Anno 1996-os 2.5 v6 automata, klímával-veszkó csizmával 8.5-12 között .....ha ez valakinek sok ajánlom figyelmébe a fillérbaszó 1.4 pédétádé 3henger fábiját és társait....... ;-)
2000 évi 1,616V benzin, külterület sebesség betartásával 6,4-6,8, ha van autópálya 6.9-7,4 klímától függően, város 9-10,5 klímától függően, télen város 11-12 akár, ha rövid utakra mész és nem tud melegen maradni a motor, vagy fel se melegszik. Az éves átlaga 7,9 re jött ki nekem.
Ja már már idegesítően ragaszkodok a hibátlan autóhoz. Talán azért, mert nem sok ember ülhet egy háromszobás lakás áru autóban. Pedig ez annak idején annyiba került. Az meg nem érdekel, hogy 10 éves.
2.2 16V 147 le, kombi, 160e km-nél pálya-vidék vegyesen mostanság 7,3-7,5. Ahogy elnéztem, klíma ill az h hányan ülünk bent nem befolyásolja. ma autóztam le vele szabályonsan győrből zalakarosra, 6,4-es átlag, igaz ez a szabályos közlekedés :)
Nekem 2.0-16V CDX van, grafitmetál, 5 ajtós (ha számít ez is), egyedül szoktam használni, finoman hajtva, klímával a vegyes eddig 8,2; 90-100-nál tempomattal 4,5-6,5, autópályán meg nem mentem még vele, de 120-nál 6,5 körül szokott mozogni a pillanatnyi fogyasztás. Nincs széttiporva. Na jó csak néha, nehogy belustuljon...
Mindenesetre az biztos, hogy a hosszú utakra készült ez a motor, mert állandó tempónál éhezőbajnok...
Óra szerint érdekel a futott km, vagy érzésre? :))) (189000 km)
Más! Kiszedtem egy éket a műszerfal széléről és láss csodát! Időnként elmegy minden kijelzésem. Nehéz szétdönteni a müszerfalat? Forrasztani is kell valamit, vagy ilyenkor elég megmozgatni a csatit/csatikat? Még jó, hogy mutatja az elfogyasztott naftát, mert a napi számlálót is sikerült lenulláznia. Természetesen az ék egyenlőre visszakerült a helyére, de mennie kell!
Valamint kerestem a riasztó vezérlőt, és találtam mellette két 9-10 pólusu csatit. Az egyik fekete, a másik kék. Ezek mit szolgálhatnak vajon?
Továbbá, akinek esetleg van otthon CCR600-as rádiója, azt szívesen átvenném. Most restaurálom a kocsit, és szeretném visszaállítani a gyári állapotokat.
Hát a kilóméter óra állást már korábban olvashattad. X16XEL, 1998as évjárat, ezüstmetál szín (hátha az is számít XD) pályán 6,5 ha ésszel vezetek. Országúton 6 - 6,5 között . Városban meg franc tudja, nincs szívem városi hajkurászáshoz használni szegénykét. Inkább fater renaultját, azt nem sajnálom XD Nem mellesleg gázüzemű fogyasztási adatokról is tudok beszámolni: azzal pályán 8 - 8,5 között, országúton megelégszik 7,5el.
Nekem is megérte, nem arról van szó. Legalább ennyire megérte akkor már kicseréltetni a hengerfejtömítést is, utána sokkal stabilabb volt a vízhőm. Én csak azért mondogatom Ottónak h ne törődjön vele mert találkoztam már párszor az autójával és tudom h mennyire pöpec állapotban van, felesleges lenne ahhoz még hozzányúlni :-)
Az égett olajszagról jut eszembe jelenlegi legnagyobb problémám. Cseréltem olajat úgy 2-3 hónapja. Addig castrol magnatec 10w40 volt benne, most Mobil super 2000 x1 ami szintén 10w40. Viszont feltételezem ez jóval hígabb olaj, mivel azóta erősen égett olajszagot érzek mikor megállok az autóval. A szívó oldali vezérműtengely szimeringjénél jelentkezett az olajfolyás. és gyakorlatilag ahogy beletöltöttem a mobil olajat aznap már éreztem. előtte a castrollal soha. nem hittem volna hogy ekkora viszkozitás különbség van a 2 olaj között.
Nem azért, hogy leszóljam a hozzáértő ismerősödet de álati nagy f@szságot mondott.
Láttam én már 80ezer kmel is "széthulló" motort, mert nem foglalkoztak vele és újkora óta nem cserélték ki benne az olajat meg is lett a böjtje. Szegény csuzuki motorja meg is ragadt.
