Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

littledragon Creative Commons License 2004.08.14 0 0 1205

Én tényleg kezdő vagyok. Mindenféle hihető és kevésbé hihető dolgot hallok, hogy hogyan kellene bejáratni az új autót. Szerintetek mit tegyek? Minden tapasztalt javaslatot szeretettel látok. Tudom, hogy kicsit ostoba kérdéseim vannak, de nem vagyok egy tapasztalt autós.

 

Köszönöm

ooz1 Creative Commons License 2004.08.14 0 0 1204
Iézek pár sort a http://netrisk.hu/kgfb/kgfbinfo.htm címről:

A régi biztosítod melyik volt?


A szerződés megszűnése
A biztosítási szerződés megszűnésének lehetséges okai:


  • érdekmúlás
  • díj-nemfizetés
  • felmondás


A biztosítási szerződés megszűnik:
határozatlan időre szóló biztosítási szerződés esetében

  • érdekmúlás jogcímén, az érdekmúlás jogi tényének hatályával, ha a szerződőnek a vagyontárgy megóvásában fennálló érdeke megszűnt, és ezt bejelenti a biztosítónak:
  • a gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változás;
  • gépjármű forgalomból történő végleges kivonása;
  • biztosítási esemény bekövetkezésének lehetetlenülése (pl. garanciális csere, ideértve a gépjárműnek nem biztosítási esemény következtében történő megsemmisülését, helyreállíthatatlanná válását vagy ellopását is.);
  • amikor a gépjármű megsemmisült, helyreállíthatatlanná vált, illetve helyreállítása gazdaságtalanná vált és ez utóbbi miatt kivonják a forgalomból.


A biztosítási érdek megszűnését a szerződőnek hatósági okirat (pl.: forgalomból történő kivonás), adásvételi szerződés vagy egyéb okirat bemutatásával igazolnia kell. A biztosító társaság kockázatviselése ezen okiratok keletkezése napján szűnik meg.


  • Díj-nemfizetés jogcímén, a folytatólagos biztosítási díj esedékességétől számított 30 nap elteltével - a szerződő vagy biztosított külön értesítése, illetve a biztosító adminisztratív intézkedése nélkül - ha addig a hátralékos díjat nem fizették meg és a biztosított arra halasztást nem kapott, illetve a biztosító díjkövetelését bírósági úton nem érvényesítette. A vétlen károsultak védelme érdekében azonban a biztosító kockázatviselése nem a szerződés megszűnésének időpontjával ér véget. A jogszabály előírása szerint a szerződés megszűnését követő 60. napon szűnik meg a biztosító kockázatviselése. Azonban ezalatt a 60 nap alatt okozott károk alapján teljesített kifizetés teljes összege visszakövetelhető a megszűnt szerződéssel rendelkező üzembentartótól.
  • Felmondás jogcímén biztosítási évfordulóra (december 31.), bármelyik szerződő félnek ezen időpontot megelőzően legalább 30 nappal történt írásbeli felmondásával. A szerződés más időponttal nem mondható fel, az ügyfél a szerződést évközben nem szüntetheti meg.


a határozott időtartamra kötött szerződés esetén a biztosítási határnap elteltével.

A biztosítási szerződések érdekmúlás, díj-nemfizetés vagy felmondás miatti megszűnéséről a biztosító köteles tájékoztatni a Belügyminisztérium központi gépjármű-nyilvántartó szervét. Az ügyfél utólagos díjfizetési szándéka esetén, ha már törlésre és jelentésre került a szerződés, csak új szerződés kötése lehetséges.

