Keresés

Részletes keresés

MortalWombat Creative Commons License 2011.08.29 0 0 19789

Szia !

 

Én csak a kotori sofőröket "ismerem", nekem hozzájuk volt szerencsém. De gondolom, nincs nagy különbség.

Az "agresszív" és az "őrült" nem jó kifejezés. Inkább túlon-túl rugalmas.

Nem szívatnak, nem másznak rád, de kihajt eléd, mondván majd lassítasz (fékezned, pláne izomból, nem kell!).

A tengerparti utakon amúgy sem lehet döngetni, 80-nál jobban (azt is csak egyenesekben, amiből nem sok van)  nem is tudsz hajtani. (inkább 50-60 km/h)

 

Nem kell aggódni, inkább +30 % többletfigyelmet igényel.

 

 

Véleményem szerint egy német sofőrt tudnának az őrületbe kergetni, egy magyar rövid időn belül megszokja őket.

 

MW

 

 

 

Előzmény: ender81 (19787)
Amaribp Creative Commons License 2011.08.29 0 0 19788
Előzmény: ender81 (19787)
ender81 Creative Commons License 2011.08.29 0 0 19787

Sziasztok!

 

Szeptemberben utazunk nyaralni Montenegróba. Podgoricáig repülővel (nagyon jó áron sikerült repülőjegyet vennünk),onnan

pedig lesz transzferünk Ulcinjbe. Egy ismerős szerint autó nélkül ott meg leszünk lőve - már ha akarunk is látni valamit az országból.

Márpedig akarunk. Mennyire igaz a fenti állítás? Milyen a tömegközlekedés? Ha valaki specifikusan meg tudja ezt mondani Ulcinjra,

az még jobb. Persze próbáltam ennek utánajárni,de sehol nem találok ulcinji menetrendet...

Gondolkodunk az autóbérlésen is. A helyi sofőrökről viszont a legtöbb helyen a "hihetetlen","agresszív","szemtelen","őrült" jelzőket olvastam. Valóban így van? Viszonylag tapasztalatlan, bár nem teljesen kezdő vezető vagyok. Bevállaljam?

 

petike0101 Creative Commons License 2011.08.29 0 0 19786

Itt lubickolunk Szutomoren :-). A kiadó apartmanod hány méterre van a strandtól? 

üdv

Előzmény: szervezkedő (19785)
szervezkedő Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19785

Tervezz a hónap végére, hogy tutira elcsípd a gránátalma szezont!!!!!

...és durrntsd meg rendesen pár ládával a kis "csodát"!

 

Vagy célozd meg december eljén, "nyár a télben" címen a narncs/mandarin szezont!

 

(Nálunk volt olyan karácsony előtti project, ami során a Jézuska Barban vett biciklit, Sutomoren szedte a narancsot és Nova Varos mellett fűrészelte a karácsonyfát! :-D)

Előzmény: bentoka (19782)
pljeskavica Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19784

Bocs, 196 eur/hét :)

Előzmény: pljeskavica (19783)
pljeskavica Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19783

:) Megint félreérthetően fogalmaztam. :)
Én júniusban voltam, egyedül is beengedett az apartmanjába és elég volt neki a 7 euró.
Júliusban nem engedte volna meg, hogy egymagam bitoroljam a helyet, akkor a 4 személyes apartmanba 4 embert számol (vagyis 196 eur/hó az apartman)

Előzmény: szervezkedő (19780)
bentoka Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19782

Ki is fogom használni a lehetőséget, szeptemberre már szerveztem egy üzleti útnak álcázott hosszú hétvégét ;) "ha már lúd, legyen kövér" kód alatt fut a projekt.

 

Holnap átadnak még 20 kilométernyi autópályát, Bácstopolya és Feketics között. A maradékot szeptember végére ígérik, tehát novemberre készen is lesz a teljes vajdasági autostrada. :)

Előzmény: szervezkedő (19781)
szervezkedő Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19781

Ismerős a szitu!

Hasonló a játék ha pl 6 személyes mikrobusszal jössz!

Azzal a különbséggel, hogy tipustól függően azt vagy 30euroval számolják mint busz, vagy 80euroval mint teherautó.

 

Mi a vendégeinknek fel szoktuk ajánlani hogy előre küldünk matricát. Így már otthon felragasztják a szélvédőre a matricát és a határon nincs balhé!

 

http://www.busexport.com/images/objdocs/Toyota%20Previa%201998%20-%2022.jpg

 

Pár hete egy vendégünk hasonló járművel jött hozzánk. Megüldtem neki a matricát. A határon a montenegróiaknak nagyon nem tetszett, de nem variáltak vele, de szó szerint szétszedték őket és egy csomó ideig szívtak a határon!

