Ez ezer dologtól függ de kb. 4-6kWh-ra tippelnék egy nem csuklósbusz esetén. Mondjuk ennyit betölteni 10 másodperc alatt ahhoz 1,8MW-os teljesítményű töltőpont kellene. Valami sántít.
Te vagy a csúcshülye a garnitúrában, neked külön figyelem jár, meg is kapod, mert nem múlik el nap, hogy ne szólnál be, ne aláznál meg valakit azzal a félművelt, bugris modoroddal.
Rajta, gyere csak te is, most emberetekre akadtatok!
Falcon 9 ügyileg ugy nez ki, hogy az elsö fokozat üres sulya ~18 tonna (es kezdetben van meg benne ~380 tonna üzemanyag).
Visszatereskor nyilvan van meg benne egy kis tartalek nafta is, ugyhogy a visszaterö resz sulya ~25 tonna körüli ertek. Ezt kellene finoman lerakni az uszalyra.
( A hajtomüveknek ez babazsur, mert korabban mar 3 ppercen keresztül ~600-700 tonna toloeröt fejtettek ki ...)
Rosszul lett forditva a cikk. Mivel a "hatotav" mindössze 5 km, ezert csak supercapacitas lehet.
(Egy EV szemelyauto elfogyaszt ~160 Wh-t km-kent. Egy busz (legyen) ennek az 5-6-szorosat, az ~1 kWh/km. 5 kWh pedig kb. 1 tonna supercapacitas es valoban nehany mp alatt feltölthetö, akar millioszor is.)
"A hasznos tehertér viszont egyáltalán nem garantáltan üres leszálláskor."
De garantáltan az. Ez nem orbitális visszatérő egység Láma - ez a hordozórakéta első fokozata, ez 80-100km magasságban, 6M környékén leválik a másodikról, és elindul visszafelé. Üresen, mindig és garantáltan üresen.
A járművek akkumulátora minden bel- és külföldi versenytársánál gyorsabban, átlagosan tíz másodperc alatt töltődik újra. Egy töltéssel legalább öt kilométert lehet megtenni
Pont fordítva, leszálláskor lejjebb van sokkal-sokkal a súlypont... Majdnem üres rakétatest, majdnem üres tartályok, fent nincs teher, alul meg a legnehezebb rész, a hajtóművek, turbószivattyúk, hidraulika, vezérlés, minden.
Felszállásnál teli vannak az üzemanyag tartályok, amelyek - ezt hiszem - a rakéta testben vannak, míg a hasznos teher amit felvisz, illetve lehoz a rakéta csúcsa közelében vannak valahol. Leszálláskor tehát fej nehéz lesz a rakéta, ami azzal is jár, hogy kisebb kibillenés esetén is a talpán kívülre kerül a súlyvonalának az alsó vége mert magasabbra kerül a súlypontja.