Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Ez meg csak úgy, az MTSZ honlajáról:"
Nyílt túra: Gerecse Útvonal: Szárliget - Zuppa-tető - Nagyegyháza - Lóingató-sziklák - Dzsingisz Kán ösvény - egykori szovjet bunkerek - Óbarok Sport vendéglő - Vázsony-puszta - Szerdit - Nagy-hegy - Halyagos - Szárliget vendéglő Táv: 20 km, Szint: 600 m."
Mindenféle politikai felhang nélkül: Itt csak símán az ugatás megy, ha az egyik oldal tervez valamit, akkor a másik akarná megfúrni és viszont. Simicskó úrnak az piszkálja a csőrét, hogy nem ők tudják pénzzé tenni ezeket az objektumokat, mert az úgy mennyivel hasznosabb lenne. Valamelyik hasonló topicban volt szó a Bólyai főiskoláról. Ott is hogy ment a sápítozás, hogy el akarják adni. Közben meg az egyik tanárral nem sokkal ezután beszélgettem, aki elkottyantotta, hogy Simicskó úrnak volt egy őszinte pillanata, ami alatt elmesélte, hogy ők is el akarták adni azt az objektumot, csak komolytalan volt a vevő.
Most mondjátok meg! mi a bánatos francnak egy 100 000 fős hadseregre szabott infrastruktura egy 30 000 fős valaminek? Mit kezdenek vele? Van pénz a fenntartásra?
Ennyit a politikusokról. Bármelyik oldalról. Ezek nekem eddig még csak ártottak, akár katonaként, akár rendőrként.
Most már minden képed a helyére került, meglátogattam a múlt hétvégén a laktanyát. Tényleg siralmas az állapota. Az első képen lévő "izét" is megtaláltam, csak így madártávlatból tűnt ismeretlennek(+mindig éjszaka voltam ott anno). Egyébként odabent elég nagy volt a mozgás. Fát vágtak motoros fűrésszel, pakolták teherautóra, flexelés hangja a hangárból, autók ki-be a kapun, jövés-menés, de velem nem foglalkozott senki. (Kapun tábla: Fegyveres őrséggel, kutyával védett terület, belépni szigorúan tilos, stb...) Voltam a volt körletemben is, meg a CSRP épületben is. Csináltam pár képet is, ha valakit érdekel, felrakhatom valahova. Na ennyit a nosztalgiáról, mégegyszer kösz az infókat, BUÉK mindenkinek.
Én ebben a laktanyában még akkor szolgáltam, amikor az eredeti rendeltetésének megfelelően használták. Alapító tag voltam, sőt, én voltam az első tisztje az alakulatnak, aki már ott látott el szolgálatot. (én voltam a megbízott őrszázad parancsnok, és a kerítés nyomsávján a lépésjelző árkot az őrszázad katonái ásták.
Amikor legutóbb ott jártam, akkor már nem úgy nézett ki, mint hajdanán. A jelenlegi állapotot Te is láttad. A kezdetekkor meg nem győztünk azon görcsölni, hogy valamelyest szebbé varázsoljuk a pusztát.
A 18.ezrednek, ha a Vándor Károly féle könyvet nézem, volt egy másik funkciója is: rávezető-ellenőrző. A tököli reptér mellett települt a 422. önálló rt. zászlóalj. Még egy: tudtommal Kondorfán is volt egy Rt. századuk, Ebes mellett szintén, plusz minden reptér...
Ja, és a témához. Székesfehérváron az Ikarustól délre lévő repülőtér dél-nyugati csücskében volt egy Rt. század. Amikor - vagy három éve - ott végeztem terepfelmérést, akkor a lokátor dombok még meg voltak.
Piliscsabán egy ún. repülésbiztosító híradó ezred volt, legalábbis 1984-ben. Ám előtte lehetett valami Rt-s alakulat, ugyanis - ugyanakkor - hátul félredobva találtunk P-15 lokátort.
Az persze nem kizárható, hogy a "repülésbiztosító híradó" valami lokátorost takar. Ezeknél a fene tudja.
lomi1!
Igen, az volt az. A föút egyik szük jobbos kanyaránál ágazik ki É felé. A hozzávezetö út átvezet több tanyán, majd az utolsó ilyen után egy fasor mellett megy. A fasorban, kb. egy km-re a bejárattól van egy kis terepszínü épület. (eáp?) Fene egye meg, legalább körbe kellett volna járnom...
Egy írásos beszámoló után nyomozgatok. Egy bácsika naplójából való aki nyolc éve húnyt el. Ebben a naplóban ( nem is napló, inkább csak novella gyűjtemény igaz történetekkel ) említi hogy a 70 -es években a "Csepel szigeten a laktanya mellett merültek a katonai búvárok, és egy légcsavaros kétmototros repgépen gyakoroltak, ami víz alatt volt." Na ezt keresném.
Szerintem jó helyen jártál. Szentes felől Nagymágocsnak kell menni, majd egy elágazásnál balra, ahonnan egy keskeny út vezet Lapistón keresztül az ojjektum felé. Az alakulat felszámolt ezelőtt pár évvel..., tuti, hogy az őrök kizárólag az állagmegóvás miatt vannak ott.
Sztem ez a BARS. Ja, igen: olyan antennák vannak!
Más: múlt szombaton voltam Baján, ahol is sorkatonaként koptattam az alakulóteret a 108. ML.GL.DD-nál. A szegedi út melletti lokátoros laktanyát elbontották. A vaskúti úton lévő 108-as pedig olyan siralmas állapotban van, hogy majdnem elríttam magam :((( Másfél méteres gaz, sár, utak tönkrevágva, épületek leázva, vakolat hullik. Egyszóval gyalázatos! Rossz volt látni, hogy az egykoron fésült fűszálak helyett mi van... Igaz, őrzik, de a II-es kapu tárva-nyitva. Már bánom, hogy nem mentem oda megkérdezni, hogy bemehetnék-e :(
Hello 504LACI! Lentire egyetlen utalást találtam régebben egy offtopik magazinban (FHM :) ) Egy off-road tesztverseny indult onnan, abban említették.
mezenguz!
A képeket most nem látom, telefonról netezek éppen.
Boldog, sikeres, föld alatti túrákban gazdag újévet kívánok mindenkinek!