Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16086

Ujjadon is, meg valami fehér papíron is legyen. Kössz!

Előzmény: kardosdr72 (16085)
kardosdr72 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16085

ígérem csinálok ha oda kerül a sor és megnézhetitek.

Előzmény: Törölt nick (16083)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16084

Hát meg nem mindegy, hogy egy 50 LE farmotoros skodába vagy egy több száz lovas tórbós gépbe öntözzük az olajat. A csapágyterhelések valahogy nem egyformák. Persze tisztában vagyok ám vele, hogy a laborokban folyik némi fejlesztő munka. Csak a név változtatással nem lehet árat emelni. Bár sajnos ezt tapasztalhatjuk. A jó marketing az akkor is szükséges.

Előzmény: albertjani (16081)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16083

Hát emiatt ne is húzd szét! Felesleges! Ha ennyire bánt a dolog, néz körbe, lehet kapni olajcsere előtti motormosó adalékot. Ezt olajcsere előtt kell betenni még a régi olajhoz. Aztán x ideig járatni, és csere. Szóval 2,5 hét után tök fekete az olaj? Fotót kaphatnánk?

Előzmény: kardosdr72 (16082)
kardosdr72 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16082

10/30-as honda olajat használok,ha épp nem úgy sikerül beszereznem akkor ilyen neve sincs olajat 10/40 de ez igen ritka.

Kétszer fordult elő.

Csak még azt nem tudom,hogy a fenébe ganézzam ki azt az iszapot a motorból?

Eddig széthúzva még nem volt!

 

Előzmény: Törölt nick (16063)
albertjani Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16081

Szerintem azért fontos az olaj viszkozitása/teljesítményfokozata, mert a mai motorok gyártóinak is a nagy profit a fontos,ezért legyen a termék minél olcsóbban előállítható: gyengébb, olcsóbb, kevesebb, rosszabb minőségű anyagból kihozni ugyanazt.

Ezért a motorban az alkatrészek nagyobb igénybevételnek lesznek kitéve, nő a hőmérséklet, jobb kenőanyagra van szükség, ami ezt kibírja. 

A gyártó ezt előírja a könyvében, a felhasználó dolga ezt megvenni (egyre jobb olaj egyre drágábban), ez a gyárnak nem kerül semmibe.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (16074)
abodi72 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16080

Láttam :) és gratula hozzá

használd örömmel és egézségben jó sokáig :)

Előzmény: hambi85 (16078)
hambi85 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16079

A 8072-es hozzászólásban van a hivatkozás az albumra ott több kép van.

Előzmény: abodi72 (16077)
hambi85 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16078

Ha átnézel a Robi 151 éltetők topikba, akkor láthatod mit vásároltam tegnap.

Na azzal leszek mostanában elfoglalva. :)

Gyárilag Ducati gyújtásos Robi Rekord 151 :D

Előzmény: abodi72 (16077)
abodi72 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16077

Kösz :)

Előzmény: hambi85 (16076)
hambi85 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16076

Gratula hozzá.

Nagyon jó lett.

 

Előzmény: abodi72 (16075)
abodi72 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16075

Össze is szereltem

 

most ketten pöffeszkednek a garázsba , a Bratyó ,meg az Öccse :)

 

Az autók meg kint vannak a szabad ég allatt :(

 

Előzmény: Kertitox Karcsi (16072)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16074

Ez egy nagyon régi táblázat. Az SL -en felül már van SM, sőt SN is. Aztán majd jön az SO, SP, stb.

 

Az SF meg van gyengébb is illetve volt: SE, SD, és így tovább. Egész az SA -ig ugye. Ez már őskövületbe való. Galamb Józsi bá T-Fordjához. :)

Előzmény: albertjani (16070)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16073

Teljesen igazad is lenne, csakhogy ma már ezek a teljesítményszíntű olajak nincsenek érvényben. Azért is írtam az előbb, hogy a -ma érvényben lévő- 

Ezek megmaradt készletek, szerintem nem is lehetne árúsítani ezeket, mivel nem érvényesek ezek a teljesítményszintek. 

Különben persze igazad van, mert mivan, ha valaki nem figyel erre. Márpedig hidd el, sokan nem. 

 

Ezt az olajat én valószínű bele is tenném a gépembe. Valvoline? Ha eredeti, akkor simán. Mert mi baja lesz? Semmi. Most őszintén! Nem érzel ez mögött az egész mögött egy kis marketinget?

Előzmény: albertjani (16071)
Kertitox Karcsi Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16072

Tetszetős a zöld vas is!De a festés sem kutya!

Nálunk is süt a nap!!! :)

CSak fagyos a föld meg havas és nem lehet szántani :( szépen persze,dúrkálni meg nem akarok.

Előzmény: abodi72 (16065)
albertjani Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16071

Például valaki megveszi ezt az olajat a GCV-190 motorjába:

 

http://www.olajwebshop.hu/termek-Valvoline%20Lawnmower%20Oil/5232/

 

 

De nem jó a gépébe, mert csak SG osztályú!!! 

Előzmény: Törölt nick (16067)
albertjani Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16070

Van ettől "gyengébb"  olaj is:  http://www.motorion.hu/index.php?id=186

 

 

Előzmény: Törölt nick (16067)
albertjani Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16069

Nálatok legalább sütött a nap!

Előzmény: abodi72 (16065)
albertjani Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16068

Akkor az lesz benne. :)  Megállapodtunk, hogy mindenki olyat tesz bele ,amilyet akar, természetesen nem lesz nagyobb baja tőle. Kopott motorba jó is lehet a vastagabb olaj.

