Üdvözlet! Gyönyörű gép! Az 1890- tűnik nekem nagyon korainak. Ez mennyire biztos? Jól láthatóan már valahogy szabványos dolgokkal készült( lánckerék, fékek, kerék(racsni), stb) De csak kiváncsi vagyok, bármi lehet..én 1910- es től lőném be... Érdekességnek ugyan ilyen márkázott középtengely van az egyik kerékpáromban minta a racsnid, 1915- ös dátummal.
Megint lenne két kérdésem; az egyik egy off. Bocs!
Innen sokan egy másik topikban is előfordulnak, csak annak nem jut eszembe a neve, oda raknám az egyik kérdést. De így ide kell.
A fenti képen lévő márkajelzést ismeri-e valaki? Állítólag kb. 100 éves a cucc.
Ez egy nagyobb 33-as, 38-as villáskulcs nyelében van. Mi lehet a márka és kb. mikori lehet; ez volna a kérdés.
Másik: kérdeztem már egy illetőt, de a módszer nem működik nálam. Régi matricát szeretnék könnyedén, ha lehet leszedni a vázról, anélkül, hogy a festék sérülne. Hőpiszoly nem vált be. 1 mm2-enként jön csak le.
Nincs köztük olyan, mint amit keresnék. A link szerinti képen a Mecsek áll hozzá a legközelebb. Csak a felirat benne "LUXUS" lenne a kék bringa-logo nélkül. A szaggatott piros csíkozás sem passzol amúgy a két végén.
Megkeresem a matrica gyártót, mert némi javítással a "MECSEK" matricából könnyen kialakítható.
A "kiherélt" váz motoszkált egy ideig a fejemben....
Készítettem néhány képet a vázról, hogy jobban lehessen látni a beavatkozás helyét. Nem értek a kerékpárok átalakításához, de hegesztést, forrasztást már láttam. Ennek az átalakításnak pedig szerintem a minősége a gyárival egyenlő.... A festésen nem látszik toldás, maszatolás... A csíkok is szépek. Mindezt laikusként mondom, mivel nem vagyok járatos a korabeli kerékpárok műszaki színvonalának megítélésében. A képeket a múlt hét végén szerettem volna feltölteni, de nem jutottam gépközelbe. Most pedig megláttam pista72 hozzászólását (69220). Nagyon megörültem neki és köszönöm!
A bringa annyira megtetszett, hogy ha eunuch, ha nem, akkor is üzemképessé teszem, legfeljebb nem eredeti alkatrészekkel, de gurulni fog......
Nem a szó szoros értelmében veterán, de nem mai darab:
1980-as vagány Atala Supercross bringa kihasználatlanság miatt eladó. Elöl-hátul dobfék és teleszkóp, 3 sebességes, amit a váz közepéről lehet kapcsolni. Teljesen működőképes, csak rá kell ülni. 20-as kerekek, de az ülést felhúzva felnőtt méret. Jelenleg le van engedve, hogy a 9 éves fiam lába leérjen, de sajnos nem jön be neki a járgány...Mindenáron nem eladó, nem kiflire kell az ára:-) Aki tudja mi ez, az azzal is tisztában va, ha véletlenül felbukkan egy-egy példány, akkor azt 200 Euró alatt meg sem mutatják. Ár 40e ft.
A pumpa valóban ott van és valamilyen német márka, mint ahogy a katalógus tartalmának nagy része...
A katalógus valóban a 20-as éveké, de én inkább a vége-felé gondolnám úgy 28 tájára..
Egy dolog miatt: a dynamók közt látható Bosch az már nem az első 23-as, hanem a 20-as évek végiés magyar nyelvű - azaz a Robert Bosch Hungary plakátja...
Az hogy nem 30-as évek eleji az SV katalógus - azt meg az zárja ki, hogy még nincsenek benne a Csepel alkatrészek...