A BM kötvény és a gépjármű-nyilvántartó legalább negyedévenkénti összevetésével ellenőrzi a biztosítási fedezet meglétét, és összeállítja az érvényes biztosítással nem rendelkezők listáját. Amely gépjármű a következő listán is szerepel, azt a BM biztosítatlannak tekinti, és erről értesíti az üzembentartó lakóhelye szerinti jegyzőt, aki felszólítja az üzembentartót a biztosítási fedezet meglétének 8 napon belüli igazolására. Ha ez nem történik meg, a jegyző a rendszámtáblát határozattal visszavonja.

remélem nem csesztem el sehol a szerkesztést :o)))
Előzmény: Törölt nick (1203)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.14 0 0 1203
Nekem elvileg 14e lesz negyedévente a kötelezőm. Az AB-Aegonnál jött ki ennyire. Majd kiderül, mi a valóság... a netrisk-en számoltam én is ki. (Bp, női vezető, 25 év, A0, 96-óta jogsi) Ja, és a nem is számít! Férfire ugyanebben a kategóriában 2000 ft-tal több. Az előző kocsimra nem lett lemondva a kötelező, hanem díj nem fizetéssel szünt meg valószínűleg. Levelet nem kaptam róla, mert közben elköltöztem, és nem szóltam nekik róla... szerintetek érdemes bemenni hozzájuk az adásvételivel, hogy rendesen szüntessék meg? Értelemszerűen amíg megvolt a kocsi, addig fizetve volt rá. A bónuszigazolás meddig érvényes? Én 1 évről tudtam, de valahol azt hallottam, hogy 2? Mert akkor B1-ből indulok...
ooz1 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1202
Érdekes lehet ez az univerzális cucc, ha egyáltalán létezik. Hívd fel, tudakold meg a részleteket. Kíváncsi lennék a meséjére ;-))))
Aztán lökd be, hogy egy trabantra akarsz olyat :))))
Előzmény: krisz_23 (1201)
krisz_23 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1201

Köszi ooz1!

Majd a jövő héten meglátjuk.

Én általában mindig a legrosszabra készülök fel(lehet, hogy pesszimista vagyok??!).

 

Nekem a biztosítás 17ezer/negyed év, és szintén a legdurvább kategóriában vagyok az Union-nál (asszem).

 

Nem is mondtam: találtam egy srácot, aki indexes M3-as tükröket árul. Azt írta univerzális. Na, erre lennékén  kiváncsi, hogy mennyire lesz az univerzális az én 3-as Fiestámra.

A lényeg: mint korábban írtam a Boombastic-ban 40e, ő 15-ért adja.

Mit szóltók? Felhívjam?

ooz1 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1200
ilyen szempontból teljesen gáz a helyzetem. de nem siránkozom :)
26 év, A0, BP, jogsi 95 óta, első autóm és union biztosító. januárban mikor kiszámoltam a neten, már akkor is ez volt a legolcsóbb.
más szempontból viszont sok előnye is van, de ahhoz kevés az index szervere :o)

most a kis koccanás miatt, valszeg kettőt lépek hátra januártól számítva. :(
Előzmény: zetecR (1199)
zetecR Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1199
Kb 2000 Ft-tal drágább Pesten. Jó az a kis B10. :-)))
Előzmény: ooz1 (1196)
ooz1 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1198
ez csak statisztika. a legtöbb kisebb-nagyobb balesetet 17-30 éves korosztály követi el, hiszen ebből van a legtöbb az utakon. nem véletlenül "büntetnek" minket, hosszú évek alatt alakult ki ez a hülye rendszer :)
a következő autónkon biztos nem az én nevemen lesz... :)
mellesleg a súlyadót is egy nagy rakás "kutyaguminak" tartom... és a regisztrációs adót, a jövedéki adód, a személyijövedelemadót, az általános forgalmi adót, a
társasági adót :) és mindegyiket :)))))
éljen monaco :DDDD
Előzmény: Tibisz (1193)
ooz1 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1197
A zöldkártya miatt ne fájjon a fejed.
már jóideje hatósági áras, azaz ha minden rendben van a kocsin, nem kérhet annyit amennyit akar.
az árakat megnézheted itt, http://toko.hu/ oldalon, a jobb oszlopban:
de be is másolom:

Hagyományos benzin üzemű gépkocsi:
Kétütemű: 3.600,-
Négyütemű: 5.000,-

Egyéb katalizátoros benzin üzemű gépkocsi:
Kétütemű: 5.800,-
Négyütemű: 5.800,-

Szabályozott katalizátoros gépkocsi:
Négyütemű: 6.400,-

Szabályozott katalizátoros gépkocsi (speciális kivitel):
Négyütemű: 8.500,-

Hagyományos diesel üzemű gépkocsi:
Euro 0: 5.800,-

Korszerû diesel üzemű gépkocsi:
Euro II: 6.400,-

Korszerű diesel üzemű gépkocsi speciális kivitel 3,5t-ig:
Euro II: 8.500,-

Korszerű diesel üzemű gépkocsi speciális kivitel 3,5t-tól:
Euro II: 11.200,-

Megsérült plakett pótlásának díja: 1.400,-

Bruttó árak!