A 10eurot nem sajnálom, de 50-80eurot szivatásnak tartom ilyen setekben!

 

De most már egy éven keresztül ingázhatsz amennyit akarsz a kis Skodával!!!!

:-D

Előzmény: bentoka (19777)
szervezkedő Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19780

A 200euro/1hét/4fő az nagyon korrrrket ár! Ismerős az összeg így kiírva :-D

 

Ha a mi nyaralónkba kevesebben szeretnének jönni és próbálnak alkudozni hogy akkor szeméylenként mennyi lesz egy éjszakára az ár, én azt szoktam mondani 200euro/hét és ha kevesebben vannak, kényelmesebben elférnek.

 

Ha a nyár közepén az a szállásadó megengedhette magának, hogy neked szólóba kiadja az apartmanját, akkor szerintem a reklám és a vendégvadászat oldalon nagyon be kellene erősítenie!!!

 

Naptárral meg egy percet se foglalkozz!!! (Azt az időt szánd rá inkább "miss Budvára"!)

 

Látod, nincs rá igény, akit meg érdekel, kis kutatás után beszerzi az infókat!

 

Előzmény: pljeskavica (19771)
szervezkedő Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19779

Na ez egyszerre volt!

:-)

Előzmény: stevie-w (19776)
szervezkedő Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19778

Autópálya:

 

Amikor elkezdődött ez az "autópályásdi" heteken keresztül folyamatosan cikkeztek róla. Egy este láttam egy beszélgetős műsort, ahová be lehett telefonálni, lehetett sms-t írni. Engem (mint fogtechnikust) leginkább az érdekelt, mennyibe kerül egy menet?

A fizetés valószínűleg útarányos lesz, tehát nem egy biankó matrica, ami x napra szól. A heti szintű hírek és a sajtóból áradó lelkesedés engem is magával ragadott és elhittem hogy lesz itt autópálya.

Azóta elvérzett a horvát, mjad nem tudott megfelelő garanciákat adni a görög-izraeli csapat sem, végül a hosszabbítás hosszabítását követően a kínai vonal sem hozta a várt eredményt.

A beruházással kapcsolatban akkor valahonnan letöltöttem egy 150oldalas anyagot, amiben még a benzinkutak helye és a kutak körüli minimális szolgáltaások is meg vannak határozva.

 

Utoljára úgy emlékszem valami olyat olvastamm valahol, hogy az egésztet kezdik előről és ismét várják a partnereket. Valami miatt nekem olyan volt, amikor utoljára olvastam az egészről, hogy valahogy nagyon tuti módon szeretnék a kiírást úgy megszerkeszteni hogy a kínaiak biztosan benn lehessenek és a horvátok meg biztos nekikezdhessenek.

 

Az első Podgorica feletti 40-50 km-es részre írták azt hogy a legkeményebb szakasz lesz. Ezt úgy tervezték 4 év alatt készítik el, a másik 130 km-t hasonlóan 4 évet vesz majd igénybe. Akkor dobálóztak a számokkal is. Bennem megmaradt hogy a 4-es metróhoz viszonyítva 1,5 vagy 2,5 ször annyiba kerül majd, terveik szerint a kivitelezés, mint a mi metrónk!

Az útdíjra is írtak egyszer valamit. Homályosan talán10cent/km árra emlékszem.

 

Most azonban eléggé távolinak tűnik az egész.

Az én szememben mindig hatalmas dolognak tűnik, ha új beruházást látok, hiszen ez az országot gyakorlatilag 3-4 szegednyi ember "építi"!

 

A lejutás menetideje szerintem sima forgalomtechnikai megoldásokkal rövidíthető lenne min. 20 perccel. Mindössze 3 népesebb tiszaburai vagy jászládányiii család kellene 1-1 nagy pótos, magasítós teherautóval akik összegyűjtenék a rengeteg 30as, 40-es, 60-as táblákat az útak mellől!
:-D

Előzmény: stevie-w (19763)
bentoka Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19777

Rendben is van ez a tíz eurós környezetterhelési illeték...viszont azt a luxust nem engedném meg az országimázs-minisztérium helyében amivel Ulcinjban, a gyönyörű és tiszta apartmanház és a még gyönyörűbb és még tisztább MCM strand közötti 400 méteres úton láttunk minden nap...bokáig, sőt térdig érő szemét. És egyáltalán ez nem egyedi eset.

