Keresés

Részletes keresés

allaid Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230024

Nem tudom, csak úgy ráfogtam, hogy az önindító 100A x 10V = 1 000 W amivel forgatja, de folymatosan lehet, hogy csökkenne ahogy átjárja az olaj...nem tudom, de nem nagyon lényeges dolog szerintem se.

Előzmény: advocatusdiaboli (230018)
szilvatövis Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230023

Ha igaz amit a cikkben írnak és a továbbiakban is a várakozások szerint alakul az akkuk degradálódásának mértéke, akkor már a jelenlegi akkutech mellett is kipipálhatunk egy eddig súlyosnak tekintett problémát, a kapacitáscsökkenést. (Legalábbis a Teslák esetében.)

Bár a cikk pedzegeti, hogy a Tesla garanciája huncutul van fogalmazva, a gyakorlati tapasztalatok szerint a vártnál sokkal kisebb a degradáció.

 

And if the Dutch projections are accurate, a Model S battery capacity loss of only six percent after 100,000 miles is something I can easily live with--and better than I expected when I bought the car.

http://www.greencarreports.com/news/1096801_tesla-model-s-battery-life-how-much-range-loss-for-electric-car-over-time

 

Mivel a használt akkuk további degradációja elég jól kalkulálható, jobban mint az újaké, várhatóan kibírja az akkuk többsége az autó teljes élettartamát 80% fölötti kapacitással, a második/többi tulajdonosnak sem kell sokkal kevesebb kilométer hatótávolsággal beérni.

alsószéleközepe Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230022

 Figyuzz már, sehol nem írtam semennyi százalékot, szóval hagyhatod a szokásos maszatolást.

 Ellenben te azt írtad, hogy a 40-es évek óta nem emelkedett a fajlagos teljesítmény sem, ami baromság, és példákkal cáfoltam. 

 Nem érzed, hogy abban a közegben ahol nem nyalják be a terelésed, mekkora égés?  :-))

Előzmény: advocatusdiaboli (230018)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2015.04.15 0 1 230020

Nem érdekel tovább a tudatlan, tanulatlan bornírt baromságtömeg.

 

B+, a Műegyetemen tanítottam majd tíz évet, és a mai terméstől komolyan mondom, hogy a pofám leszakad.. Egy kocsmában még elmegy, de egy "szaktopicban"..?..

Garantálom, hogy a mai termésért a BME-ről azonnal eltanácsoltak volna téged is, meg a spanodat is, fellebbezési-óvási lehetőség nélkül, bármilyen tárgy vizsgáján adtad volna elő...

 

Egyszerűen eszem megáll, nem is ragoznám - részemről lezártam. Ez nem az a szint, ahová hajlandó vagyok lesüllyedni...

Előzmény: alsószéleközepe (230019)
alsószéleközepe Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230019

 Neked kellene felfognod, hogy nem érdekel minek nevezed, mi az elmélete, ha úgy nem működik a gyakorlatban.  Te szedjed azt a gyógyszert ami elméletben meggyógyít, de a gyakorlatban megöl, én nem vagyok rá kíváncsi.

 Sosem értettem az ilyen pökhendi elméleti "szakembereket" akik a gyakorlatban semmit nem képesek megvalósítani, mert leragadtak az elméleteknél. Ennyit tudtok, lovagolni a szavakon.

 

 A kiegyensúlyozatlanságot feszegesd inkább, mert ott még elméletben sem igaz amit állítasz.

Előzmény: advocatusdiaboli (230013)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230018

Még ennyi sincs, mert még ilyen üzemmódban is van adiabatikus és áramlási (szívási-kipufogási) veszteség. A súrlódási még ennek is csak egy része.

De levett hengerfejjel kézzel is könnyedén átforgatható jó és kent-olajzott állapotban még egy nagy motor is. No ezt a semmi erőt-veszteséget vélik itt ezek az eszementek minimum 50%-nak, agyam eldobom, tiszta ovi, totálisan komolytalan az egész, szegény Öveges forog a sírjában...

