Bocsánat! Még az jutott eszembe, hogy talán úgy is jó lehetne és akkor már a frekiváltó is eléri célját, hogy a jelenlegi motor nem 2880-on forog, sőt kétsebességes. Na most, lecseréli az ember egy 2880 fordulatú motorra, kiszámolja, vagy tapasztalati úton egy fizikai sebességben hagyja a gépet és a frekiváltóval választ csak sebességet, ott meg ugye akkor a 0 - felső határ között bármi lehet.
Ez így működhetne, jól gondolom? (bár ez az opció nem mentene meg a frekivalto + új motor költségétől)
Köszönöm! Ez megerősített abban, hogy egyelőre mindent békénhagyok, csak a motort suvickolom ki. A gép teljesítményének határait pedig eszembe sem jut feszegetni, legalább is még egy jó ideig nem ...
Utána meg már itt vannak az otthoni, fémet is tudó, 3D nyomtatók :)
Ekkora motorral szerelt gép már feltehetőleg kuplungos, akkor nem sok előnyt ad a lágyindítás. Az hogy a motorod 7.5kw attól még nem vesz fel érdemben nagyobb teljesítményt mint az azonos forgácsolást végző kisebb motor. Maximális teljesítmény közelében pedig ritkán forgácsol az ember. Mindezt összevetve ha hálózatod bírja a nagy motor bekapcsolási áramlökését, plusz a géped fordulatszám tartománya is megfelel az igényeidnek akkor szerintem nem kell váltó.
Nekem van váltóm az E2N gépen, de ott a motort kontrázva működött az irányváltás így jól jött a lágy irányváltás lehetősége. Egyébként a váltót két esetben szoktam tekerni: Menetkészítésnél, szoktam kb negyed fordulaton forgácsolni és vissza járatkor másfélszeres fordulatot használok. ( Metszőnél, menetfúrónál nagyon kényelmes ) illetve oldalazáskor, leszúráskor lehet a forgácsolt átmérő csökkenésével nagyjából arányosan emelni a fordulatszámot. Gondoltam rá hogy a fordulatszám potit az indítókar gombjához építem akkor mivel kézre áll bizonyára gyakrabban használnám.
segítsetek döntésre jutnom. Adott egy eszterga, amelynek 7,5Kw-os a motorja. Azt a tanácsot kaptam, hogy cseréljem le kisebbre, mert nem kell nekem ekkora teljesítmény és egyébként is még bajt hozok a fejemre.
3Kw-os cserére gondoltam, de eszembe jutott, hogy akkor már modernizáljunk is és legyen meghajtva egy 3 fázisú frekiváltóval ...
De elgondolkodtam, hogy van-e ennek így értelme, hiszen:
- az esztergában ott vannak az áttételek, tehát a fordulatok elvben jól szabályozhatóak (jelenleg nem tudom megitélni, hogy szükségem lesz-e valaha köztes fordulatokra)
- a régi motor most pont jól a helyén van (persze tisztitás az ráfér, csapagycsere), de egy új motornál ki kell találnom a felfogatást, mert még ugyan nem szedtem szét a gép érintett részét, de mintha bonyolultabban lenne megoldva a felfogatás, mint egy szabványos talpas,
- viszont az új motor, az új motor :)
Szóval gyakorlati szempontból milyen előnyei vannak a frekiváltónak? Pl.: motorvédelem (jobb mint 1978-ban), lágyindítás, fizikai fokozatok közötti fordulatok elérése és az tök jó, stb?
Ha egy nap alatt elviszik és félóránként hívnak akkor tudod, hogy alá céloztad az árat :) Oké, még mindig nem mondtam semmit amivel ki lennél segítve. Szerintem kb így jó, de majd hozzászólnak akik értenek is hozzá.
Minden annyit ér amennyiért el lehet adni. Ha egymillióért árulná és találna rá vevőt akkor annyit. Ha neked max 10 et ér tegyél rá ajánlatot, ha nem viszik el tőle 15 ért akkor vagy eladja vagy megtartja. Vagy egy hónap mulva odaadja neked 10 ért ha kibírod addig, nem szerettél bele a vasba :). Sose értettem azokat az eladókat akik megsértődtek ha az adott esetben azt mondtam hogy nekem ez 10et ér, de annyira nem kell hogy 15 ért megvegyem. Ez csak egy ajánlat. Nem sértés, nekem ennyiért kell, lehet hogy én tévedtem adott esetben és végül sokkal drágábban vettem.
Pláne nem értettem amikor árultam valamit pl 15 ért, és rám ír egy arc hogy mekkora szemét vagyok hogy ezt ilyen drágán árulom, MERT Ő MOST ADOTT EL EGY ENNÉL JOBBAT 9 ÉRT :D Ezen csak röhögni tudtam és eladtam két hét múlva 15 ért. A vevő maximálisan elégedett volt.
