Keresés

Részletes keresés

Rangun Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230232

Ezért van szükség a Teslara, aki rákényszeríti a többi autógyárat is az EV fejlesztésre, nélküle sokkal lassabban haladnának a dolgok.

Előzmény: _Berci (230229)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230231

Vagy, mert a Tesla egy értelmezhetetlen lufi?

 

Már az Amazon üzleti modellje is érdekes (nincs profit, de van növekedés meg pozitív cash flow) de a Tesla még egy körrel ezen is túllépett (csak növekedés van, de a cég abból a pénzböl megy, amit a befektetöktöl bevon, vagyis az eddigi tízéves müködése közelebb áll a Questor Zrt-hez, mint a Daimler AG-hez).

Előzmény: _Berci (230229)
kobab Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230230
_Berci Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230229

 

 

Tul korai az idöpont, nem lehet potosan megmondani, hogy mi lesz (EV területen) 2020-2021-ben (az autogyarak is bunkerolnak, nem hozzak ki a relevans infokat).

 

Ugye arrol van szo, az a cel, hogy 2020-ra az utakon ~1 millio auto fusson (az az ~55 millio utakon futo autok 2%-a lenne).

 

Ezt korrigaltak nehany honapja ~700-750 000-re (azt nem tudom, hogy mi alapjan, de valaki biztosan valami komoly kijelentest akart tenni).

 

Ha abbol indulunk ki, hogy az "utolso" ket evben (mondjuk 2019-2020) a növekedes ~40-50% lesz, akkor 2019-ben pl. eladnak ~200 000 autot, 2020-ban pedig (legyen) 280-300 000.

Ez azt jelenti, hogy abban a ket evben keszül el az ilyen autok kb. fele, az utolso harom evben pedig a 65-70%-a.

 

Jelenleg pl. az e-Golf, vagy az e-Up! havi nehanyszaz darabban keszül. Az semmi a Golf darabszamahoz kepest (amiböl evente ~1,5 millio keszül). Es igy tovabb.

 

Tehat az lesz a mertekado, hogy mi törtenik a celdatumot megelözö 2, max. 3 evben.

 

Pontosan azert varnak ki sokan, mert az akkuk javulasat varjak. Mint a VW ki is jelentette, 2020-ra ketszer akkora akkut fog fele aron kinalni (ez azert egy kicsit erthetetlen kijelentes, mert nem tudni, hogy a fajlagos ar lesz a fele, vagy az autoba beepitett (remelhetöleg nagyobb) akkuk ára).

 

A Teslat azert utaljak az autogyarak, mert szeretne egy uj mobilizacios-modellt talpraallitani (es azt nehany ev alatt ... Tesla R, Tesla D, Tesla, X, Tesla III), ... az autogyarak pedig abban erdekeltek, hogy amennyiben nem lehet kikerülni (a teljesitmenyelektronika bevonulasat az autokba nem lehet, az IT mar igenycsak bevonult), akkor legalabb huzzak az egeszet, nyujtsak az atallast, miint a taknyot ... es valojaban 15-20 ev alatt valosuljon meg az, ami a jelenlegi technologiai szinten a fele alatt is megvalosithato lenne.

 

Előzmény: Törölt nick (230225)
Rangun Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230228

Mert hogy tervezték? A német autógyárak nem is akartak EV-ket gyártani, a konkurencia kényszeríti rá őket, de még ma sem tudnak elfogadható hatótávút összerakni.

Előzmény: Törölt nick (230225)
Rangun Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230227

Mert hülye voltál, de látom az mit sem változott.

Előzmény: allaid (230223)
XRive Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230226

Agymotor, kicsi akkupakk, valami vezérlés, marketing.

Előzmény: GPS (230224)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230225

Mindenesetre Nemetorszagban messze nem megy ugy a villanyauto, ahogy terveztek, a 2020as celt nem fogjak elerni.

 

Az hogy 2020ban globalisan minden masodik eladutt uj auto elektromos lesz meg egy orbitalis blodseg. Ha a 10%ot elerjuk mar az is egy oriasi eredmeny lesz.

Előzmény: _Berci (230219)
GPS Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230224

 

Ha már kerékpár - akkor olvassátok ezt:

 

http://hvg.hu/kkv/20150414_Itt_a_kerekpar_amellyel_nem_kopi_ki_a_tud

 

És ha teljesen megértettétek a működését, akkor lécci majd magyarázzátok el nekem is. Kössz előre is.

.

Előzmény: allaid (230222)
allaid Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230223

...értelek egyébként, én is így gondolkodtam 50 évvel ezelőtt. 

Előzmény: Rangun (230218)
allaid Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230222

Ha biciklit mondtál volna, hogy az akkumulátor hajtás valamivel gyorsabban fog elterjedni mint a sebességváltó, próbálnék ellentmondani, de ehez nincs mit hozzáfűzzek. )-:

Előzmény: Rangun (230218)
allaid Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230221

Kína mivel szűz ilyen szempontból azon is mélázhat, hogy melyik a kisebb invesztíció, a sok akkumulátoros autó a rengeteg töltővel, erőművel, hálózat fejlesztéssel, vagy tenni bele cng palackot .... sőt, szerintem még a szénből műbenzin is csak tized annyi "vasat" igényel.

