vissza a cégbe vele azonnal ! kiszedetni velük mindent es megfizettetni velük a klipszeket meg a listákat.
egyszer velem is eljátszották ezt egy toyotán. háromszor mentem vissza, mert szarul csinálták meg. a végén én rendeltem meg a toyotánál a cuccot és ők kifizették nekem. nem mertek szólni semmit.
(de csak egy példa ez emberi hülyeségre: az unokaöcsémet figyelmeztettem arra hogyan jártam velük, és hogy kerüle őket. ő azonban lusta volt 10 km-vel arrébb menni, ezért aztán szopott rendesen a leváló gumicsíkokkal, amiket a gyári listák helyett raktak bele és még rondán is néztek ki)
Tegnap bekerült a fűtött szélvédő a D2-be, nagyszerű találmány (eddig ónos esőben tudtam kipróbálni), de keserű tapasztalattal lettem gazdagabb:
Ha valaki szélvédőt cseréltet D2-ben (a D1-et nem ismerem) vegye le előre az A-oszlop külső borításait és a műanyag borítást, ami az ablaktörlő mechanikát takarja a szélvédő aljánál, mert hiába jónevű céggel csináltattam az ÖSSZES tartófület letördelték és szélvédőragasztóval gányolták vissza úgy, hogy egy k..rva szót sem szóltak róla, a műhelybe pedig nem engedtek be!
Mire hazaértem a vízzáró gumik 4-5 mm-re elnyíltak az üvegtől a menetszél miatt, gyorsan le is kapkodtam őket mielőtt a ragasztó teljesen megkötött volna.
A két A-oszlop burkolat nem menthető sajnos, megrendeltem őket, bár többe kerülnek, mint az új szélvédő!!!
Csere előtt tehát érdemes tájékoztatni a mestert mi hogy bomlik, mert elég drága a tanulópénz és ne az ügyfél fizesse!
Disco 2 hátsó sárhányó méreteit valaki meg tudná mérni nekem. A teljes szélesség és a rögzítési pont aljától mérve a magasság amire szükségem lenne. Az enyémen nincs sajna, viszont tudnék gyártatni egyedit, ha lenne méretem...
Illetve jól tudom, hogy az első és hátsó méret különböző? Csak mert az elsőt hátra próbálva nagyon nem illeszkedik. ?
Az ABS-méregetés engem is érdekel, nekem az a tünet, hogy állandóan megy az ABS-szivattyú, ezért lehúztam a tápkábelét, mert leégne, na így meg a sárga lámpa ég a műszerfalon, és persze nincs ABS.
Igazándiból már megszoktam a sárga pilácsokat a műszerfalon... ha néha-néha "megjavul" (ha ügyesen indulok, vagy ki tudja mi történik a kis lelkében, de néha elalszik a lámpa) olyankor örülök...aztán eccercsak mindenféle előzetes bejelentés nélkül újra felgyullad, akkor szomorkodom egy kicsit...viszont az ABS akkor is müxik ha világítanak a sárga pilácsok...szal érdekes dolog ez.
HA lesz valamikor ABS méregetős dzsembori szívesen csatlakozom...Köszi Pingu a meghívást!
ABS ECU? Van ilyen is? Lehet, hogy ez az izé nem jó és azért se nem jó az ABS a vasban? Valami időnként iszonyatos kerregésbe kezd a kesztyűtartó alatt, mögött, ban.
Mostanában nem hallom. De csak azért, mert lassan egy hónapja dolgozik rajta a sebész, hogy a fenekét és egyebeket megfoltozza....
Nos, én úgy fogom kezdeni - ha már kaptam tippeket - hogy kiszedem ezt az ALARM ECU-t és odaadom egy ismerősömnek, hogy nézze át, mivel elég jó elektroműszerész. Néha életet szokott lehelni ilyen dolgokba, hátha...
Neked egy ECU-da van (na jó ott az ABS és a légzsák vezérlő, de azokat hagyjuk, körbe kell őket vágni csipőfogóval:), az Alarm ECU, ami releváns. Az veszi a távirányító jelét, illetve vezérli ilyenkor az indezet. Ha jól emlékszem, a rázkódás érzékelő is abban van, amikor huppansz egy istenest, utána elkezd villogni az elakadás jelző. A jobb oldalon a műszerfal alatt van, talán a kesztyűtartó alatt, vagy benne, meg kell kérdezni Manualt.
Játszhatnám az agyam, hogy a Defiben nincs ilyen elektrónika, de nem lenne igaz, mert van, sőt. Az Alarm ECU-t hamarosan ganajozom kifele, még az ABS marad, a tráksen kontrol miatt, bár még mindig nem tökéletes az üzem, de hideg van, kinek van a villannyal baszkódni a szabadban.
Jut eszembe, a csörlőm kezd összeállni, ha kész leszek vele, akkor felteszek egy fényképes élménybeszámolót, persze csak ha igény van rá. A jelszó, "ne dobd ki, inkább javítsd meg" :) Most mondja valaki rólunk, hogy nem vagyunk környezetbarátak.
Nem vezettél félre, illetve én vezettem félre magamat. Néztem én alulról is, de mivel nem is láttam a váltótartótól, úgy gondoltam, hogy onnan nem szerelhető. Meg az angol nyelvű weboldalról is az jött le, hogy fölülről kell cserélni. Mivel még csak most ismerkedem ezzel a típussal, néha rendesen szívatom magam. Legutóbb a hátsó ablaktörlő motort szedtem apró darabokra, mert hol működött, hol nem. Kipucoltam, bezsíroztam visszaraktam és továbbra is azt csinálta. Már kezdtem volna szétszedni a vezetékeket, amikor átjött egy haver és egy perc alatt rájött, hogy nyitott csomiajtónál nem működik és ez nem hiba, hanem gyárilag ilyen. Legalább szépen meg lett kenve :)