"Magyarországon ásványi alapolaj készül, a szintetikus bázisolajokat importálják, főleg a Távol-Keletről, Ázsiából. "
Igaz a cikk nem fejtette ki hogy pontosan melyik országokból de nem csodálkoznék rajta ha a legnagyobb árbevételű állami kínai vállalat a Sinopec termékei is forgalomba kerülnének Európában valamilyen formában.
Sajnos jól látod, az hogy szitokszóvá vált a "kínai" ennek oka van. A rendszerváltás után megjelentek a kínai ruhák és vacak műszaki cikkek, alaposan beleégtek az emberek agyába. A minőség terén sosem lesz egy kínai, netán teljes egészében ott tervezett termék egyenértékű egy neves márka termékével. De még egy nagy gyártó is az ottani beszállítók alkatrészeiből építi meg a dolgait. Braun borotvára is igaz, tapasztaltam sajnos egy 98-as német Braun után.
De néztem a híjnyírókat a Media markban kézbefogva mindnek szerencsétlen volt a hajhossz beállítása, és beteges a kapcsolója márkától függetlenül 5500-15000-ig néztem kézbefogtam mindet. Csak remélem hogy olajfinomítójuk nincsen, vagy nem szállítanak ide kínából.
Csak egy példa erre a kínai olcsó gyártásra. (sajnos ez a világ trendje mára)
A Remington három évvel ezelőtt a Xiaomi-val közös útra lépett, és ezért kiszervezte kínai gyártásba - hasonlóan Tesla módon -, a fogyasztói elektronikai termékeinek túlnyomó részét. (borotvákat, hajformázókat, ...stb...stb...stb) Mivel a kínai Xiaomi ma már (sajnos) nem csak okostelefonokat gyárt, hanem a piac nagyobb szegletéből is szeretne részesedni, ezért mára már rengeteg fajta fogyasztói elektronikai termékeket tervez, gyárt és értékesít, így a minőség olyan lett amilyen. Az 5 évvel ezelőtti Remington borotvámnak a közelébe sem ér a mostani (kínai/xiaomi) Remington, annak ellenére, hogy a Remington név ott van a borotván. De ez igaz például a Timex órákra is. Sajnos azok is már kínában gyártódnak.
De nem is azzal van a baj, szerintem, hogy ott gyártják, hanem az anya országhoz képest sokkal gyengébb minőség ellenőrzés és anyaghasználat az ami ....
Eddig sem rajongtam a Tesláért, de most hogy az olcsó gyártást választják tutira nem veszek 10 év mulva sem amikor már minden második autó elektromos lesz. Ráadásul mint az Adidas cipő vagy bármi más made in China, de az ára made in Germany. A minőség meg sosem lesz USA, Germany,Japan.
"... a legjobb, hogy még a tesla is a felsorolásban van..."
Ezen ne lepődj meg. Tegnapi friss hír, miszerint a Tesla a nyár elején megállapodást írt alá Kínával, hogy Sanghajban építi fel első elektromos autókat gyártó üzemét az Egyesült Államokon kívül és az ott felépülő üzemben 2019-től évi 500 ezer autót fognak majd gyártani. Kínában minden lehetséges... nincs lehetetlen :)
A Mecafiltert is nyugodtan odateheted a prémium termékek közé gyári minőséggel. El kell olvasni a gyár történetét, stb., hogy kik a fő piacai (Franciaország, Oroszország) és amellett hogy hány országba használják még termékeit. Nem mellesleg, hogy milyen autókhoz gyárt szűrőket. (Én sokat használtam ezt a márkát)
Először nem akartam válaszolni, de aztán mégis...és ezzel részemről a téma lezárva. Mindenki használjon belátása szerint azt amit akar. Én a Filtron olajszűrővel, rábeszéltek a boltban, megjártam (két autónknál is), azóta csak a prémium márkákból veszek. De előtte is azokat használtam.
Az általad beidézett szöveg pedig remek példája a szokásos marketing szlogennek. Főleg csak az!
Történetesen a Citroen/Renault/Peugeot vonalon van szerviz ismerős (raktárvezető egyébként) és biztosra állíthatom, hogy ezen három autó márka olaj/levegő/üzemanyag (akár benzin vagy dízel) és utastér szűrőit gyári első beszerelésnél a Purflux vagy a Champion szállítja. Nagyobb arányban a Purflux. Szervizben az első cserékkor ezekkel találkoznak.
