Szia! Bocs! Főfúvóka eldugult. Akkor a gumicumis szivatós karburátoros a te géped, ugye? Ahogy a gumicumit megnyomkodod, benzin jut a torokba a féklevegő csövön. Ezzel a dúsítással biztosított a hidegindítás. Ameddig ez a benzin kitart, addig megy a géped, mert a dugult fúvókán már nem lesz elegendő a benzin. Az is lehet, hogy csak víz van benne. Azért van a Dellortokon a csésze alján a nyomógomb, azzal lehet a kondenvizet és üledéket leereszteni. Ez nem sokszor segít. Szét kell szedni a karbit és tisztítani. vedd le előbb a csészét, és nézd meg, hogy mi van középen. Cső vagy csavarhúzónak hornyolt középen kis furatos sárgaréz? Most nem emlékszem fejből. Van otthon ilyen gépem bontva, azon tudnám most megnézni. Sok variáns van.
Ha jól működik, ne bántsd, hagyd így! Terhelés alatt(rotáláskor), majd megmutatja, mit tud. Egyébként, üresen is van egy próba: több gázkar állásnál tesztelde le (fél,háromnegyed, teljes), ha ekkor is beáll egyenletes fordulatszámra, biztos, hogy minden oké.
Vagy rántsd oda neki teljes gázra, és figyeld a regulátorkart: ingadozik néhányat, utána beáll, az a jó.
Sziasztok. Unatkoztam az ünnepek között. Gondoltam, ócskaságokból, évek óta kinnt ázó-fázó, rozsdásodó gépekből összehozok 1-2 db RK-02-t. A másik is majdnem kész. Az RK-02B a kézi kuplungos típus.
Én öngyújtóval szoktam lemelegíteni az alapjárati keverékcsavarról a határolót. Fémragasztóval van felragasztva. A túlzott elállítás ellen nyújt védelemet. Erről valóban elefelejtettem írni. A többit már említettem asszem.
Ha van alapjáratod rendesen,a teljes gáz sem nagy ha meghallgatod (tudod szerintem hogy milyen volt),és ha terhelésre nem fullad hanem a redulátort látszik hogy húzza a kart (nekem a briggsnél a ventillátor kerék egy lapátot mozgat,ha esik a fordulat ugye kevesebb levegőt szállít a lapát rudazata pedig a karburátorral van kapcsolatban és adja neki a benzint) tehát szabályoz akkor jónak kell lennie szerintem.
Levettem a karburátort, kiszedtem a fuvókákat, mondjuk semmi szennyeződést nem láttam rajt, olyan volt mint az új. De ha már levettem természetesen megpucoltam. Most a regulátorszelephez nem nyúltam. Összeraktam és állítottam a gázkar bowdenen is, mert az egyik kommentbe volt, hogy nagyon kilógott a műanyag védő a végén, tehát így hátrébb kerölt 1-2 centivel az egész. Indítottam! Az volt az érdekes, hogy egy rántásra indult, pedig hideg volt a motor, és most egyenletesen jár. Pedig mindig 20-30 húzásra szokott elindulni, most meg egyből. Az előbb olvastam hogy pofon egyszerű a regulátorszelep beállítása. Már csak az a kérdés hogy beállítsam-e, vagy inkább ne nyúljak hozzá most hogy jó? A segítő hozzászólásokat és videókat nagyon köszönöm!!
Végül is, ha csak 2 rugó egy tisztítás, érdmes lenne. Az ak érdés, hogy az, hogy csak szivatóval indul a gép és akkor is csak pár másodpercig megy, az karburátot hiba lehet-e.
Üdv a Honda GCV karbiához szeretnék hozzá szólni.Úgyanez a probléma volt az enyémnél is tavaly (a karbi fúvókái elszennyeződtek,alapjáraton rángatózott) Szédszedtem hogy na majd én kitakarítom :)
(mez gaz szerelő léttemre nem boldogultam vele) elvittem egy nyiregyházi honda szakműhelybe és 2000 ropiért kitísztitották,szóval nem érdemes vele bíbelődni.
Iylen felújító készletre nem gondoltam, jó lesz fúvóka tisztítással is, évi 10 liter benzint használtma csak el benne egyébként.
Ahogy nézem a videót két fúvóka van, egyik oldalt, másikat meg az úszóház rögzítő csavar takrja.
AKkor ígsy csinálnám:
-leveszem a karburátot, úszóház le a rögzítőcsvarával együtt.
