Keresés

Részletes keresés

manta-z Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230145

Ez ezer dologtól függ de kb. 4-6kWh-ra tippelnék egy nem csuklósbusz esetén.  Mondjuk ennyit betölteni 10 másodperc alatt ahhoz 1,8MW-os teljesítményű töltőpont kellene. Valami sántít. 

Előzmény: Törölt nick (230144)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230144

Bercike!

Mennyi energiát igényel egy busz 5 km-re történő eljuttatása?

 

Ne terelj, maradjunk a szakmánál, amihez mindegyikőtök olyan piszkosul ért, mint ahogyan látszik.

 

Tessék, beszélgessünk csak erről a múszaki kérdésről!

Lehet ilyet kérni tőled, vagy beállsz a sorba és vonyítasz a falkával?

 

Energiamennyiség -> kapacitás.

Ez ontopik.

Előzmény: _Berci (230143)
_Berci Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230143

 

Rajta, gyere csak te is,  most emberetekre akadtatok!

 

Az te lennel? Nem inkabb emberszabasut akartal irni? :-)

 

Előzmény: Törölt nick (230142)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230142

Beszállhatsz te is, professzor úr!

Most lealázom azt a nagy pofátokat!

 

Te vagy a csúcshülye a garnitúrában, neked külön figyelem jár, meg is kapod, mert nem múlik el nap, hogy ne szólnál be, ne aláznál meg valakit azzal a félművelt, bugris modoroddal.

 

Rajta, gyere csak te is,  most emberetekre akadtatok!

Előzmény: advocatusdiaboli (230140)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230141

Kar, hogy meg olvasni se tucc. :-((

 

Nem kár, a számokat ismerem.

Szóval mennyi?

Ha meg tudod mondani, akkor megadom neked, hogy ahhoz mennyi szuperkapcitás kell.

 

Mi ebben az inkorrekt, Bertalan?

 

Előzmény: _Berci (230139)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230140

Francnak etetitek cipot...

Előzmény: _Berci (230139)
_Berci Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230139

 

Mennyi energia kell egy átlagos busz 5 km-re történő mozgatásához? (legyen üres)

Te fogtál bele, akkor tessék!

 

Kar, hogy meg olvasni se tucc. :-((

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=134598612&t=9105736

 

Előzmény: Törölt nick (230137)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230138

Háát igen, ez egy olyan szép, kerek és értelmes, Rangun bácsi féle szösszenet volt. :)

 

Előzmény: Rangun (230136)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230137

Sok mindenhez a leghalványabb elépzelésed sincsen, csak összeszedted a neten és ebből azt gonlod, hogy érted is és a kérdésre valóban rálátsz.

 

Én nem fogok neked kiszámolni semmit, de semmiféle busz nem mozgatható semmiféle szuperkondivel kilométereken keresztül.

Aztá most eredj és kerress erre ellenkező tanulmányokat, mert az olyan blikkfangos és a vakok között a félszemű királyságpt is jelenthetik.

 

Nézzük akkor!

Mennyi energia kell egy átlagos busz 5 km-re történő mozgatásához? (legyen üres)

Te fogtál bele, akkor tessék!

Előzmény: _Berci (230135)
Rangun Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230136

A bilit használat napi gyakorlatban, maximum.

Előzmény: Törölt nick (230134)
_Berci Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230135

Nagyon örülnek, ha nekem te semmit nem szamolnal ki.

Előzmény: Törölt nick (230131)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230134

Én kiszámoltam de te nem tudod, mert buta vagy, mit a tök.

 

Én nekem most is kiszámol egy percen belül minden szupoerkapacitással kapcsolatos összes összefüggést, mert van rá kész táblázatom.

Ez azért van, mert nekem van is ilyen eszközöm, míg neked az ercodon kívül egyébre nem telik.

Én a napi gyakorlatban használom is.

Hát te?

Előzmény: Rangun (230130)
_Berci Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230133

 

Falcon 9 ügyileg ugy nez ki, hogy az elsö fokozat üres sulya ~18 tonna (es kezdetben van meg benne ~380 tonna üzemanyag).

 

Visszatereskor nyilvan van meg benne egy kis tartalek nafta is, ugyhogy a visszaterö resz sulya ~25 tonna körüli ertek. Ezt kellene finoman lerakni az uszalyra.

 

( A hajtomüveknek ez babazsur, mert korabban mar 3 ppercen keresztül ~600-700 tonna toloeröt fejtettek ki ...)

 

Rangun Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230132

Van visszatérő egység is, az vissza is jön majd, ha végeztek.

Előzmény: Láma291 (230129)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230131

 

Rosszul lett forditva a cikk. Mivel a "hatotav" mindössze 5 km, ezert csak supercapacitas lehet.

 

Egyszer már kiszámoltam neked, hogy mekkora helyigénye és mekkora költsége van az ilyen agyrémnek.

Szerinted mekkora az egyik és mekkora  a másik?

Előzmény: _Berci (230127)
Rangun Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230130

Kiszámoltad? Aligha.

Előzmény: Törölt nick (230128)
Láma291 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230129

OK. Akkor ez egy egyirányú szállító eszköz.