A Filtron a tutira biztos, hogy csak a közepes minőségi kategória és nem a prémium!
A Skoda és VW autói (VW csoport tagjai) a Mann vagy Mahle szűrőit kapja első beszerelésre, az olasz vonalon az autók pedig a Sofima kisebb arányban a Hengst.
a legjobb, hogy még a tesla is a felsorolásban van. gondolom áramszűrőt szállítanak nekik............ tudom, hát az utastéri pollenszűrő. hát annak minősége még kérdésesebb, mert ha kiveszem a kocsimból, akkor is megvagyok. zsigulikban sem volt sok, mégis 30 évet lehúztunk velük.
A Mecafilter egyik legsikeresebb terméke az az üzemanyagszűrő, amelyet benzin- és dízelmotorok számára egyaránt kifejlesztettek. A Mecafilter szűrők, amelyek a világszínvonalat képviselik, a legmagasabb szinten biztosítják az üzemanyag tisztaságát, ami a motor hibátlan működésének az alapfeltétele, de hozzájárul az élettartama növeléséhez és a teljesítményének a javulásához, ezen keresztül az üzemanyag-fogyasztás csökkenéséhez, a környezetszennyezés mérsékléséhez is. A Mecafilter szűrők nemzetközi versenyképességét bizonyítja, hogy a Renault autógyár futószalagjairól legördülő autók 80 százalékát a moszkvai gyár termékeivel szerelik fel. A franciaországi cég Európa negyedik legnagyobb szűrőgyártója. Nagy autógyártók gyári beszállítója, mint pl. az AUDI, CITROEN, PEUGEOT, RENAULT, OPEL, SKODA, VW.
Filtron: Első beépítésre tervezünk és gyártunk szűrőket olyan neves és elismert autógyártók számára, mint: Mercedes‑Benz, Volkswagen, Jaguar, Rolls‑Royce, Renault, Volvo vagy Tesla.
Az én véleményem és ehhez tartom is magam, vagy is az autómat, hogy érdemes (szűrőkben is...) az autógyári beszállítók termékeire koncentrálni, mert ugye az nem lehet vita tárgya, hogy azautóiparban elvárt minőség megköveteli a nagyon magas szintű gyártástechnológiát.
Alig kerülnek többe a prémium gyártók szűrői mint a többi középkategóriás minőség, de legalább tudatban biztosak lehetünk, hogy jól választottunk és a motornak is és az autónknak is jót tettünk.
Gyári beszállítók például a : Champion, a Sofima, a Mahle, a Knecht, a Mann, a Hengst, a Bosch, a Purflux...
A többi, mint például - és a teljesség igénye nélkül -, az Alco, a Starlien, a Denckermann, a Dreissner, az SCT, a Kamoka, a Jakoparts, a Mecafilter, a JPN, az Ashika, a Filtron, az UFI, a Meyle...és a sor végén a magyar Technofil valamint az Armafilt már nem gyári minőség, csak ahhoz közeli.
.....elszámoltam tízig..... mert hát mégis csak szalonképesnek kell maradni :)
Idézlek téged
"Ezért az szűrőpapír: abszorpcióképességét -a felület és vastagság szorzatát- és a szűrésben résztvevő papír össz súlyát, veszem figyelembe. Úgy érzem ennyi adat már elég, hogy szűrési minőséget leszűrjünk." -- Nem akartam nagyon mélyen belemenni mert nálam már ott elbukott a teszt amikor Summary értéknél tök érdektelen vizsgálatok eredményeit beszámítva állítanak rangsort. Szóval eljutottunk odáig hogy a felület és anyagvastagság szorzatából és egy odacseppentett olajból megállapítható a szűrő minősége. (Számodra) Amit a tesztlaborokban hónapokat és milliókat elköltve okoskodnak ki a hozzáértők ? Mehet az egész bagázs a lecsóba. Elég lesz minden laborba egy ember és műszerezettségnek meg egy fecskendő amivel csepegtet. Szóval megvizsgálta az abszorpcióképességet. Khm... az első cseppentés és az utolsó cseppentés között pontosan 3:20mp telt el. Tehát az első vizsgált anyagban az olaj 3:20mp-el több ideig barangolhat mint az utolsóban. Korrekt ? (Függetlelenül attól hogy melyik tesztanyag mit mutatott.) Mindenki döntse el maga ! Vallom ha már teszt akkor legyen korrekt. Cseppentsen egyszerre mindegyikre vagy cseppentsen és adott idő után fényképezés, dokumentálás. Aztán jöhet a következő cseppentés.