Ettől függetlenül imádok Montenegroba járni magán- és üzleti ügyben is, de sajnos az ilyen "bakikat" megjegyzi az ember...

 

( Kis idei saját sztori az illetékről: A céges kisteherrel (Skoda Praktik 1.2 benzin,szinte zéró károsanyag kibocsátási értékekkel) voltam kénytelen legurulni július végén, hát nem kifizettették velem az erre a kategóriára (teher 3,5 tonnáig) érvényes  80 eurós illetéket...a sorban hárommal előttem várakozó 30 éves koromgyár Iveco Daily-nek is ugyennyit kellett fizetnie pedig az egy gázfröccsnyi egységre számított eső környezetterhelése kb. ötezerszer nagyobb a Skodáénál :)) , mindegy, a saját tudatlanságom és figyelmetlenségem árát fizettem meg, csak azért ennyiből futhatta volna pár sörre is...és ez annyira bosszantó!!! :)  )

 

 

Előzmény: szervezkedő (19769)
stevie-w Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19776

Legyen igazad, bár néhány hónapja még egy izraeli cég "építette" ezt az autópályát, aztán pedig a kínaiak.

 

 

 

Az első tendert a horvát Konstruktor nevű konzorcium nyerte, de a meghosszabbított határidőre sem tudtak bankgaranciát felmutatni, így bukták a projektet. Ekkor a kormány a tenderen második helyezett görög-izraeli (Aktor & Shikun & Biuni) konzorciumot kérte fel, de 2009-ben ők sem tudtak bankgaranciát felmutatni, így a kormány alternatív megoldások után nézett.

 

A  régióban egyre aktívabb kínai befektetés igénybevétele tűnik a legvalószínűbbnek. Ez alkalommal semmi tender, semmi bankgarancia, semmi PPP - hanem államközi szerződés.

 

Mondjuk Kína Kelet-Európa politikája enélkül is sok érdekes kérdést vet fel. (Beleértve a testvéri kínai-magyar kapcsolatokat is, de az már végképp nagyonn offtopik.)

 

 

Előzmény: pljeskavica (19772)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19775

Ha belegondolok az első utam viszontagságaira (utak minősége,hegyről le-hegyre fel ,sok-sok kilométeren át),nos ahhoz képest a mai állapotok igen rózsásak.Rengeteget javult a közlekedés feltétele mind a Szerb,mind a Montenegrói oldalon.Persze, aki csak a hibákat keresi az fog is találni,de hát ez legyen ő magánügye.

(ugyanez volt az idén OFF országban is,mentünk kb150 kilométert nem autópályán,s szinte 100% kos volt az út minősége,átjöttem Barcsnál és Pécsig majd kiesett alólam az autó,az 55 Fő útnak nevezett valamiről +ne is beszéljünk !! ))

Előzmény: szervezkedő (19767)
pljeskavica Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19774

Idén már sajnos nem rettenek meg :( Nektek viszont gondtalan, kellemes pihenést kívánok :)

Előzmény: fityók (19755)
pljeskavica Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19773

Részben igazad van a sértődöttségükkel kapcsolatban. A körgyűrűt illetően maximálisan igazad van. (bár körgyűrű-ügyben azért vannak még császárok a kontinensen)
A szivatást illetően megértem, hogy bosszant, kit ne bosszantana, de általában másfél percig tart a vám- és útiokmányvizsgálat.

Előzmény: cattaneo (19756)
pljeskavica Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19772

Legyen igazad, bár néhány hónapja még egy izraeli cég "építette" ezt az autópályát, aztán pedig a kínaiak. A BG-Pozega korridor is 20 éve épül, papíron.
Csak a BG-Bar vasút felújítására látok reális esélyt (mert az tényleg fontos lehet), a többi a politikusok választási meséje.

Előzmény: stevie-w (19760)
pljeskavica Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19771

Szia,

Lehet, hogy félreérthető voltam. Az a szállás pont július 10 és augusztus 10 között 7 euró/fő, azzal, hogy akkor nem engedik meg maguknak, hogy valaki egymaga nyaraljon egy 4 személyes apartmanban. Vagyis 200 euró/4fő/hét (ismerős és korrekt ár, ugye?), ami mégsem 450.

A montenegrói magyar vonatkozású helyeket és emlékeket megpróbálom ismertetni. (Zenta csatahajó, Montenegró első szállodája, a Petrovac előtti sziget egyike, Djenovici partjai előtti matrózlázadás, Osztrák-Magyar Nagykövetség, stb...)
Tudom, hogy (sajnos) ez elég sok embert hidegen hagy, dehát - ahogy mondtad - nem vagyunk egyformák. Mindenkit máshogy érintenek meg a dolgok. És végülis, ez így van jól.

