Hát meg nem mindegy, hogy egy 50 LE farmotoros skodába vagy egy több száz lovas tórbós gépbe öntözzük az olajat. A csapágyterhelések valahogy nem egyformák. Persze tisztában vagyok ám vele, hogy a laborokban folyik némi fejlesztő munka. Csak a név változtatással nem lehet árat emelni. Bár sajnos ezt tapasztalhatjuk. A jó marketing az akkor is szükséges.
Hát emiatt ne is húzd szét! Felesleges! Ha ennyire bánt a dolog, néz körbe, lehet kapni olajcsere előtti motormosó adalékot. Ezt olajcsere előtt kell betenni még a régi olajhoz. Aztán x ideig járatni, és csere. Szóval 2,5 hét után tök fekete az olaj? Fotót kaphatnánk?
Szerintem azért fontos az olaj viszkozitása/teljesítményfokozata, mert a mai motorok gyártóinak is a nagy profit a fontos,ezért legyen a termék minél olcsóbban előállítható: gyengébb, olcsóbb, kevesebb, rosszabb minőségű anyagból kihozni ugyanazt.
Ezért a motorban az alkatrészek nagyobb igénybevételnek lesznek kitéve, nő a hőmérséklet, jobb kenőanyagra van szükség, ami ezt kibírja.
A gyártó ezt előírja a könyvében, a felhasználó dolga ezt megvenni (egyre jobb olaj egyre drágábban), ez a gyárnak nem kerül semmibe.
Teljesen igazad is lenne, csakhogy ma már ezek a teljesítményszíntű olajak nincsenek érvényben. Azért is írtam az előbb, hogy a -ma érvényben lévő-
Ezek megmaradt készletek, szerintem nem is lehetne árúsítani ezeket, mivel nem érvényesek ezek a teljesítményszintek.
Különben persze igazad van, mert mivan, ha valaki nem figyel erre. Márpedig hidd el, sokan nem.
Ezt az olajat én valószínű bele is tenném a gépembe. Valvoline? Ha eredeti, akkor simán. Mert mi baja lesz? Semmi. Most őszintén! Nem érzel ez mögött az egész mögött egy kis marketinget?
Akkor az lesz benne. :) Megállapodtunk, hogy mindenki olyat tesz bele ,amilyet akar, természetesen nem lesz nagyobb baja tőle. Kopott motorba jó is lehet a vastagabb olaj.
Arra kerestük a választ, hogy miért feketedik be gyorsan a "gyári" olaj. Nem írta mit töltött bele pontosan, de általában az egyfokozatú, ásványi 30-as olajat hívják így.
A szintetikus nem feketedik be olyan hamar. 10w-30-at ír a könyv. A feladat egy ilyen olajat keresni, és alapos kartertakarítás után ilyet beletölteni.
"GJAAA-1074128-9999999 : csak 10w30, legalább SJ osztályú olaj"
Ahol az SJ a teljesítményszintet jelöli. Ez az SJ a ma érvényben lévő "legkisebb tudású", legrégebben (1996) meghatározott teljesítményszintű motorolaj.
Szerintem nem kell túllihegni ezt az olajkérdést. Lényeg, hogy azért ne Tescos olajat vegyünk.
A kérdésedre válaszolva,kb:2.5 hét: annyit hozzá kell tennem még,hogy én évente kb:80 l benzint elhasználok és ez vonatkozik a téli időszakra is.Ezzel dolgozok, a saját kertemet,kapálom ezzel szántom kultivátorozom töltögetem stb..
Minden nap ezzel járok dolgozni,persze reduktorral csatolt súllyozott 30kg-val.
Télen is szivató nélkül a berántókarral megtöröm a dermedt olajat 8-10 alkalommal, utána ráhúzom a szivatót 4-ik rántára indúl.
Akkor nem hinném, hogy gond van, csak ha elkezd fulladozni, mert kemény a föld, akkor amikor elkzed újra felpörögni, akkor kicsit sötétesebb füst jön ki, míg fel nem pörög rendesen, de utána sem fekete, sem kék füst nincs.
No beszéltem a sráccal és tényleg csak a kuplungcsésze ami kellene neki. Persze ha csak tengellyel együtt tudod az is jó, lesz egy tartalék tengelye akkor.
Körülnéztünk a műhelyében is de nem találtunk se kuplungalsót se tengelyt Robi 156ra csak régi 3,5HP briggshez pár cuccot, szóval ha vmi kellene belőle azzal tudunk üzletelni.