De ez így....... - megint elszámoltam tízig :) És hol van a további vizsgálat mikor a szűrőanyag már telítődött a tiszta olajjal ? Hisz számunkra ez lenne a leglényegesebb informácó hisz nem szárazon működik a szűrő. Így ez a vizsgálat max arra mutat rá, hogy a szűrő életében az első pár másodpercben hogy telítődik fel az anyag. Amint feltöltődött, onnantól a transzmissziós érték válik lényegessé. Viszont nem lett vizsgálva hogy ez milyen értékű. Hogy változik az olaj tömegárama a szűrőanyagban nyomás alatt ? Kalibrált szennyezett tesztolajból mennyi és milyen méretű szennyeződést szűrnek ki ? Hogy változik a szűrők anyagminősége, szerkezete az olajjal érintkezve és ez hogy változtatja meg a transzmissziós képességét és a szűrés hatékonyságát jó vagy rossz irányba ? Lásd szakítószilárdság mérése a száraz szűrőanyaggal majd meleg olajjal telítve. Igencsak megváltoztak az értékek. Hogyan változik meg az olaj tömegárama és a nyomásviszony, a megkerülő szelep viselkedése a szűrőpapír mondjuk 50% szennyeződéssel telített állapotában. Stb...
Persze ehhez már komolyabb műszerezettség kell. Ja, meddig is van száraz tiszta állapotban a szűrőanyag a szűrő beszerelése után ? Milyen releváns információt ad nekünk az az egy csepp a későbbiekre nézve ? Hmmm....
Szóval látványos teszt de az eredmény a hiányosságok miatt számomra szűrőminősítés szempontjából így értékelhetetlen. Amúgy rengeteg tesztjét láttam és olvastam már ennek az embernek hisz tele van a net az olajforralós, fémkoptatós, motoröblítős stb. videóival . Ezek értékes információ tartalma nagy szórást mutat. Sajnos mint a legtöbb vlogger / youtuber esetében. Az hogy melyik szűrőket említettem meg az nem arról szól hogy én mit védek hanem arról hogy kerestem alacsony és magas pontszámot elért szűrőt is az összehasonlítás érdekében. Felsorolhattam volna többet is az összehasonlításban de nincs kedvem és időm odalakat teleírni ezen értékek taglalásával. Egyben a fórumozókat sem untatnám vele.
Részemről itt be is fejeztem ezen konkrét téma további boncolgatását. Majd mindenki eldönti, hogy szerinte mennyi és milyen adatból lehet eldönteni egy szűrő szűrőképességét és minőségét.
Tehát számomra Nyemi fórumozó "Úgy érzem a számok beszélnek ." kijelentése egy kérdést vet fel.
Miről ??
Annyira elmerülsz a favorizált szűrőd védésébe, hogy össze vissza írogatsz.
Idézem magamat:
"Ezért az szűrőpapír: abszorpcióképességét -a felület és vastagság szorzatát- és a szűrésben résztvevő papír össz súlyát, veszem figyelembe.
Úgy érzem ennyi adat már elég, hogy szűrési minőséget leszűrjünk."
Íme:
A gyengébbek kedvéért: ez a narancs sárga számsor és minél magasabb, annál jobb szűrési minőséget takar.
Ezt megtoldva a olajnedves szakító szilárdsággal (kék számsor). Kijelenthető , hogy egy jó támpontot ad, a szűrő hosszabb távú alkalmazás esetére is(lifetime).
Ezúton szeretném meg Köszönni Piotr Tester -nek , hogy ezeket teszt eredményeket rendelkezésünkre bocsátotta.
Kételkedőknek elmondanám : azok a szűrők amiket mi általánosságban a boltokban veszünk , nem prémium kategóriába sorolhatók , avagy a benne lévő anyagok fizikai tulajdonságaik alapján elég jó képet kaphatunk a minőségről. Aki mégis jobbat szeretne, használjon prémium szűrőt, ahol már szintetikus anyagok végzik a szűrést . De számoljon azzal, hogy ezeket minimum kétszeres áron fogja megkapni(a jó minőségű hagyományoshoz képest). Akinek meg, megér ennyit "lelke rajta"tegye.