Előzmény: advocatusdiaboli (230124)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230128

Semmiféle szuperkapacitor nem alkalmas arra, hogy egy buszt mozgasson!

Legfeljebb néhány méter távolságra, ha utasok is vannak, akkor néhány deciméterre.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (230126)
_Berci Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230127

 

Rosszul lett forditva a cikk. Mivel a "hatotav" mindössze 5 km, ezert csak supercapacitas lehet.

 

(Egy EV szemelyauto elfogyaszt ~160 Wh-t km-kent. Egy busz (legyen) ennek az 5-6-szorosat, az ~1 kWh/km. 5 kWh pedig kb. 1 tonna supercapacitas es valoban nehany mp alatt feltölthetö, akar millioszor is.)

Előzmény: z_a_p (230122)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230126

Itt inkább valami szuperkapacitort használhatnak, legalábbis a gyors töltésből, és a kb: két megállóköznyi, minimális hatótávolságból ítélve...

 

Ha életképes fejlesztés lesz, úgyis megtudjuk, mi van benne.

Előzmény: z_a_p (230122)
Rangun Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230125

A hasznos teher, a második fokozattal leválik a rakétáról.

Előzmény: Láma291 (230123)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2015.04.16 0 1 230124

"A hasznos tehertér viszont egyáltalán nem garantáltan üres leszálláskor."

 

De garantáltan az. Ez nem orbitális visszatérő egység Láma - ez a hordozórakéta első fokozata, ez 80-100km magasságban, 6M környékén leválik a másodikról, és elindul visszafelé. Üresen, mindig és garantáltan üresen.

Előzmény: Láma291 (230123)
Láma291 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230123

A hajtóművek egyformán ott vannak fel és leszálláskor. A hasznos tehertér viszont egyáltalán nem garantáltan üres leszálláskor.

Előzmény: advocatusdiaboli (230120)
z_a_p Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230122

Hat ez meg mi a csuda?

 

10 másodperc alatt tölt újra egy kínai busz

A járművet európai exportra is szánják. Tovább »

forrás: Index.hu

 

 

A járművek akkumulátora minden bel- és külföldi versenytársánál gyorsabban, átlagosan tíz másodperc alatt töltődik újra. Egy töltéssel legalább öt kilométert lehet megtenni

advocatusdiaboli Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230121

No, akkor megbeszéltük.

Előzmény: manta-z (230117)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230120

Pont fordítva, leszálláskor lejjebb van sokkal-sokkal a súlypont... Majdnem üres rakétatest, majdnem üres tartályok, fent nincs teher, alul meg a legnehezebb rész, a hajtóművek, turbószivattyúk, hidraulika, vezérlés, minden.

Előzmény: Láma291 (230119)
Láma291 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230119

Felszállásnál teli vannak az üzemanyag tartályok, amelyek - ezt hiszem - a rakéta testben vannak, míg a hasznos teher amit felvisz, illetve lehoz a rakéta csúcsa közelében vannak valahol. Leszálláskor tehát fej nehéz lesz a rakéta, ami azzal is jár, hogy kisebb kibillenés esetén is a talpán kívülre kerül a súlyvonalának az alsó vége mert magasabbra kerül a súlypontja. 

Előzmény: advocatusdiaboli (230114)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230118

Ilyen erőveszteség lép fel egy egyszerű fogaskerék, vagy bordásszíjj gyorsító áttételnél is.

 

Semmi közük egymáshoz.

Mármint ennek ahhoz, amit mondtam.

 

Az áttételen keletkező erőveszteség visszanyerhető egy ellentétes áttétellel.

 

Mondom újra, nem áttételről beszéltem soha egyetlen szóval sem.

A motorok alapvető szerkezetéről, felépítésükből fakadó olyan tulajdonságról, ami nyilvánvaló és adott.

 

 

Ez azonban sajnos nem jelenti, hogy tízszeres energiát is nyerhetek ki belőle. Ugyanígy nem vész el az energia 9/10-e sem a gyorsító áttételen.

 

Talán, ha figyelmesebb  vagy, akkor feltűnik, hogy én is kiemeltem: semmiféle energiaveszteségről nincsen szó, erőveszteségről van szó.

 

Előzmény: szilvatövis (230057)
manta-z Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230117

Persze, hogy van, csak kevesebb. Levegő nélkül nincs égés pont.

Előzmény: advocatusdiaboli (230113)
_Berci Creative Commons License 2015.04.16 0 0 230116

 

A tegnapelött kilütt Falcon 9 kb. következöket tudja.

 

A raketta (csak) ketfokozatu (indulo összsuly ~505 tonna, toloerö tengerszint magassagban ~700 tonna).

 

Az elsö fokozat Mach 6-nal valik le es mindez a (~1,6 tonna) teherrel ~90 km magassagban törtenik.

Innen kell visszanavigalni az elsö fokozatot.

 

Ha ezt a terhet egy visszaterö elsö fokozattal erik el, akkor a levalaskor Mach 6-ot er el ... ha visszafekezösdi nelkül, akkor mach 10-et ...

 

 

Előzmény: _Berci (230107)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!