A legtöbb esetben a nagy anyacég csak a szokásos kötelező garanciaidőt adja. Minden garanciaidő, ami ezen felül megy, az a helyi kirendeltség saját akciója és a saját üzlete: abból az anyacég egyáltalán nem vagy nagyon kevés jutalékot kap. Ez a cég saját "befektetése" - ami vagy bejön vagy nem.
Mivel általában új termékekről, terméksorozatokról van szó, ezért a teszteken, a gyártási folyamatok során tapasztalt meghibásodási, valamint a korábbi árkategórián belüli mosógépek meghibásodási arányát veszik alapul. Ezután mérlegelik, hogy mennyi lesz várható eladott példány, illetve a marketingakció mennyivel dobhatja meg az eladásokat, korábbi tapasztalatok alapján. Van még egy befolyásoló tényező: a szervizesek kölsége. Mivel sokszor átalány + jutalék alapján fizetnek a szerviz cégeknek, ezért a nagykereskedelem miatt olcsóbban jutnak javítási munkához, mintha egy mezei vásárló hívná az otthonába. Ráadásul a szervizes is előre tud számolni a várható bevételeivel. Ezt még befolyásolhatja a lakosság gazdasági helyzete, a várható készlethiány, stb.stb.stb.
Az adatok ismerete után kezdődik a vuduzás és a gép kiadja, hogy hány eladott példányig éri meg a befektetett pénz. Ezek alapján eldöntik, hogy megéri-e a rizikó és egyáltalán jár-e a termék áremelkedésével? Kalkulálnak egy marketing költséget és kész is az eredmény. Általában pár ezer forintot rá kell még dobni az akció nélküli árra és onnantól már nagy valószínűséggel 5 év múlva is a pénzüöknél marad a cég.
Ezért van az, hogy szürkeimportból származó termékek olcsóbbak, mint a fehér importból származók, mivel a "fehéreket"a forgalmazó is nyilvántartásba vette, rádobta az extra "garancia-költséget", tehát az extra garanciával való kalkuálás során számoltak azzal a készülékkel is amit árulnak. Ezért is van, hogy a külföldről behozott szürkeimportos termékek (ami 1:1-ben ugyanaz) esetén hiába mondják az üzletben, hogy öt év garancia jár egy akció szerint, végül csak az alap garancia jár - de ezt csak a vásárlás után a garanciaidőn túli meghibásodás után vagy egyes gyártók/forgalmazók esetén a garancia telefonon vagy online érvényesítése után jönnek rá, hogy "átverték". Ha az eladó nem hajlandó rendezni az extra garanciális ügyet, akkor ilyenkor meg lehet próbálni hazai forgalmazónál reklamálni, és a legtöbb esetben megkapja a vásárló a nem számolt, olcsóbb készülékre is az extra garanciát - de ezt cége válogatja. Ami még fontos: nagyon sok extra garancia nem a boltban jár, hanem egy garanciális regisztráció után. Samsungnak pl. erre van online felülete, míg más gyártóknál nem vállalják írásban a garanciát, tehát elhiszed az akciót. Ezt érdemes mérlegelni, illetve a vásárlást előtt kideríteni, hogy van-e az akcióról írásos bizonyíték amit utána a szervizben is elfogadnak.
Az extra garanciával terhelt árban tehát benne van a várható szervizes költség, a rizikó faktor és a marektingköltség is - ez általában 10 - 15 000 Forint extra költség a vásárlónak, de ha a gép elromlik már az első szerviz alkalmával visszajön az ár. Más tészta a kiterjeszett vagy vásárolható garancia - az általában drágább is, mint egy promóciós garancia, de ez csak a nagyobb ritikófaktor miatt, hiszen az több rosszabb-jobb termékre érvényes.
Egy cég nem látja előre a jövőt, pláne ha a készülék nem is az országban készül. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a cég egy "ajándék" garanciával inkább egy befektetést vállal mint, hogy valóban bíznak a termékük szavatosságában. Az ugyanúgy lehet egy rossz széria, ami 3 év múlva fog sorban elromalni és 3 év múlva kiderül, hogy a korábban az akcióba fektetett pénz elveszett, nem jött be az tervezés - viszont ezt egy akkori vagy későbbi garanciakampány során belekalkulálják. Vásárló szempontjából viszont amíg a meghibásodás garancia időn belül van édesmindegy. Ezért az extra garancia esetén érdemes a nagyobb boltokat (MediaMarkt, Electro World, Extreme Digital) választani, mert ot 99%, hogy nem verik át az akcióval a vásárlókat, pontosabban az átverést nem a bolt, hanem a gyártó trehánysága az adminisztrációval.
Extra garanciás termék vásárlása előtt mindig nézzetek utána, hogy az extra garancia hogyan aktiválható!
Végigpörgettem a fórumot a szimeringek hibájáig de továbbra is tanácstalan vagyok. Egy Whirlpool AWT-2250 gépről van szó, ami már elmúlt 10 éves. Nagyjából 1 éve csinálja azt, hogy apró sárga pöttyökkel rakja tele a ruhákat. Ez a sötéteknél nem gond, de a fehér ingeken nagyon látványos.