Kezdjük az elején A belinkelt a tesztben ugye lemérték a szűrő 1) komplett súlyát 2) a benne lévő betét súlyát. Nézzük a "győztes" Mann súlyát, 301g kapott érte 10 pontot Nézzük egy másikat, mondjuk egy GM/Opel szűrőt (hogy ne mindiga a Purflux-al foglalkozzak :) GM/Opel szűrő súlya 266g ezért 6 pontot kapott (4 pont hátrány) És a legkönnyebb a Purflux szűrő súlya, 242g ezért kapott 1 pontot (9pont hátrány )
Tehát max kilenc pontot lehetett ezzel veszíteni az elsőhöz képest. Hogy is befolyásolja a szűrő súlya a szűrés hatékonyságát, minőségét ? Ezen mérés alapján sehogy mégis az első lépésnél már hatalmas hátrány lehet szerezni a "versenyben"
2) Következő mérés a kivett szűrőbetét súlymérése. A szűrőbetét két lemeztányér közé van befogatva (nem mindig mint ahogy majd látható lesz ) és a két lemeztányért egy perforált lemezcső köti össze. A lemezcsövön lévő perforációk változatos méretben, mennyiségben és elhelyezkedésben vannak a csövön.
Ezek a perforáció mennyiségük alapján csökkentik a súlyt. Maradjunk az említett márkáknál. Mann súlya 2 tányér+1összekötőcső+ szűrőpaír 83g (10 pont érte). GM/Opel Hát a konstrukciója miatt megszívta. Csak az egyik oldalon van tányérja ! Hoppá igazságos verseny ez így, hisz súly alapján pontoznak ?! Na szóval GM/Opel súlya 1 tányér+1"összekötőcső"+szűrőpapír 55g 3pont (7pont hátrány ) Purflux súlya 2 tányér+1összekötőcső+szűrőpapír 67g 6pont (4pont hátrány ) Ha a gyártók csak 0,1-0,2mm-s anyagvastagság eltéréssel gyártják a fém alkatrészeiket már röpködnek is a "súlyos" gramm eltérések.
Tehát ezen 2 mérés után a A 38 pontos GM/Opel 11pont hátrányba került A 29 pontos Purflux 13pont hátrányba került a "győztes" Mann 58 pontjához képes.
De jó lenne ha a szűrők súlya alapján lehetne megvenni a szűrés hatékonyságát, minőségét. Mint a hentesnél, dobjon rá még 10 dekát :)
Tehát számomra Nyemi fórumozó "Úgy érzem a számok beszélnek ." kijelentése egy kérdést vet fel.
Miről ??
Üzenem a gyártóknak, hogy jó vastag és nehéz anyagból gyártsák a szűrőházakat és akkor nyertesek lehetnek. Még jól is járnak mert akkor többen fognak szűrőkulcsot venni mert a csavarhúzót nem lehet majd beleverni a páncéllemez szűrőházba :)
ui. :) Milyen furcsa hogy a Filtron aminek a szűrőanyag térfogata ! 203cm X 6cm X 0,075cm = 91,35cm3 a legjobb addig a Mann szűrőnek a szűrőanyag térfogata 170cm X 4,1cm X 0,083cm =57,851cm3 7. legjobb (a táblázat szerzője megkeveredett a mm és cm összeszorzásánál )
Ennek ellenére a Mann a pontversenyben az 1. lett (57p) míg a Filtron holtversenyben a 4. (39p) lett aminek a szűrőanyag térfogata.
36.7%-al kevesebb szűrőanyag és mégis a Mann a győztes ?
A többi tesztrész elemzését már nem is írom, lenne mit de eleget klimpíroztam már a billentyűzeten.
Úgy érzem a számok beszélnek . ........ Amúgy evvel befejeztem a meggyőzést , aki nem ért a számokból az vessen magára.
Én meg óva intenénk bárkit attól, hogy az alábbi tesztek alapján és főleg a linkelt táblázatban szereplő végeredmények alapján bármiféle következtetést vonjon le a szűrők szűrési képességeivel kapcsolatosan !!
Ha kell és más igényt tart rá akkor szívesen leírom az érvelésem.
Van benne OFF is így akit nem érdekel az ugorja át ezt a hozzászólást.
Csak erős idegzetűeknek ! :)
Szürkén szedve amit Te írtál.
"A linkek amiket adtam azért nem mondanak neked semmit (már bocs, hogy ezt írom) mert nem merülsz el a részletekben."
