Az 1980-as DPD-098 frsz, angol feliratos, első ajtókon elefántfülesz moszkvámon (igor) is ilyen embléma volt. Már akkor anno nehéz volt szereznem eredetit, de sikerült.
Én úgy emlékeztem, hogy az a borítás prespán borítás volt és mintha a 2140-esben ios valami hasonlóval kísérleteztek.
Az uzam3317-esmotor az 1,7-es Aleko-ban köszönt vissza. Katalizátorral 80 LE-t adott le.
De a legérdekesebbet Aleko-Viva topiktárs csinálta, aki a 412-es blokkba a volga dugóit biggyesztette bele. Így 1,9 körüli motort csinált.
Azt nem tudom, mi lett a vége, de eléggé érdekes project volt.
(Gyanítom, hogy hűtésgondjai lettek vele, vagy a főtengely nem bírt a teljesítménnyel)
A keresztöblítés miatt viszont nagyon hálás kis motor a 412-es.
Kevesen tudják, hogy ugyanezen peugeot licensz blokk volt az 1965-ös 1500-as BMW-ben. Összesen cirka 9 hónapig gyártották őket, mert addigra megcsinálta a BMW az 1600-as blokkját,amely eléggé nagysikerű volt.
van 3 db moszkvics hatso lampam-nem voltak meg hasznalva -tisztitani mindenkeppen kell.En nem tudok veluk mit kezdeni de inkabb olyannak adnam tovabb aki tudja is hasznalni.ha esetleg valakit erdekelne kerem jelezze itt.
Nekem az eredeti AC-vel gondok voltak. Aztán vettem egy olasz utángyártottat és 9 talptömítés után is gondjaim maradtak a karbival. Aztán vettem egy marék tűszelepet, majd az amelyik a legjobban ellent tudott állni a nyomásnak , azt tettem bele a karbiba.
Onnantól kezdve nem volt üzemanyag gondom. Aztán jöt a hallos gyújtásom, a 10 mm-es szilikonkábel és az NGK platina gyertya.
Nézett is a Suzikus, amikor 165-el faképnél hagytam az M3-ason. Igaz akkor a ecometer 13,5 litert mutatott.
Amúgya másik rekord a régi 6-os úton volt. Budapest-Pécs- Szigetvár-Bőszénfa-Kaposvár útvonalat 6,2-es átlaggal tettem meg. Igaz 1x gyorsultam csak vele és 80-90 között poroszkkáltam az úton.
Igazi robbanékony motor az 1500-as. A kersztöblítés miatt a kevesebb is többnek érződik.
Ma a család kicsit morgott de időt szakitottam a kék autó átvizsgálására is.
Megcsináltam az olajcserét ami nagyon időszerű volt ugyan is a régi ami benne volt...........sűrű,fekete olajszerű valami.Most szép aranysárga benne az olaj.Mielött lecseréltem volna az olajat átmostam a motor az elöbb leírtak miatt.Gyertyák megtakarítva,gyújtás baállítva.
Mivel az alváz a tegnapi mosás után megszáradt így gyorsan megcsináltam az alvázvédelmet is.
Kicsit "öregítettem" az autót és mint az első szériánál én is lefújtam feketére a hátsó részt.
A holnap megnézem hogy itt van e Szonokon e donor autóm kormány vagy vidéken van nagyon jó állapotban van csak ez már puha karimás de teljesen olyan mint a képen amit felraktál. Utazó sebességnél mennyi volt az olajnyomás? Nekünk 80-90 km/h-nál meleg motornál 4-es az olajnyomás