Mikor nekem kellett elvinni, azon izgultam hogy kellően felmelegedjen a motor, mert előre tudtam hogy ész nélkül felpörgetik majd... így is lett ... mert a dízelt nem melegen nem tanácsos bőgetni... de sikerült, így nem lett semmi gáz belőle :)
Előzmény: krisz_23 (1194)
ooz1 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1196
csinálj légyszi egy próbaszámolást a netrisken, de irányítószámnak írd be tegyük fel, hogy bp. 6. ker, azaz: 1061.
kíváncsi vagyok hogy miskolc és bp között (minden más adatod legyen igazi) mi a különbség. aztán írd meg :)
Előzmény: zetecR (1195)
zetecR Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1195
Elnéztem a kötelelzőm összegét. Csak 6500/negyedés. :-)
Előzmény: zetecR (1188)
krisz_23 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1194

Üdv Mindenkinek!

 

Tali időpontja: nekem 15-22.között bármikor jó (szabin leszek).

Ha pont dolgom lenne, akkor átalakítom a napom, vagy kések (sajnos ez rossz szokásom...). Előre is boccs. Tuti késni fogok. Azért majd igyekszem! :)

 

Egyébként a jövő héten megyünk életünk első zöldkártyájára. Picit félek, mert nem tudom mire kell számítani, meg mik lehetnek az esetlegesen felmerülő költségek....

 

Ha minden igaz(vagyis ha a zöldkártya nem fog sokba kerülni), akkor még elmegyünk központi zárat rakatni. Mármint a Fiestába. :)

 

Szóval, szóljatok ha tali van. Remélem egy klasz kis "csapat" alakul majd ki belőlünk. És a személyes talákozón az derül ki, hogy mindenki milyen jó fej! :)

 

 

 

 

 

 

Tibisz Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1193

A bonus-malus létrán való feljebb jutásnak nem sok értelme van. Én is egykorú vagyok Veled, így utánaszámoltam! ;) Ha évente kapsz is -5%-ot, az még arra sem elég, hogy az inflációt lefaragd. Ellenben az üzembentartónak is ketyeg a bonus-malus, tehát később is az Ő nevére kell íratni a következő autót, és a probléma meg is van oldva, miközben sokkal kevesebbet fizetsz évente!

Nem értem, hogy a fiatalok elleni kötelező ilyen módú emelése, miért nem alkotmányellenes?! Amíg én nem követtem el semmit sem, addig miért kezelnek úgy, mint egy béna kezdőt, aki havonta megtöri a kocsiját! Ilyen alapon pont azt a korosztály sújtják, akiknek amúgy sincs elég pénzük!

 

Előzmény: Schmidi (1192)
Schmidi Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1192

 

Sziasztok!

 

Valószínűleg utolsó bejelentkezés az indulás előtt :)

 

Alkatrész, szervíz: márkaszervízbe én is csak egyszer vittem, amikor muszáj volt, hibakódkiolvasásra. Azon kívül a jól bevált szerelőm javít mindent, ő szerzi be az alkatrészeket. Eddig nem bántam meg.

 

Biztosítás: 20-at fizetek/negyedév. Valószínűleg a Pest megye / 22 év életkor / A0 kategória miatt. Első autóm... Nálunk is felmerült, hogy más nevén legyen, de akkor sosem lesz jobb, valamikor el kell kezdeni felmászni a bonus-malus létrán.