Hát ja. Én olyan ember vagyok aki mikor megvette az autót rögtön azzal kezdte, hogy a hozzá adott gépkönyvet szinte az utolsó szóig elolvastam.
Tapasztalat, hogy már ez sem általános. Majd mikor lett rá lehetőségem akkor elolvastam és nem csak átlapoztam a gyári szerelési dokumentum mind a 2899 oldalát. Majd az angol leírás 3421 oldalát sem hagytam parlagon a sok sok magyar és külföldi cikkel egyetemben amiket ezekről a motorokról írtak.
Szóval én tényleg nem merülök el a részletekben. :)
És milyen furcsa, hogy a mikor a Renaultnál rájöttek a HK csapágy gyorsabb kopására akkor megváltoztatták a csapágyat, de a szűrőhöz nem nyúltak.
" Tévedsz mert azt is megváltoztatták méghozzá a visszafolyásgátlót szelepet. "
Ez mit is változtatott a működésen vagy az általad hiányolt nagyobb szűrőkapacitás vagy a by-pass nyitási értékel kapcsolatosan ? Elvégre Te erre vezeted vissza a HK csapágy pusztulását. Akkor most leírom, hogy tudjál róla, mert úgy látszik, hogy nagyon lemaradtál. A gyártó cég technológiát váltott. Nem az autógyártó hanem a szűrőgyártó. Konkrétan a Purflux LS932 az LS309-t váltotta le 2008.10.10-től. Tehát minden autógyártó az LS932 kapta ezután az LS309 helyett. Tehát a Renault és a többi LS309-t használó autómárka emiatt váltott. És nem a Renault csapágyproblémája miatt történt ez. A szűrőgyártó áttért egy olcsóbb és egyszerűbb technológiára. Ezt a LS932 és előtte az LS309-s szűrőt nem csak a Renault használta és használja a dieseleiben hanem a Dacia, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, Vauxhall.
Benzinesből meg még többen de ez mos nem tartozik ide.
" A linkek amiket adtam azért nem mondanak neked semmit (már bocs, hogy ezt írom) mert nem merülsz el a részletekben.
Például az a szűrő amit te használsz: annak a szűrő papír felülete ~670cm², mint láthattad az előző hozzászólásomba a benzines Opel-é is több, de ha dízelest nézzük Pél. OC93-as az meg 1300cm². "
- Ugye azt is tudod hogy a szűrő felület mérete az csak egy dolog a szűrés szempontjából. Az sem mindegy hogy a szűrőanyag milyen vastagságú, milyen szennyeződés tároló képességű és milyen ellenállást fejt ki bizonyos viszkozitások alatt. A nickneved alatti topiklistából kiderült számomra, (utánanéztem hogy ne legyek felületes és elmerüljek a részletekben :) ) rengeteg mindenhez érthetsz.
A Higgs-bozon-tól a kvantumon át a világegyetem rejtett dolgait is kened vágod így számodra nem lehet gond kiszámolni hogy adott méretű, különböző anyagú, vastagságú, szerkezetű és ellenállású szűrőanyagok milyen hatékonysággal, sebességgel engedi át a különböző viszkozitású, anyagú, telítettségű olajokat különböző olajnyomás értékek mellett. Így aztán kapásból meg kell mondanod, hogy melyik szűrő igazán jó az 1,5 dci-kbe. És azt is, hogy miért olyan idióták a Renault mérnökök hogy lassan egy évtized után sem akarnak változtatni a régebbi 1.5 dci motorok szűrőjénél. Pedig csak egy utasítás lenne a szervizek felé és egy újabb cikkszám a gyári szervizprogramban.
"A nagyobb szűrő típusát Mann-Knecht Mahle-Hengst vagy netán K&N gyártótól vállalod be , kétlem hogy mellé nyúlnál :)"
Miért is lennének jobbak nekem ezek mint a Purflux ? És ha már a cm2-en lovagolsz. Nézd meg hogy a Purflux mennyivel nagyobb felületet tett bele ugyanakkora szűrőházba mint a Mann vagy a Mahle pedig mindegyiknek magasabb a háza. ( Purflux LS370, Mann W712/75, Mahle OC 405/3 ) https://www.youtube.com/watch?v=jsE7j_qwYZQ
- És visszatérve az opeles szűrődre. Miért is kellene nekem az Opel szűrőméretéhez hasonlítgatnom az általam használtat ? Hasonlítom az MIII-ba szerelt 1,5 dci motoréval amihez Purflux-ból az LS933-as szűrőt írják. Ez 13mm magasabb az LS932-nél. Azt hiszem ez nem egy nagyon jelentős növekmény főleg annak tudatában, hogy ezek az autók már DPF-el rendelkeznek. Feltételezem ismered a DPF használat "jótékony" hatását az olajra. Ennek ellenére ezekről a motorokról már nem hallani csapágyproblémát. Miért is ?