Köszönöm szépen, hogy vetted a fáradtságot és ide is beírtad. A fúrógépes ötletről én is letettem. Vettem egy nagy levegőt és úgy döntöttem, hogy gyűjtögetek még és veszek egy új kínai gépet, ami a RF45/ZX45/ZX7045/RonFu45 kódnevek alatt futnak (ezt a típust szivesen brandelik a forgalmazók, pl.: Optimum OptiMill MB4), lehetőleg közvetlenül az egyik gyártótol. Remélhetőleg 1 db-ban is meg tudunk egyezni, legfeljebb valamelyik európai logisztikai központjukba küldik és én oda megyek érte. Szállítási költség lesz a vállasztóvíz :)
Esetleg ha valaki pont ugyan ilyen tipust venne, akkor összeállhatnánk, ugy jobb lenne a dolog az tuti.
Az emailért bocs, nem tudom mi történt, de az is igaz, hogz ezt az emailt csak fórumokban történő regisztrációra használom és szinte sohasem olvasom :(
Van egy frissen vásárolt ME-250-es marógépem. Előtte sokat állt, az olajat le kell cserélnem. Valaki tudna segíteni az olaj mennyiséggel kapcsolatban (a gépkönyv csak a minőséget adja meg). Esetleg konkrétan milyet keressek? Előre is köszönöm!
Sajnos 2-3 nap múlva visszapattantak a Neked írt leveleim. Felteszem ide amit akkor írtam, hátha nem zavarok vele senkit, bár már aktualitását vesztette a dolog részedről. :
Olvastam az Indexen hogy marógépet akarsz venni, csinálni. Csuhásnak igaza van: a fúrógép nem jó. Próbáltam. Az FO32-es fúrógépemmel kísérleteztem. ER 25/MT+3-as patronbefogót raktam a tokmány helyére. Az orsót felső helyzetben rögzítettem. Keresztsatut raktam rá, kihézagoltam de csak igen pici előtolással, fogásmélységgel ment rezonancia nélkül.
Később az EAN 340/1000-es ágyának a jobb végére gyártottam egy maró szerkezetet.:Egy hosszúszárú ER25-ös befogóhoz csináltam egy masszív házat. " belecsapágyaztam" a befogót. Összeépítettem egy 1.1kW-os motorral axiálisan egy tengelykapcsoló segítségével. Ezt felszereltem a függőleges szánra. A szánt egy 50mm átmérőjű munkahenger szár tartotta. A késtartó helyére szereltem a munkadarab befogót. Így megvolt a gépi előtolás is. A motor frekiváltóról ment. A vonóorsót egy másik frekiváltós motor hajtotta. Sajnos egy 12-es ujjmaróis előhozta a hibákat1.5-2mm fogásnál... Az ötvenes szár felső részén kézzel is lehetett érezni a remegést. :-( Egy darabig használtam, majd megvettem az általadmutatottnál szerényebb asztalmozgási paraméterekkel rendelkező FHJ09-est. ( a neten talász róla ) . A vertikál részt átszereltem az esztergáról. Na, ez egy más világ! Később átalakítottam egyszöghajtás segítségével, hogy a marógép saját motorjával menjen a függ. részis. Kapott frekiváltót, DRO-t, gépi előtolást.... Jelenleg a hobbys igényeimnek megfelel. Nem akarok asztalnyit síkolni, félméterest marni...
Nem akarlak a vételre rábeszélni, de ha az asztalmozgásokelegendők + olcsón meg tudod venni, vanidőd, kedved, kreatívitásod stb,... + gondolom esztergád akkornyugodtan belevághatsz. Jobb mint az idézett 45 kilós nem tudom mi.
Kipróbáltuk , beleszerettem .... Miután hazaértem vele szétszedtem , szinte újszerű állapotban van . Nem használhatták sokat . A szivattyú viszont be van állva a bekocsonyásodott hűtőfolyadéktól . A magassági szán is ettől volt szoros . 3 fokozatú villanymotor van rajta . Gerendát viszont kell hozzá egy másikat készítenem , hogy elforduljon a 100-as átmérőjű marótárcsa . Most max. 84 mm-er tud elfordulni .
Amatőrként pénzt nem fogadnék el ilyen munkáért. Bartel az más, de mostanában a hobbi eléggé háttérbe szorult. A fő hobbi projektem idénre a műhelyem alapszintű berendezése, és egy kis eszertgagép hántolásának a befejezése. Tehát köszönöm megtisztelő bizalmamat, de belátható időn belül nem tudom vállalni.
Kicsit nem forgácsolás, de műszaki téma. Esetleg valaki ismeri a Gebotools cég termékeit? Akksis kartuskinyomót szeretnék venni és náluk találtam elfogadható áron.
A döntés azon volt, hogy önmagában nem használható referenciafelületnek és én azt akartam venni. Megvan még, ha láttok benne fantáziát, vegyétek meg, nyersanyagnak jó lesz. Ha megcsinálod, megveszem 35 ért, abban legalább megbíznék.
Van, aki ilyen elmenős trükkel szorítja le az árat. Én sértődés nélkül visszamentem volna. Pont ennyiért vettem egy 400x400 lapot, melyet még egyszer ennyiért síkköszörültettem. Így körülbelül a bolti ár feléért lett egy jó sík felületem. Szerintem ez így nem volt rossz üzlet.