Ha egy autóra odafigyelnek és az alapvető kötelező szervizeket megcsinálják több száz ezret is bele lehet tenni. Vásárláshoz vigyél magaddal egy tényleg hozzáértő embert aki jártas a vekikben és tudja, hogy mi az ami szét szokott hullani benne és mikre érdemes odafigyelni.
Nekem előtte csipegette ha meghajtottam. Mikor fiatalosan indultam (nem fényezem magam 1 parketta) akkor szép kék füstöket eregetett és miután hosszabb úton meghajtottam érezni lehetett az égettes olajszagot, de nem literszám nyelte azért. Kicseréltem megszünt a kékes füst, és akkár hogy tiporhatom neki nem érzem utána azt az égettes szagot. Egyenletesebb lett az alapjáratom is.
Én azt mondom, hogy megéri kicserélni. Nekem 14évesen és 204ezer kmel a szelepszárszimeringek totál kuka érettek voltak. a szelepen lötyögött, még az újat szinte rá kellett erőszakolni. Ha a munkadíjat is meg kellett volna fizetnem akkor is azt mondom, hogy nekem megérte.
Nem mondanám hogy csökkent. Kb megmaradt amennyi volt. Viszont csere előtt nekem a nyári hőségekben érezhetően rángatózó alapjárata volt az autónak. Ráadásul nem gyengén, olyan volt mintha 3 hengerrel menne. A híg olaj befolyt az égéstérbe és elinduláskor húztam magam mögött sokszor szép kék füstcsíkot. Na én emiatt csináltattam meg, mert ez kibírhatatlan volt. (Nem is a füstcsík zavart, hanem a rángatózás) Szerintem ameddig nem tapasztalsz hasonló jelenségeket, ne foglalkozz a szelepszárszimering csere témával. Csak mert látom nagyon érdekel :-)
Nemtudom az én kocsimban mégcsak 130e km van, de nem tudom elképzelni a széthullását. Persze minden szervíz időben és precizen készül el. Mindig van mostohasorsu veki.
Ezzel én is így vagyok. Habár az idei télen nagyon keveset mentem vele, mert garázsban parkol és, ha az asszony nem viszi a suzukit akkor a városban rövid utakra a kisebb motoru kocsit használom. Ja és a szelepszárszimering csere után csökkent az olajfogyaztása?
Ezt kajak így megjósolta? Kristálygömbből vagy a csillagok állásából? :-D
Na viccet félretéve, Nekem 1.6-os van, 2 és fél év alatt lassan beleküldtem 100e km-t, most van benn 235ezer. Igaz, én odafigyelek rá (anyagi helyzettől függően 10-12ezer km-enként olajcsere), de motorikusan tényleg semmi gondom vele, szóval emiatt szerintem ne aggódj... (Nekem egyedül szelepszárszimering csere volt lényeges tavaly nyáron, de azokat gyanítom az LPG ette meg.) Úgyhogy én csak jót tudok mondani a B Vecikről: Olcsó fenntartani, üzemeltetni, karbantartani, szép, kényelmes (főleg hosszú utakon érzem így, mikor 400 km után olyan kedvem van hogy mennék vele még 400at :-D )
a most kapható új autóknál már valóban sokszor kérdéses a 250-300 e km, de a régebbi motorok, ha a kötelező gondoskodást megkapták jóval többet bírnak. 1.8-ból azért elég sok sokat futott kocsi van és nem hallani, hogy széthullottak volna.
Az ilyen ismerősökből Dunát lehetne rekeszteni........
Nekem nem 1.8 volt ugyan,de a 2.5 v6 487.000km-nél még úgy dorombolt alapjáraton,mint 1 új autó.......A kötelező szervízekkel és 1 kis odafigyeléssel az 1.8-as is vígan elmegy még tovább is......
Vectra vásárláson töröm a fejem. 10 éveset tudok venni. Ezetkbe mind 170-180e km-t írnak az eladók. Most egy "hozzáértő" ismerősöm azt mondta hogy (lehet, hogy nem mind, de amit kinéztem 1,8 16V) 250e km-nél széthullik a motor. Mi erről a véleményetek?
Na ha ezt az asszny látná :D.
Hidd el ezen korosztájjal csak a gond van.
De ha már a kívánságoknál tartunk én beérném egy sofőrnélküli Ódi A8 w12vel és egy életem végéig szóló no limites tankolókártyával. Ennyit az álmikról.... XD
Gratula az átalakításhoz, hogy így bele vágtál, ilyen mélyen. Ilyenkor mindíg eszembe jut, hőn szeretett c asconám, amiben astra központi befecskendező volt és astra műszerfal :) sokkal komfortosabb lett utána :)