Nem a szűrő hanem a módosított csapágy miatt. Viszont egy ami nagyon változott. Míg az korai 1,5 dci-knél még max 30000km vagy 2 év volt az olajcsere intervallum addig a Ph2-nél és az és újabb 1,5 dci motoroknál már csak max 20000 km és ehhez még kapott olyan olajat ami a DPF-hez is jó. Bizony ebben az autóban nem bírja az olaj a marketingre kitalált 30000km-t az általános gépjármű használata mellett.
- Bocs, csak nem akarod nekem bemutatni az 1,5 dci-t ? Ha elkerülte volna a figyelmedet 14 éve ezt hajtom. De ezt odaát talán elolvashattad már ha akartad. Amúgy kezd el értelmezni a cikkben leírtakat.
"A hajtókarcsapágy-probléma értelemszerűen a nagyobb teljesítményű motorokra jellemző. A 65 lóerős változatnál, ami a kék furgon-Clióban van, szinte soha nem fordul elő, de a 82 lóerős változatnál, ........ sem törvényszerű. Rutinos rönósok a száz lóerő fölötti 1,5 dci-knél megelőzik a bajt, és 150 ezernél bedobnak egy új csapágysort, még mielőtt szétmenne a főtengely. " ...... "Szó sincs róla, hogy védelmembe venném a K9K kódra hallgató motort, szerintem óriási hiba, ha egy gyártó akár a karbantartási előírásokkal, akár egy-két rosszul méretezett alkatrésszel idő előtt küldi halálba a motorjait, de ha ismertek a problémák, a tájékozott felhasználó elébe mehet a bajnak."
- Ugye tudod hogy mindegyik modell azonos szűrővel tehát azonos szűréskapacitással megy ugyanakkora motorban és olajmennyiséggel.
A 82 lovasnál szűr rendesen, de a 101 lovas nagyobb nyomatékúnál nem ? Egy túrót ! A nagyobb nyomatékú motor a csapágy alulméretezése miatt megy tönkre nem az olajszűrő felületmérete miatt.
Az lehet hogy kicsi a szűrő de ez problémaként a 30000km olajcsere intervallumnál jelentkezhet. Na annyit biztos nem bír az olaj ebben a motorban általános gépjárműhasználat mellett. Nem véletlen csökkentették le az olaj csereintervallum értékét drasztikusan.
Nem a szűrőméretet növelték, hanem az olajcsere intervallumot csökkentették drasztikusan mert az olaj nem bírja ! Persze ha az olaj nem bírja akkor a szűrő sem fogja mert idő előtt telítődhet.
Konklúzió
A hiba fő okozója a nem megfelelő HK csapágy aminek a gyors kopását még jobban elősegítette az olaj hosszú csereintervalluma.
"... Okos ötlet ..." Nem. Ez a volt Szovjetunió közlekedési kultúrájával rendelkező területeken, Európában már kifutott, elavult motor-, váltóolaj használat következménye. Én értem, hogy ha elvoltatok vele 60 évig, jó lesz most télen is. De a technikai fejlődés (korszerű motor- váltóolaj) szükségtelenné teszi ezt az "okosságot".
Szerintem ez marhaság. Nyilván mérhető különbség van, de nem lényeges (főleg a hazai hőmérsékleti viszonyok mellett). Nekem 510 000 km-es bontatlan blokk van a rohangálós dízelautómban. Nem nagyon van kényeztetve.
"szűretlen olajon futnak" ez relatív, mert szűrt olaj van az olajteknőben.
Dízel melegítés és környezet szennyezés témához egy szösszenet...