Előzmény: allaid (230015)
allaid Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230017

Mathisa Russ vöröstéri landolása után mennyi idővel is bomlott fel a Szovjetúnió?

 

Girokopterrel vitt petíciót, letartóztatták

A washingtoni Capitolium rendőrsége nem találta tréfásnak a postai kézbesítő merész akcióját. Tovább »

forrás: Index.hu

 

Több év volt még ha jól emlékszem. Ez most talán gyorsabban követi, az elnök már korábban elkezdte a tiszogatást.

szilvatövis Creative Commons License 2015.04.15 0 1 230016

Csodáltam is milyen türelmes voltál.

Előzmény: advocatusdiaboli (230014)
allaid Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230015

....meg kell forgatni hosszan, gyújtás nélkül az önindítóval, pótakkumulátorokkal, bikával és mérni a feszültséget és az áramerősséget és annyi a motor súrlódási vesztesége. 1KW ra saccoltam itt lejjebb.

Előzmény: advocatusdiaboli (230013)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230014

Jaja, ez az, ami elméletileg 100%, de még a gyakorlatban megvalósítható konstrukcióknál is nagyon magas, 97-99%.

 

Ezek a habókosok egyszerűen nem értik meg, hogy az erő még nem munkavégzés...

Előzmény: szilvatövis (230009)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230013

Fogd már fel végre vazze, hogy a munkavégzés az erő*elmozdulás - és ha nincs elmozdulás, akármekkora lehet az erő, nem lesz munkavégzés.

Az, hogy a lábad kifárad akkor is, ha tényleges munkavégzés nélkül fejtesz ki erőt - az egyszerű fiziológiai tényező, semmi köze egy belsőégésű motor viszonyaihoz...

 

Valami döbbenet, amit ma összehordtatok, fizikából automatikus bukás a mai termés... Nem is ragozom tovább, mert értelmetlen...

Előzmény: alsószéleközepe (230012)
alsószéleközepe Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230012

 Feltételezem, hogy babatollal egyre gondolunk, ezért egy nagyon parasztos példával megpróbálom elmagyarázni helyette is.

 

 Vegyél elő egy biciklit, állítsd függőlegesbe a hajtókarját, ülj rá és nyomd meg felülről (függőlegesen) a pedált.  Kb semmi sem fog történni, akármekkora erővel nyomod.  Aztán ezt próbáld meg 5 fokos előre mozdításnál, itt már ha beszarás erősen nyomod, akkor talán éppen megmozdul a bringa. Aztán állítsd vízszintesbe a hajtókart és nyomd meg újra. Láss csodát, könnyedén elindult az állati erővel hajtott járműved :-)

 

 Végül pedig erre a hülye szövegre kellene kitalálni a tudományos megfogalmazásokat és indokokat... mert ahhoz nem értek.

Előzmény: kobab (230010)
Salvor2 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230011
kobab Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230010

A mi-mennyiről írhatnál pár számot, annyit írtatok róla, hogy most már érdekelne. (nagy veszteség, illetve egy szint alá nem...)

Próbáltam rákeresni, még az ellendugattyús megoldásokat is néztem hátha ott az előnyök között említik az itteni hátrányokat, de számokat nem találtam.

Előzmény: Törölt nick (230004)
szilvatövis Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230009

Csak emlékeztetőül:

Az egyenesvonalú, alternáló mozgás forgómozgássá történő átalakításnak adott az elméletileg sem átléphető hatásfoka.

 

 

Előzmény: Törölt nick (230004)
allaid Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230008

Szerintem nem olyan nagy kérés ez, hogy Heron után lerövidítve írjátok le ti is.

Nem kötekedek, nem tudom. Itt lejjebb már próbáltam hangosan gondolkodni, hogy ha jól értem a felső holtpontot környezetét nem szeretitek, mert ott ugyebár végtelen nagy az erő viszont 0 a megtett út, a másik erő ami dugattyút a falhoz nyomja az a 0 de a megtett út annak is 0.

