Nem tudom, csak úgy ráfogtam, hogy az önindító 100A x 10V = 1 000 W amivel forgatja, de folymatosan lehet, hogy csökkenne ahogy átjárja az olaj...nem tudom, de nem nagyon lényeges dolog szerintem se.
Ha igaz amit a cikkben írnak és a továbbiakban is a várakozások szerint alakul az akkuk degradálódásának mértéke, akkor már a jelenlegi akkutech mellett is kipipálhatunk egy eddig súlyosnak tekintett problémát, a kapacitáscsökkenést. (Legalábbis a Teslák esetében.)
Bár a cikk pedzegeti, hogy a Tesla garanciája huncutul van fogalmazva, a gyakorlati tapasztalatok szerint a vártnál sokkal kisebb a degradáció.
And if the Dutch projections are accurate, a Model S battery capacity loss of only six percent after 100,000 miles is something I can easily live with--and better than I expected when I bought the car.
Mivel a használt akkuk további degradációja elég jól kalkulálható, jobban mint az újaké, várhatóan kibírja az akkuk többsége az autó teljes élettartamát 80% fölötti kapacitással, a második/többi tulajdonosnak sem kell sokkal kevesebb kilométer hatótávolsággal beérni.
Nem érdekel tovább a tudatlan, tanulatlan bornírt baromságtömeg.
B+, a Műegyetemen tanítottam majd tíz évet, és a mai terméstől komolyan mondom, hogy a pofám leszakad.. Egy kocsmában még elmegy, de egy "szaktopicban"..?..
Garantálom, hogy a mai termésért a BME-ről azonnal eltanácsoltak volna téged is, meg a spanodat is, fellebbezési-óvási lehetőség nélkül, bármilyen tárgy vizsgáján adtad volna elő...
Egyszerűen eszem megáll, nem is ragoznám - részemről lezártam. Ez nem az a szint, ahová hajlandó vagyok lesüllyedni...
Neked kellene felfognod, hogy nem érdekel minek nevezed, mi az elmélete, ha úgy nem működik a gyakorlatban. Te szedjed azt a gyógyszert ami elméletben meggyógyít, de a gyakorlatban megöl, én nem vagyok rá kíváncsi.
Sosem értettem az ilyen pökhendi elméleti "szakembereket" akik a gyakorlatban semmit nem képesek megvalósítani, mert leragadtak az elméleteknél. Ennyit tudtok, lovagolni a szavakon.
A kiegyensúlyozatlanságot feszegesd inkább, mert ott még elméletben sem igaz amit állítasz.
Még ennyi sincs, mert még ilyen üzemmódban is van adiabatikus és áramlási (szívási-kipufogási) veszteség. A súrlódási még ennek is csak egy része.
De levett hengerfejjel kézzel is könnyedén átforgatható jó és kent-olajzott állapotban még egy nagy motor is. No ezt a semmi erőt-veszteséget vélik itt ezek az eszementek minimum 50%-nak, agyam eldobom, tiszta ovi, totálisan komolytalan az egész, szegény Öveges forog a sírjában...
....meg kell forgatni hosszan, gyújtás nélkül az önindítóval, pótakkumulátorokkal, bikával és mérni a feszültséget és az áramerősséget és annyi a motor súrlódási vesztesége. 1KW ra saccoltam itt lejjebb.
Fogd már fel végre vazze, hogy a munkavégzés az erő*elmozdulás - és ha nincs elmozdulás, akármekkora lehet az erő, nem lesz munkavégzés.
Az, hogy a lábad kifárad akkor is, ha tényleges munkavégzés nélkül fejtesz ki erőt - az egyszerű fiziológiai tényező, semmi köze egy belsőégésű motor viszonyaihoz...
Valami döbbenet, amit ma összehordtatok, fizikából automatikus bukás a mai termés... Nem is ragozom tovább, mert értelmetlen...
Feltételezem, hogy babatollal egyre gondolunk, ezért egy nagyon parasztos példával megpróbálom elmagyarázni helyette is.
Vegyél elő egy biciklit, állítsd függőlegesbe a hajtókarját, ülj rá és nyomd meg felülről (függőlegesen) a pedált. Kb semmi sem fog történni, akármekkora erővel nyomod. Aztán ezt próbáld meg 5 fokos előre mozdításnál, itt már ha beszarás erősen nyomod, akkor talán éppen megmozdul a bringa. Aztán állítsd vízszintesbe a hajtókart és nyomd meg újra. Láss csodát, könnyedén elindult az állati erővel hajtott járműved :-)
Végül pedig erre a hülye szövegre kellene kitalálni a tudományos megfogalmazásokat és indokokat... mert ahhoz nem értek.
Szerintem nem olyan nagy kérés ez, hogy Heron után lerövidítve írjátok le ti is.
Nem kötekedek, nem tudom. Itt lejjebb már próbáltam hangosan gondolkodni, hogy ha jól értem a felső holtpontot környezetét nem szeretitek, mert ott ugyebár végtelen nagy az erő viszont 0 a megtett út, a másik erő ami dugattyút a falhoz nyomja az a 0 de a megtett út annak is 0.
...és e-hez közelít folyamatosan, ezt így nem lehet megvitatni. Talán viszonyítsunk az indítómotor teljesítményéhez? Vegyen fel ....mennyit? 100A-t és 10V feszültségen? (nullákkal még thétha is tud számolni)
akkor úgy tűnik a motor forgatásához szükséges teljesítmény 1KW? Ennyi az a veszteség amin itt vitatkoztok? Nem semmi, de olyan nagyon talán nem sok.
Valójában a gáznyomás nem feltétlen a f.holtponton a legnagyobb, mert az égésnek idő kell, de több más hatás is befolyásolja a nyomás kialakulását. Érdemes nyomás diagramokat nézegetni.
Ettől függetlenül a forgattyú miatt nagy veszteség keletkezik, és számomra ez a lényeg.