 

Legyetek jók, igyekszünk egyben hazaérni, majd jön utána a beszámoló :-))

Törölt nick Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1191
Úgy néz ki jövő hét közepére lesz kocsim, de én már semmit sem tudok biztosra .. :(

A taliról: a 16 nekem nem jó, mert dolgozom és általában 8-20-ig szoktam dolgozni vagy 20-8ig. Azt hittem, hogy csak hétvége jöhet szóba, de ezek szerint tévedtem. Akkor módosítok:
15-én + 16-án 8-20ig dolgozom, vagyis este 8 után jó, csak akkor már sötét van...18-19-én 20-8ig dolgozom, tehát 18-án napközben jó, de 8ra be kell érnem Lágymányosra, 19-én meg alszom egész nap.
20-a az nemtéma, felfordulás lesz az egész városban, nem érdemes kocsiba ülni sem..
23-24: suliba megyek, UV-zni... :(

Aki tőlem vett idáig kocsit, csak jól járt vele, mert jobb állapotban adtam el, mint vettem :)) Sajnos nekem egyszer sikerült egy nagyon vacak állapotút kifognom, a többi nagyjából rendben volt...
Tibisz Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1190
andimano: Azt sem tudhattad, hogy nekünk is volt XR2-es autónk, így azt is láttam elég közelről is! :) Amiért nem maradt nálunk, az a fogyasztása volt. 9-10 liter nálunk sok! Benzinesből max 6 liter az elfogadható! ;)
Előzmény: andimano (1185)
Tibisz Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1189

Akkor érdemes lenne valamelyik szülőd nevére átírni az autód üzemeltetését. Nekem 15,5e forint, tehát évente 26e forinttal kevesebb mint Neked, pedig egyforma motor dohog autóinkban! ;)

Előzmény: ooz1 (1187)
zetecR Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1188
Az még veszettebb... ;-)
Előzmény: ooz1 (1187)
ooz1 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1187
negyed évre én ~22.000,- et utalok át.
Előzmény: zetecR (1186)
zetecR Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1186
Az veszett, nekem 8500 körül van negyed évre.
Előzmény: andimano (1185)
andimano Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1185

Kötelező kiszámításra ajánlom a www.netrisk.hu-t. Én velük kötöttem a biztosítást, nagyon gyorsan ment! 1,8-as, 93-as Fiestára 16.000 Ft körül fizetek negyedévente úgy, hogy a párom anyukájának a nevén van, akinek van jogsija és középkorú + közalkalmazott. Ekkor a legkedvezőbb. Nekem 29.000 Ft lett volna... Érdemes más nevére venni ilyen nagy cm3-es autót!

 

Tibisz! Jóvanna! Nem tudhattam, hogy Te már láttad minden porcikáját a motorodnak! Így érthető a kíváncsiság az XR2 felé... :)))))

 

ozz! Autópályán soha nem vezettem még! De a Borssal élmény lesz! :) OFF Ja! Maradt a név ahogy láthatjátok! Majd megszokom szépen lassan! :D ON Egerbe egy barátnőhöz megyek, ahová jön még + 2 barátnő. A PSZF-en voltak csoporttársaim és nagyon jóban lettünk. Most 2 napos trécsparti áll előttem! Már alig várom! :))))

Lakatoláshoz gratula, ha meg vagy elégedve vele, szólj, mert CapriFun ezer éve keres egy jó lakatost!!! A Caprin rohad a hátulsó ablakmosós spricninél a kaszni... :(

 

A térképet szerintem megköszönjük, de biztos megtalálunk min. 1 de inkább több Fiestát! :)))) Hát még a kisfehéret! :)))))

Talihoz összesítés akiről eddig tudok:

Evee: aug. 23-24 nem jó, jövő hét igen

Schmidi: holnap utazik, 21-én vagy 22-én jön haza, után lenne jó neki

Eddig feldobott időpont: aug. 16.

Nekem vasárnap estétől bármelyik délután jó! A 16-a különösen, mert szabin vagyok! :)

No mi legyen? :)

Előzmény: littledragon (1170)
ooz1 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1184
Autópályán sose? Borssal vagy egyébként sem? Mi jót csinálsz majd Egerben? Egynapos út lesz?
Holnap úgy néz ki készen lesz a lakatos munka a kocsin. A festés ügy számomra még nincs letisztulva, de igyekszem mindent kideríteni.

