Nincs valakinek elfekvőben D1 300Tdi-hez egy részletes kapcsolási rajza? Vagy egy link esetleg? Belefutottam néhány összeolvadt vezetékbe a műszerfal alatti kábelkorbácsban, meg valami szaki pár kanócot el is vágott és jó lenne kideríteni melyik, mihez tartozik. A Rave nem jó, mert abban nem lehet végigkövetni a vezetéket.
Olajat egy hónapja cseréltem, a karbi-membrán páros szerintem jó, mert egy-két rántásra indul, a sapi is jó. Akkor kezd el lassulni és dadogni, ha mán kb 10 perce teker, ilyenkorra üzemmeleg. Olyasmi, mint amikor a szivatót hagynád rajta, vagy az említett tanksapkaszellőző dugulna el. ( a másik ilyen motoron kicsit nyitva kell hagyni, de már hozzászoktunk ) Szerintem gyertya és punktum :) Azért köszi !
"Ui: mondjad aztat :a micsura tutttttttiiiii nem jó arra ott van a babakék....:O)"
Van benne némi igazság! Ha megnézed a klasszikust, mit látsz 0:45-től?
Megjönnek az angolok a működő Range Roverrel, a cigók meg berhelik a döglött Micsumicsit. Szóval a mitsus Anutának meg babakék lakókocsi való, hableányos szökőkúttal. :)
Gyertya simán elfáradhatott, illetve én megnézném még az olajszintet is, van-e rendes kenése a motornak. Ha a trafó és gyertya jó, akkor a karburátor is lehet dzsuvás vagy a membrán fáradt el (karbi és benzintank között, youtube-on elég sok részletes videó van Briggs motorok karbipucolásáról, alkatrészcseréről). Ja, és a tanksapka is szelel rendesen?
Az a helyzet, hogy elég régóta mőködik jól ez a motor, csak mostanában kezd makacskodni. Elképzelhető, hogy a gyertya beszart volna az évek alatt? Hmm.. jó ötlet, egy próbát végülis megér.
Ez olyan, mint a SZOT üdülő, hogy mindenki beírja magát a naptárba, oszt' megy nyaralni, a végén pedig valami leleményes zsivány privatizálja az egészet az egyik havernak? :)
Micsumucsira felköthető, vagy az istenkáromlásnak számít?
Nem biztos, hogy a kínaiság a baj. Ha egyszerűen csak nem megfelelő hőértékű a gyertya (alacsonyabb, mint kéne), akkor túlmelegszik és nem működik megfelelően.
Ezt én még simsonos koromban szívtam meg, fogalmam se lévén, hogy ilyen értelemben többféle gyertya van.
Persze eleve nem akarnék kínai gyertyát japóval szemben amúgy se.
Nállam rögzítve van, ha jól emlékszem, de az útvonalat újra kell vizsgáljam. Most a csörlővel kínlódok, kezd összeállni, szorgalmasan fényképezek, majd küldöm a jelentésemet :)
Nekem a jobb hátsó érzékelő volt szakadva, de javították! Lehet ez sem tesz neki jót...ilyen nedves hideg időben meg szokott javulni! Nem tudom...lehet csak "figyeli" mikor csúszós az út és csak akkor műxik, rendesen!
Pingu! Te biztos észrevetted már, de 110-es definél érdemes egy kábelkötözővel rögzíteni a kábelt a hátsó rugó környékén, mert ha nagyot lép, akkor a kábel szeret a rugó alá bekeveredni és az nyírja el...
Meg kell nézni, hogy a kompjuter mit érzékelt. Ha konzekvensen az egyik jeladónál jött a hiba, akkor érdemes felcserélni két oldal között az érzékelőt, ha a hiba átvándorol, akkor egyértelműen az érzékelő rossz (Szíjártó meseter módszere).
Ha lassú haladánál elkezd dolgozni az ABS, akkor az egyértelműen kontakt hiba, hiszen a kocsi valamelyik keréknél azt érzékeli, hogy rohadtul pörög, akkor azt elkezdi blokkolni. Ami nekem nyitott kérdés az az, hogy az ABS komjuterre milyen módon van bekötve a fékrendszer nyomásnövekedésének érzékelője. Elvileg, ha a komjuter azt látja, hogy nincs benyomva a fék, de prellezik a kerék, akkor nem kellene dolgozni, igaz, amint hozzáérsz a fékpedálhoz, elkezd dolgozni.
Kéne szerezni egy pár ilyen cuccot, összeállítani egy mérőpadot és egy nagyot a működésen. Mondjuk így tanulják a szakiskolákban és az egyetemeken a szakmát. Ha lesz egyszer normális garázsom, akkor ezeket a dolgokat mind kiméregetem és megokosodok. Sajna a könyveknek nem mindig hiszek, a mérés nekem relevánsabb információnak számít :)
Ez a motor engem akkor szivatott így, amikor azt hittem, hogy jó gyertya volt a gépbe (pedig kinai volt és új), utána betettem egy japán gyertyát és nem állt le ha bemelegedett és érdekes módon könyebben indult. Persze elötte kicseréltem a gyújtótrafót, hiszen a gyertya nem lehet rossz, mert új :)
Ezek az autók tök egyformák. Nekem is végigmérték a jeladókat, elvileg mindegyik jó. De ugyanúgy 5 km-h ás sebességnél, közveszélyessé válik, ráadásul telkjesen váratlanul. Jó régen írtam, hogy törtem majdnem péppé a szomszéd totoyáját, éppen csak gurultam, és rugdosott a pedál. Azóta nincs biztosíték, csak sárga lámpa.....
De a fiastyúkban ülve, érzem, mennyit jelent egy ABS. Persze elvileg létezik az ABS musculus, csak nem vagyok profi...
Más. Megfoltoztatott a zöldvas, nagyon impozáns látványt nyújt. 4 egész cm-t emelkedett a hátulja. Egy hónap sufnimunka volt vele, szabadidőben, szerintem elég barátságos áron. Érden csinálta egy fiatal srác, igen lelkiismeretesen azt hiszem. Ha valakinek lakatosra lesz szüksége, jó szívvel ajánlom. Kicsit hajtani kell, de dolgozik rendesen.
Sajnos csak tegnap kaptuk vissza, így valószínűleg idén már nem lesz belőle autó.
És még vakami. A kárpit alatti szivacsos gumi "szőnyeg" nagyon elmálott, át is volt ázva rendesen. Vennék valami bitumenes sziegetlő lemezt, de nem biztos, hogy csupaszat. Valami öntapadós, szivaccsal kombináltat. Van valakinek tapasztalata ilyen téren? Vagy ahogy Barna, sima bitumenes lapokat inkább?
nekem volvon volt hasonló jelenség. az egyik jeladótól menő kábel volt részlegesen szakadva. egy darabig semmi baja az indulás után, azután 1xcsak gondolt egyett elkezdett berregni azt nem volt abs. újra indítás, akkor előről az egész. műszerrel mérve nekem is jó adatokat adott.. hátha tudtam segíteni.
(Tudom, hogy nagyjából az lenne a következő lépés, hogy leszedni az összes kereket, kerékagyat, kitisztítani az ABS-hez tartozó részeket, megigazítani a jeladót, mert ettől is lehet az, amit írtam. 1 nap alatt meglenne.)