- úszót meg a tűszelepet fent hagyom, az baj?
- oldalsó fúvóka takaró műanyagát levezsem, kicsavarom a fúvókát, majd kiveszem.
- van a másik fúvóka, ami azon a függőleges tengelyben van, amit az úszóház rögzítő csavar takar. A csavarhúzó élével nyúljak bele a karburátor belesjébe, ahova felér és nyomjam le? Akkor az enm csavaros, hanem beleszorul abba a lyukba? Bocs a hülye kérdésekért, csak szar a videó minősége és nem vagyok biztos a dolgomban.
- megtistztítom minkettőt aztán mehetnek vissza, elsőt teljesen becsavarom, másiakt belenyomom abba a tengelybe.
Amúgy amikor az úszóházat levettem ősszel akkor volt benne benzin, de gondolom attól még lehet dugulás.
Arra gondoltam, hogy megpróbálom a videó alapján emgtisztítani, arra gyanakszom, hogy karburátor lehet a ludas, mert eltömődött a fúvóka, asszem annak hívják.
Szikra van, másik gyertyát is próbáltam. Szerintetek is ezen a vonalon induljak el?
Mi a véleméynetek, nekiálljak? Karburátorhoz eddig csak annyit nyúltam, hogy levettem az úszó házat.
Szevasztok! nekem úgy rémlik, hogy a régi honda karburátor nem teljesen egyezik az újabbal.
Az a rézcső oldalsó furatokkal, az a féklevegő fúvókák, ill. féklevegő cső. A Techumseh Delorto karbijainál az menetes, a főfúvókával egyben van. Néhány esetben jó nehezen jön ki.
A regulátor beállítása pofon egyszerű. Tovább tart elmondani, mint megcsinálni.
A lényeg: Hondánál, Quantumnál, Techumsehnél egyforma a helyzet.
Álló motornál végezzük. A motor oldalán lévő kar szorító csavarját fellazítjuk, a karb. folytószelepet ütközésig nyítani, a karban lévő tengelyt szintén ütközésig forgatni abba az irányba, amerre az imént a kar fordult el amikor a folytószelepet kinyitottuk.
Ha Honda, valószínű, a karburátora olyan rendszerű, mint az F600-é. Nekem 25 év után először hullámzott. Hozzáértő szerelő barátom tanácsa alapján totál szétszedtem a karburátort, vigyázva mindenre. Az alapjárati és a főfúvókát is ki kell piszkálni, szigorúan hajszálvékony rézdróttal! A főfúvóka egy rézcső, ki kell húzni alulról, belehajtott vékony facsavarral (nem könnyű, próbálgatni kell). 4 sorban soronként 5 furat van rajta, kb. 0,1mm-esek.
A téli tárolás során "benzinkő" rakódik bele, az okozza a jelenséget.
Nehogy már szétszedd a motorodat, jó az. Szerintem csak benzinből lerakódott kosz tömítette el a fúvókákat. Mivel emiatt szegény a keverék, a gázkar állását érzékelve, a regulátor további kakaót akar bejuttatni, de nem megy be a szükséges mennyiség az eldugult fúvókacső miatt, ezért hullámzik.
Azt a játékot a regulátorkarral, amit írtál, én is végigszenvedtem, nem ez a megoldás.
1. Vedd le a karbit, tedd fel egy asztalra, ülj mellé és szépen, ügyesn szedd szét.
2. Vedd le az ülepítőcsészét, állítsd fejre a karbit.
3. Ha így belenézel felülről, látsz egy kb 6 mm átmérőjű sárgaréz csövet, ezt vedd ki. Nem lehet szerszámmal megfogni, keressél egy olyan forgácslap csavart, ami húzósan belekap, azzal húzd ki.
4. Látsz a csövön sok-sok kis furatot, na azokat piszkáld ki sorban, mindegyiket, vékony rézdróttal. Vigyázz, ki ne tágítsd!
5. Ha kész, mosd át, akár nitrohígítóba is áztathatod, kifújod, mehet vissza.
6. A karbi fedelén és oldalán lévő csavarokat is szedd ki, az alatta lévő fúvókákat is piszkáld ki.
Ha jól dolgoztál, összerakás után jónak kell lennie.
Én is csak az okulásomra foglalkoztam vele. Meg a membrános karbit elég volt csak tekergetni. Jobban nem ástam vona bele magam, ha fúvókákat kellett volna piszkálni.