakasznak, hogy Létavértes után nem a határ felé megy a jelzés, hanem a szőlők felé. Sok szép helyen mehettünk, és személy szerint én örültem, hogy végre nem aszfalton kell capplatni.
Másnap Bánkon keresztül a "fancsikák" mellett haladtunk. Jó tudni, hogy Halápon már jó régen leégett a csárda, tervezik a felújítását, de egyelőre ennek semmi nyoma. Mi a szomszédos tanyára kopogtunk be, hogy vizet kérjünk, és szívesen adtak is nekünk. "Fenn" a Hármas-hegy alatti vasúti végállomáson viszont nagy élet volt, büfé is üzemelt. Sajnos a nyitva tartását nem néztem meg. Vizet itt is lehet vételezni kútból. Mi szombaton dél körül jártunk arra. Szállásunk aznap Nyíracsád előtti Buzitán volt, az önkormányzat által üzemeltetett "Kéktúra házban".
Harmadik nap belevetettük magunkat a Nyírség szívébe. Ezen a részen érezem egyedül a jelzésfestést problémásabbnak, de csak az eddigiekhez képest. Volt egy rész a Gánás-hegy előtt, ahol egy pillanatra el is kavartunk, mert nem volt egyértelmű a felfestés. De végül útra találtunk és ez után a kis közjáték után első állomásunk Nyírlugos volt, ahová túl korán érkeztünk, mert a pecsétet őrző Paradiso bár csak 13 órakor nyitott ki aznap. Addig is megebédeltünk, pihentünk, majd a pecsét beszerzése után továbbrobogtunk. Kis tanakodás után a Hoportyót is megmásztunk, aminek a "bejáratát" most is eltévesztettük elsőre, akárcsak 10 évvel ezelőtt. De végül a kiakasztott, nem túl szép, de hasznosnak talált műanyag flakon vezetett nyomra minket. A tövében megtaláltuk a kis ösvényt a "csúcs" felé. A sikeres csúcstámadás után besétáltunk Istvántanyán keresztül Nyírbogátra, ahol vonatra szálltunk.
És én hozzátenném az Okány - Biharugra szakaszt is, ami ugyan nem homokos, ellenben mocsaras. Szóval ott eső után mi gyalog is nehezen haladtunk, bringával ilyen időben lehetetlen küldetés. Ha jól ki van száradva, akkor elképzelhető, hogy bringázható, ezt nem tudom, viszont érdemes lenne ennek is utánajárni.
Nem kék túra, de tegnap jártam pár szép helyen: Apc - erőd templom és tengerszem; Somoskő: vár, bazalt ömlés, kőtenger és Krúdy -forrás; Salgó: vár és boszorkány kövek; Kazár: riolit tufa dombok és bányató.
Ha gondoljátok majd csatolok képet a fentiekről :)
Hadidoki: értem a gondolatmenetet, talán majd másodszorra nekivágok gyalog, első körben marad a bringa a túratársammal egyetértésben. Sajnos mindketten híján vagyunk a hosszabb szabadidőnek, így abból a kevésből kell főzni ami van.
Tudtam hogy láttam én is ezt a táblát a téves adattal, egy pillanatra el is gondolkoztam rajta hogy ez nem lehet.
ez volt az a tábla
Viszont a Fortepanon nézelődve találtam egy-két érdekes fotót Inászóról is. Sokan ledermednek és borzonganak Derenken a kéktúrán, pedig az ország tele van "Derenkekkel", némelyik sokkal tragikusabb sorsú volt mint az Aggteleki-karszton lévő falu.
Inászó nem volt olyan tragikus, csak simán megszűnt létezni.
1. Inászó 1933-ban, még kisvasútja is volt... Forrás:Fortepan
2. Nagyjából ugyanarról a helyről 83 év múltán. Csak a meddő bányaudvarok maradtak
Kérdés, ha valaki értene hozzá, amit nem nagyon hiszek...
mik lehetnek ezek a kerek, salakosnak tűnő tömbök, nekem kohászati mellékterméknek tűntek. Az erdőben láttam őket.
Olyan finom, púderszerű a por, hogy minden lépésnél felszáll a cipőtalp alól.
A székesutakon (szikföldes utakon) van ez a nagyon finom por. Amikor a szél ezt elfújja, alatta olyan kemény a föld mind a beton. Ez valóban jellemző az Öttömös - Szatymaz közötti vidékre.
Sükösd és a Petróczi iskola között szerintem is homokos a talaj, de utána azt láttam, már inkább poros, mint homokos. Lagalább is én így vettem észre. Olyan finom, púderszerű a por, hogy minden lépésnél felszáll a cipőtalp alól. Persze voltak homokosabb részek is, de az volt a kevesebb.
gondolom, esős idő esetén egy az egyben kiváltható a "széles, sáros földút" kifejezéssel. :-)
Azért a homokon jó sok esőnek kell ahhoz esni, hogy igazán sáros legyen. :-) Az erdőkben lévő "malacfürdetők" kivételével azért nem nagyon áll meg sehol a víz.
Sükösd-Rém-Érsekhalma szakaszon, a rémi mezőgazdasági telephez vezető aszfaltos út előtt van egy homokosabb rész, majd a mezőgazdasági telep után egészen Érsekhalmáig.
Császártöltés-Kéleshalom közötti szakaszon Császártöltést elhagyva egészen Kéleshalomig nehéz még a gyaloglás is a mély homokban.
Kéleshalom-Kunfehértó között egy-két kilométert leszámítva "kegyetlen" útviszonyok vannak. Száraz időben a kerékpáros teljesítés kizárt.
Kunfehértó-Öttömös között a a Kiskeceli út jó homokos, az 53-as út után a Jánosteleki-erdő, majd a Felső-átokházi-erdő melletti út is futóhomok száraz időben.
Öttömös-Rúzsa között végig homok. Kerékpárral való teljesítés tekintve a Tanulmányi-erdőből átérve az 55-ös úton válik igazán nehézzé az út.
Rúzsa-Bordány között a Vágó előtti két-három kilométer majd a Vágó utáni aszfaltos szakasz végétől egészen Zákányszék előttig nehéz az út.
Bordány-Sándorfalva között csak Bordány után Zsombóig kell düllőúton menni. A Zsombó utáni rész szerintem nem veszélyes.
Sándorfalva után a dóci bekötőútig vannak homokosabb részek.
Ópusztaszert elhagyva a Tisza töltésig, inkább már a sár miatt lehet aggódni egy-egy csapadékosabb nap után, de száraz állapotban is rémisztő ami ott van.
A fentiekhez hozzátartozik, hogy a zártabb lombkoronával rendelkező erdőkben sokkal jobbak lehetnek az útviszonyok mint a nyílt szakaszokon. Még akkor is ha már régen volt eső.