Pécsen a Konzum nyugati oldalán (aki ismerős arra felé tudja miről beszélek) ki van jelölve táblával(!) 5 db Taxi droszt, pont annyi fér el ott. Már jó ideje ettől feljebb, ami már sétáló utca és szépen lekövezett térkővel, ott is állnak taxik, általában 4-5 autó. A napokban többször is jártam arra és szinte mindegyik járó motorral állt ott, mindegyik dízel(!) mert hideg volt és ugye fűteni kellett az autó utasterét. Onnan kábé 50 méterre a téren karácsonyi kézműves vásár van, és milyen véletlen (az uralkodó szélirány ott dél nyugat-észak-keleti pont a taxi drosztok felől fúj) azt csípős erős dízelfüstöt mindet oda vitte. Kellemes volt azt szagolni. Ez nem környezet szennyezés?
Jó írja Olayos . De hozzáteszek én is még egy kicsit :).
"Akkor a rövid városi utakra használt autók csapágyai télen szűretlen olajon futnak?"
Reggeli induláskor (főleg télen) sűrű az olajnál, sajnos igen . Ez az állapot ideje olajhőmérséklet függő. Ezt elkerülendő, az egyik autószerelő haverom egy rezsót tesz az olajteknő alá (dízel autó), és indulás előtt bekapcsolja (egy elektronikus órával) , hogy felszálló hő melegítse. Okos ötlet, sajnos ezt csak garázsos autónál alkalmazható.
Ha valaki érdembe nem tud hozzászólni a témához , akkor szokott ez előfordulni.
Megszokhattuk már, ez a Magyar mentalitás . Ezért ne szívd mellre.
Én falun lakom, itt kapu nyitás-kiállás majd zárás a szitu. Szóval mi több ideig melegítünk. A szomszédom dízelje megy már vagy 15 éve így(akkor is használtan vette) , ráadásul csak 7 km-re jár . Szóval szerintem túl van lihegve kicsit téma.
És milyen furcsa, hogy a mikor a Renaultnál rájöttek a HK csapágy gyorsabb kopására akkor megváltoztatták a csapágyat, de a szűrőhöz nem nyúltak.
Szerinted miért ? Nem vélték hibásnak, alulméretezettnek ? Esetleg a komplett olajozó rendszert figyelembe véve nem módosítottak ?
Pedig biztos nem a portásra bízták a hiba okának kiderítését és annak a megoldását."
Tévedsz mert azt is megváltoztatták méghozzá a visszafolyásgátlót szelepet. A rugó+ lemez+vékony gumimembránt lecserélték egy komplett gumi szelepre amit a többi gyártó is használ. A linkek amiket adtam azért nem mondanak neked semmit (már bocs, hogy ezt írom) mert nem merülsz el a részletekben. Például az a szűrő amit te használsz: annak a szűrő papír felülete ~670cm², mint láthattad az előző hozzászólásomba a benzines Opel-é is több, de ha dízelest nézzük Pél. OC93-as az meg 1300cm²! Amúgy nem csak én mondom, hogy kicsi a szűrő ezeken az autókon. Persze távol álljon tőlem hogy rábeszéljelek a nagyobbra mert nem az én autóm. De ha van egy ismerős autószerelőd és időt fáradságot nem sajnálja, tutira is lehet menni a nagyobb szűrő berakásakor . Csak mérjetek olajnyomást előtte (régi szűrőnél is) is utána is . A nagyobb szűrő típusát Mann-Knecht Mahle-Hengst vagy netán K&N gyártótól vállalod be , kétlem hogy mellé nyúlnál :).
Ebben a videóban grammra megegyezik a gyári Opel olajszűrővel a Filtron valóban. Látszik kinézetre is, hogy a Filtron gyártja egy az egyben, csak más felirattal. Akkor viszont tényleg nem lehet rossz az olajszűrője, ha egy komoly autógyár első beépítésű olajszűrője is.
Mégegyszer l a s s a n: A hivatkozott dokumentáció alapján az olajszűrő gyártójának megállapítása nem lehetséges.
Azonban, ha próbavásárlásként beballagsz egy Citroen márkaszervizbe és vásárolsz 1109 R7 cikkszámú alkatrészt, akkor a termék kicsomagolása után megállapíthatod az olajszűrő gyártóját.
Én így tudtam meg a beszállítókat: - olaj: Hengst, - levegő: Filtron, - pollen: MicronAir, - benzin: Filtron.
Olvtársunk a by-pass szelepről írt, nem a nyomáshatárolóról.
A by-pass szelep nyitása hidegindításnál is képbe jön, mindaddig, ameddig a szűrőpapír két oldalán a nyomáskülönbség nem lesz a szelep nyitási határértékénél kisebb. Természetesen eltömődött papír esetében ez állandósulhat!