...és e-hez közelít folyamatosan, ezt így nem lehet megvitatni. Talán viszonyítsunk az indítómotor teljesítményéhez? Vegyen fel ....mennyit? 100A-t és 10V feszültségen? (nullákkal még thétha is tud számolni)

akkor úgy tűnik a motor forgatásához szükséges teljesítmény 1KW? Ennyi az a veszteség amin itt vitatkoztok? Nem semmi, de olyan nagyon talán nem sok.

 

Előzmény: Törölt nick (230006)
allaid Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230005

Azért nyilatkozhatnátok valamit, hogy ez a thétha gyerek is nyugodjon meg, hogy hol vannak a helyek ahol a munka hővé alakul. )-:

Előzmény: Törölt nick (230004)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230004

 Ettől függetlenül a forgattyú miatt nagy veszteség keletkezik, és számomra ez a lényeg.

 

Erről van szó és ez a veszteség egy szint alá nem is csökkenthető.

Előzmény: alsószéleközepe (230003)
alsószéleközepe Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230003

 Valójában a gáznyomás nem feltétlen a f.holtponton a legnagyobb, mert az égésnek idő kell, de több más hatás is befolyásolja a nyomás kialakulását. Érdemes nyomás diagramokat nézegetni.

 Ettől függetlenül a forgattyú miatt nagy veszteség keletkezik, és számomra ez a lényeg.

 

Előzmény: Törölt nick (229998)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230002

Majdnem, pedig rágyúrtam. :D

Előzmény: Törölt nick (230001)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230001

Hoopp, szép kerek lett. :DDD

alsószéleközepe Creative Commons License 2015.04.15 0 0 230000

 Tegnap kurva szarul voltam, aludni sem bírtam, kínomban fórumoztam, lehet ma már én sem érteném mit is akartam akkor írni :-) 

 

 Össze kellene foglalni ki mit állít és mit nem ért, aztán azt lepontosítani.

 Én már kinyilatkoztam, hogy kurvára letojom melyik képlet miatt működik úgy ahogy írom, nekem a lényeg, hogy úgy működik.

 

 

Előzmény: Törölt nick (229992)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 229999

Az isten szerelmére az nem a forgattyús hajtómű vesztesége miatt annyi!

 

Alapvetően amiatt nem tud egy bizonyos szint fölé menni a hatásfok.

Előzmény: leo323 (229986)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 229998

De a súrlódás kisebb is mert a dugattyú párhuzamos a hengerfalakkal, annak nem nyomja semmi.

 

Viszont a tengelyerő a legkisebb, pedig a gáznyomás ekkor a legnagyobb.

 

Előzmény: allaid (229988)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 229997

Pedig ez a motorok alapvető geometriai szerkezetéből adódó kötöttség.

 

Előzmény: alsószéleközepe (229995)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 229996

Ertem en mit akartok mondani, de az nem a hatasfok.

 

Hanem minek nevezik?

Előzmény: Törölt nick (229992)
alsószéleközepe Creative Commons License 2015.04.15 0 0 229995

 Én is ezt ugatom, de hát hiába :-)

Előzmény: Törölt nick (229991)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 229994

az a baj hogy nem vagytok tisztaban a hatasfok fogalmaval.

 

Azzal se? :))

Jájáj,,.... estig még sok minden kiderül:DD

 

Akkor mi az a hatásfok, ha már megmutatod a szintet, amihez fel kell nőni?!

Előzmény: Törölt nick (229992)
alsószéleközepe Creative Commons License 2015.04.15 0 0 229993

 A te kedvedért akkor átfogalmazom "forgattyús hajtómű miatt létrejövő veszteségnek" .

 

 Így már értitek, okostojások? :-)

Előzmény: leo323 (229986)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 1 229992

az a baj hogy nem vagytok tisztaban a hatasfok fogalmaval. Ertem en mit akartok mondani, de az nem a hatasfok.

Előzmény: Törölt nick (229985)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!