....na meg amíg nem 10 000 ....100 000 ? szerezi meg a megújuló kapacitását addig ugyebár az elektromos autó hatásfoka ottan körül mint a 424-es gőzmozdony.

 

El vagytok szállva ezzel mert olyan futurisztikus, de egyáltalán nem praktikus megoldás.

Előzmény: _Berci (230219)
allaid Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230220

Na várjááál..... ha ilyet tud csinálni akkor hidrogén vagy metanol tüzelőanyag cellát is tudhat csinálni és ez okafogyottá is válik. az a nyűgje ezeknek, az az elektrolit, vagy membrán ami ionokat átenged de atomokat nem, ha olyan van nyilván minden van, 50-6 éve felylesztik, egyelőre még thétha se tud olyat készíteni. )-:

 

Ez lítiummal, de az mindegy, nátriummal a hatásfok lesz rosszabb lévén alacsonyabb  cella fezültség és persze kisebb energia sűrűség, a lítium a nagy ász ezekben a dolgokban:

 

http://ipon.hu/hir/litium_levego_akkumulatorok/21051

 

 

Előzmény: Törölt nick (230200)
_Berci Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230219

 

Ha valami erösen exponencialisan növekszik, akkor a vegeredmenyben es idöben nem lehet nagyot tevedni. Plane akkor nem, ha az eves növekedes üteme 20-40%.

 

Ha elkalibralod magad egy tizes faktorral (az ugye mar majdnem fatalis), akkor az (jo harom duplazas) idöben mindössze 5-6, max. 7 evet jelent.

 

Az EV területen es a piac kibontakozasa szempontjabol valszeg Kina lesz a döntö tenyezö. Ott meg nincs elözetesen kialakult ótózasi kultura, eletre szolo elvarasok ... hanem azzal elegednek majd meg, ami van ... meg, amihez hozzajuthatnak.

 

Előzmény: Rangun (230218)
Rangun Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230218

10 év múlva 100-szor ennyi EV lesz.

Előzmény: allaid (230215)
allaid Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230217

"Már apám is azzal bíztatott, hogy találj ki valami olyat fiam, ami egy tejeskanna méretben tárolja egy marmonkannányi benzin energiáját!"

 

Az bombának is nagyon komoly lenne viszont. (-:

Előzmény: ÁtlagFf_1963_2 (230202)
allaid Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230216

"12 évet mentem egy cserével"

 

Csúsztatsz, a végét nem számolod cserének. (-:

Előzmény: szilvatövis (230205)
allaid Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230215

"ki mert volna gondolni, hogy 30-35 ezres  szériába fognak gyártani EV évente,"

 

A 100 szorosára tippeltem volna 40 évvel ezelőtt, nagyon nagyok voltak a várakozások.

 

"ez a szenário nemnagy tulzás, ha a millárád$ befektetéseket nézük"

 

A fizikaikémián sehány mrd dollár befektetéssel se lehet változtatni.

Persze a fizikai elven működő valami az más, de azokról egyelőre szó sincs.

De nehezen értitek meg, hogy lemerült akkumulátort soha nem fog az autó kipufogni és fele rszben a levegőből feltöltődni se menet közben.

Előzmény: Törölt nick (230209)
Salvor2 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230214

A varosi kepek kozul szamamra az elso, Mexikovaros a legmegdobbentobb. Az a taj valaha olyan volt, mint pl.  a Bukk, hegyes, volgyes. Aztan teleepitettek az egeszet hazakkal.

Előzmény: kormi07 (230169)
friizer Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230213

ugyan nem igazán navi, de

 

nem tud valaki megoldást arra, hogy pl 1 uj mazdában (igazából lényegtelen gondolom minden modern premium autóban), ami tele van távolság érzékelővel, távolságtartóval , stb. elöl hátul követő radaros mitoménmikkel, működjön stabilan a lézerblokkoló, ez így nem fasza hogy 200 lóerő van az ember segge alatt, de a blokkoló összezavarja a tempomatba beavatkozó lassító gyorsító automatikát ?

 

Előzmény: GPS (230192)
szilvatövis Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230212

Mármint az eredeti+1 csere, összesen két akkuval. A gyári nagyon jól bírta, a cserénél az volt a szerencsém, hogy összeakadtam egy szakival aki akkukat árult és "rámsózott" egy sokkal nagyobb kapacitású, dízelhez való, nagy indítóáramú aksit a kis 1.4-es benzineshez. Nem is volt soha indítási problémám.

Azt mondta a csere akkuk azért élnek rövid ideig, mert a motor öregszik, nagyobb áramot vesz fel, kinyírja. Nekem bejött amit mondott.