(A kultúrális programok kapcsán készül a naptár, de az már csak 2012-es idényre lesz meg. A magyar ajkú szállásadók gyűjteményének program-motorja pedig kész (hamarosan adom majd a linket, mailen, ahol próbálgathatod a gyakorlatban is. Eszembe jutottál, az accountod már kész :) egy hete.)

Előzmény: szervezkedő (19766)
szervezkedő Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19770

http://keptar.kapos.hu/13/m/227

 

A 6-8ezer Ft-os kép lemaradt!

Előzmény: szervezkedő (19769)
szervezkedő Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19769

Környezetterhelési adó:

 

Ez egy személyautónak 10euro= 2.700,- Ft

 

 

Ez egy szeméylautónak ha jól emlékszem kb 6-8ezer Ft körül volt.

 

Monetenrgórban hasonló "zőőd dumával",  indokkal mint nálunk mindenkiről lehúznak egy pici pénzt.

Ott csak egy matricát kell mindenkinek venni műszaki vizsgakor/vagy az országba lépéskor, itthon nálunk meg kitalálták ezt a külön vizsgázós, ellenörzős bohóckodást.

 

Én egy eléggé "fogtechnikus" vagyok ha pénzköltésről van szó, de mindig eszembe jut egy kérdés, ha átmegyek a Sozina alagúton, vagy ha Kolasin, Mojkovac körül autókázok hogy a sok 10 eurosból csinálják itt az utakat??? Ha igen akkor én nem sajnálom!!! Sőt kérem, ne szüntessék meg!!! Egy nyaralás árát ez nem nagyon növeli, aki meg helyi annak is havi 80-90centtel növeli az autófenntartás költségeit!

 

Akiket ez tart vissza az országba utazástól, azokra nem is nagyon van szüksége Montenegrónak. Ezek a tömegek minimális pénzt költenek nyaralás során, terhelik az ország gyengécske infrastruktúráját, növelik a népsűrűséget a srandon és tonnányi szemetet szórnak szét!

 

szervezkedő Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19768

Szerintem beszéljetek a gazdával, milyen feltételekkel tudnátok venni tőle üdülési jogot!

:-))))

 

(Jó pihenést nektek és üdvözlöm a "bevállalós, félelmet nem ismerő, vad csajokat"!)

Előzmény: potika (19758)
szervezkedő Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19767

"Montenegró felé valóban nem jók az utak,"

 

Én ezzel nem vitatkoznék veled, csak finomítanám a mondat elejét! Azok az utak, ahol egy átlag magyar turista utazik a tengerparti részig, azok szerintem jó minőségűnek mondhatók. Az útfelület sima, nem toldozott- foldozott, felni gröbítő, gumipusztító minőségű, nyomvályús, mint pl. a 4-es út néhol, a 44-es jó pár helyen, vagy az 52-es szinte végig nálunk itthon.

Sokakat ez kellemes csalódásban részesít!

Az más kérdés, hogy egy ilyen nagy utat kényelmesebb lenne, több sávos úton megtenni.

 

Már nem emlékszem hogy került hozzám, vagy egy hivatalos út során kaptam a vendéglátóktól, vagy itthon valami utazási kiállításon, de van egy olyan A/4 méretű, szines, 2 nyelvű kiadványom, aminek valami olyan a címe hogy 53 hétvége Szerbiában.

Térségek szerint bemutatja az országot. Jó alap lehet egy szerb felelfedező kiránduláshoz.

 

(Igaz az furcsa, hogy a szerintem 100%ban magyar vonatkozású látnivalók, emlékeknél sincs még apró betűvel sem odaírva "magyar". Valami picuri alapja azért mégis van ezeknek a bizonyos előitéleteknek.)

Előzmény: stevie-w (19752)
szervezkedő Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19766

Druszám! Ez egy kiragadott példa és nem ad viszonyítási alapot, hiszen nem júli10 és aug10közötti időszakban voltál kint.

Sokaknak egyébként nem a szállás ára az elsődleges szempont. Nekem is van egy bizonyos szint, ami alá nem mennék, hiába lenne olcsó.

