Másnak sem. De attól még választhat kényelmesebbet. Éppígy te is lábbal váltasz, ami a legkönnyebb, rugózott a hátsó felfüggesztésed, hidraulikus tárcsafékekkel lassítasz és négyhengeres a motorod. Ez lássuk be, hogy szánalmasan könnyű vezethetőséget biztosít egy igazi motorkerékpárhoz képest, mint amilyeneket pl. ezek az arcok vezettek:
Hogy én nem tartom rendes motornak és nem tetszik azt vállalom. Ez a véleményem. Te meg hazudsz, mert semmit nem írtam erröl a Hondáról (se jót, se rosszat), nem is tudnék, soha nem láttam, nem is próbáltam és nem is fogom...
Nekem ez a koncepció nem tetszik, nincs rá szükségem, nem okoz gondot egy erös, nehéz és váltós motorral való motorozás...
Sehol nem irtam a motorrol semmit, max azt, hogy nem tartom méltónak arra, hogy kipróbáljam. Majd ha kipusztulnak a rendes motorok és nem marad más, majd akkor...
Az a lábváltó volt. Amit ugye te is használsz. Ezért kérdeztem, hogy vezettél-e kézi váltóst. Mert ahhoz tényleg ember kell, hogy százhúsznál elengedd a kormányt, miközben húzod a kuplungot, majd ránts egy nagyot a combod mellett elhelyezett karon. Akármennyire is szeretnél hinni benne, hogy váltani nagy szám, nem az. Csak az ilyen kapcsolható automatának vannak elvitathatatlan előnyei azok számára, akik nem önmegvalósítanak a motoron, hanem közlekedési eszköznek használják, ilyenek pl. hogy ha előremennek a sor mellett, simán indulnak, nincsenek udvariatlanul útban. Meg önmagában az is, hogy nem kell váltani. nem azért, mert nem tud az ember, hanem mert ez szimplán kényelmesebb városban. A CVT-s automatáknak is vannak ilyen előnyei, csak azoknak ott az a jelentős hátránya is, hogy nem tudsz visszaváltani a kanyarok előtt, viszont a kuplungot zárva kell tartanod, mivel amúgy billegni kezd. Ez verőfényes napsütésben nem nehéz, de csúszós úton nagyon sokkal kisebb tempót lehet így menni, mint szárazon, míg az ilyen NC féle automaták ezt a hátrányt kilövik.
Ha pedig azt mondjuk, hogy aki kényelmesebb motort akar, az nem menő, akkor sajnos jön, hogy berugókar, kézi dekompresszor, kormányszorító, előgyújtás állítás, súrlódóbetétes lengéscsillapító, kézi váltó. Ha nem ilyen motoron ül az ember, akkor sajnos robogón ül, úgy meg már nem is ember.:)
Viszont sokkal nehezebb vele gyorsan menni kanyarokban (ez az, amit Nachtstern pl. nem tud, mert sohasem próbálta). Ott ugye jön a hátsó fék (nem üdvözítő megoldás, főleg, mert hamar elmelegszik, aztán találd ki, hogy mikor helyettesíti még a visszaváltást, meg mikor blokkol, elvégre nem erre készült), két személlyel már csak elöl lehet a lábad, ami szintén nehezíti a dolgokat. Viszont ha nem önmegvalósítasz, hanem egyszerűen csak nem szereted magad körül a kasznit, akkor tényleg jók azok is. Plusz persze városban óriási előny, hogy külön koncentrálás nélkül nagyot tudsz startolni.
Nekem még soha nem okozott gondot sem a kuplung sem a váltó. Odafigyelés nélkül is tudom, hogy nem álló helyzetben a lámpánál kell 6-ból visszarakni egybe...
De vannak akik nem. Ezek nagy része eddig robogózott vagy nem is motorozott, most meg majd jönnek az utakra ezzel az istencsapásával...
Nagyrobogó (Aprilia Atlantic Sprint 500, aladó) óta meg tudnék lenni "manuális" váltó nélkül is. Mindig mosolyogtam a bukó alatt, mikor lámpához érkezve az elöttem guruló váltós motoros kollégák gépészkedését/bénázását néztem.
És gyorsulásban is lazán legyorsul nagyobb teljesítményű motorokat is.