Színes témához annyit, hogy normális esetben, azaz mikor nem beteg a 'kisfehér' ott szokott parkolni valahol a téren. Így tulajdonképpen nekem annyit jelent majd a tali, hogy ti odajöttök :)
Fontos még megjegyezni, hogy csakis délután érdemes próbálkozni a parkolással, munkaidő után, mert napközben egy tűt nem lehet leejteni. Egyszer rajzoltam egy 'térképet' Tibisznek, ha gondoljátok közzé teszem vagy küldöm emailben aki igényli, hogy hol legyen a fix pont.


ha mindent jól csináltam, akkor #0000ff-kék színnel jelenik meg a cucc ;-)
Előzmény: andimano (1168)
ooz1 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1183
Ford-kötelező-szervízeléssel (sajnos) még nem volt dolgom. Más márkákra írtam azt.
Előzmény: zetecR (1182)
zetecR Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1182

"Az árak szint napról napra változnak, kereskedésenként aztán meg pláne."

 

A Fordnál nem menü árak vannak?

Vagy csak voltak?

 

Nekem viszont nagyon király szerelőm van, a Fordtól megkapta a mesteri címet, 1500-ért hozza az 5W30-as Castrolt, minden szerszáma megvan, Infomakertől meg féláron megvehetem az alkatrészeket.

Ennél nem lehet más márkánál sem olcsóbb a szervizelés... :-)

Előzmény: ooz1 (1181)
ooz1 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1181
Ez egy döglött vita. Több dolog miatt is. Az árak szint napról napra változnak, kereskedésenként aztán meg pláne. Nem érdemes ennyire kihegyezni a témát, be kell látni, hogy az új autózás (is) egy költséges dolog. Hogy kinek mennyi a sok ill kevés, azt mindenki mélyen magába nézve döntheti csak el saját és családja anyagi helyzetét ismervén. A szomszédomban lakó ként öregasszonynak biztos gondot okozna még egy egyszerű tankolás is, de nem úgy a volt főnökömnek, akinek semmiség volt fenntartani több lakást, autót.

Szóval ha újautót akarsz venni, akkor készülhetsz párszor egy jelentősebb kiadásra. Jellemző ezekre,hogy ajánlanak egy 5.000 km-es szervízt, majd egy 10.000-est. Ezt a kettőt elég hamar össze lehet hozni, aztán a továbbiakban már márkáktól és vezetőtől egyaránt függ, mikor rendelik be az autókat :)
A riogatós ismerősödnek egyáltalán van autója? Kideríteni hogy hol és mi mennyibe kerül elég egy telefon. Vagy egyszerűbb ha olvasod az Autó2 c. szaklapban az inkognitó-teszteket :)

Az megint más téma, hogy csak azt húzzák le (de nagyon) az ilyen szervizelésekkel akit lehet :) pl. párezer forintos ablakmosó lötty :) muhhahha ;-)
Előzmény: Schmidi (1180)
Schmidi Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1180

Nem tudom (már) nincs a családban :))
Csak onnan tudom, hogy apámnak a szervíz munkadíj része jóval olcsóbb volt, mint nekem a Fordon. Konkrét alkatrészárakat nem tudok fejből.
Előzmény: Tibisz (1179)
Tibisz Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1179

Relatívan egy Suzuki nem összehasonlítható egy Forddal! :D

Csinálhatunk egy összehasonlítást is. Mondjuk levegőszűrő, olajszűrő, és olaj. Ezeket kell cserélgetni egy új autónál! :)

Ignisnek vagy Wagon R+-nak, mennyi a gyári szervízciklusa? 

Előzmény: Schmidi (1178)
Schmidi Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1178

Minden relatív... Suzukihoz képest drága...
Tibisz Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1177
A kötelező szervízciklusa 30e km-er, ha jók az infóim. Az 1,4-es motor pedig tökéletes bele. Aki pedig azzal riogatott, hogy drága lesz az alkatrész hozzá, annak biztosn nem Fordja van! ;)
Előzmény: littledragon (1175)
littledragon Creative Commons License 2004.08.13 0 0 1176
Ja és valamelyik ismerősöm azzal riogat, hogy horror drága az alkatrész. Ez igaz?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!