Már cseréltem mosóport, Ariel por helyett Persil folyékony és Persil kapszula, de ez sem oldotta meg a problémát.
Eddig kétszer mostam át a mosógépet úgy, hogy 2 liter 10%-os ecet ment a dobba, kicsit járattam a 90 fokos programot, amíg meleg lett a gép oldala és egy éjszakán keresztül hagytam pihenni, majd végigment a program. A fűtőszál látszólah ugyanolyan retkes, sötét bevonatú maradt.
Ma arra lettem figyelmes, hogy a felnyíló ajtó alsó pereme, ami a kapcsolókhoz van közel, felhólyagosodott.
Szerintetek javíttassam vagy legyen helyett új? Köszi!
Köszönöm a jó tanácsot! Akkor holnap kérni fogom a szerelőt ( akit a garancia papíron található telefonszám alapján hívtam ki már először is), hogy mérjen zajszintet. Nem tudtam, hogy ezt is lehet kérni.
...és még mindig nincs válasz, hogy MIÉRT kell a fogyasztói ára? Mit befolyásol? Mivel nem xyz felhasználótól vette a vakerán, hanem a madarasteszkóban, így természetesen garanciás. Miért hívna magánszerelőt, és nem a garanciálist?
Szóval ez a része felesleges volt... :-(
Véleményem szerint bátran kell piszkálni a szervizt, míg normálisan működő állapotba hozzák a gépet. A "hangos" része a dolognak szubjektív, de méréssel objektívvé, - így összevethetővé - tehető az adatlapon szereplővel.
Kicsit szomorú vagyok olyankor, mint például most is, hogy valaki fölöslegesen gondot okoz magának, majd "segítséget" kér egy fórumon, ahol természetesen nem kap azonnal választ, az idő meg megy! Tudod régen az "Ifjúsági magazin: Orvos válaszol" rovatában Veress doki fantasztikus "bemondásai"-ra máig emlékszem: "Válasszon nevet a gyereknek!" :)
Megnéztem, ez a gép 180.000Ft-ba kerül, ezt kapta 75.000Ft-ért, ha ez nem gyanús, akkor nem tudom mi az?
Ezért bátorkodtam írni, amit!
Nincs semmi bajom a fagorral, elmegy az olcsó kategóriában, de csodák nincsenek, ugye?
"Bemutató" gép volt, hogy ez mit takar valójában ki tudja??? Ha szabadúszó szerelőt hív, az külön pénzbe kerül, ezért tanácsoltam, hogy a garanciális vonalról ne térjen le! Nem hiszem, hogy Te másként gondolod?
Csak halkan kérdezném: mi a jófenének kell tudnod, hogy mennyiért vette??? Ha hat forintért, akkor mi változik? Új gépre - vagy bemutatóra, vagy akármilyen kicsomagoltra mi a garanciát kizáró ok?
Azért van és segítünk is, segítettem is! De! A szakembernek nem azok az információk fontosak, mint a felhasználónak! Talán ezt megérted! Mivel vettél egy olyan gépet, amit itt senki sem ajánlott volna, ráadásul olyan módon vetted, amit főleg nem ajánl senki, nem tudom miért sértődsz???
Az, hogy van rá garancia nagy szerencse, ezen a vonalon harcolj, mást nem tehetsz!
Vetítés? Ne haragudj, de azt hittem ez a fórum azért van, hogy segítsenek egymásnak az emberek. Nem akartam én vetíteni. Más sem ír itt konkrét árakat, mégsem gyanúsítja meg senki. 75 ezer forintért vettük egy áruházban, és van rá garancia, 2 év.
Aug. 10-én fizettük ki a madaras áruházban. Bemutató darab volt, nagyon jutányos áron ( internetes ár töredéke). Na, de nem azért vettük, hogy visszaadjuk, hanem, hogy használjuk. 14-én szállították házhoz (kapun belülre), tehát nem kötötték be. Másnap kötettük be szakemberrel. A próbák során hangos volt, a centrizésnél ad egy sípoló hangot is, és mozog a dob, de ez a szerelő szerint normális. Nem tudom. Eddigi gépeim nem csináltak ilyet. Na, 16-án hívtam az áruházat, hogy gondom van. Kétszer azt mondta egy hölgy, hogy ki fogják cserélni, csak időpont egyeztetés miatt hívnak majd vissza. Vissza is hívtak, egy férfival beszéltem, miszerint nincs ilyen gépük raktáron, utolsó darab volt, nem tudják cserélni, hívjam a szervizt. A hosszú hétvége miatt csak 23-án tudott jönni, és azokat mondta, amiket már írtam. Ez a mosószerkifolyás új dolog, holnap hívom újra őket. Kicsit bosszankodom, mert jóhiszemű vagyok, de úgy látom nem éri meg. A mosószer azóta is csendben csordogál a gép alól...
Tudomásom szerint megszünt ez a 3 napos móka, ha offline üzletben vette. Ha nem személyesen vette át a készüléket, hanem kiszállították neki, akkor meg 8 nap . Mondjuk itt a mosógépnél ez érdekes joghézag. Mivel sok cég ezeket ingyen kiszállítja a vásárlás után.
