Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
"Croatia did not at any time requested by the Hungarian help regarding this issue because the Croatian Armed Forces have the capability of controlling and protecting the air space and do not expect the loss of these abilities."
Nem is a hatósugárral vagy a levegőben eltölthető idővel van a probléma, hanem a repülőtér és az elfogási pont (terepszakasz) közti távolsággal. Ez egyszerűen túl sok a Gripennek. De erről volt már elmélkedés a Légierő blogon.
Na ne vicceljünk már... Air policy konfigban egy pótossal bőven 1,5 óránl többet tud repülni a gép. Itthon ez a gép tartja a szuperszonikus kategóriában a rekordot 2 óra 15 percnél kicsit többet volt fent három pótossal. Még, ha nagy magasságban 5-6 perc full utánégetéssel megy, akkor is simán fent maradhat három pótossal 1,5 órát, amivel röhögve belefér 1200 km-nyi repülés.
Miért van az, hogy tartja magát ez a téveszme, hogy kicsi a hatósugara a Gripennek? F-16C kategória. Igen, a gép nem túl nagy, de ha kis fajlagos fogyasztású hajtóműve van és kis légellenállás (homlokfelület) miatt a gép hatósugara egyáltalán nem rossz AA konfigban.
Horvátország, Szlovénia esetén "csak" annyi a feladatunk, hogy nem tudnak saját vadászt a már felderített célra küldeni, akkor riasztják a magyar Gripent. A Baltikumba pedig gépet küldünk, ami ott egy helyi reptéren állomásozik és riasztható. Hogy ki/hogyan keresi meg a célt az egész más kérdés. Mi nem derítjük fel nekik. Nem is vállaltunk ilyet. Nincs semmi gond.
Az egyetlen ciki Líbia esetében volt, hogy adott esetben nem tudtunk volna még egy géppárral sem részt vállalni. A politika feladat eldönteni menjünk-e. A katona dolga az, hogy minden esetben készen legyen. Nem is tudnánk menni mert nem gyakoroltuk a feltöltést vagy az AGM nincs kipróbálva de talán rendesen integrálva se; az már gáz.
A te videóban levő rakéták elég hamar vízszintes közeli pályán repültek. A szovjet/orosz cucc meg felfele ment. Már volt erről szó, a légköri szél rétegződés csinál egyesek szerint ilyet a füsttel, meg az is volt említve, hogy a vezérlés ellustulása ellen egy kis elem folyamatosan kismérétkű kitérítésre készteti a rakétát, hogy a vezérlés folyamatosan dolgozzon. Az akkori idők elektronikájával ilyen vezérlést tudtak a jelek szerint csinálni.
(A matematikai függvények megoldása és műszaki leképzése eredményezi ezt. Ezt most így félrészegen nem tudom precízebben megfogalmazin.)