"Csak gondolj bele a Renault szűrőben 1,3bar nyit Bypass a hideg olajnak alapjáraton is 4-5bar a nyomása , avagy már nyitogat a túlnyomás szelep is. Ami egy olyan pulzálás tud elindítani hogy a bypass nem nyit a szűrőben akár ki is szakíthatja."
Nem a szűrő ellenállása miatt van 4-5 bar, hanem ennyi nyomás alakul ki, mire a szivattyú végignyomja az olajat a blokkon, a főtengelyen,csapágyakon, hengerfejen, turbón stb. Az olajszűrő ellenállása jóval kisebb, mert nagy a felület, amin az adott fordulathoz tartozó térfogatáram át tud folyni. Ehhez a felülethez képest a "cső" amiben a kenési helyekre eljut az olaj, jóval kisebb.
A nyomáshatároló szelep nem a szűrőben van, hanem az olajszivattyúban.
Ez olyan mint a fordnál "ford (performance)" eredeti termék-nek hirdetik aztán a doboza hátulján látom kis betüvel made in china(aztán lehet hogy csak a csomagolás kinai.
Tudott dolog, hogy a autógyárak maguk kevés dolgot gyártanak. Az alkatrészek nagyon nagy hányada beszállítóktól érkezik. Az is tudott hogy a beszállítók nem csak a gyáraknak szállítanak hanem a másodpiacra is. Viszont a másodpiacra nem adhatnak el gyári autógyártó logós vagy feliratos terméket.
Az autógyári termékre rákerül az autógyár logója, vagy neve (vagy mindkettő) gyári száma(i) és sok esetben a gyártó saját számsora és kevésbé jellemzően de sokszor a gyártó neve is.
Tehát ha van egy gyári logós szűrőd akkor abból a legtöbb esetben kideríthető hogy ki volta beszállító. De ehhez legalább egyszer látnod kell egy gyári szűrőt. (vagy más terméket ) Így ezt a terméket megveheted gyári logó nélkül nem márkaszervizben és olcsóbban.
pld.
pld. a Renault felirat alatt a Renault által használt számsor látható míg a Purflux, a gyártó neve felett a gyártó gyári kódja. (LS218)
Tehát ezzel a gyártói kóddal is meg tudod venni ugyanazt a szűrőt. És ez ugyanúgy gyári szűrő. (LS218)
Arra viszont figyelni kell hogy a webáruházak sok marhaságot írogatnak a Cross Reference terén így mindenképpen érdemes az adatokat a gyártók online katalógusaiban is leellenőrizni.
Vettem a pécsi Fordalk-nál gyár, Ford logós dobozban olajszűrőt. Kibontva a szűrőn a műanyag kör alakú részén belepréselve a MannFilter és egy azonosító szám sor. Közben utána pár nappal jártam a szintén pécsi Partnerautónál is és ott vettem, már csak a kíváncsiság miatt is, de a következő olajcseréhez amúgy is majd jó lesz gondolattal, egy MannFilter olajszűrőt, MannFilter dobozban. Na kérem! Pontosan ugyan azok a számok voltak a Mann dobozos szűrőn is feltüntetve/belepréselve!
Egyébként a Ford gyári szűrő beszállítója (levegő/utastér/üzemanyag/olaj szűrők) elsődlegesen a MannFilter, majd utána következően a Hengst, a Purflux és a Mahle. Ezek mindegyike gyári beszállítója az európai Fordnak.
Engem a Filtron olajszűrő szűrő (rábeszéltek a boltban a vásárlására) megszívatott, két egymástól külön autóban a családban. Hozzávaló, az autókhoz előírt olajszűrő típusok voltak pedig. Olajcsere után elég sűrűn ki-ki gyulladtak az olajnyomás hiányára figyelmeztető lámpák az autókban. Mivel így nem mehettünk, ezért a hibát behatárolandó, olajszűrő cserék voltak első körben. Szűrő csere után, Hengst szűrők lettek bele téve, azonnal megszűnt a hiba mindkét autónál.
Ma már nagyon sok márka, nagyon sok motorjához van "gyári" olajszűrő nemcsak a márkaszervizeknél. Meg sok esetben jobb áron is adják. Kedvezmény kérdése! (Bárdi, Unix, stb., ...)
Csak azért egy autógyártó pl. ezt a termékét is több beszállítóval/gyártóval végezteti.