 

Arra kerestük a választ, hogy miért feketedik be gyorsan a "gyári" olaj. Nem írta mit töltött bele pontosan, de általában az egyfokozatú, ásványi 30-as olajat hívják így.

 

A szintetikus nem feketedik be olyan hamar. 10w-30-at ír a könyv. A feladat egy ilyen olajat keresni, és alapos kartertakarítás után ilyet beletölteni. 

Előzmény: Törölt nick (16066)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16067

"GJAAA-1074128-9999999 : csak 10w30, legalább SJ osztályú olaj" 

Ahol az SJ a teljesítményszintet jelöli. Ez az SJ a ma érvényben lévő "legkisebb tudású", legrégebben (1996) meghatározott teljesítményszintű motorolaj.

 

Szerintem nem kell túllihegni ezt az olajkérdést. Lényeg, hogy azért ne Tescos olajat vegyünk. 

Előzmény: albertjani (16064)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16066

Szerinted ha 15w-40 ásványit, vagy ne addj 10w-40 részszint. rakok bele akkor mi lesz?

Előzmény: albertjani (16064)
abodi72 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16065

Sziasztok

 

Ma untam magam és festegettem egy kicsit

 

Megszépítettem a Robi 151-es (Rex Maxi ) burkolat elemeit :)

 

 

albertjani Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16064

Kiegészítem annyival, hogy motorsorozatszámtól függ, milyen olajat ajánlanak bele!

 

Amit előbb írtam, az a régebbiekbe ajánlott, az újabbakba csak 10w-30-at ír a könyv!

 

 

GJAAA-1000001-1074127  : egyfokozatú 30 vagy 10w-30 vagy 5w30,  külső hőmérséklettől függően és legalább SJ osztályú olaj

 

GJAAA-1074128-9999999 : csak 10w30, legalább SJ osztályú olaj

 

Aztán lehet, hogy van mégtöbb változat is :)

Előzmény: albertjani (16061)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16063

Akartam is kérdezni, hogy milyen olajat használ az úr?

Előzmény: kardosdr72 (16060)
kosi1973 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16062

Tegnap elég szűkszavú voltam. Természetesen eladó is, hiszen nekem kúpos kis kuplungcsésze kellene(alsó).

Én nem tudom mi az ára, tegyen egy ajánlatot amit neki megér, és megbeszéljük.

A tengelyre sincs szükségem, mert nekem a boldás végü kell, ez meg ha minden igaz kúpos végü.

(még nem szedtem szét ilyet). Szóval minden megoldás érdekel.

Előzmény: Kaisi (16057)
albertjani Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16061

Megnéztem a GCV190-es gépkönyvét.

 

10W-30-at vagy 5W-30-at ajánl ha egész évben használva van, sima 30-as olajat csak nyárra.

 

Próbálj ki az első kettő közül teljesen szintetikus változatot. Az ásványi olaj hamarabb "tönkremegy".

 

Például ezek közül, amelyik full synt: http://www.olajwebshop.hu/termek-tipus-Szem%C3%A9lyg%C3%A9pj%C3%A1rm%C5%B1+motorolajok/5w-30+motorolaj/

 

 

Előzmény: kardosdr72 (16060)
kardosdr72 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16060

A kérdésedre válaszolva,kb:2.5 hét: annyit hozzá kell tennem még,hogy én évente kb:80 l  benzint elhasználok és ez vonatkozik a téli időszakra is.Ezzel  dolgozok, a saját kertemet,kapálom ezzel szántom kultivátorozom töltögetem stb..

Minden nap ezzel járok dolgozni,persze reduktorral csatolt  súllyozott 30kg-val.

Télen is szivató nélkül a berántókarral megtöröm a dermedt olajat 8-10 alkalommal, utána ráhúzom a szivatót  4-ik rántára indúl.

Ilyen téren nincs problémám.

Csak az olaj feketedésével,rövid idő alatt.

Előzmény: Törölt nick (16047)
..janos.. Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16059

Akkor nem hinném, hogy gond van, csak ha elkezd fulladozni, mert kemény a föld, akkor amikor elkzed újra felpörögni, akkor kicsit sötétesebb füst jön ki, míg fel nem pörög rendesen, de utána sem fekete, sem kék füst nincs.

Előzmény: Törölt nick (16052)
Kaisi Creative Commons License 2013.01.13 0 0 16058

Szia,

 

No beszéltem a sráccal és tényleg csak a kuplungcsésze ami kellene neki. Persze ha csak tengellyel együtt tudod az is jó, lesz egy tartalék tengelye akkor.

Körülnéztünk a műhelyében is de nem találtunk se kuplungalsót se tengelyt Robi 156ra  csak régi 3,5HP briggshez pár cuccot, szóval ha vmi kellene belőle azzal tudunk üzletelni.

 

 

Előzmény: kosi1973 (16056)
Kaisi Creative Commons License 2013.01.12 0 0 16057

Megkérdem havert holnap, de ahog én tudom csak a kuplungcsészét törte el , a csigatengely az nem szenvedett semmilyen kárt...

Viszont azt tudom hogy neki egy robi55-e van így ahhoz van egy-két cucca 156-hoz nem hiszem, de azért persze egy kérdést megér.

Ha nem jön össze a csere el is adnád a kuplungcsészét? Ha igen mennyiért?

Előzmény: kosi1973 (16056)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!