"
a fogyasztó a megrendelt termék
kézhez vételétől számított 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a
szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket."
Tudja-e valaki, hogy mi a teendő, ha a szakszervizelős ember nem ismeri el a "hibát". Szerintem a vadiúj mosógép (Fagor FE 8312D) a centrizésnél zörög, hangos. a kisfiam nem mer leülni a WC-re, ha megy a gép, mert fél tőle. A régivel ilyen gond nem volt. Nem hiszem, hogy mi lennénk túlérzékenyek. Erre a szerelő azt mondta, hogy ha jól rendezi el a gép a ruhákat, akkor nem annyira hangos, meg ez ilyen, simán tud rajta írni, nem ugrál, akkor így kell elfogadni. Ez az egyik gondom. A másik pedig, hogy ez egy mosószeradagolós gép, amibe egy kis beépített tölcséren be kell önteni a folyékony mosószert, és a gép ezt utána magának adagolja. A szerelő, amikor kint volt, megigazította ezt a kis tölcsért, mert ki volt pattanva a helyéről. Na, ma ráértem, és gondoltam kipróbálom ezt az intelligens funkciót. Hát, sikerült...intelligensen felmosni vagy fél órán át, mert az összes mosószer a gép alá folyt ki. Most újra hívom majd a szervízt, de már sejtem előre, hogy mi lesz...ráadásul 2 szerelőjük van egész Pest megyére. Ilyenkor mit lehet tenni? Hány hiba után kell kicserélniük a gépet?
Az 5 év garancia nagy biztonságot szolgáltat! Nem is tudom miért nem követeli meg a kormány törvényben minden multitól ezt??? (persze, tudom :(((
Lala mesélte, hogy Horvátországi nyaralásakor benézett egy háztartásigép boltba, teljesen ismeretlen márkák kínálták magukat, de MINDENRE 5 ÉV TELJESKÖRŰ GARANCIÁT VÁLLALTAK !
Információként megosztom másokkal is, akik hasonló cipőben járnak: a nagyon olcsó (új Beko) és a nagyon jó (használt Miele) között végülis egy harmadik lett a befutó, mégpedig egy Samsung WF60F4E0W0W/LE típusú, buborékos, pittyegő, ledes, "jégkék" kijelzőjű (hihetetlen, de konkrétan ez is egy marketing izé a gépen hogy "ice blue":) készülék.
Az döntött, hogy most valami promóció van, és 5 év teljeskörű garanciát ad rá a Samsung (ez a promóció még a hónap végéig tart, MM, EU és még néhány egyéb üzletben). Így konkrétan öt évig ennyi pénzért (a használt Miele-nél kicsit olcsóbban) biztosítva van a mosás, remélhetőleg minél kevesebb szerviz-kalanddal, hiszen az a gyártónak se érdeke ebben az esetben.
Persze gyanítom, hogy mivel teljesen elektronikus a vezérlése, a megfelelő belső számlálója is pontosan tudja követni az idő múlását:)
Egyébként ez is egy érdekes fogyasztói-társadalom-vezérlő dolog: a "vajon meddig bírja a gagyi gép" kétségek helyett a gyártó egy konkrét, hosszabb időre biztosítja a fogyasztót, aztán statisztikailag majdnem biztosan tervezheti a következő eladást a célcsoportnak.
:-( Akkor legyen 5 év, melyek azok a márkák, amikkel jók a tapasztalatok? A többi háztartási gépünk(hűtő, tűzhely, mosogatógép) AEG, szintén 10 évesek, még működnek, javítva nem voltak. Ez jónak számít?
A tervezett élettartam manapság 3 év, a prémiumkategória gépeinél 5 év. És van a nagyondrága 10 évvel...
Szerintem felejtsd el a tízévigmegyhibanélkül gépet, és barátkozz a fogyasztói társadalommal. Kivéve a Mielét, de az meg mint írtam, első nekifutásra drága...
Sziasztok, Tegnap elromlott a mosógépünk, még nem tudjuk, hogy mi baja van, de ha cserélni kell, akkor már szeretném tudni, hogy mit akarok. Szóval 10 éves Fagor a mostani, szavam nem lehet rá, mert eddig sosem volt gond vele, pedig sokat használtam. Felültöltőset kell választanom, mert ez fér el. Olyat szeretnék, ami hasonlóan kihúz minimum 10 évet szerelés nélkül. Lehet tudni, hogy melyik márkáknak hosszabb az élettartama? Vagy milyet NE vegyek?
Hiba esetén felhívod a szervizt, egyeztetnek veled egy nem túl távoli időpontot, amikor kimegy a szerelő (ha minden jól megy) Aztán vagy meg tudja javítani, vagy nem, vagy van alkatrész, vagy rendelni kell. Vérmérséklettől függően vagy szétszedve (vagy nagyjából összelapátolva) ottmarad a gép, vagy elviszi, és ha kész vissza. Dióhéjban. Addig marad az alternatív mosás.