 

De egyébként meg teljesen mindegy ki hol mennyi pénzért milyen szállást talál. Nekem az az érzésem, az ezen a fórumon megfordult emberek 80%-nak az okoz örömöt, ha keres, keres, keres és azután talál valamit ahol még "senki sem" volt. Tudom nem vagyunk egyformák, de én ha én pl. Szarajevóban szeretnék megszállni akkor automatikusan mennék a Hümi féle helyre. Ha eldöntöttem, melyik településen szeretnék nyaralni, akkor azt beírnám a bal oldalon lévő keresőbe és azonnal találnék pár kipróbált helyet! Ha nem beszélek semmilyen nyelven akkor pedig megkeresném az adott településen vagy környékén van e magyarul beszélő szállsáadó és annál foglalnék.

(Így a szezon végén, már remélem nem sütitek rám, hogy hazabeszélek!)

 

De ahogy írtam, tudom hogy nem vagyunk egyformák!

 

Montenegró nem csak arról szól, hogy az a bizonyos alagút le van e zárva, hogy kell e útlevél és még sorolhatnánk a már- már fizikailag fájó kérdéseket. Senki sem kérdezett kulturális programokról, pedig voltak ilyenek. Mind felnőtteknek, mind gyerekeknek szóló. Senkit sem izgat fel jobban az átlagosnál, hogy vannak magyar vonatkozású emlékek. Vannak olyan helyek, ahol talán illene tiszteletünket tenni néha- néha, azoknak akik nem 3-4 napra mennek le.

szervezkedő Creative Commons License 2011.08.28 0 0 19765

Kitart a jó idő, sőt az előrejelzések szerint csökken a hőmérséklet, tehát az elviselhetetlen hőség megszűnik!

Jó pihenést és jó utat nektek!!!!

:-)

Előzmény: Vén Halász (19749)
cattaneo Creative Commons License 2011.08.27 0 0 19764

A domborzatot elnézve rettenetes projekt, de ott van Horvátország példának okáért, hogy nem lehetetlen.

Magyar szakértőket inkább ne alkalmazzanak (viadukt és alagútépítésre), mert akkor már Kína sem fogja bírni anyagilag... :-)

 

Előzmény: stevie-w (19763)
stevie-w Creative Commons License 2011.08.27 0 0 19763

És az már tudható, mikorra tervezik az autópálya átadását? Gondolom kínai viszonylatban ez hónapok kérdése... :-)

 

 

A helyzet nem annyira egyszerű. A kínaiak -- úgy tűnik -- a pénzt adják, a kivitelezés nagy részét ugyanazok az alvállalkozók végzik, akik a korábbi konzorciumokban is szerepeltek, de a "szokásos" európai bankoktól nem kaptak bankgaranciát 2008-ban.

 

A Bar-Boljare szakasz csak kb 170 kilométer, de 42 alagutat és 92 hidat vagy viaduktot kell megépíteni. A vidauktok között van több is, ami 4 kilométernél is hosszabb...

Előzmény: cattaneo (19762)
cattaneo Creative Commons License 2011.08.27 0 0 19762

És az már tudható, mikorra tervezik az autópálya átadását? Gondolom kínai viszonylatban ez hónapok kérdése... :-)

 

Egyébként 8 óra döcögés, szerpentin, kerülőút, birka autósok, kamionok kerülgetése után, igazából eszünkbe sem jutott átvágni Belgrádon...

Előzmény: stevie-w (19760)
stevie-w Creative Commons License 2011.08.27 0 0 19761

szomorúan konstatáltuk, hogy a Belgrád körüli jelzett félkörgyűrű a 10 év alatt sem tudott teljesen megépülni

 

 

Ez a belgrádiak szempontjából valóban szopás, de átutazóként neked csak előnyös. A Belgrád közepét átszelő gyorsforgalmi tranzitút lényegesen rövidebb, és a legtöbb közlekedési körülmény között gyorsabban teljesíthető, mint a körgyűrű lesz, ha megépül.

 

Várható, hogy a teherforgalmat fogják rávezetni a körgyűrűre, a személy tranzitforgalmat továbbra is átengedik a Gazela-hídon.

 

 

Előzmény: cattaneo (19756)
stevie-w Creative Commons License 2011.08.27 0 0 19760

Szerbiának nincs gazdasági érdeke egy autópályával megajándékozni Montenegrót.

 


Pedig de. Szerbiának kereskedelmi szempontból továbbra is igen fontos a bar-i kikötő.

 

A jelen állás szerint a Bar-Boljare (MNE) szakaszt a kínaiak, a Boljare-Pozega (SRB) szakaszt a törökök építik, pénz kisrészt saját forrásból, nagyobb részt nemzetközi finanszírozásból (EBRD, Világbank), illetve PPP-ben.

 

Kínának és Törökországnak egyre erősebb szerepe van a Balkánon. De ez egy másik topik témája már.

Előzmény: pljeskavica (19753)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!