Előzmény: ÁtlagFf_1963_2 (230210)
GPS Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230211

 

Csak szólok, hogy az egykori 63 centis, ruszki Rubin színes-TV kereken 70 kg (!) volt.

 

Igaz, abban (a rendkívül szigorú, szovjet érintésvédelmi szabályok miatt) még egy 400 W-os hálózati trafó is volt - ami egymagában 20 kilót nyomott :-)))

.

Előzmény: ÁtlagFf_1963_2 (230208)
ÁtlagFf_1963_2 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230210

Szerintem, azzal a 12 évet ment akkuval óriási szerencséd volt.

 

Egy ideig én is foglalkoztam a régi akkuk bemérésével, és a jobbakat próbáltam életben tartani, de nem érte meg, mert az üzembiztonság nagyon lecsökkent.

 

 

Menedzselem én is az akkujaimat. A kisebbekhez Voltcraft, a nagyobbakhoz B&D akkutöltőt használok. Mindenféle okosságot tudnak, de csodát nem tesznek.

Előzmény: szilvatövis (230205)
ÁtlagFf_1963_2 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230208

Én is többnek éreztem, csak nem akartam magam fényezni, hogy milyen erős vagyok.

Előzmény: GPS (230203)
rev251 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230206

akku:

A kisebb akkuk a fényképezőgépben kezdik és LED-es lámpákban végzik

(régen a zseblámpában vagy kis motoros eszközben, pl. walkman-ben kezdték, és a kisrádióban végezték)

 

Egyébként régi gondolatom, hogy amíg nem jelenik meg az akkus villanymotor* a motorcsónakok kínálatában (kedvtelési célú, tkp. luxuskategória jelleggel), addig nincs benne semmi használható.

ui. a kishajózásban arányaiban több a luxushasználat, kitna kocsikázásban (ami alsó középosztálybeli dolog v. fölötte, és sokszor az életmód, munkába járás KÖTÖTT része)

 

 

*Ha hajóztatok csendes folyón (holtágban, stb.), akkor tudjátok, hogy roppant illúzióromboló és zavaró egy mégoly kicsi söprűs motor zaja is (tipikusan 125 cm3, és 3-6kW) - és sokszor tilos, egyébként.

Előzmény: ÁtlagFf_1963_2 (230198)
szilvatövis Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230205

Nem is számol senki semmiféle áttöréssel, csak a trendek folytatódásával.

Nekem még a savas indítóakksim is tovább bírta öt évnél, 12 évet mentem egy cserével. Az akkuk élettartamát a menedzsment határozza meg és az nagyon sokat fejlődött mostanában.

A tapasztalatokról beraktam a linket. A mai autóakkuk a tapasztalatok szerint 160 ezer kilométert elmennek 6%-os kapacitás c sökkenéssel. Az akkudegradálódás félélettartam után már nagyon jól prognosztizálható, túl vagyunk a zsákbamacska korszakon.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=134590422&t=9105736

 

Az autó nem fűnyíró, nem laptop, mások a körülmények, mások az aksik.

Előzmény: ÁtlagFf_1963_2 (230198)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230204

"Tíz-tizenkét év múlva a gyártott személygépkocsik döntő többsége, több mint fele EV, a maradék 30-40% valamilyen hibrid és 10% alatt lesz a tisztán belsőégésűvel gyártott gépkocsik aránya."

 

Kizart. Meg tiz ev mulva is elenyeszo aranyban lesznek az EVk.

Előzmény: szilvatövis (230186)
GPS Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230203

 

"A régi kb. 70 cm-es képcsövű CRT TV kb 25 kiló volt,..."

 

Több is volt az, ha valóban 70 centis volt. Inkább a 35 kg-hoz állt az közelebb, mint a 25-höz.

.

Előzmény: ÁtlagFf_1963_2 (230195)
ÁtlagFf_1963_2 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230202

Magam is nagyon szeretném, ha lenne egy megfelelő akku.

 

Már gyerekkoromban számolgattam saját tervezésű elektromos autó energia felhasználását. Azóta figyelek a témára. (Már apám is azzal bíztatott, hogy találj ki valami olyat fiam, ami egy tejeskanna méretben tárolja egy marmonkannányi benzin energiáját!)

 

Azt kell mondanom, hogy az akku beállt azok közé a témák közé, melyek mindig a majdnem megvalósulás küszöbén vannak. Nagyon illik rá pl. a fúziós reaktor eddigi története.

 

 

Persze történt fejlődés. A mai akkuk összehasonlíthatatlanul jobbak, mint gyerekorom akkujai, amikor a kénsav töménységet kellett még mérni.

Előzmény: Törölt nick (230200)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.17 0 0 230201

Ha a taxit nem szorítja ki az Uber/vagy bármilyen hasonló mitfahrer opció. Ugyanis annak, hogy még egy embert bevegyek a kocsimba, ha egyébként is arra megyek 0 Ft/km a határköltsége).

Előzmény: _Berci (230199)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!